Gå til innhold

Abort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, les resten av svarene mine i tråden hvor jeg allerede har forklart de av dere som ikke skjønner hva jeg mener.

Nei gidder ikke. Du trenger jo bare å svare på på hvilken måte "vi er skapt til" å betale barnebidrag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi når man virkelig ikke ønsker å få et barn så distanserer man seg fra hele saken, men vil ikke tenke at det kan bli et barn om 9 mnd.

Når man ønsker å bli gravid har man hatt den tanken fra starten av, at dette skal bli mitt barn. At du ikke forstår det får være opp til deg. Kanskje like greit du ikke skal bli far.

Drap er en juridisk definisjon. Hva mor måte føle og synse om det er dermed irrelevant.

Skrevet

Aha, så det er der skoen trykker. Du synes det er urettferdig at menn ikke kan bli gravide.

Du fortsetter i det samme saklige sporet ser jeg. Jeg syns det er urettferdig at man bruker kvinners biologi i deres favør i en lovforskrift ja og holder menns biologi i kvinners fordel i arbeidslivet ved å sene standaren så kvinner også kan komme inn i diverse yrer de ikke hadde klart uten. Og dessuten er det ingen fordel å være den gravide fra et biologisk perspektiv for det er ingenting som binder en mann til en kvinne fra biologien sin side.

Selvfølgelig syns jeg det er urettferdig av vi må dele byrden med dere når kun vi bærer byrden av å være uten rettigheter her.

Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a

Gjest avocadoen
Skrevet

Hvilken sterke kvinne var det som stod bak Bill Gates og Steve Ballmer når de la grunnlaget for Microsoft på 70 tallet? Hvilken sterk kvinne stod bak Steve Jobs, Steve Wozniak, og Ronald Wayne når de la grunnlaget for Apple på 70 tallet?

Og hva var det som hindret kvinner i å bygge datamaskiner i garasjen slik som disse gjorde på 70 tallet siden det ikke var noen kvinner som ble pionerer innen PC teknologien?

Var du ikke så veldig smart som du skryter av allikevel?

De mannfolka du lister opp var gift så vidt jeg vet.

Du skjønner det at menn har før trodd (og mange tror fortsatt) at kvinner kun skal være hjemme og produsere barn, så derfor har ikke kvinner fått gjøre så mye som menn. Mange menn har holdt damene sine tilbake.

Disse mennene du lister opp har faktisk ikke kjempet for noe. De har bare produsert et produkt.

Kan nevne noen som faktisk har kjempet for noe litt viktigere enn en datamaskin jeg da: Karin Stoltenberg, Gro Harlem Brundtland, Sonia Gandhi, Michelle Obama, Tawakkul Karman, Ellen Johnson Sirleaf, Leymah Gbowee.. and the list goes on.

Og du dreit litt på leggen når det kom til Bill Gates da.. Hørt om Melinda Gates kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Aha, så det er der skoen trykker. Du synes det er urettferdig at menn ikke kan bli gravide.

Og det her er forøvrig en meget interessant påstand som menn bør legge merke til. Hun prøver å få fram at jeg som mann syns noe er urettferdig og for å holde det mot meg. Det er jo ikke særlig mandig vet du å ikke tåle at kvinner får det som de vil vet du.

Hvis en kvinne syntes noe var grunnleggende urettferdig derimot er det legitimt å gi henne støtte for det. Det er sånn kvinenhjernen fungerer. Menn teller ikke som fullverdige mennesker i deres øyne.

• Liker 1
Skrevet

Åja, så fordi kvinnen jobber og tjener sine egne penger, så skal det være så enkelt for mannen å bare stikke av, etter at han har hatt sex med henne og spredd sine gener videre? Du har vært med hele veien, da skal du ta ansvar også. Barnet er ditt også, enten du vil det eller ikke. Og grunnen til at det er barnet ditt? Fordi du hadde sex med mora. :P Så du mener at du skal få i pose og sekk, ha sex, men ikke konsekvensene av det skal du ikke ta?

Oj se der ja. Barnet er far sitt også. Så da regner jeg med at det går helt greit at far bare kommer å henter barnet sitt da og tar det for seg? F.eks på fødestua hvis det var et resultat av ONS, el. og de ikke har noe forrhold utover det.

"Oj se der har barnet kommet ut ja. Det tar jeg..... "

Gjest avocadoen
Skrevet

Det var ikke det det var snakk om. Fakta er at mor får hovedomsorgen i over 90% av tilfellene hvor omsorgen fordeles i dag. Og feministene i regjeringa har gått mot å dømme delt omsorg som standard. Dermed har ikke menn rettigheter som far. Og når de da allikevel skal ta plikter (dvs barnebidrag) så er de slaver. For plikter uten rettigheter er slaveri.

Først så sier du at kvinner får hovedomsorg i over 50% av tilfellene, og så øker du tallet til 90%.. Hmm? Kanskje du skal finne tall som bekrefter det du sier før du kaster tall ut i luften? For det der får ikke innleggene dine til å virke mye troverdig..

