Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon


Gjest SpaceBaby

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

  1. 1. Hvem har hovedansvaret?

    • Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

    • Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25


Anbefalte innlegg

Jeg uttalte følgende til dama som ble med meg hjem i romjula da jeg elegant flikka opp kondomet og rippa pakken med en vant bevegelse; "smetter på meg denne jeg, da jeg ikke har til hensikt å få eventuelle sykdommer du måtte ha, eller gjøre deg gravid" Hun repliserte elegant; "da blir det heller ikke noe på deg" :klo:

Hadde hun møtt meg hadde derimot hendelsesforløpet vært.

Jeg ble med henne hjem

vi hadde hatt sex UTEN kondom

hun fikk kanskje unge.

Alle fornøyde.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SpaceBaby

Nei.

Som jeg skrev, forutsetningen for min del er at jeg føler meg trygg på at jeg faktisk klarer å bruke prevensjonen på riktig måte. Den tryggheten hadde jeg ikke hatt om første møte med prevensjonsmidlet var i forbindelse med at møter en fyr på byen og skal finne ut hvordan den skal på, i kampens hete. Hadde jeg kjent til femidomet, og korrekt bruk, fra før, så hadde det vært uproblematisk. Hadde min partner ønsket bruk av femidom, så er det også uproblematisk. For i motsetning til en hektisk omgang etter en bytur, så har man da tid og mulighet til å sette seg inn i korrekt bruk.

Det ansvarlige er å sørge for å bruke prevensjon, på riktig måte. Uavhengig av type prevensjon.

Den skal jeg jaggu prøve meg på neste gang:

"Du, jeg føler meg ikke trygg på kondomet. Vet aldri hva som er oppi de greiene der, vet du. Er så usikker på om jeg klarer å bruke den på riktig måte og alt det der. Kan ikke du heller hive inn en femidom, er du snill?"

Skulle likt å sett reaksjonen da. Dere damer er ikke sanne, ass...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit om legene fikk benyttet tiden sin til å hjelpe de som virkelig var syke.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

De bruker jo allerede deler av tiden på å administrere vaksiner til aldeles friske folk.

Fryktelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker jo allerede deler av tiden på å administrere vaksiner til aldeles friske folk.

Fryktelig!

La oss ta en kamp av gangen

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal jeg jaggu prøve meg på neste gang:

"Du, jeg føler meg ikke trygg på kondomet. Vet aldri hva som er oppi de greiene der, vet du. Er så usikker på om jeg klarer å bruke den på riktig måte og alt det der. Kan ikke du heller hive inn en femidom, er du snill?"

Skulle likt å sett reaksjonen da. Dere damer er ikke sanne, ass...

Men om dama da for eksempel bruker spiral, hva da? Har hun da lov å kreve at du putter pikken i et kondom?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Forøvrig interessant å merke seg at ingen så langt har hatt integritet nok til å stemme: "Det hadde ikke blitt noe på ham" i pollen, på tross av at vi alle vet at det ikke hadde blitt noe annet enn furting på ham om så helvete frøys til is.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Vel for p-piller.

Man trenger ikke å gjøre gynekologisk undersøkelse for å få p-piller, men før legen eller helsesøster skriver ut resept til deg, stiller han/hun deg noen spørsmål om din egen helse og din nærmeste families helse. Dette er for å være sikker på at du kan bruke p-piller.

http://www.ung.no/sexogsamliv/727_Sp%C3%B8rsm%C3%A5l_om_p-piller.html

Her kunne vel jenta lest på pakninen sjæl i stedet for å kaste bort tiden til legen. Finnes kanskje tilfeller hvor man må foreta noen undersøkelser, men la oss i vertfall være enige om å fjerne resepten der det er unødvendig.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Hvordan vet du på forhånd når det er unødvendig? Legen har tross alt bedre forutsetning til å se tegn på helsemessige faktorer som tilsier at man burde være forsiktig, enn den jevne førstegangsbruker av p-piller. Ofte tar de også blodtrykk, for å utelukke problemer der. Kvinner har både dødd og fått blodpropp av p-piller. Jeg ser ikke helt problemet med at helsepersonell skal ta en konsultasjon og skrive ut resepter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Men om dama da for eksempel bruker spiral, hva da? Har hun da lov å kreve at du putter pikken i et kondom?

Ja. Da tar hun i det minste ansvar for egen graviditet. Men jeg syns det er en kjiping-løsning allikevel. I og med at hun allerede bruker prevensjon, kunne hun like gjerne ha gått for femidom, så hadde jeg sluppet noe som helst. Føler at det med å bruke spiral blir mest for å gjøre seg vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Den skal jeg jaggu prøve meg på neste gang:

"Du, jeg føler meg ikke trygg på kondomet. Vet aldri hva som er oppi de greiene der, vet du. Er så usikker på om jeg klarer å bruke den på riktig måte og alt det der. Kan ikke du heller hive inn en femidom, er du snill?"

Skulle likt å sett reaksjonen da. Dere damer er ikke sanne, ass...

Oppi de greiene?

Forresten hadde det heller ikke blitt noe på deg om ingen av oss visste hvordan man skal få på en kondom korrekt. Same thing.

(Forøvrig driver jeg ikke med onsing, så dette er hypotetiske antakelser)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Ja. Da tar hun i det minste ansvar for egen graviditet. Men jeg syns det er en kjiping-løsning allikevel. I og med at hun allerede bruker prevensjon, kunne hun like gjerne ha gått for femidom, så hadde jeg sluppet noe som helst. Føler at det med å bruke spiral blir mest for å gjøre seg vanskelig.

