Gå til innhold

Abort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror jeg er en av de minst frigide her inne. Men jeg er satans så fruktbar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke en gang sant dette med at menn er ute og nyter singellivet mens dama må ta vare på en unge. Faktisk er det vanligere at singelmødre dater og at menn ender opp med å skyte seg selv fordi hun har stjålet ungene fra han. Og dette skjer fordi disse lovene er som de er. De er ikke der for å ivareta barnets rettigheter, de er der for å beskytte kvinnens interesser. Hele grunntanken bak feminisme, å holde menn like slavet til chivalrikodexen de alltid har levd under, offre deg selv for kvinner og barn. Forskjellen er nå at kvinenr kan sparke menn i skrittet og likevel forvente at han skal ivareta hennes sikkerhet. Å konkurere med menn om makt uten å konkurere rettferdig.

Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a

Da lever ikke vi to på samme planet. Hele innlegget ditt er om hvordan menn blir tvunget til å være der for barna sine, men nå sier du at barna blir tatt vekk?

Det kan ikke være lett å leve ditt liv,når du hater kvinner. Bli homo eller hold deg vekke fra kvinnfolk , for ingen kvinne fortjener å ende opp med en så trangsynt mann som deg

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg er ikke 50 % ansvar for noe hun med 90 % sikkerhet kan ungå å få. Nei, norge trenger ikke barn som går utover 50% av befolkningens frihetsrettigheter. Vi trenger ikke barn som er et våpen mot menn for å få disse mennene til å handle som kvinner vil og ikke som de selv vil. Hva er feminisme? Det er din mulighet til å være yrkesaktiv, ha sex med hvem du vil, ha barn som du vil osv osv. Total kvinnelig frieht, ikke sant? Hvor er da total mannelig frihet her? Disse frihetene beror på at menn fortsatt er villige til å legge forholdene til rette for kvinner. Du hadde ikke vært yrkesaktiv hvis staten ikke passer på barna dine, du hadde ikke forlatt mann og barn hvis ikke staten gir deg dine behov for trygghet og sikkerhet. På sånn måte er denne frigjøringen av kvinner bare en ilusjon for alt beror på at statelige instutisjoner sørger for den sikkerheten og tryggheten kvinnene hadde i familien. Du behandles ikke som menn i samfunnet fordi samfunnet har aldri lag til rette for menn på noen måte. Menn har aldri hatt et behov for at verden tråkker på tærne for dem og legger forholdene til rette. De har aldri hatt den muligheten og likevel klarer de seg bra. De har alltid måttet ta vare på seg selv. Og jeg og mange andre menn ser nettopp dette at for at kvinner skal nyte den friheten de har i dag avhenger av at vi menn fortsetter å legge forholdene til rette, og jeg vil ike ha noe mer av det. Fordi jeg vil også leve et liv uavhengig av hva kvinner vil. jeg blåser i om kvinner får psykiske trauma av abort så lenge det fortsatt er lovelig å sende menn i krig og blåse i de psykiska traumaene de opplever. Så dine følelser, hele samfunnet er bygd opp på å ivareta blåser jeg i. Kvinner må for all del nyte de rettighetene de har i dag men jeg vil ikke være tvunget til å måtte ta hensyn til dem ved å overse mine egne. Og det gjellder også abort saken. For at kvinner skal kunne ha familier er de avhengige av at menn er villige til å gi det til dem. Systemet i dag er at det ikke lenger gjelder. Kvinner kan få barn som de vil, og vi blåser i om menn sier ja elle nei for å bidra det skal de uansett. Du skjønner, du er fortsatt like avhengig av menn som du alltid har vært. Så lenge du bestemmer 100 prosent over dine og barnets rettigheter skal ikke jeg holdes like ansvarlig for dine valg. Skjønner du? Siden jeg ikke har noen rettigheter skal jeg heller ikke ha noe ansvar. Deal with it.

Jo, du har like stort ansvar som henne når det kommer til prevensjon. ;)

Og nå må jeg nesten le litt. Når jeg er ferdig utdannet, greier jeg meg HELT fint å oppdra et barn alene. Jeg kommer til å tjene en veldig god del over gjennomsnittlig lønn, og jeg kommer til å tjene en god del mer enn menn flest. Jeg trenger ikke bidrag for staten, men så skjønner du at det er noen kvinner som ikke tjener såppas godt og må ha hjelp fra staten. Om det hadde vært menn som hadde blitt gravide, måtte jo selvfølgelig kvinnene betale bidrag til mennene. Men sånn er det ikke.

I Norge så sender vi ikke menn ut i krig uten at de vil. Ikke kvinner heller. For det er faktisk en god del kvinner som er med i forsvaret.

