Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

1. 1. Hvem har hovedansvaret?

• Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

• Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Igjen, du forstår åpenbart ikke prosentregning dersom du henger deg opp i dette med "60% forskjell". 95% og 98% er ikke store forskjellen, spesielt når det kommer til prevensjon.

Eksemplet med 1% og 1,6% var et tilfeldig eksempel for å illustrere til deg hvordan dette med prosentregning fungerer og hvordan man må tolke prosentvise forskjeller. Jeg ser at det var fåfengt i det hele tatt å forsøke.

du glemmer å ta til etterretning at femidomen er vanskeligere å bruke riktig
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

du glemmer å ta til etterretning at femidomen er vanskeligere å bruke riktig

Kun fordi dere aldri har lært hvordan dere bruker den. Følgelig etterlyser jeg holdningskampanjer allerede i grunnskolen.

Endret av SpaceBaby
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Kun fordi dere aldri har lært hvordan dere bruker den. Følgelig etterlyser jeg holdningskampanjer allerede i grunnskolen.

ikke bare derfor også fordi det kan gli ut og man risikerer å dra hele greia med seg inn og da funker den ikke
  • Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet

ikke bare derfor også fordi det kan gli ut og man risikerer å dra hele greia med seg inn og da funker den ikke

Og forskjellen på det og kondom er...?

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

kondomen holder seg da lettere på, er ikke sånn at femidomen har mothaker slik at man kan hekte den fast på utsida Endret av BettyBoop
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Igjen, du forstår åpenbart ikke prosentregning dersom du henger deg opp i dette med "60% forskjell". 95% og 98% er ikke store forskjellen, spesielt når det kommer til prevensjon.

Eksemplet med 1% og 1,6% var et tilfeldig eksempel for å illustrere til deg hvordan dette med prosentregning fungerer og hvordan man må tolke prosentvise forskjeller. Jeg ser at det var fåfengt i det hele tatt å forsøke.

Jeg snakker om forholdstall, for det gir et godt bilde på hvor stor forskjell det er mellom to størrelser. Det er et viktig begrep innen statistikken.

Men vi kan godt sammenlikne prosenttallene direkte også. Forskjellen mellom 95 % og 98 % er 3 %. Det er stor forskjell. Det er faktisk hele 3 babyer det.

Poenget er at å hevde at kondomer og femidom er tilnærmet like sikkert er direkte feil. Det er heller ingen liten forskjell statistisk sett, når en kommer til prevensjon.

Faktisk er det mer riktig å sammenlikne ved bruk av femidom med pessar, som jo regnes for lite sikkert i bruk. Pessar 94 % beskyttelse, femidom 95 %. 1 % forskjell er i følge deg tilnærmet likt.

Pessar 6 % risiko for gravidtet, Femidom 5 % sjanse, kondom 2 % sjanse.

Jeg vet hva jeg velger.

Anonym poster: 13bb3684fc28ef3c9a378a8872c310b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hyppigheten av brukerfeil.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker p-piller. Du bruker kondom.

Hvert sitt prevensjonsmiddel.

• Liker 1
Skrevet

Hva er det du maser etter SpaceBaby? Kan du ikke bare avstå fra sex hvis du skal ha så mye motforestillinger mot kondom? Ingen tvinger deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du maser etter SpaceBaby? Kan du ikke bare avstå fra sex hvis du skal ha så mye motforestillinger mot kondom? Ingen tvinger deg.

Jesus, dette har vi tatt før det er snakk om det moralske! Ikke hvordan verden er i dag. Men heldigvis er det nok av kvinner som ikke er kondomnazier.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

• Liker 1
Skrevet

Jesus, dette har vi tatt før det er snakk om det moralske! Ikke hvordan verden er i dag. Men heldigvis er det nok av kvinner som ikke er kondomnazier.

