Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

1. 1. Hvem har hovedansvaret?

• Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

• Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

han kan kreve å se p pillebrettet eller sneakpeake etter det på badet om du låner doen hennes først. men uansett må det brukes kondom i tillegg om det er ons. Uansett

Selvsagt men om personen virkelig ønsker å bli gravid kan hun alltids bløffe der også, samme med kjønnssykdommer om jenta virkelig vil smitte meg så klarer hun det, uansett om jeg bruker kondom eller ikke.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Selvsagt men om personen virkelig ønsker å bli gravid kan hun alltids bløffe der også, samme med kjønnssykdommer om jenta virkelig vil smitte meg så klarer hun det, uansett om jeg bruker kondom eller ikke.

AB27

hvordan skal hun få til det om du bruker kondom?
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hvordan skal hun få til det om du bruker kondom?

Det holder jo at vi veksler spytt. Det er kroppsvæske som er farlig, ikke sex i seg selv.

AB27

Skrevet

Ja, men fra naturens side trenger vi ikke ha noe med det avkommet å gjøre. Dere må bære det i ca. 9 måneder og fullstendig rævkjøre kroppene deres ved å føde det før dere evt. kan forlate det. Jeg vil si det er en stor forskjell. Ergo er graviditet i all hovedsak et kvinneproblem.

Hva er det neste du skal påstå? At mensen også er et manneproblem?

Graviditeten går jo ikke ut over annet enn kvinnen, så vidt jeg har fått med meg må ikke en mann betale for at han har gjort en kvinne gravid. Så hvorfor bryr du deg?

Begge blir derimot foreldre, så det har begge like stort ansvar for å forhindre!

• Liker 2
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Graviditeten går jo ikke ut over annet enn kvinnen, så vidt jeg har fått med meg må ikke en mann betale for at han har gjort en kvinne gravid. Så hvorfor bryr du deg?

Sånn burde det være i følge naturtilstanden, men i praksis er det nettopp "betale" mannen må:

http://www.nav.no/Fa...Bidragsveileder

Endret av SpaceBaby
AnonymBruker
Skrevet

Begge blir derimot foreldre, så det har begge like stort ansvar for å forhindre!

Nei, så lenge det er kvinner som velger om de vil ha ungen så er det deres ansvar. Det er ikke et argument mot abort eller kvinnehat, det er det eneste filosofisk riktige svaret .

AB27

Gjest BettyBoop
Skrevet

Nei, så lenge det er kvinner som velger om de vil ha ungen så er det deres ansvar. Det er ikke et argument mot abort eller kvinnehat, det er det eneste filosofisk riktige svaret .

AB27

det spiller ingen rolle i all den tid loven pålegger fedre å ta ansvar
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Ja, det er et skikkelig cheap-shot dere har klart å stelle i stand der. På tross av at det er opp til dere om dere vil beholde en unge eller ei ("min kropp, mitt valg"), skal dere på toppen av det hele kreve barnebidrag ("mitt valg, men ikke mitt ansvar"). Det er så typisk kvinner å skulle ha i både pose og sekk.

Endret av SpaceBaby
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo nettopp det moralske vi diskuterer her.

AB27

Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er jo nettopp det moralske vi diskuterer her.

AB27

Ja og derfor begriper ikke jeg hvorfor spacebaby ønskere prevansjonsmidler som ikke beskytter mot graviditet for menn
  • Liker 2
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Ja og derfor begriper ikke jeg hvorfor spacebaby ønskere prevansjonsmidler som ikke beskytter mot graviditet for menn

Det er fordi menn ikke kan bli gravide, og følgelig er uønsket graviditet 100% kvinners ansvar.

Vent, la meg omformulere dette sånn at du forstår:

:hjerte: Det er fordi menn ikke kan bli gravide :hjertesmil: , og følgelig er uønsket graviditet :kghjerte: 100% kvinners ansvar. :hjerter_rundt:

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Det er fordi menn ikke kan bli gravide, og følgelig er uønsket graviditet 100% kvinners ansvar.

Vent, la meg omformulere dette sånn at du forstår:

:hjerte: Det er fordi menn ikke kan bli gravide :hjertesmil: , og følgelig er uønsket graviditet :kghjerte: 100% kvinners ansvar. :hjerter_rundt:

NEI men dere kan gjøre noen gravide. tror du ikke sjanser for uønsket graviditet og barnebidrag for menn blir ennå større om slike preventiver fantes. tror du ikke luregravidkvinner ville jublet om slike preventiver fantes?

en graviditet varer i 9 mnd, barnebidrag må betales i 18 år. Hva er mest pes tror du?

Endret av BettyBoop
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ellers er det tydeligvis forskjell på liv og lære. For kjønnssykdommer hadde ikke vært så vanlig om de ar bare meg og SpaceBayby som har hatt sex uten kondom.

AB27

Gjest BettyBoop
Skrevet

Ellers er det tydeligvis forskjell på liv og lære. For kjønnssykdommer hadde ikke vært så vanlig om de ar bare meg og SpaceBayby som har hatt sex uten kondom.

AB27

dessverre fins det flere kopier av dere to der ute
AnonymBruker
Skrevet

:sengekos: uten :regler: (bruke beskyttelse,både: :sexy: og :skya: ansvar) = :kgbaby:

Anonym poster: 30ac6489dc20030f5b2c8e8185ed16d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spacebaby, du skriver: "det skulle vært funnet opp noe annet prevensjonsmiddel for menn". Javell, men det er ikke funnet opp, så du er nødt å finne det som faktisk går ann. Og for menn er det KONDOM.

Vil du ikke bli pappa, så tar du ansvar for å forhindrer at spermen din kommer ut i hytt og pine og befrukter andre kvinner. Jeg driter langt i at du blir pappa, samtidig som du driter i om jeg må føde eller ta abort.

Du kan ikke forvente at en kvinne utfører abort, når det er din feil at du lot spermen din flyte rundt i hennes kropp. Vil du ikke at den skal komme inn der, så får du stappe en pose på kuken eller en oppfinne en kork.

Når dama allerede går på p-pillen, driter jeg i om du må bruke kondom, eller om det ikke tilfredstiller deg nok.

Anonym poster: ae94ee0c18c2e99816e48de297128a87

• Liker 5
Skrevet

Det er altså to ting som må til for at prevensjonsansvaret mellom kvinner og menn skal kunne bli 100% rettferdig:

For det første er livet aldri rettferdig, og for det andre så lurer jeg på hva slags liv du har om du er like firkantet over hele fjøla

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For det første er livet aldri rettferdig, og for det andre så lurer jeg på hva slags liv du har om du er like firkantet over hele fjøla

Regner jo med at kvinnene på KG tar ting litt lettere i virkeligheten enn her på KG, 23 sider har tråden blitt ,alle argumentene står i åpningsinnlegget og der blir også alle motargumentene møtt.

AB27

Skrevet

argument og argument....

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...