Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

1. 1. Hvem har hovedansvaret?

• Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

• Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25

Fremhevede innlegg

Gjest Blubberella
Skrevet

Det får du ikke se, for du snakker fortsatt om "dersom mannen brukte kondom". Som jeg allerede har forklart mange ganger nå, er det å unngå graviditet 100% kvinners ansvar. Om han har bukt kondom eller ei er altså irrelevant.

Altså, dersom du sier følgende: "Dersom jeg hadde blitt gravid og ikke hadde brukt noen prevensjon, skulle mannen fått slippe å betale barnebidrag", da er vi på bølgelengde. Men dette er i så fall uavhengig av om mannen har brukt kondom eller ei. Så nei, du får ikke se meg med kondom på begge hodene riktig ennå.

Irrelevant? Hvis en mann vet at dama ikke bruker noen form for prevensjon og likevel velger å droppe kondomen har han valgt selv å utsette seg for å bli far. Vi kvinner har kanskje 100% ansvar for å unngå å bli gravide, men vi har faktisk ikke 100% ansvar for å unngå at menn blir fedre. Vil du ikke under noen omstendighet bli far er det 100% ditt ansvar :)

Så nei, vi blir nok aldri på bølgelengde der.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Foreløbig konklusjon:

Jeg har nå identifisert hva som er det sentrale momentet for uenighet i denne tråden, og vil i denne foreløbige konklusjonen sette fokus på dette identifiserte moment, samt komme med forslag til tiltak som alle parter kan akseptere og leve med. Men aller først trenger vi en repetisjon av de grunnleggende premissene i saken:

I. Prevensjonsansvar for menn og kvinner (det grunnleggende premiss for diskusjonen):

Det finnes to grunner for å beskytte seg når en har sex:

1) Kjønnssykdommer

2) Uønskede graviditeter

Når det gjelder kjønnssykdommer, bærer både kvinner og menn et like stort ansvar, i og med at både kvinner og menn kan pådra seg kjønnssykommer. Når det gjelder uønskede graviditeter, er dette utelukkende kvinners ansvar, ettersom kun kvinner kan pådra seg uønskede graviditeter. Det endelige regnestykket når det gjelder det totale prevensjonsansvar blir derfor som følger:

Ansvarsinndeiling angående kjønnssykdommer : 50% for kvinner, 50% for menn

Ansvarsinndeling angående uønskede graviditeter: 100% for kvinner, 0% for menn

Samlet ansvarsinndeling: 75% for kvinner, 25% for menn

II. Det sentrale moment for uenighet på tvers av kjønnene:

Det sentrale moment for uenighet i denne diskusjonen hviler på disse resterende 25% av det totale prevensjonsansvar som faller under mannens ansvarsområde. Ettersom det per i dag ikke eksisterer noen prevensjonsmidler på markedet som kun beskytter mot kjønnssykdommer og ikke mot uønsket graviditet, blir disse resterende 25% overflødige uansett hvordan en vrir og vender på det. Det sentrale stridsspørsmålet blir da: "Hvem skal få slippe 25% av det totalansvaret som de moralsk sett er forpliktet til å overholde?"

La meg få illustrere problemet med noen praktiske eksempler:

1) Kvinnen bruker femidom, som beskytter både mot kjønnssykdommer og mot uønskede graviditer: I så tilfelle har kvinnen tatt ansvar for hele det totale prevensjonsansvar som hviler på hennes skuldre: D.v.s. at hun har tatt ansvar for 100% av uønsket graviditet, samtidig som hun har tatt ansvar for sine 50% når det gjelder kjønnssykdommer. Dersom mannen i så tilfelle bruker kondom, får vi en overlapping når det gjelder ansvaret for uønsket graviditet. Altså ender vi opp med en situasjon hvor begge har tatt dobbelt opp med ansvar, altså en total ansvarsutførelse på 125% (hvilket ikke tjener noen av partene når det gjelder seksuell nytelse). Hvis mannen derimot ikke bruker kondom, da tar han ikke ansvar for sine 50% av dette med kjønnssykdommer, noe som heller ikke er rettferdig.

2) Kvinnen bruker p-piller og mannen bruker kondom: I et slikt tilfelle har ikke kvinnen tatt ansvar for sitt totale ansvarsområde angående det samlede prevensjonsansvar. Her har hun kun tatt ansvar for graviditetsansvaret, men ikke for ansvaret angående kjønnssykdommer. Og nok en gang overlappes ansvaret hva gjelder graviditet, ettersom mannens kondom ikke bare beskytter mot kjønnssykdommer men også mot gravidietet.

