Gå til innhold

Abort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er to aspekter her. Det fysiske, fosteret i kvinnens mage. Det følelsesmessige, mannen som ønsker barn, som venter barn, som gleder seg over å få barn sammen med den han elsker. Hun som kanskje også ønsker seg barn, men som av en eller annen grunn mener abort er det riktige. Det kan være økonomi, det kan være hun er usikker på om de fortsatt kommer til å være sammen om 10 år og derfor lurer på om han er den rette å få barn med. Det kan være hun er midt i studiehel... studiehelåret.

Det er hennes kropp. Det er hennes valg. Den biten kommer vi ikke unna, sammen hvordan vi vrir og vender på det.

Følelsene. Hvis hun og han er sammen så er det jo kaldt og kynisk av henne å ikke skjønne, bry seg om, forstå eller anerkjenne hans følelser, at han blir såret, får vondt over at hun gjør dette. Men samtidig så må han forstå henne. Med andre ord, det krever styrke å elske. Man må forstå og støtte hverandre, selv om man selv samtidig er grunnen til at partneren blir såret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor har du fått det fra at jeg vil tvinge kvinner til abort? Jeg har foreslått at vi skal være rettferdige, altså at mannen og kvinnen sammen søker om en abort dersom de i fellesskap ønsker det. Hvorfor er du så imot at far skal kunne delta i abort spørsmålet? Du mener jo at man er to om å ha sex, og at man er to om prevensjon, og at man er to om barnet, - hvorfor ikke være to om aborten? Er det fordi du ikke respekterer menn du ikke vil at menn skal ha noe å si vedrørende sitt eget avkom?

Hvis du faktisk vil vite hva jeg mener, så er det lurere å spørre fremfor å anta, siden antakelsene dine er helt på bærtur.

Du har jo flere ganger skrevet at du synes kvinner kan ta abort jo? Er ikke det å stikke fra ansvaret?

Jeg har ikke skrevet noe om hva jeg "synes kvinner kan".

dere bærer kun privilegiumet av å være den gravide, men deler yrden med oss. Nå får dere bære byrden alene også.

Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a

Aha, så det er der skoen trykker. Du synes det er urettferdig at menn ikke kan bli gravide.

Endret av Niennas
  • Liker 1
Skrevet

Aha, så det er der skoen trykker. Du synes det er urettferdig at menn ikke kan bli gravide.

Det var ikke mine ord, men la meg forklare. Det er urettferdig at kvinner kan fraskrive seg morsansvaret dersom de ønsker det og ikke at fedre kan fraskrive seg farsansvaret dersom de ønsker det. - Hvorfor er du så uenig i at både far og mor sammen må søke om abort, slik det ble foreslått av abortloven av 1964? Bør ikke kvinner som ligger med en mann ta sin del av ansvaret?
Skrevet

Hvorfor er du så uenig i at både far og mor sammen må søke om abort, slik det ble foreslått av abortloven av 1964?

Ikke personlig ment mot deg som waco, men personlig ment mot deg som mann.

Hadde du vært en kvinne hadde du skjønt hvorfor så uenig.

Anonym poster: df75c044d4b34371b43db9da86b73d31

• Liker 2
Skrevet

Det var ikke mine ord, men la meg forklare. Det er urettferdig at kvinner kan fraskrive seg morsansvaret dersom de ønsker det og ikke at fedre kan fraskrive seg farsansvaret dersom de ønsker det. - Hvorfor er du så uenig i at både far og mor sammen må søke om abort, slik det ble foreslått av abortloven av 1964? Bør ikke kvinner som ligger med en mann ta sin del av ansvaret?

Fordi da får du dette problemet med press, enten av religiøse forhold (eks islam) det gjelder ikke alle selvfølgelig, men de kvinnene hvor mannen bestemmer alt får plutselig ikke noe valg nå blir ma tvunget til å beholde/ikke beholde.

Det burde ikke være noe problem å gjøre det slik at fedre/mødre som ikke ønsker barnet heller skal slippe det økonomiske ansvaret, det er jeg for. Men problemet oppstår i hvoran man skal opprettholde dette

Anonym poster: 932019495f644fbe3558b9184389d7f1

Skrevet

Så dårlig det må være en kvinne. En kvinne som ønsker å ligge med en mann, og samtidig nekter ham å delta i ansvaret om en abort og fødsel er respektløs mot menn. Hvorfor vil dere ikke respektere menn dere vil ligge med?

Skrevet

Fordi da får du dette problemet med press, enten av religiøse forhold (eks islam) det gjelder ikke alle selvfølgelig, men de kvinnene hvor mannen bestemmer alt får plutselig ikke noe valg nå blir ma tvunget til å beholde/ikke beholde.

Aaaaha, det er derfor kvinner skal bestemme alt, for da slipper man det problemet med press, nå forstår jeg. Det er så mye bedre at kvinner kan bedrive tvang! Tvinge en mann til å beholde et barn han ikke ønsker og tvinger en til å ta abort mot mannens vilje, det er tvang og vilje, mannen har ikkeno han skulle si. Nå forstår jeg hvorfor dere ikke vil forandre systemet.
Skrevet

Tvinge en mann til å beholde et barn han ikke ønsker og tvinger en til å ta abort mot mannens vilje, det er tvang og vilje, mannen har ikkeno han skulle si.

Fikk du ikke med deg det om kondom?