Om du får under 50% av ansvaret er det bare å gå på familievernkontor, for det er som sagt blitt veldig vanlig at menn får lik rett som kvinner på barnet. Nå har jo menn fått mye mer pappaperm også på grunn av den fantastiske regjeringen vi har! Er ikke det fint da?

• Liker 1
Skrevet

Du skjønner det at menn har før trodd (og mange tror fortsatt) at kvinner kun skal være hjemme og produsere barn, så derfor har ikke kvinner fått gjøre så mye som menn. Mange menn har holdt damene sine tilbake.

Disse mennene du lister opp har faktisk ikke kjempet for noe. De har bare produsert et produkt.

Kan nevne noen som faktisk har kjempet for noe litt viktigere enn en datamaskin jeg da: Karin Stoltenberg, Gro Harlem Brundtland, Sonia Gandhi, Michelle Obama, Tawakkul Karman, Ellen Johnson Sirleaf, Leymah Gbowee.. and the list goes on.

Og du dreit litt på leggen når det kom til Bill Gates da.. Hørt om Melinda Gates kanskje?

Bahahaha. Man bygger teknologi som bærer verden videre og du tar fram noen talentlse sytere som bare har stått og utnyttet et system for sine egne særinteresser? Om du vil snakke om kjemping så se på ghandi. Se på alle soldatene som dør i krig som forøvrig ikke er kvinner. Se på alle mennene som var med i kvinnekampen.

Skrevet

Litt viktigere enn datamaskin....er det virkelig mulig?

Skrevet (endret)

Nope. Ingen av disse var gift på 70 tallet når de byggde grunnlaget for sine imperium. Så der dreit DU på leggen gitt.

Var det ikke du som var så jævla smart da? Også greier du ikke å bruke google for å finne ut om de var gift på den tiden en gang....

De har bygget opp værdens største teknologiske imperium og pushet teknologien fremover noe enormt.

Ikke kjempet for noe du...

Disse har bidratt noe enormt mye mer til dagns sammfunn enn noen av de du nevner. Å være en politisk broiler "skaper" ingen ting.

Endret av flesvik
Gjest avocadoen
Skrevet

Bahahaha. Man bygger teknologi som bærer verden videre og du tar fram noen talentlse sytere som bare har stått og utnyttet et system for sine egne særinteresser? Om du vil snakke om kjemping så se på ghandi. Se på alle soldatene som dør i krig som forøvrig ikke er kvinner. Se på alle mennene som var med i kvinnekampen.

Og se på alle mannfolka som har drept kvinner og barn på grunn av maktsykhet!

Om disse kvinnene jeg har listet opp er talentløse sytere så må jo Ghandi være det samme. ;)

Grunnen til at det blir krig er jo som sagt maktsyke mannfolk.

• Liker 1
Skrevet

Om disse kvinnene jeg har listet opp er talentløse sytere så må jo Ghandi være det samme. ;)

Ja tatcher sendte ikke menn i krig hun heller nei. Det er kvinner som er maktsyke. Det er alltid kvinner som tar opp menn og makt frasene. Jeg blåser i hvem som sitter i makt så lenge den alminnelige mann har dårligere kår i lovforskriftene enn den alminnelige kvinnen. Jeg blåser i om kvinner eller menn styrer verden så lenge det er rettferdighet mellom våre grunnrettigheter. Vil dere kvinnfolk ha makt så sats på det det er makt i, som teknologi osv. ta realfag. Og slutt å syt og tro at talentløse politikkere er likte viktige som bærebringene genier. Slutt å tro at kvinner bidrar like mye i en verden bare fordi de hever de samme lønningene. Slutt å tro på feministisk og pk bullshit som at "bak en hver mektig mann er det en sterkt kvinne". Sterke kvinner tar ikke opp kjønskortet eller snakker om hvor sterke de er. De konkurerer fair mot menn og blåser i om de selv er kvinner. De kvinnene som er fundamentalt sterke er nettopp de som ikke forteller seg selv at det er det.

Skrevet

Og se på alle mennene som disse maktsyke mennene har drept også. Se på alle mennene som har stått opp for sine familier og barn og kjempte mot dem.

Gjest avocadoen
Skrevet

Nope. Ingen av disse var gift på 70 tallet når de byggde grunnlaget for sine imperium. Så der dreit DU på leggen gitt.

Var det ikke du som var så jævla smart da? Også greier du ikke å bruke google for å finne ut om de var gift på den tiden en gang....

De har bygget opp værdens største teknologiske imperium og pushet teknologien fremover noe enormt.

Ikke kjempet for noe du...

Disse har bidratt noe enormt mye mer til dagns sammfunn enn noen av de du nevner. Å være en politisk broiler "skaper" ingen ting.

Hahah.. Har kun sagt at jeg har en grei iq.

Spør du meg så er ikke teknologi på langt nær så viktig som å kjempe for frihet og likhet.

Man kan ikke havne i fengsel om man kjemper for touchtelefoner, noe mange kvinner (og menn) har blitt når de kjempet for ikkevold, frihet og likestilling. Tips til neste gang: nevn noen sånne menn.

Det skaper ingenting å kjempe for frihet nei? Hmm.. Noen som har sovet i historietimen?

