Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon


Gjest SpaceBaby

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

  1. 1. Hvem har hovedansvaret?

    • Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

    • Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25


Anbefalte innlegg

Gjest SpaceBaby

Jeg liker ikke noen av alternativene. Verken det opprinnelige eller det nye.

Hva mener du? Enten har du et problem med at en fyr drar fram en femidom før du skal ha sex med ham, eller så har du ikke et problem med det. En enkel problemstilling som det burde være mulig å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er vanlige kondomer mer populære enn disse? Blir jo mye mer nytelse med femidom!

Anonym poster: 096059823c3c17b45c61ae2ce897e3d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nei, men man kunne med fordel fjerne resepten.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Slik at folk som f.eks av helsemessige årsaker ikke burde bruke hormonprevensjon, kan gå på en alvorlig smell?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Dere? Forsøket på provokasjon funket dårlig. ;)

Dere, ja. Kvinner. Hvem ellers? Herregud, mener du seriøst at fra naturens side så er ikke uønskede graviditeter 100% et kvinneproblem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er vanlige kondomer mer populære enn disse? Blir jo mye mer nytelse med femidom!

Anonym poster: 096059823c3c17b45c61ae2ce897e3d3

4.8 out of 5 stars er tydeligvis ikke godt nok for kvinner.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik at folk som f.eks av helsemessige årsaker ikke burde bruke hormonprevensjon, kan gå på en alvorlig smell?

Tror du undervurderer kvinner, de kan lese på pakningen hvor det står advarsler og mulige bivirkninger.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gorgonzola

Jeg uttalte følgende til dama som ble med meg hjem i romjula da jeg elegant flikka opp kondomet og rippa pakken med en vant bevegelse; "smetter på meg denne jeg, da jeg ikke har til hensikt å få eventuelle sykdommer du måtte ha, eller gjøre deg gravid" Hun repliserte elegant; "da blir det heller ikke noe på deg" :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hva mener du? Enten har du et problem med at en fyr drar fram en femidom før du skal ha sex med ham, eller så har du ikke et problem med det. En enkel problemstilling som det burde være mulig å svare på.

I det første spørsmålet er alternativene at det er begges ansvar, fordi alt skal være likt, eller hans eller hennes, respektivt. Jeg mener ikke at en part alene har ansvaret, men det handler ikke om at det skal være likt. Altså, ingen av alternativene.

I spørsmål 2, så kommer det helt an på situasjonen. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å knøle med et prevensjonsmiddel jeg ikke kjenner, eller føler meg trygg på at jeg får på riktig. Da hadde femidom vært uaktuelt. Hadde jeg derimot vært trygg på femidom fra før, og følt meg trygg på det, så hadde det vært greit. Det handler om praktiske forhold, ikke ideologiske eller prinsipielle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Tror du undervurderer kvinner, de kan lese på pakningen hvor det står advarsler og mulige bivirkninger.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Kjære deg, det handler ikke om bieffekter, men om helsemessige forhold man kanskje ikke er klar over. Det er en grunn til at man ofte må gjennom en undersøkelse før man starter med hormonprevensjon.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg uttalte følgende til dama som ble med meg hjem i romjula da jeg elegant flikka opp kondomet og rippa pakken med en vant bevegelse; "smetter på meg denne jeg, da jeg ikke har til hensikt å få eventuelle sykdommer du måtte ha, eller gjøre deg gravid" Hun repliserte elegant; "da blir det heller ikke noe på deg" :klo:

Håper du putta snabben godt nedi buksa igjen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Selv om rombarnet har mange gode poenger, så er de ekstremt virkelighetsfjerne. Sannheten er at kvinner lyger og bedrar alt de kan for å få ting slik de vil. Menn som stapper en gummiløs pikk inn i ei dame de ikke vil ha barn med er og blir ulidelige idioter. Hvor naiv går det an å være? Det finnes ikke et område i livet kvinner har mer makt en når det kommer til livmora og hva som foregår der. Eneste menn kan er å la være å dytte spermen sin opp i den regionen.

En gang til... GI FAEN I Å STOLE PÅ DAMER!!!

Ja, tenk så sykt at vi skal få ha makt over vår egen livmor! Det er det drøyeste jeg har hørt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Håper du putta snabben godt nedi buksa igjen...

Noe annet ville strengt tatt betraktes som et overgrep eller voldtekt, Hun ombestemte seg tross alt.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det første spørsmålet er alternativene at det er begges ansvar, fordi alt skal være likt, eller hans eller hennes, respektivt. Jeg mener ikke at en part alene har ansvaret, men det handler ikke om at det skal være likt. Altså, ingen av alternativene.

I spørsmål 2, så kommer det helt an på situasjonen. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å knøle med et prevensjonsmiddel jeg ikke kjenner, eller føler meg trygg på at jeg får på riktig. Da hadde femidom vært uaktuelt. Hadde jeg derimot vært trygg på femidom fra før, og følt meg trygg på det, så hadde det vært greit. Det handler om praktiske forhold, ikke ideologiske eller prinsipielle.

Femidom er like trygt som vanlig kondom og det vet alle, hva var da grunnen til at det ble tatt ut av markedet? Huuh?

Anonym poster: 096059823c3c17b45c61ae2ce897e3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Jeg uttalte følgende til dama som ble med meg hjem i romjula da jeg elegant flikka opp kondomet og rippa pakken med en vant bevegelse; "smetter på meg denne jeg, da jeg ikke har til hensikt å få eventuelle sykdommer du måtte ha, eller gjøre deg gravid" Hun repliserte elegant; "da blir det heller ikke noe på deg" :klo:

Hahaha! :nigo: Neste gang drar du hjem noe med et par funksjonelle hjerneceller.;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

I spørsmål 2, så kommer det helt an på situasjonen. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å knøle med et prevensjonsmiddel jeg ikke kjenner, eller føler meg trygg på at jeg får på riktig. Da hadde femidom vært uaktuelt. Hadde jeg derimot vært trygg på femidom fra før, og følt meg trygg på det, så hadde det vært greit. Det handler om praktiske forhold, ikke ideologiske eller prinsipielle.