Du har rettigheten til å være med å oppdra barnet. Om du tar på deg 50% av ansvaret, betaler du ikke barnebidrag. Det er din sædcelle, ditt problem. Deal with it.

Og dessuten: Om jeg da blir gravid og tjener 1 mill i året og barnefaren tjener 200.000, så er det selvfølgelig jeg som skal betale det aller meste.

Om du er uenig i dette så får du bare flytte ut av landet da.

• Liker 1
Skrevet

Da lever ikke vi to på samme planet. Hele innlegget ditt er om hvordan menn blir tvunget til å være der for barna sine, men nå sier du at barna blir tatt vekk?

Det kan ikke være lett å leve ditt liv,når du hater kvinner. Bli homo eller hold deg vekke fra kvinnfolk , for ingen kvinne fortjener å ende opp med en så trangsynt mann som deg

Menn er like individuelle som kvinner om ikke mer. Det er biologisk nedarvet for kvinner å reagere sånn som du gjør mot meg nå siden jeg har mine egne interesser å ivareta og de går utover kvinners avhengighet av mannelig assistanse. Jeg har ikke sagt noe om at jeg hater kvinner. Du tolker det sånn fordi du merker at mitt ståsted handler om å slippe unna å ta ansvar for kvinner. Og hvis alle menn tenkte sånn hadde kvinner vært in deep shit. Jeg hater ikke kvinner, jeg har kun sexuell interesse i dem og ingenting over det. Jeg respekterer også kvinners rett til å betemme over egen kropp og eget liv, men jeg vil også at dere skal respektere menns rett til å eksistere uten å skylde dere noe som helst. Og siden vi har lover som holder menn til chivalrikodexen i dag, går det utover vår frihet til å leve uavhengig av kvinnenes behov av oss.

Skrevet

Jo, du har like stort ansvar som henne når det kommer til prevensjon. ;)

Og nå må jeg nesten le litt. Når jeg er ferdig utdannet, greier jeg meg HELT fint å oppdra et barn alene. Jeg kommer til å tjene en veldig god del over gjennomsnittlig lønn, og jeg kommer til å tjene en god del mer enn menn flest. Jeg trenger ikke bidrag for staten, men så skjønner du at det er noen kvinner som ikke tjener såppas godt og må ha hjelp fra staten. Om det hadde vært menn som hadde blitt gravide, måtte jo selvfølgelig kvinnene betale bidrag til mennene. Men sånn er det ikke.

I Norge så sender vi ikke menn ut i krig uten at de vil. Ikke kvinner heller. For det er faktisk en god del kvinner som er med i forsvaret.

Du har rettigheten til å være med å oppdra barnet. Om du tar på deg 50% av ansvaret, betaler du ikke barnebidrag. Det er din sædcelle, ditt problem. Deal with it.

Og dessuten: Om jeg da blir gravid og tjener 1 mill i året og barnefaren tjener 200.000, så er det selvfølgelig jeg som skal betale det aller meste.

Om du er uenig i dette så får du bare flytte ut av landet da.

Hehe ja vi har kvinner i forsvaret ja. Vi har også kvinner i politi, brannvesen osv. De tilfører ikke så mye annet enn hva feminister beviselig har påstatt har en yrkesverdi...som kvinnelig intuisjon osv som egentlig bare er svada.

http://www.youtube.com/watch?v=ERwzqvs7vvU&feature=related

Denne videoen demonstrerer hva kvinner faktisk gjør i slike yrker og gir et mer objektivt bilde. tenk deg om det var deg, ditt barn eller din famile/venner denne kvinnen skulle redde? jaja.....

Skrevet

Menn er like individuelle som kvinner om ikke mer. Det er biologisk nedarvet for kvinner å reagere sånn som du gjør mot meg nå siden jeg har mine egne interesser å ivareta og de går utover kvinners avhengighet av mannelig assistanse. Jeg har ikke sagt noe om at jeg hater kvinner. Du tolker det sånn fordi du merker at mitt ståsted handler om å slippe unna å ta ansvar for kvinner. Og hvis alle menn tenkte sånn hadde kvinner vært in deep shit. Jeg hater ikke kvinner, jeg har kun sexuell interesse i dem og ingenting over det. Jeg respekterer også kvinners rett til å betemme over egen kropp og eget liv, men jeg vil også at dere skal respektere menns rett til å eksistere uten å skylde dere noe som helst. Og siden vi har lover som holder menn til chivalrikodexen i dag, går det utover vår frihet til å leve uavhengig av kvinnenes behov av oss.