Som dere kan se, ligger altså stridens sentrale spørsmål i hva som skal gjøres med disse resterende 25% av ansvar som en av partene uansett må ta seg av eller få slippe Skal man overlappe 25% av ansvaret? Skal mannen få slippe de resterende 25%? Skal man godta at kvinnen kun tar 50% av totalansvaret selv om det er rett og rimelig at hun tar 75% av totalansvaret? I disse spørsmålene ligger altså stridens kjerne.

III. Forslag til løsninger:

Slik jeg ser det finnes det bare to muligheter for en løsning i denne saken, og den ene av løsningene kan nok anses som noe virkelighetsfjern. Vi begynner med den virkelighetsfjerne løsningen:

1) Man får et prevensjonsmiddel på markedet som kun beskytter mot kjønssykdommer men ikke mot uønsket graviditet. Dette prevensjonsmiddelet kan i så fall brukes til å sope opp de resterende 25% av ansvar som står sentralt i stridens kjerne. Men som sagt er dette et virkelighetsfjernt alternativ, da et slikt prevensjonsmiddel neppe vil komme på markedet noen gang.

2) Vi deler på ansvaret. Noen ganger tar kvinnen 25% ekstra på sin kappe, noen ganger tar mannen 25% ekstra på sin kappe. Dette er nok den mest nærliggende løsningen på problemet. F.eks. kan man noen ganger gjøre det slik at kvinnen bruker spiral/piller mens mannen bruker kondom, mens andre ganger kan man gjøre det sånn at kvinnen bruker femidom mens mannen ikke bruker noe som helst. Det vil i så fall være et eksempel på at begge kjønn gir litt og tar litt, noe vi alle nok vil kunne leve med.

OBS! Det å ha med seg kondom på byen når en er kvinne er ikke å ta ansvar. Det er tvert imot å skyve ansvaret over på mannen, som tross alt er den som skal bruke denne kondomen. Dette er et viktig moment å merke seg.

IV. Åpenbare utfordringer i forhold til løsning nummer 2:

Som pollen her i tråden viser angående kvinners holdninger til femidom, er det fortsatt en lang vei å gå før kvinner vil godta et delt ansvar på den måten som jeg har skissert her. Når 23 av 38 kvinner sier at de ville snudd i døra dersom mannen drog frem en femidom før tilfeldig sex, sier det seg selv at vi behøver en holdningskampanje rettet mot kvinner og deres holdninger angående prevensjonsansvar. De aller fleste kvinner i dagens samfunn vil desverre kreve at mannen bruker kondom i alle tilfeller og at de overflødige 25% av ansvar (som ligger i stridens kjerne) alltid skal falle på mannens skuldre.

Med denne typen holdninger sier det seg selv at vi aldri vil kunne bli enige om noen ting som helst, så her har likestillingsdepartementet virkelig en jobb å gjøre.

V. Hvor går veien videre?

Det første jeg har tenkt å gjøre er å oversende denne tråden til likestillingsdepartementet i håp om at de tar tak i problemet. Dersom de gjør det, forventer jeg å se holdningskampanjer, både i skolene og i samfunnet forøvrig, rettet mot kvinners holdninger angående prevensjonsansvar. Det må bli slutt på denne holdningen hvor unge jenter i grunnskolen kun læres opp til å tre kondom på gutten uten å samtidig lære hvordan de bruker en femidom. Jeg vil også instendig be om at femidom tas inn på det norske markedet igjen, på tross av at det i dagens ansvarsklima (når det gjelder kvinner) eksisterer en mangel på etterspørsel etter femidom. Forhåpentligvis vil etterspørselen ta seg opp etter hvert som de omtalte holdningskampanjene begynner å gjøre seg gjeldende.

Mvh.

Spacebabys Senter for Informasjon, Teknologi og Fritidsproblemer (SSITF)

Endret av SpaceBaby
AnonymBruker
Skrevet

Sånn burde det være i følge naturtilstanden, men i praksis er det nettopp "betale" mannen må:

http://www.nav.no/Fa...Bidragsveileder

Ok, får ikke opp sida(sliten pc) men tar deg på ordet. Kvinnen bør ha det fulle økonomiske annsvar frem til fødsel.