Nettopp! Og her er vi tilbake til sakens kjerne: Kvinner har NULL problemer med å kreve at en fyr skal ha på seg kondom, men dersom fyren istedet krever at hun skal ha på seg femidom (noe som tross alt gir mer mening, ettersom uønsket graviditet er 100% et kvinneproblem), nei da blir det unnskyldninger i histen og pisten: "kjenner ikke prevensjonsmiddelet", "føler meg utrygg" og bla bla bla. Hvorfor har dere aldri giddet å bli kjent med et prevensjonsmiddel som gjør at dere kan ta litt ansvar for dere selv også da? Er det kanskje fordi dere generelt ikke er interessert i å ta noe som helst ansvar, og heller foretrekker å skyve alt ansvaret over på oss menn? Er det derfor vi også må kvotere dere inn i politikken for at dere i det hele tatt skal gidde? Aner jeg en rød tråd her?

Som jeg nevnte tidligere: Dersom jeg krever at dama mi ikke skal drikke alkohol på byen fordi jeg forventer at hun skal kjøre meg hjem på slutten av kvelden, da er ikke det å "ta ansvar for ikke å kjøre i fylla" fra min side; Det er å skyve alt ansvaret over på noen andre. Og akkurat det samme er det dere kvinner gjør når dere på død og liv skal pushe kondom på fyren, men selv så nekter dere å bruke femidom (og på toppen av det hele: dette på tross av at uønskede graviditeter er 100% deres problem).

Mye lettere å bare kreve barnebidrag etterpå, ikke sant? Ansvar, hva er det for noe liksom?

Endret av SpaceBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Femidom er like trygt som vanlig kondom og det vet alle, hva var da grunnen til at det ble tatt ut av markedet? Huuh?

Anonym poster: 096059823c3c17b45c61ae2ce897e3d3

Kondom er også trygt, det vet alle. Forutsetningen er at den settes på riktig. Hvilket var mitt poeng i forhold til femidom også. Jeg er vrang nok til å avstå, fremfor å sjanse på brukerfeil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære deg, det handler ikke om bieffekter, men om helsemessige forhold man kanskje ikke er klar over. Det er en grunn til at man ofte må gjennom en undersøkelse før man starter med hormonprevensjon.

Vel for p-piller.

Man trenger ikke å gjøre gynekologisk undersøkelse for å få p-piller, men før legen eller helsesøster skriver ut resept til deg, stiller han/hun deg noen spørsmål om din egen helse og din nærmeste families helse. Dette er for å være sikker på at du kan bruke p-piller.

http://www.ung.no/sexogsamliv/727_Sp%C3%B8rsm%C3%A5l_om_p-piller.html

Her kunne vel jenta lest på pakninen sjæl i stedet for å kaste bort tiden til legen. Finnes kanskje tilfeller hvor man må foreta noen undersøkelser, men la oss i vertfall være enige om å fjerne resepten der det er unødvendig.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet ville strengt tatt betraktes som et overgrep eller voldtekt, Hun ombestemte seg tross alt.....

Flinke mannen. *klappe på hodet* ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nettopp! Og her er vi tilbake til sakens kjerne: Kvinner har NULL problemer med å kreve at en fyr skal ha på seg kondom, men dersom fyren istedet krever at hun skal ha på seg femidom (noe som tross alt gir mer mening, ettersom uønsket graviditet er 100% et kvinneproblem), nei da blir det unnskyldninger i histen og pisten: "kjenner ikke prevensjonsmiddelet", "føler meg utrygg" og bla bla bla. Hvorfor har dere aldri giddet å bli kjent med et prevensjonsmiddel som gjør at dere kan ta litt ansvar for dere selv også? Er det kanskje fordi dere generelt ikke er interessert i å ta noe som helst ansvar, og heller foretrekker å skyve alt ansvaret over på oss menn?

Som jeg nevnte tidligere: Dersom jeg krever at dama mi ikke skal drikke alkohol på byen fordi jeg forventer at hun skal kjøre meg hjem på slutten av kvelden, da er ikke det å "ta ansvar for ikke å kjøre i fylla"; Det er å skyve alt ansvaret over på noen andre. Og akkurat det samme er det dere kvinner gjør når dere på død og liv skal pushe kondom på fyren, men selv så nekter dere å bruke femidom (og på toppen av det hele: dette på tross av at uønskede graviditeter er 100% deres problem).

Mye lettere å bare kreve barnebidrag etterpå, ikke sant? Ansvar, hva er det for noe liksom?

Nei.

Som jeg skrev, forutsetningen for min del er at jeg føler meg trygg på at jeg faktisk klarer å bruke prevensjonen på riktig måte. Den tryggheten hadde jeg ikke hatt om første møte med prevensjonsmidlet var i forbindelse med at møter en fyr på byen og skal finne ut hvordan den skal på, i kampens hete. Hadde jeg kjent til femidomet, og korrekt bruk, fra før, så hadde det vært uproblematisk. Hadde min partner ønsket bruk av femidom, så er det også uproblematisk. For i motsetning til en hektisk omgang etter en bytur, så har man da tid og mulighet til å sette seg inn i korrekt bruk.

Det ansvarlige er å sørge for å bruke prevensjon, på riktig måte. Uavhengig av type prevensjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...