Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

1. 1. Hvem har hovedansvaret?

• Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

• Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har med kondom til han fordi jeg allerede går på p-piller. Jeg tar ikke alt ansvaret med å gå på p-piller OG femidom.

Anonym poster: ae94ee0c18c2e99816e48de297128a87

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest SpaceBaby
Skrevet

vi? det er politikerne som lager lovene

Og politikerne er stort sett stemt frem av feministiske damer og mentalt kastrerte menn.

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Ja, jeg har med kondom til han fordi jeg allerede går på p-piller. Jeg tar ikke alt ansvaret med å gå på p-piller OG femidom.

Nei. Som du kan se av konklusjonen min, holder det at du bare bruker femidom i 50% av tilfellene og at han bruker kondom mens du bruker p-piller i de andre 50% av tilfellene. Da har vi en rettferdig ansvarsfordeling.

Endret av SpaceBaby
Gjest BettyBoop
Skrevet

Nei. Som du kan se av konklusjonen min, holder det at du bare bruker femidom i 50% av tilfellene og at han bruker kondom mens du bruker p-piller i de andre 50% av tilfellene. Da er det helt rettferdig.

men femidom er ikke sikkert NOK!! Hvor mange ganger må det gjentas i det uendelige?
  • Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet

er det? høres litt merkelig ut med tanke på at nesten ingen bruker femidom

Ja, det er akkurat derfor jeg etterlyser holdningskampanjer rettet mot kvinner og prevensjon.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Ja, det er akkurat derfor jeg etterlyser holdningskampanjer rettet mot kvinner og prevensjon.

da må de gjøre femidomen lettere å bruke og mer sikker først, hvis ikke er den nesten nyttesløs å bruke i det hele tatt
  • Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

men femidom er ikke sikkert NOK!! Hvor mange ganger må det gjentas i det uendelige?

Det er mer enn sikkert nok. Det er bare en tåpelig unnskyldning for å slippe unna ansvar du kommer med der. Planned Parenthood er en seriøs organisasjon som kun anbefaler produkter som faktisk funker.

Endret av SpaceBaby
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er mer enn sikkert nok. Det er bare en tåpelig unnskyldning for å slippe unna ansvar du kommer med der. Planned Parenthood er en seriøs organisasjon og selger ikke produkter som ikke funker.

eh nei det er altfor stor prosent sjans til både og bli gravid og få sykdommer likevel i all den tid det er vanskelig å holde den på plass og å plassere den riktig
Gjest SpaceBaby
Skrevet

da må de gjøre femidomen lettere å bruke og mer sikker først, hvis ikke er den nesten nyttesløs å bruke i det hele tatt

1) Femidomen er sikker

2) Dersom du hadde fått den samme informasjonen om femidom som du har fått om kondom, ville du funnet den lett å bruke.

Konklusjon: Holdningskampanjer trengs.

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Men altså, jeg har allerede konkludert jeg. Konklusjonen står i åpningsinnlegget og på side 24. Der finner dere svara på alt dere lurer på. Er ikke interessert i å snakke til noen vegg lengre.

Endret av SpaceBaby
Gjest BettyBoop
Skrevet

Men altså, jeg har allerede konkludert jeg. Konklusjonen står i åpningsinnlegget og på side 24. Der finner dere svara på alt dere lurer på. Er ikke interessert i å snakke til noen vegg lengre.

veggen er vel strengt tatt deg men ok..
  • Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet

veggen er vel strengt tatt deg men ok..

Nei. Jeg og Anonymbruker 27 er vel strengt tatt de eneste som har moderert oss i det hele tatt i løpet av denne diskusjonen. Dere står bare på stedet hvil.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mer enn sikkert nok. Det er bare en tåpelig unnskyldning for å slippe unna ansvar du kommer med der. Planned Parenthood er en seriøs organisasjon som kun anbefaler produkter som faktisk funker.

Snodig da, at det er tallene fra Planned Parenthood som forteller meg at det er 60 % større sjanse for å bli gravid med kvinnelig kondom enn kondom.

Og andre seriøse kilder sier rett ut kondom er sikrere - sitert tidligere her i tråden.

Men fakta er vel ikke så interessant når en driver og lager sin egen statistikk?