• Liker 1
Skrevet

Hahah.. Har kun sagt at jeg har en grei iq.

Spør du meg så er ikke teknologi på langt nær så viktig som å kjempe for frihet og likhet.

Man kan ikke havne i fengsel om man kjemper for touchtelefoner, noe mange kvinner (og menn) har blitt når de kjempet for ikkevold, frihet og likestilling. Tips til neste gang: nevn noen sånne menn.

Det skaper ingenting å kjempe for frihet nei? Hmm.. Noen som har sovet i historietimen?

Får at kvinner i heletatt kunne bli med i arbeidsmarkedet har teknologi vært nøkkelen. Har du fått med deg at det er teknologi som har bært oss fra steinalderen til i dag? Lest historie med lukkede øyne eller?

Og hva er det for noe bullshit dette med at kvinnene er blitt holdt tilbake av sine menn? Hallo de fleste kvinner liker å jobbe deltid p være hjemmeværende. Det er derfor de gifter seg med sånne menn. Så de kan ha den friheten. Samfunnet går mot at flere og flere kvinner MÅ jobbe nå og ikke har valgfrihet. De kvinnene som fortsatt er hjemmeværende er det av valg og sånn har det vært siden 50-tallet. Dette valget er på vei ut.

Og hva ser vi. Vi ser flere og flere alkoholiserte kvinner, flere og flere kvinner som må på krisesenter osv, flere kvinner som sliter med rus og depresjon. For samme hvor yrkesaktive de er er mange av dem fortsatt offer for sine biologiske innstinker, hypergami, behovet for beskyttelse og nærhet og barn. Og dette er blitt fratatt dem.

Gjest avocadoen
Skrevet

Ja tatcher sendte ikke menn i krig hun heller nei. Det er kvinner som er maktsyke. Det er alltid kvinner som tar opp menn og makt frasene. Jeg blåser i hvem som sitter i makt så lenge den alminnelige mann har dårligere kår i lovforskriftene enn den alminnelige kvinnen. Jeg blåser i om kvinner eller menn styrer verden så lenge det er rettferdighet mellom våre grunnrettigheter. Vil dere kvinnfolk ha makt så sats på det det er makt i, som teknologi osv. ta realfag. Og slutt å syt og tro at talentløse politikkere er likte viktige som bærebringene genier. Slutt å tro at kvinner bidrar like mye i en verden bare fordi de hever de samme lønningene. Slutt å tro på feministisk og pk bullshit som at "bak en hver mektig mann er det en sterkt kvinne". Sterke kvinner tar ikke opp kjønskortet eller snakker om hvor sterke de er. De konkurerer fair mot menn og blåser i om de selv er kvinner. De kvinnene som er fundamentalt sterke er nettopp de som ikke forteller seg selv at det er det.

Noen som er sur fordi jeg er en kvinne som kan jobbe som en mann og samtidig er ganske faglig sterk?

Vet du hva du må slutte å tro? Du må slutte å tro at du er så jævla mye bedre enn kvinner! For du er ikke det. Alle menn og kvinner er akkurat like mye verdt.

Uten gode politikere så hadde ikke Norge vært der vi er i dag. Norge trenger politikere som tør å si hva de mener og som ikke kan tvinges til taushet.

Vet du hva som er bullshit? Du er.

Takk for meg i denne debatten som handler om menn som synes at de skal få bestemme over alt, og at kvinner ikke skal engang få lov til å bestemme over sin egen kropp.

• Liker 1
Skrevet

Nei gidder ikke. Du trenger jo bare å svare på på hvilken måte "vi er skapt til" å betale barnebidrag?

Om du ikke gidder å lese, gidder ikke jeg å diskutere med deg ;)

• Liker 2
Skrevet

Noen som er sur fordi jeg er en kvinne som kan jobbe som en mann og samtidig er ganske faglig sterk?

Vet du hva du må slutte å tro? Du må slutte å tro at du er så jævla mye bedre enn kvinner! For du er ikke det. Alle menn og kvinner er akkurat like mye verdt.

Uten gode politikere så hadde ikke Norge vært der vi er i dag. Norge trenger politikere som tør å si hva de mener og som ikke kan tvinges til taushet.

Vet du hva som er bullshit? Du er.

Takk for meg i denne debatten som handler om menn som synes at de skal få bestemme over alt, og at kvinner ikke skal engang få lov til å bestemme over sin egen kropp.

Ja du er virkelig en akademisk sterk kvinne ja. Og dette innlegget oser av saklighet, og overhode ikke nærtagenhet, personangrep og usaklighet. Jeg trodde du var en sterk kvinne jeg, hvordan kan du plutselig da være offer?

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke gidder å lese, gidder ikke jeg å diskutere med deg ;)

Hvorfor kan du ikke bare svare han? Du har ikke redgjort noe sted for hvorfor vi er skapt til at menn må betale barnebidrag. forklar det.

• Liker 1
Skrevet

Til TS sitt hovedinnlegg

Anonym poster: f8141d89e95cc689b0229b1a5bd90496

For ett fantastisk innlegg!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...