Skrevet (endret)

Artig å se menn som tror de er såååå mye bedre enn kvinner og hadde greid seg helt fint uten. (Bak en hver suksessfull mann står en sterk kvinne)

Hvilken sterke kvinne var det som stod bak Bill Gates og Steve Ballmer når de la grunnlaget for Microsoft på 70 tallet? Hvilken sterk kvinne stod bak Steve Jobs, Steve Wozniak, og Ronald Wayne når de la grunnlaget for Apple på 70 tallet?

Og hva var det som hindret kvinner i å bygge datamaskiner i garasjen slik som disse gjorde på 70 tallet siden det ikke var noen kvinner som ble pionerer innen PC teknologien?

Var du ikke så veldig smart som du skryter av allikevel?

Endret av flesvik
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Er det bare meg, eller finnes det sånn 100 tråder om dette fra før av?

Om du ikke vil bli far, så lar du være å knulle. Enkelt og greit.

Også snur vi på det:

Om du ikke vil bli mor, så lar du være å knulle. Enkelt og greit.

Og på det grunnlaget kan vi dermed fjerne: angrepillen, abort, adopsjon, alle former for prevensjon for kvinner, alle støtteordninger til mor fra staten og barnebidraget.....

Fornøyd? Jeg har jo bare brukt akkurat samme argument som deg... Og du var jo så fryktelig smart også....

Endret av flesvik
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Here we go again...

Vi er skapt sånn, derfor er det sånn.

Er vi det? Er vi skapt til at mannen skal betale barnebidrag? Jeg må ha gått glipp av noen viktige timer i biologien i så fall, eller er det du som har gått glipp av det?

Endret av flesvik
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Niennas, mod.

Skrevet

Du som far har 50% av ansvaret. Uten dine sædceller hadde ikke kvinnen blitt gravid. Så da skal du selvfølgelig hjelpe til med at barnet får en trygg oppvekst.

Som jeg har sagt sikkert 10 ganger allerede så er det ikke alle kvinner som tåler den psykiske belastningen av å drepe et foster, og da må man bare ta vare på barnet da. Du har halvparten av skylda for det, og da er det bare rett og rimelig at du bidrar litt også.

Når far blir tildelt hovedomsorgen i 50% av tilfellene så kan vi også ta 50% av ansvaret. Frem til det skjer så kan vi slippe ansvaret fordi vi ikke har rettighetene.

Deal?

Og hvorfor blir det plutselig et "drap på et foster" når moren ikke vil, mens når dun vil så er det bare "fjerning av en celleklump"? Da var det plutselig ikke noe drap lenger da?

• Liker 1
Skrevet

Også snur vi på det:

Om du ikke vil bli mor, så lar du være å knulle. Enkelt og greit.

Og på det grunnlaget kan vi dermed fjerne: angrepillen, abort, adopsjon, alle former for prevensjon for kvinner, alle støtteordninger til mor fra staten og barnebidraget.....

Fornøyd? Jeg har jo bare brukt akkurat samme argument som deg... Og du var jo så fryktelig smart også....

Jepp.. Jeg lar være å knulle om jeg ikke vil bli mor. Det er jeg helt enig i faktisk.

Men jeg kan faktisk bruke p-piller på samme måte som du kan bruke kondom.

Anonym poster: 86690239b2d20d39b7a8fe8964e0a895

Skrevet

Er vi det? Er vi skapt til at mannen skal betale barnebidrag? Jeg må ha gått glipp av noen viktige timer i biologien i så fall, eller er det du som har gått glipp av det?

Nei, les resten av svarene mine i tråden hvor jeg allerede har forklart de av dere som ikke skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Den over er meg altså.. kom borti AB.

Gjest avocadoen
Skrevet

Den over er meg altså.. kom borti AB.

Stygge AB-knapp..

Gjest avocadoen
Skrevet

Når far blir tildelt hovedomsorgen i 50% av tilfellene så kan vi også ta 50% av ansvaret. Frem til det skjer så kan vi slippe ansvaret fordi vi ikke har rettighetene.

Deal?

Og hvorfor blir det plutselig et "drap på et foster" når moren ikke vil, mens når dun vil så er det bare "fjerning av en celleklump"? Da var det plutselig ikke noe drap lenger da?

Du kan få 50% av omsorgen om du vil det. Er faktisk blitt veldig vanlig.

Om du har barnet i 80% av tiden, så skal selvfølgelig mor betale deg.

Det er drap på et foster uansett hvordan du vrir og vender på det. Har aldri sagt noe annet heller.

Skrevet (endret)

Du kan få 50% av omsorgen om du vil det. Er faktisk blitt veldig vanlig.

Om du har barnet i 80% av tiden, så skal selvfølgelig mor betale deg.

Det er drap på et foster uansett hvordan du vrir og vender på det. Har aldri sagt noe annet heller.

Det var ikke det det var snakk om. Fakta er at mor får hovedomsorgen i over 90% av tilfellene hvor omsorgen fordeles i dag. Og feministene i regjeringa har gått mot å dømme delt omsorg som standard. Dermed har ikke menn rettigheter som far. Og når de da allikevel skal ta plikter (dvs barnebidrag) så er de slaver. For plikter uten rettigheter er slaveri.

Endret av flesvik
Skrevet

Deal?

Fordi når man virkelig ikke ønsker å få et barn så distanserer man seg fra hele saken, men vil ikke tenke at det kan bli et barn om 9 mnd.

Når man ønsker å bli gravid har man hatt den tanken fra starten av, at dette skal bli mitt barn. At du ikke forstår det får være opp til deg. Kanskje like greit du ikke skal bli far.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...