AB27

Jeg er ikke nazi, men om gutten er uenig i hvilket prevensjonsmiddel som er aktuelt så bare sier jeg at det ikke blir sex. Bærer da ikke nag av den grunn. Det handler ikke om moral, men om fornuft og hvorfor a sex når man ikke blir enige?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke nazi, men om gutten er uenig i hvilket prevensjonsmiddel som er aktuelt så bare sier jeg at det ikke blir sex. Bærer da ikke nag av den grunn. Det handler ikke om moral, men om fornuft og hvorfor a sex når man ikke blir enige?

Så blir det ikke sex, heldigvis vil 40% av kvinnene benytte seg av femidom så det ordner seg nok uansett selv om det ikke blir noe mellom meg og deg. Velger å tro at de som er villige til å gjøre hva som er rett i stedet for bare hva som er mest komfortabelt for seg både er bedre elskere og bedre kjærester.

AB27

Skrevet

Så blir det ikke sex, heldigvis vil 40% av kvinnene benytte seg av femidom så det ordner seg nok uansett selv om det ikke blir noe mellom meg og deg. Velger å tro at de som er villige til å gjøre hva som er rett i stedet for bare hva som er mest komfortabelt for seg både er bedre elskere og bedre kjærester.

AB27

Skjønner ikke poenget med å ha sex hvis det ikke er komfortabelt, men glad det aldri blir oss to i hvertfall;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper i grunn at gutta som snakker så varm om kvinnelig kondom her får en sjanse til å prøve det jeg - og spent på om de er like sterke forkjempere etterpå?

Siden vi ikke er kjent med femidom her til lands så spurte jeg meg litt for på et amerikansk forum med frigjorte kvinner og menn, sånn i folkeopplysningens navn ;) Dommen stort sett "it's like fucking a garbage bag".

Her er noen hovedpunkter som nevnes:

* De er utrolig usexy i bruk. Den store ringen ytterst henger ned fra vagina. Ringen må med hender tres innpå penis før en kjører på.

* Blir en ivrig under akten og penis trekkes helt ut av vagina uten å legge merke til det i farta så vil penis gjerne smette inn på siden av femidomet. Så de som liker å trekke seg helt ut og kjøre rett til bunns igjen kan ikke gjøre det.

* Dyttes selve den ytre ringen (som er nokså stor) inn i vagina av en ivrig penis er det svært smertefullt for kvinnen.

* De er dyre, og har en sex med normal hyppighet blir det for kostbart

* Begynner det å bli lite glidemiddel lager det usexy "søppelposelyder"

En positiv ting jeg ikke hadde tenkt på ble også nevnt:

* Den ytre ringen kunne gi noen kvinner ekstra stimulans ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ah, glemte et punkt i farta:

* den ytre ringen kan gnage og gi ubehag, varer samleiet en stund blir det fort ømt/sårt

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

* den ytre ringen kan gnage og gi ubehag, varer samleiet en stund blir det fort ømt/sårt

Ta det med ro, har aldri skrytt på meg å være utholdende.

AB27

AnonymBruker
Skrevet

Ta det med ro, har aldri skrytt på meg å være utholdende.

AB27

Å nå ser jeg for meg gøyale samtaler i forkant av sex gitt - er du rask på avtrekkeren? Hullvant og treffsikker også? Greit, da kan vi prøve femidom. Er du utholdende og ivrig i svingene? Da har du vær så god å dra på deg kondom! :fnise:

• Liker 2
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Da jeg først tok opp dette med femidom, sa 80% (2 av 10) av damene at de ville ha snudd i døra dersom fyren tok frem en femidom. Da jeg skrev den foreløbig siste oppdateringen, var tallet nede i 60 %. I skrivende stund er tallet nede i 58%. Jeg er glad for å se at denne informasjonskampanjen allerede nå begynner å bære frukter. :opplyser:

AnonymBruker
Skrevet

Å nå ser jeg for meg gøyale samtaler i forkant av sex gitt - er du rask på avtrekkeren? Hullvant og treffsikker også? Greit, da kan vi prøve femidom. Er du utholdende og ivrig i svingene? Da har du vær så god å dra på deg kondom! :fnise:

LOL

AB27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...