Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

1. 1. Hvem har hovedansvaret?

• Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

• Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er glad jeg aldri har ONS..

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

TS har jo virkelig valgt riktig nick, noe mer spacet og barnslig skal man lete lenge etter. Placebo? Er du helt fjern? Du mener i fullt alvor at du er uimotakelig for sykdom? Vet du egentlig hva placebo er?

Begge kjønn har ansvar for å bruke prevensjon som beskytter både mot SOS og uønsket graviditet. Det er jo ikke noe å diskutere en gang. Alle har ansvar for sitt eget liv og egen helse. Å tro at man kan se eller lukte at kvinner er friske er jo så naivt at jeg finner ikke ord!

Prevensjon kan være tricky for ganske mange kvinner. Jeg fikk blodpropp av p-piller som 17-åring, og fikk dermed forbud mot å bruke hormonbasert prevensjon. Fikk satt inn kobberspiral som 17-åring, hvilket var utrolig smertefullt for en som ikke har født barn. I alle årene med spiral var jeg plaget med langvarige og uregelmessige blødninger, som selvfølgelig gjorde at sexlivet ble labert. Som 29-åring orket jeg ikke mer, og steriliserte meg. Da kom jeg rett i overgangsalder, og det er ikke spesielt kult før man er 30.

Men selvfølgelig er det myyyyyye verre å måtte bruke kondom enn å streve med prevensjon i årevis, slik jeg gjorde :sarkasme:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

TS har jo virkelig valgt riktig nick, noe mer spacet og barnslig skal man lete lenge etter. Placebo? Er du helt fjern? Du mener i fullt alvor at du er uimotakelig for sykdom? Vet du egentlig hva placebo er?

Dette har vi tatt før, placebo var feil ord, men bryr man seg ikke om sykdommer så reduserer man sjansen for å bli smittet eller få symptdomene. Det aller meste sitter i hodet

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

AnonymBruker
Skrevet

Dette har vi tatt før, placebo var feil ord, men bryr man seg ikke om sykdommer så reduserer man sjansen for å bli smittet eller få symptdomene. Det aller meste sitter i hodet

AB27

Og det er jo bare tull. Spesielt hvis man ser på den tredje verden hvor folk har veldig liten kunnskap om diverse sykdommer og allikevel dør i hopetall.

Anonym poster: 9dd4d3f6537ca9335c0266efc548417d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og det er jo bare tull. Spesielt hvis man ser på den tredje verden hvor folk har veldig liten kunnskap om diverse sykdommer og allikevel dør i hopetall.

Anonym poster: 9dd4d3f6537ca9335c0266efc548417d

Har du ikke lest the secret? De har bare ikke de riktige teknikkene..

:ironi:

Anonym poster: 1490f2bceefee84291b671440e086807

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har da aldri sagt at menn mister alt av følsomhet om de bruker kondom? Tror kanskje du burde få testet synet ditt, jeg.

Har jeg beskyldt deg for å påstå det? Hvor? Ikke alt jeg skriver dreier seg om deg selv om jeg i utgangspunktet siterte deg i første innlegg.

Forøvrig skrev jeg i et senere innlegg at jeg trives godt med å bruke kondom, selv om jeg helst skulle vært foruten. ;)

Bra. Igjen: jeg snakker ikke om deg personlig, men holdninger her i tråden.

Det er helt fullstendig meningsløst å diskutere bivirkningene av piller som hverken er ute på markedet, eller kommer til å komme ut på markedet med det første. Derfor så jeg vekk i fra det, og derfor poengterte jeg hvor irrelevant det var å dra inn bivirkningene av p-piller for kvinner når innlegget ditt tross alt handlet om p-piller for menn.

Åh, var det dét innlegget mitt handlet om?

Nei det var ikke det. Jeg svarte humoristisk på påstanden om at å bare ta en pille er bedre enn å bruke kondom. Siden jeg ikke er mann, men dame som har prøvd litt forskjellige hormonprevensjoner tok jeg utgangspunkt i bivirkninger av p-pillen. For å illustrere at det kanskje innebærer mer enn bare å "ta en pille" hver dag. Som jeg også påpekte senere i innlegget har p-piller laget for menn ofte vist seg å gi manglende sexlyst, noe som jo ikke er en veldig gunstig bivirkning. Den bivirkningen er forøvrig også et problem med p-piller for kvinner.

Det får så være at det er oppbrukt å kalle noen bitter på dette forumet, innlegget ditt fremsto likevel som bittert oppgulp.

Jeg trodde følelsesmessig tolkning av andres utsagn var typisk damegreie, men det er det tydeligvis ikke. Innlegget mitt var ment humoristisk og satt på spissen.

Anonym poster: 5f43fefb060a1d165be875759ff436ae

• Liker 2
Skrevet

Jeg er glad jeg aldri har ONS..

Hva med to netter? :kose:

Skrevet

Tråden er ryddet for hets.

Niennas, mod.

Skrevet

Hva med to netter? :kose:

Kan vurdere det.. MED kondom :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Kan vurdere det.. MED kondom :fnise:

:danse:

Jeg er ledig hele kommende helg.

