Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

1. 1. Hvem har hovedansvaret?

• Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

• Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Nei, jeg har bevist matematisk hvorfor det er sånn:

Kjønnssykdommer er begges ansvar (fordi begge kan få kjønnssykdommer) : 50/50 så langt

Graviditet er kun kvinnens ansvar (fordi kun kvinnen kan bli gravid) : 100% kvinners ansvar

Totalt prevensjonansvar: 25% for mannen, 75% for kvinnen

Posten du svarte på er nå oppdatert og de detaljerte forklaringer du etterlyser er gitt.

Men selv om det kun er kvinnen som blir gravid så er ikke den evt babyen BARE hennes.
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Tror SpaceBaby har glemt hva en graviditet egentlig er, jeg.

• Liker 4
Gjest SpaceBaby
Skrevet

og du har dokumentasjon på at det er akkurat det som er grunnen og ikke at femidomen gjerne ikke gav så god beskyttelse og kanskje mange opplevde uhell på tross av bruken? Du har jo ingen fasit på hvorfor femidomen ikke slo an. Det kan jo være mange grunner. Du bare finner på

Vi ser jo tydelig i denne tråden hvorfor femidom ikke slo an: Dere har rett og slett ikke lyst til å bruke det fordi dere syns det er greiere å skyve alt ansvaret over på mannen.

• Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Tror SpaceBaby har glemt hva en graviditet egentlig er, jeg.

Jeg tror faktisk jeg er en av de få i denne tråden som vet hva en graviditet er. Dere andre ser ut til å tro at også mannen kan bli gravid. Snart kommer dere vel til å påstå at amming også er begges ansvar og at mensen er like mye et manneproblem som et kvinneproblem.

Endret av SpaceBaby
  • Liker 2
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Men selv om det kun er kvinnen som blir gravid så er ikke den evt babyen BARE hennes.

Men det er kun kvinnen som må ha noe med det barnet å gjøre fra naturens side.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Vi ser jo tydelig i denne tråden hvorfor femidom ikke slo an: Dere har rett og slett ikke lyst til å bruke det fordi dere syns det er greiere å skyve alt ansvaret over på mannen.

Vi har ikke lyst å bruke det fordi den er ollete å få på og at sikkerheten er alt for dårlig. man risikerer å dra den ut under samleie, dytte hele dritten inni under samleie og man må klæse på med glidekrem. Dere gutta argumenterer at det ødelegger stemninga å måtte tre på kondomet og ta pause under forspillet, men hvor mange pauser må man ikke ta om man må fram med glidemiddelet, eller stoppe opp ta ut det gamle femidomet og så ha på et nytt fordi det man hadde i ikke funker? Det er jo stress for begge to.

En annen ting du argumenterer med at kondomen gir mindre følelse fordi det er gummi i mellom. Ved femidom er det fortsatt gummi i mellom og det vil redusere følelsen for gutten like mye

• Liker 1
Skrevet

Opp til hver enkelt kvinne om hun velger å beholde barnet.

Jepp. Og siden mannen må betale uavhengig av om han ønsket abort, er det vel i mannens interesse at kvinnen ikke blir gravid? Kondom er den eneste måten han kan forhindre det på. Om sex uten kondom er verdt 18+ år med barnebidrag, så for all del.

Og femidom ble aldri spesielt utbredt, fordi det var langt mer kronglete å bruke enn andre preventiver, inkludert kondom. Dette er også hvorfor pessar er blitt mindre utbredt. Preventiver som føres opp i skjeden, og som plasseres riktig, blir valgt bort fordi man ikke kan se om det er plassert riktig. Man må håpe på det beste.

• Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg tror faktisk jeg er en av de få i denne tråden som vet hva en graviditet er. Dere andre ser ut til å tro at også mannen kan bli gravid. Snart kommer dere vel til å påstå at amming også er begges ansvar og at mensen er like mye et manneproblem som et kvinneproblem.

Det virker som du tror at graviditet er en evig tilstand som kvinnen lever i. Graviditet fører til et barn. Det er jo det som er konsekvensen! Ja, det er bare kvinner som kan være gravid, men barnet er begges. Og ansvaret for barnet er begges.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Men siden vi lever i 2013 er loven slik at menn også har ansvar for barna sine
  • Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Jeg foretrekker uansettt anal-sex, men det blir off topic.

EDIT: Eller er det egentlig off-topic? Kan det hende at grunnen til at analsex er så i vinden er at naturen har begynt å kompensere for moderne kvinners totale ansvarsfraskrivelse når det gjelder egen graviditet?

Endret av SpaceBaby
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Jeg foretrekker uansettt anal-sex, men det blir off topic.

da bør man IHVERTFALL bruke kondom for å unngå sykdommer. Det er en grunn for at hiv er et større problem blant homofile menn enn for heterofile Endret av BettyBoop
  • Liker 2
Skrevet

Sant nok. Men Staten krever at dere betaler for ungen etter svangerskapet. Da spiller naturen jævlig liten rolle. Og det er det barnebidraget mange menn vil slippe unna. Og å slippe å havne i den situasjonen, er mannens ansvar.

