Gå til innhold

Abort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare svare han? Du har ikke redgjort noe sted for hvorfor vi er skapt til at menn må betale barnebidrag. forklar det.

Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a

Jeg redegjør ikke for det fordi jeg aldri har hevdet at det er slik.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg redegjør ikke for det fordi jeg aldri har hevdet at det er slik.

"vi er skapt sånn derfor er det sånn". Redgjør for det.

Skrevet

Hvordan forventer du at vi skal ta deg seriøst når du skriver slikt som dette?

Som sagt, har du ikke noe nyttig å bidra med, hold deg heller unna. Du skal ikke ta meg seriøst, du skal ta argumentene i HI seriøst.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jooooo!!!! Dersom både mannen og kvinnen må søke om en abort, - da er det rettferdig, alternativt er det rettferdig dersom abort forbyes,- da er det også rettferdig. Siden jeg er en rettferdig mann så ønsker jeg at både mannen og kvinnen skal avgjøre en abort. Siden du er en urettferdig kvinne så ønsker du at en kvinne skal kunne ta abort uten mannens samtykke.

det er det faen ikke. Det er ikke hans kropp. En mann kan da ikke søke om abort for noen andre. Og om hun har bestemt seg så kan han ikke nekte henne. Det er et fysisk overgrep
  • Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Menn skal frivelig kunne ta ansvar for noe de ikke kan bestemme over ja. Du kan påstå så mye du vil at det liksom er like mye menns barn men det er det ikke i praksis. Så lenge kvinnen bestemmer alt her så er det hennes barn. Så lenge vi har en kultur der kvinner ikke trenger menn, men kun menns penger for å få være alene mødre er det kvinners barn. Så enkelt er det. Og jeg skal ikke måtte ta like mye ansvar for noe jeg ikke har like mange rettigheter i.

Hvorfor er dette så vanskelig for deg å forstå? Hvorfor er det så enkelt for deg å påstå at det er like mye hans barn som ditt barn når du trenger hans bidrag men ikke like mye hans barn under svangerskapet osv? Kutt ut, jeg gidder virkelig ikke høre på dette. Det er kun selvinteresse, mangel på logikk og respekt for den andre part. Menn skal ikke ha ansvar for kvinners barn. Menn skal kunne ta like mye ansvar for kvinners barn om de vil.

Kvinnen bestemmer ikke alt. Og jeg snakket isted om et barn som var planlagt og bestemt av BEGGE. Da skal BEGGE bidra. Og han trenger ikke betale barnebidrag om han holder sammen med mora. Det fins faktisk tro det eller ei fedre som ikke dumper damene sine når de blir gravide. Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hvor har du fått det fra at jeg vil tvinge kvinner til abort? Jeg har foreslått at vi skal være rettferdige, altså at mannen og kvinnen sammen søker om en abort dersom de i fellesskap ønsker det. Hvorfor er du så imot at far skal kunne delta i abort spørsmålet? Du mener jo at man er to om å ha sex, og at man er to om prevensjon, og at man er to om barnet, - hvorfor ikke være to om aborten? Er det fordi du ikke respekterer menn du ikke vil at menn skal ha noe å si vedrørende sitt eget avkom?

Fordi han slipper å bli feit og slipper å føde
  • Liker 1
Skrevet

Kvinnen bestemmer ikke alt. Og jeg snakket isted om et barn som var planlagt og bestemt av BEGGE. Da skal BEGGE bidra. Og han trenger ikke betale barnebidrag om han holder sammen med mora. Det fins faktisk tro det eller ei fedre som ikke dumper damene sine når de blir gravide.