Nei, så lenge det er kvinner som velger om de vil ha ungen så er det deres ansvar. Det er ikke et argument mot abort eller kvinnehat, det er det eneste filosofisk riktige svaret .

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Velger man å ha sex uten prevansjon risikerer man at man blir foreldre, dette gjelder kvinner og det gjelder menn. De fleste med med fornuften i behold, som vet hvordan en uønsket situasjon kan unngås tenker ikke "pyttja, jeg håper noen andre tar ansvar for dette, selv om det påvirker resten av livet mitt og jeg selv har mulighet til å minske risikoen ved å ta ansvar selv", de tar selv ansvar der de kan.

Synes du at tanken på å bli far er det ikke fristende er prevansjon ditt annsvar. Synes dama morsrollen er lite fristende er det hennes ansvar.

At menn har så få prevansjonsvalg liker jeg derimot dårlig og synes det er urettferdig.

Anonym poster: 2c1bc964cc08203538a6ef260a5242c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At menn har så få prevansjonsvalg liker jeg derimot dårlig og synes det er urettferdig.

Anonym poster: 2c1bc964cc08203538a6ef260a5242c0

Helt greit for meg, hadde ikke gått på noe hormonkur uansett.

Men her ser man problemet med kondom

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2257162/Man-poked-holes-condoms-girlfriend-pregnant-looses-appeal-assault-charge.html

Hadde jenta benyttet seg av prevensjon hun også så hadde hun ungått gravidieten. Og nå forstår kanske Vampen at det ikke er kondomen som teller, men om man kan stole på partneren.

AB27

AnonymBruker
Skrevet

Spacebaby, du skriver: "det skulle vært funnet opp noe annet prevensjonsmiddel for menn". Javell, men det er ikke funnet opp, så du er nødt å finne det som faktisk går ann. Og for menn er det KONDOM.

Vil du ikke bli pappa, så tar du ansvar for å forhindrer at spermen din kommer ut i hytt og pine og befrukter andre kvinner. Jeg driter langt i at du blir pappa, samtidig som du driter i om jeg må føde eller ta abort.

Du kan ikke forvente at en kvinne utfører abort, når det er din feil at du lot spermen din flyte rundt i hennes kropp. Vil du ikke at den skal komme inn der, så får du stappe en pose på kuken eller en oppfinne en kork.

Når dama allerede går på p-pillen, driter jeg i om du må bruke kondom, eller om det ikke tilfredstiller deg nok.

Skriver denne igjen jeg, siden du tydeligvis ikke har forstått noen ting. Du skriver igjen at menn skulle hatt flere alternativer, men det finnes IKKE. Hjelper ikke å lage en ønsketenkning, når det ikke finnes vettu. Du må leve i nåtiden.

Du har ansvar for din egen sæd!!! Hva er det du ikke forstår med det?

Anonym poster: ae94ee0c18c2e99816e48de297128a87

• Liker 5
Gjest Vampen
Skrevet

Helt greit for meg, hadde ikke gått på noe hormonkur uansett.

Men her ser man problemet med kondom

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2257162/Man-poked-holes-condoms-girlfriend-pregnant-looses-appeal-assault-charge.html

Hadde jenta benyttet seg av prevensjon hun også så hadde hun ungått gravidieten. Og nå forstår kanske Vampen at det ikke er kondomen som teller, men om man kan stole på partneren.

AB27

Å stole på en fast stabil partner, som har testet seg, er en ting. Det er noe helt annet å troppe opp på byen uten kondom, og stole på en løs forbindelse.

• Liker 2
Gjest Vampen
Skrevet

Foreløbig konklusjon:

Jeg har nå identifisert hva som er det sentrale momentet for uenighet i denne tråden, og vil i denne foreløbige konklusjonen sette fokus på dette identifiserte moment, samt komme med forslag til tiltak som alle parter kan akseptere og leve med. Men aller først trenger vi en repetisjon av de grunnleggende premissene i saken:

I. Prevensjonsansvar for menn og kvinner (det grunnleggende premiss for diskusjonen):

Det finnes to grunner for å beskytte seg når en har sex:

1) Kjønnssykdommer

2) Uønskede graviditeter

Når det gjelder kjønnssykdommer, bærer både kvinner og menn et like stort ansvar, i og med at både kvinner og menn kan pådra seg kjønnssykommer. Når det gjelder uønskede graviditeter, er dette utelukkende kvinners ansvar, ettersom kun kvinner kan pådra seg uønskede graviditeter. Det endelige regnestykket når det gjelder det totale prevensjonsansvar blir derfor som følger:

