Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

1. 1. Hvem har hovedansvaret?

• Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

• Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ok skal jenta trappe den opp der bak må hun itilfelle få hjelp. jeg hadde ikke funnet hølet om jeg skulle olla med det selv

Det handler som nevnt tidligere om prinsippet, men dette er jo som med kondombruk, det er mange menn som synes det å sette femidomen på jenta er en del av forplayet.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Selvsagt gjelder det ikke alle, det finnes løse(ikke ment dømmende) jenter. Men jeg snakker om det store bildet.

Hadde jeg hatt hiv hadde jeg selvsagt ikke hatt sex uten beskyttelse, har vært ganske klar på at jeg kun har sex uten beskyttelse med de som ikke sier at de har SOS.

AB27

om du ikke tester deg slik som spacebaby, hvordan kan du vite at du ikke har det allerede?
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

om du ikke tester deg slik som spacebaby, hvordan kan du vite at du ikke har det allerede?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt sex med en syk person og hadde nok følt det om jeg virkelig var syk, det er liksom greia med sykdom.

AB27

Gjest BettyBoop
Skrevet

Har aldri hatt sex med en syk person og hadde nok følt det om jeg virkelig var syk, det er liksom greia med sykdom.

AB27

hiv kan man leve med i 20 år uten symptomer.. Og hvordan vet du med sikkerhet at de du hadde sex med ikke hadde hiv? Og man er ikke syk selv om man har hiv. Når man blir syk av viruset heter det aids
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hiv kan man leve med i 20 år uten symptomer.. Og hvordan vet du med sikkerhet at de du hadde sex med ikke hadde hiv? Og man er ikke syk selv om man har hiv. Når man blir syk av viruset heter det aids

Synes tråden blir veldig repeterende, dette har jeg svart på tidligere.

Aids er svært sjeldent så det regner jeg bare med at jeg ikke har.

Jeg puler ikke rundt, har bare hatt 6 partnere

Partnerne mine har alle vært anstendige jenter

Jeg har ikke merket noe

Og man kan jo aldri være sikker uansett.

AB27

Skrevet

Man skal aldri være skråsikker på noe som helst her i livet. Viktig å holde et åpent sinn.

Jaha?

Om jeg som kvinne velger å ikke bruke femidom, men det prevensjonsmiddelet som passer meg best, p-piller for eksempel. Hvorfor forventer du da å ikke måtte bruke noe? Jeg har tatt min del av ansvaret for å ikke bli gravid, da får du ta din del av ansvaret med å ikke gjøre meg gravid.

Du sutrer over å måtte bruke kondom, fordi det ikke er like godt. Når jeg trøkker i meg p-piller får jeg både humørsvingninger, uregelmessig blødninger, redusert sexlyst, kvalme, hodepine, og kviser.

Plis, slutt å klag. Ta ansvar for din egen sperm, så tar kvinner ansvar for sin egen livmor.

• Liker 4
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jaha?

Om jeg som kvinne velger å ikke bruke femidom, men det prevensjonsmiddelet som passer meg best, p-piller for eksempel. Hvorfor forventer du da å ikke måtte bruke noe? Jeg har tatt min del av ansvaret for å ikke bli gravid, da får du ta din del av ansvaret med å ikke gjøre meg gravid.

Du sutrer over å måtte bruke kondom, fordi det ikke er like godt. Når jeg trøkker i meg p-piller får jeg både humørsvingninger, uregelmessig blødninger, redusert sexlyst, kvalme, hodepine, og kviser.

Plis, slutt å klag. Ta ansvar for din egen sperm, så tar kvinner ansvar for sin egen livmor.

helt utrolig at mennene her inne mener vi tar null ansvar når vi bruker p piller. Jada vi kan få alskens bivirkninger og kanskje dø av blodpropp (det er det faktisk mange som har gjort og), men who cares liksom. Det å få litt mindre følelse på kukkelukken er jo så klart MYEEE verre. For noen nauthuer.
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men denne tråden handler om ansvar når det gjelder prevensjon ikke om meg og ts.

Så hadde vært greit om dere forholdt dere til argumentene i stedet for å pese om alt mulig annet.

OK?

AB27

Gjest BettyBoop
Skrevet

Men denne tråden handler om ansvar når det gjelder prevensjon ikke om meg og ts.

Så hadde vært greit om dere forholdt dere til argumentene i stedet for å pese om alt mulig annet.

OK?

AB27

ja og vi som bruker p- piller tar ansvar. De som nekter å bruke kondom tar ikke ansvar
  • Liker 2
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

ja og vi som bruker p- piller tar ansvar.

Dere tar ansvar for egen graviditet, hvilket tross alt er bedre enn ingenting. Men dere tar ikke 50% av ansvaret når det kommer til kjønnssykdommer.

Altså tar dere bare 50% av det totale prevensjonsansvaret når dere egentlig skulle tatt 75% av det totale prevensjonsansvaret.

Her er den optimalt rettverdige situasjonen når det kommer til prevensjon:

- Kvinnen bruker femidom, hvilket betyr at hun tar 100% av ansvaret for egen graviditet, samt 50% av ansvaret for kjønnssykdommer. Altså totalt: 75% av ansvaret (som seg hør og bør).

- Mannen bruker et prevensjonsmiddel som kun beskytter mot kjønnssykdommer men ikke mot graviditet (finnes desverre ikke på markedet). Dermed tar han 50% av ansvaret for kjønnssykdommer, eller 25% av det resterende totalansvaret, om du vil.