• Liker 2
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Sant nok. Men Staten krever at dere betaler for ungen etter svangerskapet. Da spiller naturen jævlig liten rolle. Og det er det barnebidraget mange menn vil slippe unna. Og å slippe å havne i den situasjonen, er mannens ansvar.

Jeg godtar ikke feministisk tukling med naturen, nei. Ingen mann bør godta det. Ingen kvinne heller, for den saks skyld. Før du vet ordet av det kommer jentebarn til å bli påtvunget testosteronbehandling for å utjevne de fysiske forskjellene mellom kvinner og menn. Da kommer dere til å angre på at dere støttet galskapen.

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Vil også få legge til at pollen så langt, angående kvinners forhold til femidom, bekrefter min påstand om at kvinner ikke tar ansvar for prevensjon. Dere har altså ingen integritet som tilsier at dere er i en posisjon til å kreve at mannen skal bruke kondom.

AnonymBruker
Skrevet

da bør man IHVERTFALL bruke kondom for å unngå sykdommer. Det er en grunn for at hiv er et større problem blant homofile menn enn for heterofile

Nå har du faktisk blitt forklart at femidom kan benyttes analt, så hvorfor fortsetter du å mase om kun kondombruk? Det er 50/50 ansvar ved analsex.

Ellers er grunnen til at homofile har større hivprosent at de puler mer rundt. Sier seg jo nesten selv,menn har en naturlig sexlyst og puler derfor alt han kan, kvinner liker omsorg og puler kun i forhold, om hun tror hun kan få forhold eller har lyst på unge.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Jeg godtar ikke feministisk tukling med naturen, nei. Ingen mann bør godta det. Ingen kvinne heller, for den saks skyld. Før du vet ordet av det kommer jentebarn til å bli påtvunget testosteronbehandling for å utjevne de fysiske forskjellene mellom kvinner og menn. Da kommer dere til å angre på at dere støttet galskapen.

Jeg trekker den tilbake da det mest nærliggende å tro er at guttebarn vil bli påtvunget østrogenbehandling.

AnonymBruker
Skrevet

da bør man IHVERTFALL bruke kondom for å unngå sykdommer. Det er en grunn for at hiv er et større problem blant homofile menn enn for heterofile

Det er fordi dere kvinner er voldtekstforbrytere.

Hvis du blir gravid med ONS og du ikke vet hvor du finner ham, hvordan planlegger du å få noe barnebidrag?

Menn bruker kondom og beskytter dere mot graviditet(som dere helst vil unngå) og kjønnssykdommer i tillegg til at vi får redusert nytelse! Dere derimot har full nytelse og slipper å tenke på å hindre kjønnssykdommer fordi vi gjør det.

Anonym poster: 096059823c3c17b45c61ae2ce897e3d3

AnonymBruker
Skrevet

Nå har du faktisk blitt forklart at femidom kan benyttes analt, så hvorfor fortsetter du å mase om kun kondombruk? Det er 50/50 ansvar ved analsex.

Ellers er grunnen til at homofile har større hivprosent at de puler mer rundt. Sier seg jo nesten selv,menn har en naturlig sexlyst og puler derfor alt han kan, kvinner liker omsorg og puler kun i forhold, om hun tror hun kan få forhold eller har lyst på unge.

AB27

Eh nå gjelder ikke dette alle kvinner idiot. Som sagt dere to burde slutte å leke Gud (vi har allerede en bruker her inne ;) ) Og ikke minst tro dere har løsningen på alt, så langt så har dere egentlig ikke kommet med noen løsning kun dårlige argumenter på hvorfor dere to (tror) har retten til å la være å bruke beskyttelse og dermed fritatt for alt ansvar om dere er med på å spre sykdommer eller graviditet. Det ironiske er at om dere hadde hatt HIV og hatt sex uten beskyttelse så hadde dere blitt straffeforfulgt pga. deres uansvarlighet.

Anonym poster: 30ac6489dc20030f5b2c8e8185ed16d7

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

AB27

ok skal jenta trappe den opp der bak må hun itilfelle få hjelp. jeg hadde ikke funnet hølet om jeg skulle olla med det selv
AnonymBruker
Skrevet

Eh nå gjelder ikke dette alle kvinner idiot. Som sagt dere to burde slutte å leke Gud (vi har allerede en bruker her inne ;) ) Og ikke minst tro dere har løsningen på alt, så langt så har dere egentlig ikke kommet med noen løsning kun dårlige argumenter på hvorfor dere to (tror) har retten til å la være å bruke beskyttelse og dermed fritatt for alt ansvar om dere er med på å spre sykdommer eller graviditet. Det ironiske er at om dere hadde hatt HIV og hatt sex uten beskyttelse så hadde dere blitt straffeforfulgt pga. deres uansvarlighet.

Anonym poster: 30ac6489dc20030f5b2c8e8185ed16d7

Selvsagt gjelder det ikke alle, det finnes løse(ikke ment dømmende) jenter. Men jeg snakker om det store bildet.

Hadde jeg hatt hiv hadde jeg selvsagt ikke hatt sex uten beskyttelse, har vært ganske klar på at jeg kun har sex uten beskyttelse med de som ikke sier at de har SOS.

AB27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...