Awwwww, her har vi hovedproblemet! Damer som ikke lar deg knulle uten kondom er vanskelige?:nigo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

(Forøvrig driver jeg ikke med onsing, så dette er hypotetiske antakelser)

Jeg ser faen ikke ut i måneskinn, så samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Awwwww, her har vi hovedproblemet! Damer som ikke lar deg knulle uten kondom er vanskelige? :nigo:

Seff. Uønsket graviditet er som kjent et kvinneproblem. Deres problem, deres ansvar. Er du uenig i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du på forhånd når det er unødvendig? Legen har tross alt bedre forutsetning til å se tegn på helsemessige faktorer som tilsier at man burde være forsiktig, enn den jevne førstegangsbruker av p-piller. Ofte tar de også blodtrykk, for å utelukke problemer der. Kvinner har både dødd og fått blodpropp av p-piller. Jeg ser ikke helt problemet med at helsepersonell skal ta en konsultasjon og skrive ut resepter.

Nå forholder jeg meg til ung.no som faktisk drives av myndighetene, de sier at man blir stilt et par spørsål, ingenting om blodtrykk osv. Kanskje sjekker de blodtrykk på noen, men da gjør de det vel ut i fra svarene på spørsmålene så da kan de aktuelle kvinnene gå til legen. Det er ikke som om jentene vil lure seg unna en helsesjekk, hadde det vært slik så hadde de bare løyet til lege uansett. Og jeg ser problemet med at leger kaster bort tiden, koster skattepenger og fører til lengre køer for de som virkelig trenger det.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Da tar hun i det minste ansvar for egen graviditet. Men jeg syns det er en kjiping-løsning allikevel. I og med at hun allerede bruker prevensjon, kunne hun like gjerne ha gått for femidom, så hadde jeg sluppet noe som helst. Føler at det med å bruke spiral blir mest for å gjøre seg vanskelig.

:skratte:

Du er litt søt av og til.

Med andre ord, det er egentlig viktigere å unngå graviditet, enn å unngå både graviditet og kjønnsykdommer, dersom det siste innebærer at mannen må bruke prevensjon... Men å unngå både graviditet og kjønnsykdommer er ikke noe problem, dersom kvinnen bruker femidom.

Og dersom kvinnen bruker prevensjon, bør mannen gi etter (under sterk tvil, og med mye motvilje) dersom hun fortsatt insisterer på kondom. Men hun gjør det isåfall kun for å være vanskelig...

Ble det noenlunde rett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg ser faen ikke ut i måneskinn, så samme her.

Huff da.

Seff. Uønsket graviditet er som kjent et kvinneproblem. Deres problem, deres ansvar. Er du uenig i det?

Jeg mener uønsket graviditet er et problem for folk som ikke evner å kommunisere, beskytte seg og tenke konsekvenser. Uavhengig av kjønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser faen ikke ut i måneskinn, så samme her.

Hm, synes man får fordel jeg da, Er selv tynn i håret og det syns, f.eks ikke på utesteder pga lyset.

At jenta har promille skader heller ikke.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Nå forholder jeg meg til ung.no som faktisk drives av myndighetene, de sier at man blir stilt et par spørsål, ingenting om blodtrykk osv. Kanskje sjekker de blodtrykk på noen, men da gjør de det vel ut i fra svarene på spørsmålene så da kan de aktuelle kvinnene gå til legen. Det er ikke som om jentene vil lure seg unna en helsesjekk, hadde det vært slik så hadde de bare løyet til lege uansett. Og jeg ser problemet med at leger kaster bort tiden, koster skattepenger og fører til lengre køer for de som virkelig trenger det.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Nå har jeg fått skrevet ut p-piller noen ganger. Sjekk av blodtrykk har vært obligatorisk, uten at jeg er i noen risikogruppe. Det er ikke noe som tilsier at jeg skulle ha problemer med blodtrykket, jeg har heller aldri hatt det, de sjekker det like fullt. Og det har skjedd med jevne mellomrom de rundt 15 årene jeg har brukt p-piller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

:skratte:

Du er litt søt av og til.

Med andre ord, det er egentlig viktigere å unngå graviditet, enn å unngå både graviditet og kjønnsykdommer, dersom det siste innebærer at mannen må bruke prevensjon... Men å unngå både graviditet og kjønnsykdommer er ikke noe problem, dersom kvinnen bruker femidom.

Og dersom kvinnen bruker prevensjon, bør mannen gi etter (under sterk tvil, og med mye motvilje) dersom hun fortsatt insisterer på kondom. Men hun gjør det isåfall kun for å være vanskelig...

Ble det noenlunde rett?

Ja, det siste du sier er noenlunde rett, bortsett fra at du vrir og vrenger og spinner litt på ting. Men den setningen som jeg har uthevet er ikke riktig. Det er jo nettopp fordi jeg mener at det er best å beskytte seg både mot graviditet og kjønnssykdommer at jeg mener kvinner helst bør gå for femidom.

Hvorfor ikke slå to fluer i en smekk når en kan gjøre det, dersom det ikke bare er for å gjøre seg vanskelig?

Det blir som om jeg skulle kjøre til bensinstasjonen og kjøpe Morgenbladet eller Dagens Næringsliv eller noe sånn, men så nektet jeg å plukke opp noen sladderblader til dama med det samme jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Jeg mener uønsket graviditet er et problem for folk som ikke evner å kommunisere, beskytte seg og tenke konsekvenser. Uavhengig av kjønn.

Menn blir ikke gravide! For ørtende gang...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Menn blir ikke gravide! For ørtende gang...

Nei, men dere får fortsatt avkom, om dere ikke sørger for noe annet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...