Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon


Gjest SpaceBaby

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

  1. 1. Hvem har hovedansvaret?

    • Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

    • Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25


Anbefalte innlegg

Gjest Vampen

Nei, for å ivareta ansvar for egen graviditet. Vi lever i 2013. Å bestille ting fra nettet er ikke så veldig vanskelig.

Nei, det er ikke vanskelig. Men jeg tror mange foretrekker å benytte seg av prevensjon om man får tak i her til lands. Både mtp kvalitet, tilgjengelighet og informasjon. For min del har valg av prevensjon gjerne foregått etter konsultasjon med lege. Ikke en shoppingspree på nett.

Og graviditet er jo utelukkende et kvinneproblem? Menn har intet ansvar for å sørge for å slippe uønsket farskap?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SpaceBaby

OBS OBS!

Nytt spørsmål lagt til i pollen. Vennligst ta dere tid til å svare, dere som deltar i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg er uansett åpen for å gjøre unntak for sykelige tilfeller. Man er da tross alt generøst anlagt.

Sykelige tilfeller? Atte, hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

OBS OBS!

Nytt spørsmål lagt til i pollen. Vennligst ta dere tid til å svare, dere som deltar i denne diskusjonen.

Meh, jeg liker ingen av alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror kvinner flest surfer rundt på Amazon for å finne prevensjon, fremfor å f.eks snakke med legen sin?

Hadde vært greit om legene fikk benyttet tiden sin til å hjelpe de som virkelig var syke.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SpaceBaby

Nei, det er ikke vanskelig. Men jeg tror mange foretrekker å benytte seg av prevensjon om man får tak i her til lands. Både mtp kvalitet, tilgjengelighet og informasjon. For min del har valg av prevensjon gjerne foregått etter konsultasjon med lege. Ikke en shoppingspree på nett.

Vet du hva jeg tror? Jeg tror at kvinner gjør hva som helst for å skyve dette ansvaret over på mannen og at du bare griper etter halmstrå her nå.

Og graviditet er jo utelukkende et kvinneproblem? Menn har intet ansvar for å sørge for å slippe uønsket farskap?

Graviditet er utelukkende et kvinneproblem, ja. Menn kan ikke bli gravide. Det er akkurat som mensen; også utelukkende et kvinneproblem. Men dersom det foreligger en avtale (muntlig eller skriftlig) om at en skal få barn sammen, da stiller det seg noe annerledes. Da kan ikke mannen bare stikke av. Men uønsket graviditet? Det er 100% kvinners ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver ikke tulleinnlegg. Det er kanskje satt på spissen, men det her er noe jeg mener innerst inne, i likhet med alt annet jeg skriver her også.

Jeg skjønner ikke at du tør. Du kan ende opp med mange unger med den holdningen, for det er ikke alltid jenter er enig i abort. Selvfølgelig får du noe av det/ikke noe av det. Og sykdommer da.

Jeg har selv tatt ansvar for at jeg aldri blir gravid, men synes fortsatt du burde endre holdninger før det er for seint. For alt du vet kan kvinnen ville ha barn og bruker deg som donor :sjokkert:

Endret av Evilposelos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergikere og den type ting.

Spørsmålet er om jenter hadde vært like medgjørlige om menn på et ons hadde sagt at han ikke tålte gummi og jenta bare haddde det tilgjengelig. Ville hun da godtatt angrepille? Eller er det bare menn som er villige til å strekke seg litt om partneren sliter?

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Meh, jeg liker ingen av alternativene.

Hvilket alternativ savner du? Virker rimelig enkelt for min del: Enten blir det noe på ham, eller så blir det ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hadde vært greit om legene fikk benyttet tiden sin til å hjelpe de som virkelig var syke.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Hehe, mhm. Nå er det gjerne slik at hoveddelen av prevensjonsmidler krever en leges involvering. P-piller er reseptbelagt. P-stav og spiral må settes inn av en lege. P-sprøyten må settes av en lege. Pessar har jeg aldri vært borti, men jeg kan ikke huske å ha sett det til salgs over disk. Man må ofte også gjennom en sjekk i forbindelse med hormonell prevensjon. Så med mindre man ønsker bruk av utelukkende kondom og femidom, så må nok legene fortsette å sløse med tiden sin.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS OBS!

Nytt spørsmål lagt til i pollen. Vennligst ta dere tid til å svare, dere som deltar i denne diskusjonen.

Hadde ikke blitt noe på ham hos meg. Jeg HAR tatt ansvar for prevensjonen MIN. Om han tror det betyr at han slipper å ta ansvar selv, tar han feil. Hans sensitivitet er ikke viktig nok til at jeg vil risikere kjønnssykdommer for den.

Ikke at det er en reell problemstilling, siden jeg er i et fast forhold. Hvor jeg er den eneste som bruker prevensjon. =P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med mindre man ønsker bruk av utelukkende kondom og femidom, så må nok legene fortsette å sløse med tiden sin.

Nå var det nettopp femidom jeg lenket til og du svarte på

AB27

Så da setter vi det i pluss i boka for femidom, legene får tid til bruke tid på det de burde bruke tid på.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Vet du hva jeg tror? Jeg tror at kvinner gjør hva som helst for å skyve dette ansvaret over på mannen og at du bare griper etter halmstrå her nå.

Graviditet er utelukkende et kvinneproblem, ja. Menn kan ikke bli gravide. Det er akkurat som mensen; også utelukkende et kvinneproblem. Men dersom det foreligger en avtale (muntlig eller skriftlig) om at en skal få barn sammen, da stiller det seg noe annerledes. Da kan ikke mannen bare stikke av. Men uønsket graviditet? Det er 100% kvinners ansvar.

Å bli far uønsket, er i høyeste grad et manneproblem.

Og takk, jeg popper piller til den store gullmedalje, og velger prevensjon sammen med min partner, så jeg skyver ikke ansvaret over på noen. Jeg synes bare dette forsøket på ansvarsfraskrivelse er litt patetisk. Du har hovedansvaret for deg, din helse og dine ønsker. Simple as that.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Hadde ikke blitt noe på ham hos meg. Jeg HAR tatt ansvar for prevensjonen MIN. Om han tror det betyr at han slipper å ta ansvar selv, tar han feil. Hans sensitivitet er ikke viktig nok til at jeg vil risikere kjønnssykdommer for den.

Ikke at det er en reell problemstilling, siden jeg er i et fast forhold. Hvor jeg er den eneste som bruker prevensjon. =P

Så stem: "Hadde ikke blitt noe på ham"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nå var det nettopp femidom jeg lenket til og du svarte på

AB27

Så da setter vi det i pluss i boka for femidom, legene får tid til bruke tid på det de burde bruke tid på.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Ok, så målet her er å fjerne p-piller, p-sprøyte, p-stav, p-ring, pressar og spiral fra markedet? Isåfall er jeg uenig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SpaceBaby

Å bli far uønsket, er i høyeste grad et manneproblem.

Kun juridisk. Fordi dere har gjort det sånn. Fordi dere løper fra ansvaret deres, som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hvilket alternativ savner du? Virker rimelig enkelt for min del: Enten blir det noe på ham, eller så blir det ikke det.

Jeg liker ikke noen av alternativene. Verken det opprinnelige eller det nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Kun juridisk. Fordi dere har gjort det sånn. Fordi dere løper fra ansvaret deres, som vanlig.

Dere? Forsøket på provokasjon funket dårlig.;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så målet her er å fjerne p-piller, p-sprøyte, p-stav, p-ring, pressar og spiral fra markedet?

Nei, men man kunne med fordel fjerne resepten.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...