Du babbler jo i vei, men jeg skjønner ennå ikke hva du vil frem til. Du sier du bare bruker kvinner for sex, hvis denne dama blir gravid fordi DU ikke brukte kondom så er det bare din skyld. Ingen tvinger deg da til noe som helst, utenom å betale barnebidrag. Dette vet du på forhånd å da må du betale prisen, sånn ER det bare. Det hjelper ikke å skrike "neeeeeeeei så urettferdig BUHU stakkars menn" . Ingenting er 100% sikkert,så hvis du heller vil dø enn å bli far anbefaler jeg deg til å avstå fra sex.

Skrevet

Du babbler jo i vei, men jeg skjønner ennå ikke hva du vil frem til. Du sier du bare bruker kvinner for sex, hvis denne dama blir gravid fordi DU ikke brukte kondom så er det bare din skyld. Ingen tvinger deg da til noe som helst, utenom å betale barnebidrag. Dette vet du på forhånd å da må du betale prisen, sånn ER det bare. Det hjelper ikke å skrike "neeeeeeeei så urettferdig BUHU stakkars menn" . Ingenting er 100% sikkert,så hvis du heller vil dø enn å bli far anbefaler jeg deg til å avstå fra sex.

Bruke en kvinne for sex? Jeg tilbyr en kvinne sex mot at hun tilbyr meg sex. Så enkelt er det. Samfunnet har gitt henne muligheten til å ta del i sex uten å måtte bære et barn. Kvinner har alltid prød å kjøpe menn med sex og derfor følt at de blir brukt for sex når han lukter en dårlig buisnissdeal.

Gjest avocadoen
Skrevet

Hehe ja vi har kvinner i forsvaret ja. Vi har også kvinner i politi, brannvesen osv. De tilfører ikke så mye annet enn hva feminister beviselig har påstatt har en yrkesverdi...som kvinnelig intuisjon osv som egentlig bare er svada.

http://www.youtube.com/watch?v=ERwzqvs7vvU&feature=related

Denne videoen demonstrerer hva kvinner faktisk gjør i slike yrker og gir et mer objektivt bilde. tenk deg om det var deg, ditt barn eller din famile/venner denne kvinnen skulle redde? jaja.....

Ta kontakt med forsvaret du og se hvordan kvinner ligger an der.. I spesialstyrken er det like inntak for menn og kvinner. Kvinner kan være minst like flinke som menn.

Tror du har blitt født inn i feil årtusen. Med ditt kvinnesyn passer du best på 1800-tallet.

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med forsvaret du og se hvordan kvinner ligger an der.. I spesialstyrken er det like inntak for menn og kvinner. Kvinner kan være minst like flinke som menn.

Tror du har blitt født inn i feil årtusen. Med ditt kvinnesyn passer du best på 1800-tallet.

Minst like bra som menn faktisk? Altså kanskje til og med bedre? Så den gjennomsnittlige kvinnerkroppen på 60 kg, med mindre hender, 40 % mindre muskelmasse og 30 ganger mindre testosteron kan være minst like kapable til å bære x antall kg i forhold til egen kroppsvekt, ståi mot trykkbølgen i skytevåpnene, være like i stand til å bære sine medsoldater til sikkerhet osv som de minst 20 kg tyngere gutta kan? Nei, faktumet er at kvinner her ikek blir satt i frontlinjen, de tar ikke de samme risikojobbene og de blir tilbudt mest mulig maskinelt arbeid og minst mulig fysisk. Ikke en gang fordi de er bedre maskinelt enn menn, men fordi det er disse jobbene de kan henvises til for å yte samme innsats. Dette er den gjennomgående trenden i alle yrker. Man senker kravene for å komme inn i selve yrkestittlen, henviser menn til de tyngste jobbene innenfor yrkene og lager en illusjon av at kvinner bidrar like mye om ikke mer til og med, selv om de har endret krav, struktur og alt for å få kvinner til å passe inn i dette. Disse yrkene kunne vært drevet både billigere og bedre under de gamle modellene, men det fikk fram hvor lite nyttige kvinner var i visse yrker.

Nei holdningene mine tilhører ikke 1800tallet. De er sagte men sikkert på vei inn i samfunnet igjen fordi vi ser konsekvensene av medialøgner, kvotering osv osv. Jeg sier ikke at kvinner er udugelige, fordi jeg vet det finnes individ der som er konkuransedyktige med menn og sikkert kan være bedre også. Toppkapasiteten vil alltid tilhøre menn, det ser man i alle idretter og ikke minst i mensa også, da de kvinnelige medlemmene ikke scorer like høyt som mennene. Men å drive å bygge et samfunn der kvinner skal ha alle rettigheter, alle omformet og tilpasset dem og holde menn til mer ansvar er ikke sunt verken for samfunnet eller menn. For faktumet er at hadde vi holdt oss til de gamle yrkesmodellene, kravene og utanningsreformene ville kvinner blitt kraftig redusert i yrkesliv osv. Fordi da måtte de konkurere rettferdig med menn.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Så debatten om hvem som har ansvar rundt graviditet handler nå om kvinner i forsvaret?