Kvinnen bestemmer med loven på sin side alt her jo. Det er lovverket vi forholder oss til i denne diskusjonen. Hvilke teoretiske tilfeller som skjer i praksis er totalt irrelevant. Vil jeg ikke ha et barn skal jeg ikke bidra til det barnet selv om hun vil ha det om jeg ikke vil. Så enkelt er det. Jeg skal ikke forsørge narsissistiske kvinners avkom.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Kvinnen bestemmer med loven på sin side alt her jo. Det er lovverket vi forholder oss til i denne diskusjonen. Hvilke teoretiske tilfeller som skjer i praksis er totalt irrelevant. Vil jeg ikke ha et barn skal jeg ikke bidra til det barnet selv om hun vil ha det om jeg ikke vil. Så enkelt er det. Jeg skal ikke forsørge narsissistiske kvinners avkom.

neivel, men vil du ikke ha et barn ikke bli med å lag det da..
  • Liker 1
Skrevet

Det får være hennes ansvar ene og alene. Jeg kan ikke ha sex med en kvinne som ikke tillater meg å ha sex med henne. jeg personlig tar mine forhåndsregler som jeg kan, men hun må bære det ultimate ansvaret da det er hennes kropp og hennes valg.

Skrevet (endret)

Kvinnen bestemmer ikke alt. Og jeg snakket isted om et barn som var planlagt og bestemt av BEGGE. Da skal BEGGE bidra. Og han trenger ikke betale barnebidrag om han holder sammen med mora. Det fins faktisk tro det eller ei fedre som ikke dumper damene sine når de blir gravide.

Begge bidra ja, men bare den ene skal kunne bestemme? Finn en skjevhet i rettigheter....

Dessuten så er det kvinnene som gjør det meste av "dumpingen" her i verden. Man kan ikke "holde sammen med mora" hvis mora ikke vil holde sammen med han. Dessuten så skal vel ikke det å holde sammen med mora være premisset for om man skal kunne se sine barn. Her går du ut fra at mora er den som skal ha barna og faren er bare på "besøk" på moras nåde.

Endret av flesvik
Skrevet

det er det faen ikke. Det er ikke hans kropp. En mann kan da ikke søke om abort for noen andre. Og om hun har bestemt seg så kan han ikke nekte henne. Det er et fysisk overgrep

Og da kan vel heller ikke hun bestemme over hans kropp og påtvinge han barnebidrag.

Skrevet

Vil du ha muligheten for abort og angrepille? Nei det får du ikke, for ville du ikke hatt barn skulle du bare ha latt være å ha sex....

Skrevet

Jeg har skrevet at dersom en kvinne vil ta abort må hun ha med mannens underskrift, hva er det som er så farlig med at både far og mor er enige om å ta en abort?

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg har skrevet at dersom en kvinne vil ta abort må hun ha med mannens underskrift, hva er det som er så farlig med at både far og mor er enige om å ta en abort?

fodi i en slik sak, dersom hun vil ha abort og er bestemt på det og han ikke vil, så blir det som at han tvinger henne til å gå igjennom en graviditet og en fødsel mot hennes vilje, siden hun da ikke kunne gjennomført uten hans underskrift.
  • Liker 1
Skrevet

fodi i en slik sak, dersom hun vil ha abort og er bestemt på det og han ikke vil, så blir det som at han tvinger henne til å gå igjennom en graviditet og en fødsel mot hennes vilje, siden hun da ikke kunne gjennomført uten hans underskrift.

Ville hun ikke ha blitt gravid og føde skulle hun bare ha unngått å ha sex. Så enkelt.... Som fra din egen munn.,,,

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Ville hun ikke ha blitt gravid og føde skulle hun bare ha unngått å ha sex. Så enkelt.... Som fra din egen munn.,,,

om han ikke ville bli far skulle han unngått å ha sex sånn er det bare. Waco vil bare at ting skal bli omvendt. at han tvinger henne til å beholde og når ungen kommer stikker han. Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Skrevet

om han ikke ville bli far skulle han unngått å ha sex sånn er det bare. Waco vil bare at ting skal bli omvendt. at han tvinger henne til å beholde og når ungen kommer stikker han.