II. Det sentrale moment for uenighet på tvers av kjønnene:

Det sentrale moment for uenighet i denne diskusjonen hviler på disse resterende 25% av det totale prevensjonsansvar som faller under mannens ansvarsområde. Ettersom det per i dag ikke eksisterer noen prevensjonsmidler på markedet som kun beskytter mot kjønnssykdommer og ikke mot uønsket graviditet, blir disse resterende 25% overflødige uansett hvordan en vrir og vender på det. Det sentrale stridsspørsmålet blir da: "Hvem skal få slippe 25% av det totalansvaret som de moralsk sett er forpliktet til å overholde?"

La meg få illustrere problemet med noen praktiske eksempler:

1) Kvinnen bruker femidom, som beskytter både mot kjønnssykdommer og mot uønskede graviditer: I så tilfelle har kvinnen tatt ansvar for hele det totale prevensjonsansvar som hviler på hennes skuldre: D.v.s. at hun har tatt ansvar for 100% av uønsket graviditet, samtidig som hun har tatt ansvar for sine 50% når det gjelder kjønnssykdommer. Dersom mannen i så tilfelle bruker kondom, får vi en overlapping når det gjelder ansvaret for uønsket graviditet. Altså ender vi opp med en situasjon hvor begge har tatt dobbelt opp med ansvar, altså en total ansvarsutførelse på 125% (hvilket ikke tjener noen av partene når det gjelder seksuell nytelse). Hvis mannen derimot ikke bruker kondom, da tar han ikke ansvar for sine 50% av dette med kjønnssykdommer, noe som heller ikke er rettferdig.

2) Kvinnen bruker p-piller og mannen bruker kondom: I et slikt tilfelle har ikke kvinnen tatt ansvar for sitt totale ansvarsområde angående det samlede prevensjonsansvar. Her har hun kun tatt ansvar for graviditetsansvaret, men ikke for ansvaret angående kjønnssykdommer. Og nok en gang overlappes ansvaret hva gjelder graviditet, ettersom mannens kondom ikke bare beskytter mot kjønnssykdommer men også mot gravidietet.

Som dere kan se, ligger altså stridens sentrale spørsmål i hva som skal gjøres med disse resterende 25% av ansvar som en av partene uansett må ta seg av eller få slippe Skal man overlappe 25% av ansvaret? Skal mannen få slippe de resterende 25%? Skal man godta at kvinnen kun tar 50% av totalansvaret selv om det er rett og rimelig at hun tar 75% av totalansvaret? I disse spørsmålene ligger altså stridens kjerne.

III. Forslag til løsninger:

Slik jeg ser det finnes det bare to muligheter for en løsning i denne saken, og den ene av løsningene kan nok anses som noe virkelighetsfjern. Vi begynner med den virkelighetsfjerne løsningen:

1) Man får et prevensjonsmiddel på markedet som kun beskytter mot kjønssykdommer men ikke mot uønsket graviditet. Dette prevensjonsmiddelet kan i så fall brukes til å sope opp de resterende 25% av ansvar som står sentralt i stridens kjerne. Men som sagt er dette et virkelighetsfjernt alternativ, da et slikt prevensjonsmiddel neppe vil komme på markedet noen gang.

2) Vi deler på ansvaret. Noen ganger tar kvinnen 25% ekstra på sin kappe, noen ganger tar mannen 25% ekstra på sin kappe. Dette er nok den mest nærliggende løsningen på problemet. F.eks. kan man noen ganger gjøre det slik at kvinnen bruker spiral/piller mens mannen bruker kondom, mens andre ganger kan man gjøre det sånn at kvinnen bruker femidom mens mannen ikke bruker noe som helst. Det vil i så fall være et eksempel på at begge kjønn gir litt og tar litt, noe vi alle nok vil kunne leve med.

OBS! Det å ha med seg kondom på byen når en er kvinne er ikke å ta ansvar. Det er tvert imot å skyve ansvaret over på mannen, som tross alt er den som skal bruke denne kondomen. Dette er et viktig moment å merke seg.

