Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon


Gjest SpaceBaby

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

  1. 1. Hvem har hovedansvaret?

    • Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

    • Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25


Anbefalte innlegg

Gjest SpaceBaby

Du svarer meg jo nå?

Har egentlig en intern policy om ikke å svare anonym bruker. Men det hender jeg gjør unntak, spesielt dersom det er en ubestridelig logikk i det anonym bruker sier (sånn som i det du nettopp sa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det med deg og den pessar greien?.

Anonym poster: 30ac6489dc20030f5b2c8e8185ed16d7

DET VET JEG!!

Han liker ordet. =P

Endret av Raven Emerald
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Ikke heng dere for mye opp i dette med "pessar". Jeg kunne sagt "p-piller", "p-sprøyter", "femidom", "spiral" eller bare "prevensjon". Men jeg velger altså å gå for ordet "pessar" fordi jeg syns det er det ordet som klinger best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke heng dere for mye opp i dette med "pessar". Jeg kunne sagt "p-piller", "p-sprøyter", "femidom", "spiral" eller bare "prevensjon". Men jeg velger altså å gå for ordet "pessar" fordi jeg syns det er det ordet som klinger best.

POENGET er jo fremdeles at disse prevensjonsmidlene ikke nødvendigvis er 100% sikre! :murvegg: Piller kan bli påvirket av løs mage, noen reagerer litt ulik på p sprøyten så den fungerer ikke, femidom selges ikke Norge, selv spiralen er ikke hundre prosent sikker. Og du skylder på kvinner når mannen som har mulighet til å bruke kondom sier nei fordi han ikke liker kondom??

Jesus redd meg fra idioter som dette

Anonym poster: 30ac6489dc20030f5b2c8e8185ed16d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

POENGET er jo fremdeles at disse prevensjonsmidlene ikke nødvendigvis er 100% sikre! :murvegg: Piller kan bli påvirket av løs mage, noen reagerer litt ulik på p sprøyten så den fungerer ikke, femidom selges ikke Norge, selv spiralen er ikke hundre prosent sikker. Og du skylder på kvinner når mannen som har mulighet til å bruke kondom sier nei fordi han ikke liker kondom??

Jesus redd meg fra idioter som dette

Ingen prevensjonmidler er 100% sikre, ei heller kondom. Vet du hva, jeg er glad for at jeg lagde denne tråden, for folk er tydeligvis veldig lite opplyste når det gjelder prevensjon. Jeg ser nå at dette var en tråd som virkelig trengtes.

Oppfordring til alle kvinner som leser dette (veldig viktig):

Husk femidom dersom dere skal ha tilfeldig sex med noen. Lær dette bort til døtrene deres også, dersom dere har noen. Kjønnssykdommer og uønskede graviditeter er ikke noe å kimse av, så ta ansvar!

Endret av SpaceBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Begges ansvar. Enkelt og greit.

I løse relasjoner har alle ansvar for å sikre seg selv. I et forhold bør man bli enig om hva slags prevensjon man skal bruke.

Trenger det å være mer komplisert?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge burde selvfølgelig ta ansvar pga. smittefare, men om det er mellom to mennesker som vet at de er ''clean'' så vil jeg si at det er kvinnens ansvar, pga. graviditet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Begge burde selvfølgelig ta ansvar pga. smittefare, men om det er mellom to mennesker som vet at de er ''clean'' så vil jeg si at det er kvinnens ansvar, pga. graviditet.

Yes! Helt enig. Husk å stemme i pollen (bare trykk der hvor det står "hovedsaklig kvinners ansvar").

Endret av SpaceBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Yes! Helt enig. Husk å stemme i pollen (bare trykk der hvor det står "hovedsaklig kvinners ansvar").

Hva med de tilfellene hvor kvinnen ikke tåler forskjellige former for prevensjon?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Hva med de tilfellene hvor kvinnen ikke tåler forskjellige former for prevensjon?

Med så mange forskjellige former for prevensjon som er på markedet for kvinner, skal vel det godt gjøres. Og tåler hun ikke femidom, tåler hun nok heller ikke kondom. I slike tilfeller er det nok best å avstå fra sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Med så mange forskjellige former for prevensjon som er på markedet for kvinner, skal vel det godt gjøres. Og tåler hun ikke femidom, tåler hun nok heller ikke kondom. I slike tilfeller er det nok best å avstå fra sex.

Femidomen er vel trukket fra det norske markedet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Femidomen er vel trukket fra det norske markedet?

Ja, på grunn av at kvinner ikke var interesserte nok i å ta ansvar. Lite etterspørsel, med andre ord. Men du får fortsatt kjøpt dem på nettet lett som bare det.

Endret av SpaceBaby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femidomen er vel trukket fra det norske markedet?

Enkelte ganger lurer jeg på om kvinner gjør alt for å slippe ansvaret sitt. Her:

http://www.amazon.com/FC-Female-Condom-15-Pack/dp/B00014UIO8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1357175326&sr=8-1&keywords=female+condom

Verre er det ikke

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SpaceBaby

Enkelte ganger lurer jeg på om kvinner gjør alt for å slippe ansvaret sitt. Her:

http://www.amazon.co...s=female condom

Verre er det ikke

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Det værste, vet du, er at dersom vi hadde hatt med oss femidom på byen (akkurat slik kvinner har med seg kondom), ville de snudd i døra med en gang vi forlangte at de skulle bruke den. Vær du sikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Ja, på grunn av at kvinner ikke var interesserte nok i å ta ansvar. Lite etterspursel, med andre ord. Men du får fortsatt kjøpt dem på nettet lett som bare det.

Ja, for det er jo alltid kvinners manglende interesse for å ta ansvar som er det avgjørende for hvilken prevensjon man velger?

Og ditt svar er at kvinner som f.eks ikke tåler hormonprevensjon, må bestille femidomer på nett? For å ivareta mannens rett til å slippe kondom?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Enkelte ganger lurer jeg på om kvinner gjør alt for å slippe ansvaret sitt. Her:

http://www.amazon.com/FC-Female-Condom-15-Pack/dp/B00014UIO8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1357175326&sr=8-1&keywords=female+condom

Verre er det ikke

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Du tror kvinner flest surfer rundt på Amazon for å finne prevensjon, fremfor å f.eks snakke med legen sin?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Og ditt svar er at kvinner som f.eks ikke tåler hormonprevensjon, må bestille femidomer på nett? For å ivareta mannens rett til å slippe kondom?

Nei, for å ivareta ansvar for egen graviditet. Vi lever i 2013. Å bestille ting fra nettet er ikke så veldig vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Du tror kvinner flest surfer rundt på Amazon for å finne prevensjon, fremfor å f.eks snakke med legen sin?

Jeg er uansett åpen for å gjøre unntak for sykelige tilfeller. Man er da tross alt generøst anlagt.

Endret av SpaceBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

POENGET er jo fremdeles at disse prevensjonsmidlene ikke nødvendigvis er 100% sikre! :murvegg: Piller kan bli påvirket av løs mage, noen reagerer litt ulik på p sprøyten så den fungerer ikke, femidom selges ikke Norge, selv spiralen er ikke hundre prosent sikker. Og du skylder på kvinner når mannen som har mulighet til å bruke kondom sier nei fordi han ikke liker kondom??

Jesus redd meg fra idioter som dette

Anonym poster: 30ac6489dc20030f5b2c8e8185ed16d7

Kondom har fordelen ved sykdommer, det er greit, men i alle andre tilfeller er kvinnelig prevensjon bedre, det er derfor det benyttes.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...