Ja og du som den hyklerske dobbeltmoralisten som du er mener at kvinnen skal ha abortmuligheten, mens mannen skal ikke ha noen som helst angre mulighet. Du sier "han skulle bare ha unngått å ha sex" hvis en mann er uheldig, men når en kvinne er uheldig på samme måte så får pipa plutselig en helt annen lyd. Du er jo selve definisjonen på dobbeltmoral.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Ja og du som den hyklerske dobbeltmoralisten som du er mener at kvinnen skal ha abortmuligheten, mens mannen skal ikke ha noen som helst angre mulighet. Du sier "han skulle bare ha unngått å ha sex" hvis en mann er uheldig, men når en kvinne er uheldig på samme måte så får pipa plutselig en helt annen lyd. Du er jo selve definisjonen på dobbeltmoral.

det er for sent å angre når ungen er sprell levende ute av kroppen. Det er en vesentlig forskjell på å abortere et embryo som ikke vet at det eksisterer og å stikke fra en sprell levende unge som senere kommer til å spørre. Hvor er faren min?
  • Liker 1
Skrevet (endret)

det er for sent å angre når ungen er sprell levende ute av kroppen. Det er en vesentlig forskjell på å abortere et embryo som ikke vet at det eksisterer og å stikke fra en sprell levende unge som senere kommer til å spørre. Hvor er faren min?

Hvem har snakket om å gjøre det etter ungen er født? En økonomisk og ansvarsmessig "abort" må vel ha samme tidsfrister som en vanlig abort for en kvinne (og foreutsette at kvinnen informerer mannen i god tid).

Og de aller fleste uønskede graviditeter for menn er faktisk helt ønsket og planlagt fra kvinnens side. Det skjer som regel ved at de to har vært sammen en stund og bruker p-piller og ikke kondom lenger. Så slutter kvinnen med p-pillene uten å informere mannen og han sitter i fella.

Et annet aspekt er jo der hvor begge ønsker barnet, men de skiller lag. Her sitter kvinnen i dag med all makt. Hvis hun vil ha hovedomsorgen får hun det i det aller fleste tilfeller og faren har ingen ting han skulle ha sagt. Men allikevel er altså faren pliktig å betale bidrag til moren. -> faren har plikter, men ingen rettigheter = faren er en slave.'

Og feminister som deg påstår å kjempe for likestilling? Her har dere en reell forskjellsbehandling å kjempe mot! Men det kommer dere vel ikke til å gjøre? Dere vil vel bare forsterke forskjellsbehandlingen.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hvem har snakket om å gjøre det etter ungen er født? En økonomisk og ansvarsmessig "abort" må vel ha samme tidsfrister som en vanlig abort for en kvinne (og foreutsette at kvinnen informerer mannen i god tid).

Og de aller fleste uønskede graviditeter for menn er faktisk helt ønsket og planlagt fra kvinnens side. Det skjer som regel ved at de to har vært sammen en stund og bruker p-piller og ikke kondom lenger. Så slutter kvinnen med p-pillene uten å informere mannen og han sitter i fella.

Et annet aspekt er jo der hvor begge ønsker barnet, men de skiller lag. Her sitter kvinnen i dag med all makt. Hvis hun vil ha hovedomsorgen får hun det i det aller fleste tilfeller og faren har ingen ting han skulle ha sagt. Men allikevel er altså faren pliktig å betale bidrag til moren. -> faren har plikter, men ingen rettigheter = faren er en slave.'

Og feminister som deg påstår å kjempe for likestilling? Her har dere en reell forskjellsbehandling å kjempe mot! Men det kommer dere vel ikke til å gjøre? Dere vil vel bare forsterke forskjellsbehandlingen.

man kan bli gravid ved et uhell tross bruk av pilla. Dety er bare tull at alle kvinner som blir uplanlagt gravide blir det pga lureri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...