IV. Åpenbare utfordringer i forhold til løsning nummer 2:

Som pollen her i tråden viser angående kvinners holdninger til femidom, er det fortsatt en lang vei å gå før kvinner vil godta et delt ansvar på den måten som jeg har skissert her. Når 23 av 38 kvinner sier at de ville snudd i døra dersom mannen drog frem en femidom før tilfeldig sex, sier det seg selv at vi behøver en holdningskampanje rettet mot kvinner og deres holdninger angående prevensjonsansvar. De aller fleste kvinner i dagens samfunn vil desverre kreve at mannen bruker kondom i alle tilfeller og at de overflødige 25% av ansvar (som ligger i stridens kjerne) alltid skal falle på mannens skuldre.

Med denne typen holdninger sier det seg selv at vi aldri vil kunne bli enige om noen ting som helst, så her har likestillingsdepartementet virkelig en jobb å gjøre.

V. Hvor går veien videre?

Det første jeg har tenkt å gjøre er å oversende denne tråden til likestillingsdepartementet i håp om at de tar tak i problemet. Dersom de gjør det, forventer jeg å se holdningskampanjer, både i skolene og i samfunnet forøvrig, rettet mot kvinners holdninger angående prevensjonsansvar. Det må bli slutt på denne holdningen hvor unge jenter i grunnskolen kun læres opp til å tre kondom på gutten uten å samtidig lære hvordan de bruker en femidom. Jeg vil også instendig be om at femidom tas inn på det norske markedet igjen, på tross av at det i dagens ansvarsklima (når det gjelder kvinner) eksisterer en mangel på etterspørsel etter femidom. Forhåpentligvis vil etterspørselen ta seg opp etter hvert som de omtalte holdningskampanjene begynner å gjøre seg gjeldende.

Mvh.

Spacebabys Senter for Informasjon, Teknologi og Fritidsproblemer (SSITF)

Altså, jeg liker deg Space..:nigo:

Gjest Chloè
Skrevet (endret)

24 siders diskusjon med en av de dummeste brukerene på forumet. Jeg liker aldri å kalle folk dumme,men jeg nekter å tro at noen har såpass fritidsproblemer at de troller å bruker så mye tid på piss. Så,hvis du ikke er en troll så er du rett å slett dum.

Det verste argumente her må vel være "hallo, menn kan ikke bli gravide!!" Newsflash, den ungen er da 50 % din, så hvis du ikke vil ha en mini (håper for guds skyld det aldri skjer, men tviler på at du får pult så altfor mye), så tar du på en kondom eller bare lar vær å ha sex å holder kjeft. Det er faktisk ingenting mer å duskutere her.

Endret av blondina90
AnonymBruker
Skrevet

Det snakkes mye om at kvinner skal beskytte seg mot uønsket graviditet, men bottom line er jo at mange menn som puler heller ikke ønsker at en av spermgjengen deres skal møte eggcellen og forårsake graviditet. Skal de skyve ansvaret for egen barnevegring over på kvinner? "Nei jeg vil ikke bli far, men så lenge det er dama som har livmor og må bære fosteret får hun værsågod ta 100% ansvar for at ikke jeg skal bli far!"

Årets mest underholdende tråd! :hoho:

Anonym poster: 5f43fefb060a1d165be875759ff436ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke ONS og går på p-piller, så for meg så er det helt uaktuelt å stappe et femidom oppi der altså. Typen fikk bruke kondom første gang vi hadde sex om han ville det, men det ville han ikke.

Anonym poster: 25930219ebf627eb984283b553bb0496

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp! Du har med deg prevensjon til ham, sånn at han skal få mindre glede av opplevelsen. Hvorfor kan du ikke ha med kvinnelig kondom til deg selv i stedet?

Det blir som om jeg skulle påstå at jeg "tar ansvar for ikke å kjøre i fylla" ved å kreve at kjæresten min skal avstå fra alkohol når vi er ute på byen, sånn at hun da kan kjøre meg hjem. Det er jo ikke å ta ansvar det, det er jo bare å skyve ansvaret over på noen andre.