Det er altså to ting som må til for at prevensjonsansvaret mellom kvinner og menn skal kunne bli 100% rettferdig:

1) Kvinner på bruke femidom

2) Det må komme et produkt på markedet for menn som kun beskytter mot kjønnssykdommer og ikke mot graviditet i tillegg.

I en slik setting har kvinnen da tatt 75% av totalansvaret (50% for kjønnssykdommer + 100% for graviditet), mens mannen har tatt sine 25% av totalansvaret (50% for kjønnssykdommer + 0% for graviditet).

Endret av SpaceBaby
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Dere tar ansvar for egen graviditet, hvilket tross alt er bedre enn ingenting. Men dere tar ikke 50% av ansvaret når det kommer til kjønnssykdommer.

Altså tar dere bare 50% av det totale prevensjonsansvaret når dere egentlig skulle tatt 75% av det totale prevensjonsansvaret.

Her er den optimalt rettverdige situasjonen når det kommer til prevensjon:

- Kvinnen bruker femidom, hvilket betyr at hun tar 100% av ansvaret for egen graviditet, samt 50% av ansvaret for kjønnssykdommer. Altså totalt: 75% av ansvaret (som seg hør og bør).

- Mannen bruker et prevensjonsmiddel som kun beskytter mot kjønnssykdommer men ikke mot graviditet (finnes desverre ikke på markedet). Dermed tar han 50% av ansvaret for kjønnssykdommer, eller 25% av det resterende totalansvaret, om du vil.

Det er altså to ting som må til for at prevensjonsansvaret mellom kvinner og menn skal kunne bli 100% rettferdig:

1) Kvinner på bruke femidom

2) Det må komme et produkt på markedet for menn som kun beskytter mot kjønnssykdommer og ikke mot graviditet i tillegg.

I en slik setting har kvinnen da tatt 75% av totalansvaret (50% for kjønnssykdommer + 100% for graviditet), mens mannen har tatt sine 25% av totalansvaret (50% for kjønnssykdommer + 0% for graviditet).

om vi bruker både femidom og p piller tar vi jo hundre prosent ansvar for begge deler. jeg syns faktisk det er rettferdig med at den ene tar ansvar mot graviditet og så tar den andre ansvar mot sykdommene ved å bruke kondom. Jeg ser ikke problemet. Pluss at mange jenter har med kondomer i veska og tar ansvar ved å anskaffe kondomer på den måten. det mener jeg er å ta ansvar. og hvorfor må det komme et prevensjonsmiddel som KUN beskytter mot sykdommer og ikke graviditet? Ikke er det fysisk mulig å få til og ikke skjønner jeg hvordan det skulle endre noe. Endret av BettyBoop
  • Liker 2
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Det ironiske er at om dere hadde hatt HIV og hatt sex uten beskyttelse så hadde dere blitt straffeforfulgt pga. deres uansvarlighet.

Feil. For å kunne straffeforfølges må man være klar over at man har HIV, hvilket er nok et solid argument for å gå for placebo-metoden.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Feil. For å kunne straffeforfølges må man være klar over at man har HIV, hvilket er nok et solid argument for å gå for placebo-metoden.

det er jo et helt mongo argument for placebo metoden. Er jo den de bruker i afrika det og der dør de av aids i fleng. De skjønner jo ikke hva de blir syke av heller. De tror vel det er en straff fra noen guder eller noe,
AnonymBruker
Skrevet

....hakk........hakk......hakk....hakk....Spacebaby...hakk..haaakk....

Skal si denne tråden ikke har endret seg så mye siden sist jeg var innpå :ler: Folkens la disse to gullungene holde på. Sutringen deres kommer ingen vei, inntil de en dag sitter der med enten: en unge som de må betale for i 18 år eller kjønnssykdommer deluxe (fordi hei jeg føøøølte meg aldi syk).

Realiteten er uansett hvor mye babyen griner her inne at kondom er det de fleste bruker, bådekvinner og menn. Selv om jeg ikke har verdens største erfaring med å pule rundt, så har jeg i de aller fleste tilfeller opplevd at gutten trekker frem beskyttelse og fortsetter uten problemer. Det er den realiteten jeg forholder meg til, skulle jeg møte på babyene her inne, så vet de hvor døren er ;)

Anonym poster: 30ac6489dc20030f5b2c8e8185ed16d7

• Liker 2
Gjest Vampen
Skrevet

Å ha ubeskyttet sex med noen fordi de SIER at de ikke har SOS er ikke å ta ansvar.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å ha ubeskyttet sex med noen fordi de SIER at de ikke har SOS er ikke å ta ansvar.

Det blir jo som kvinner og p-piller. Mannen kan aldri vite, men man må jo nesten stole på sexpartneren hvis ikke blir det ikke noe sex.

AB27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte ganger lurer jeg på om jeg og Spacebaby å pøse på med smileyer for å få ting i gennom. Det er jo tydelg at vi ikke snakker samme språk.

AB27

Gjest BettyBoop
Skrevet

Det blir jo som kvinner og p-piller. Mannen kan aldri vite, men man må jo nesten stole på sexpartneren hvis ikke blir det ikke noe sex.

AB27

han kan kreve å se p pillebrettet eller sneakpeake etter det på badet om du låner doen hennes først. men uansett må det brukes kondom i tillegg om det er ons. Uansett
  • Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

AB27

Så du er villig til å legge ansvaret for din helse i andres hender?

Vedkommende trenger ikke å vite at h*n har en SOS. Det vel de færreste som går inn for å smitte andre. Men at de tror de er friske, eller sier de er det, betyr ikke at de ER det.

Du er ansvarsløs, og i tillegg gambler du med din egen helse.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...