Skrevet

Om det er placebo eller jernhelse er ikke så viktig, men dette ser man for alle typer sykdommer. Det er de som sutrer hele tiden og blir syke av alt og det er de som har en positiv intistilling og ikke blir syke. Har ikke vært hatt influensa eller noe annet rusk de siste 10 årene, det er ikke fordi jeg vaksinerer meg , går med munnbind eller aldri har hatt sex uten kondom. Det har med personlighet å gjøre.

Nei, det har med idioti i kombinasjon med flaks å gjøre.

Placebo har helt korrekt en virkning, men du vil ikke unngå å bli syk av en smittsom sykdom som immunforsvaret ditt aldri har vært borti. Blir du smittet, får du sykdommen uansett. Men, hvor fort du blir frisk igjen, har med den generelle fysiske almenntilstanden din å gjøre, samt hvordan du takler sykdomsforløpet. Dersom du tror varm kyllingsuppe kurerer influensaen, vil du sammsynligvis bli litt fortere frisk, enn hvis du bare ligger i senga og snufser. Ikke fordi kyllingsuppe direkte bekjemper sykdommen, men fordi almenntilstanden din blir sånn noenlunde opprettholdt, og immunforsvaret får noe bedre forhold å jobbe under.

Teflonimmunforsvar fins ikke, og supermann er bare en tegneseriefigur.

Sorry mac.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Placebo har helt korrekt en virkning, men du vil ikke unngå å bli syk av en smittsom sykdom som immunforsvaret ditt aldri har vært borti. Blir du smittet, får du sykdommen uansett. Men, hvor fort du blir frisk igjen, har med den generelle fysiske almenntilstanden din å gjøre, samt hvordan du takler sykdomsforløpet. Dersom du tror varm kyllingsuppe kurerer influensaen, vil du sammsynligvis bli litt fortere frisk, enn hvis du bare ligger i senga og snufser. Ikke fordi kyllingsuppe direkte bekjemper sykdommen, men fordi almenntilstanden din blir sånn noenlunde opprettholdt, og immunforsvaret får noe bedre forhold å jobbe under.

Er jo nettopp det jeg sier.

AB27

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Tråden er ryddet for hets.

Niennas, mod.

Det er jo egentlig helt utrolig at man skal hetses bare fordi man mener at også kvinner må ta ansvar for prevensjon.

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Og du tar ansvar ved å la være å bruke kondom og stole på placeboeffekten? Den måten å ta ansvar på er det nok bare du som har konkludert med, ikke "vi".

Vis meg den kvinnen som sier: "Greit. Jeg hadde ikke på meg noe pessar, så det er bare rett og rimelig at du skal få slippe å betale barnebidrag" så skal jeg vise deg en SpaceBaby med kondom på begge hodene.

Forresten fryder det meg å se at at dersom vi ser bort ifra de som mener at det er begges ansvar, er det faktisk et ganske klart flertall som mener at prevensjon hovedsaklig er kvinners ansvar. 7 i forhold til 5, det er jo....ganske mange prosent mer.

Endret av SpaceBaby
Skrevet

Er jo nettopp det jeg sier.

AB27

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke at menn og kvinner kan ha like mye ansvar for prevensjon. Mannen harbare mulghet en gang, rett før sexen. Kvinnen har jo både mulighet før og etter om det skulle gå galt.

Så kvinner kan gjøre mer med tankte på graviditet, og menn og kvinner kan gjøre like mye med tanke på kjønnssykdommer. Enkel matematikk tilsier at kvinner da objektivt sett har mer ansvar enn menn

AB27

• Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Forstår ikke at menn og kvinner kan ha like mye ansvar for prevensjon. Mannen harbare mulghet en gang, rett før sexen. Kvinnen har jo både mulighet før og etter om det skulle gå galt.

Så kvinner kan gjøre mer med tankte på graviditet, og menn og kvinner kan gjøre like mye med tanke på kjønnssykdommer. Enkel matematikk tilsier at kvinner da objektivt sett har mer ansvar enn menn

AB27

Fullstendig enig.

P.S. Slutt å bruke AB-funksjonen sånn at jeg kan begynne å svare deg.

AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig enig.

P.S. Slutt å bruke AB-funksjonen sånn at jeg kan begynne å svare deg.

Du svarer meg jo nå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vis meg den kvinnen som sier: "Greit. Jeg hadde ikke på meg noe pessar, så det er bare rett og rimelig at du skal få slippe å betale barnebidrag" så skal jeg vise deg en SpaceBaby med kondom på begge hodene.

Forresten fryder det meg å se at at dersom vi ser bort ifra de som mener at det er begges ansvar, er det faktisk et ganske klart flertall som mener at prevensjon hovedsaklig er kvinners ansvar. 7 i forhold til 5, det er jo....ganske mange prosent mer.

Du kan ikke bare velge å se vekk fra flertallet fordi det passer din argumentasjon bedre :rolleyes:

Hva er det med deg og den pessar greien? Det er jo vist flere ganger at den slettes ikke er noe trygg, det er mer stress med pessar enn andre prevensjonsmidler, men du har kjørt deg fast i ett spor og hakker i plata som vanlig.

Det er slik at jeg ønsker du får en unge du må ta ansvar for og betale for så lærer du kanskje noe ansvar en vakker dag

Anonym poster: 30ac6489dc20030f5b2c8e8185ed16d7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...