Sånn bare til opplysning, så hadde jeg med kondom som jeg tvinget han jeg lå med natt til 1. nyttårsdag å bruke siden jeg nylig hadde skiftet fra en annen partner. Det var forøvrig første gangen på mange år jeg selv var med på et samleie der det ble brukt kondom og jeg må si at det ikke bare tok vekk gleden for hans del, det tok også vekk gleden for min del! Det var IKKE det samme i det hele tatt!! Mye mindre deilig!!! :-( :-( Ødelagte litt av den deilige sexen vi kunne ha hatt! (og ja, jeg vet at vi har deilig sex, for vi har hatt sex maaaaaaaange ganger før for noen år siden UTEN kondom, da vi holdt på fast)

POENGET mitt er at det for min del tok vekk/minsket nytelsen for både meg og han :-(

-KA-

Anonym poster: 11f5d91790a42c091722df0ff4cd1182

• Liker 2
Skrevet

Jeg må bare si at jeg blir kvalm av alle innleggene med total ansvarsfraskrivelse for farsskap! Det ser ut som om mange av dere mennene her inne mener at det er bare rett og rimelig at; dersom kvinnen har vært så dum at hun har greid å satt seg selv i et slikt uføre som en graviditet, så får hun jammen det greie seg selv. MAKAN! Det å unnfange et barn er 50% eggceller (kvinnen) og 50% sædceller sin jobb, og hvem bidrar med hva? Joda, kvinnen bidrar 50% og mannen bidrar 50%. Er det da riktig at den ene parten ikke skal bidra i ettertid?

Dere preiker også om aborter, høres ut som det er så såre enkelt. Vet dere at kvinner kun får ta 3 aborter?

Jeg må bare helt ærlig si at jeg synes mennen som har slike holdninger ikke fortjener å få ha sex! Og det mener jeg helt 100% også! Er du ikke voksen nok til å skjønne at sex (kan) ha konsekvenser som graviditet (og kjønnssykdommer) så er du heller ikke voksen nok til å ha sex! Ingen prevensjon er 100% sikker, da er det kun avholdenhet som gjelder!

Nå er jeg såpass heldig at jeg aldri har møtt menn med slike holdninger som kommer til syne i denne tråden, jeg har heller aldri blitt gravid og har nødvendigvis heller aldri fått utført en abort (noe som ikke ville fallt meg inn uansett). Men jeg kan love dere det, at hadde jeg møtt dere, så hadde dere jammen det ikke kommet langt med meg!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Eh, tror egentlig ikke dette er så veldig seriøst. Det var morsomt en stund, men nå begynner det å bli "gammelt nytt".

Du får kose deg videre, Spacer'n. =)

Endret av Raven Emerald
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eh, tror egentlig dette er så veldig seriøst. Det var morsomt en stund, men nå begynner det å bli "gammelt nytt".

Du får kose deg videre, Spacer'n. =)

Hei, var det sånn at du omskrev innleggene mine i "ting jeg har lært på KG"-tråden?

AB27

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare helt ærlig si at jeg synes mennen som har slike holdninger ikke fortjener å få ha sex! Og det mener jeg helt 100% også!

Det er jo ganske forferdelig å si og rart det er vi som får kommentaren som spiller med åpne kort og ikke alle de som er utro.Har du sex med meg så vet du hva du får, det gjør man jo ikke om partneren er utro og halvparten av kvinner har vært utro.

AB27

AnonymBruker
Skrevet

Siden du ser ut til å ha litt tungt for det og en forkjærlighet for prosenter:

50 % mamma + 50 % pappa = 100 % baby

Snakk om å klare å koke sammen utrolig masse bullshit bare fordi du ikke liker å dra på regnfrakken!

Også kan jeg legge til at det er 60 % større sjanse for å bli gravid ved bruk av femidom enn kondom.

Anonym poster: 13bb3684fc28ef3c9a378a8872c310b5

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det holder jo at vi veksler spytt. Det er kroppsvæske som er farlig, ikke sex i seg selv.

AB27

nå var det vel i hovedsak graviditet jeg tenkte på da. hvordan skal hun kunne lure deg om du bruker kondom.
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det handler som nevnt tidligere om prinsippet, men dette er jo som med kondombruk, det er mange menn som synes det å sette femidomen på jenta er en del av forplayet.

AB27

er det? høres litt merkelig ut med tanke på at nesten ingen bruker femidom
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Tror SpaceBaby har glemt hva en graviditet egentlig er, jeg.

han tror sikkert det er en kjønnssykdom hehe
Gjest BettyBoop
Skrevet

Ja, det er et skikkelig cheap-shot dere har klart å stelle i stand der. På tross av at det er opp til dere om dere vil beholde en unge eller ei ("min kropp, mitt valg"), skal dere på toppen av det hele kreve barnebidrag ("mitt valg, men ikke mitt ansvar"). Det er så typisk kvinner å skulle ha i både pose og sekk.

vi? det er politikerne som lager lovene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...