Anonym poster: 13bb3684fc28ef3c9a378a8872c310b5

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Nei. Jeg og Anonymbruker 27 er vel strengt tatt de eneste som har moderert oss i det hele tatt i løpet av denne diskusjonen. Dere står bare på stedet hvil.

du har bare gjentatt de samme argumentene i det uendelige revnende likegyldig av hva andre sier eller argumenterer med.
  • Liker 2
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Snodig da, at det er tallene fra Planned Parenthood som forteller meg at det er 60 % større sjanse for å bli gravid med kvinnelig kondom enn kondom.

Og andre seriøse kilder sier rett ut kondom er sikrere - sitert tidligere her i tråden.

Men fakta er vel ikke så interessant når en driver og lager sin egen statistikk?

Det er bare du som ikke forstår prosentregning:

Dersom det er 1% sjanse for å bli gravid ved riktig kondombruk, er 1,6% "60% mer". Men 1,6% sjanse er fortsatt å regne som meget trygt når det kommer til prevensjon.

Gjest SpaceBaby
Skrevet

du har bare gjentatt de samme argumentene i det uendelige revnende likegyldig av hva andre sier eller argumenterer med.

Da har du ikke lest hele tråden. F.eks. har jeg beveget meg bort fra pessar og over til femidom. Og det er bare ett av mange eksempler på at jeg har adoptert noen av motpartens argumenter.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare du som ikke forstår prosentregning:

Dersom det er 1% sjanse for å bli gravid ved riktig kondombruk, er 1,6% "60% mer". Men 1,6% sjanse er fortsatt å regne som meget trygt når det kommer til prevensjon.

Fantastisk. Her viser du selv så fint hvorfor det er meningsløst å diskutere videre med deg. Du utviser her både kunnskapsløshet om emnet og manglende forståelse av forholdstall.

Økningen fra 2 av 100 (kondom) til 5 av 100 (Femidom) er 60 %.

Og siden du ikke har klart å få med deg fakta som er gjentatt flere ganger i tråden (bla deg bakover for å finne linker til kildene):

Igjen - tallene fra Planned Parenthood sier at det er 5 % sjanse for å bli gravid ved perfekt bruk av Femidom, de gir kun 95 % beskyttelse.

Du utviser jo også fantastisk kunnskapsløshet om emnet du diskuterer når du ikke vet at kondomer gir 98 % beskyttelse. (Du finner også dette tallet på sidene til Planned Parenthood).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Legger også merke til at du ignorerer posten som påpeker denne enkle livets sannhet:

50 % mamma + 50 % pappa = 100 % baby

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Da har du ikke lest hele tråden. F.eks. har jeg beveget meg bort fra pessar og over til femidom. Og det er bare ett av mange eksempler på at jeg har adoptert noen av motpartens argumenter.

ja og det er side opp og side ned om at femidomer er vanskeligere å få tak i enn kondomer pga at de ikke selges i norge og dermed og sikkert mye dyrere, pluss at kondomer kan man tom få tak i gratis, og at femidom er mindre sikkert, men dette nekter du jo for uansett hvor mange ganger folk har linket til prosenttall
  • Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Fantastisk. Her viser du selv så fint hvorfor det er meningsløst å diskutere videre med deg. Du utviser her både kunnskapsløshet om emnet og manglende forståelse av forholdstall.

Økningen fra 2 av 100 (kondom) til 5 av 100 (Femidom) er 60 %.

Og siden du ikke har klart å få med deg fakta som er gjentatt flere ganger i tråden (bla deg bakover for å finne linker til kildene):

Igjen - tallene fra Planned Parenthood sier at det er 5 % sjanse for å bli gravid ved perfekt bruk av Femidom, de gir kun 95 % beskyttelse.

Du utviser jo også fantastisk kunnskapsløshet om emnet du diskuterer når du ikke vet at kondomer gir 98 % beskyttelse. (Du finner også dette tallet på sidene til Planned Parenthood).

Igjen, du forstår åpenbart ikke prosentregning dersom du henger deg opp i dette med "60% forskjell". 95% og 98% er ikke store forskjellen, spesielt når det kommer til prevensjon.

Eksemplet med 1% og 1,6% var et tilfeldig eksempel for å illustrere til deg hvordan dette med prosentregning fungerer og hvordan man må tolke prosentvise forskjeller. Jeg ser at det var fåfengt i det hele tatt å forsøke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...