• Liker 3
Skrevet

Hei Ts!

Jeg tror løsningen for deg er en sexdoll! Du er jo tross alt ikke interessert i kvinner for noe annet enn sex, sex dukken plager deg ikke, maser ikke, er tilgjengelig for deg 24/7 OG du blir garantert ikke utsatt for en gravid dame :jepp:

Løp og kjøp!

Anonym poster: 932019495f644fbe3558b9184389d7f1

• Liker 4
Gjest avocadoen
Skrevet

Minst like bra som menn faktisk? Altså kanskje til og med bedre? Så den gjennomsnittlige kvinnerkroppen på 60 kg, med mindre hender, 40 % mindre muskelmasse og 30 ganger mindre testosteron kan være minst like kapable til å bære x antall kg i forhold til egen kroppsvekt, ståi mot trykkbølgen i skytevåpnene, være like i stand til å bære sine medsoldater til sikkerhet osv som de minst 20 kg tyngere gutta kan? Nei, faktumet er at kvinner her ikek blir satt i frontlinjen, de tar ikke de samme risikojobbene og de blir tilbudt mest mulig maskinelt arbeid og minst mulig fysisk. Ikke en gang fordi de er bedre maskinelt enn menn, men fordi det er disse jobbene de kan henvises til for å yte samme innsats. Dette er den gjennomgående trenden i alle yrker. Man senker kravene for å komme inn i selve yrkestittlen, henviser menn til de tyngste jobbene innenfor yrkene og lager en illusjon av at kvinner bidrar like mye om ikke mer til og med, selv om de har endret krav, struktur og alt for å få kvinner til å passe inn i dette. Disse yrkene kunne vært drevet både billigere og bedre under de gamle modellene, men det fikk fram hvor lite nyttige kvinner var i visse yrker.

Nei holdningene mine tilhører ikke 1800tallet. De er sagte men sikkert på vei inn i samfunnet igjen fordi vi ser konsekvensene av medialøgner, kvotering osv osv. Jeg sier ikke at kvinner er udugelige, fordi jeg vet det finnes individ der som er konkuransedyktige med menn og sikkert kan være bedre også. Toppkapasiteten vil alltid tilhøre menn, det ser man i alle idretter og ikke minst i mensa også, da de kvinnelige medlemmene ikke scorer like høyt som mennene. Men å drive å bygge et samfunn der kvinner skal ha alle rettigheter, alle omformet og tilpasset dem og holde menn til mer ansvar er ikke sunt verken for samfunnet eller menn. For faktumet er at hadde vi holdt oss til de gamle yrkesmodellene, kravene og utanningsreformene ville kvinner blitt kraftig redusert i yrkesliv osv. Fordi da måtte de konkurere rettferdig med menn.

Artig å se menn som tror de er såååå mye bedre enn kvinner og hadde greid seg helt fint uten. (Bak en hver suksessfull mann står en sterk kvinne)

Jeg har like høy IQ som min far og mensatestene er ikke noe problem for meg. Kjempeenkelt. En hver idiot kan være medlem av mensa, men både meg og min far tror ikke vi er bedre enn noen andre. Derfor er vi ikke medlem av mensa.

Som sagt hadde Norge ikke hatt så mye å rutte med om det ikke var for kvinner. Vi hadde ikke hatt penger i det hele tatt.

Jeg bor hjemme om sommeren, og den sommerjobben jeg har er veldig tung. Jeg er den eneste kvinnen der, og det er mange menn som ikke greier det. De slutter etter 1 uke. Det har jobbet flere kvinner der før, og alle sammen har vært like flinke.

Så du må ikke tro at alle kvinner i verden er fyrstikkvinner med iq lik 0.

Men denne diskusjonen blir så usaklig at jeg melder meg ut. I bunn og grunn handler den ikke om at kvinner kan ta abort, men den handler om dine fordommer mot kvinner.

Kanskje du skal flytte til nordpolen? Da slipper du å se ett eneste kvinnemenneske. :)

• Liker 1
Skrevet

Så debatten om hvem som har ansvar rundt graviditet handler nå om kvinner i forsvaret?

Nja det er en kjønnsdiskusjon. Syns du ikke selv det er litt obsiktsvekkende at jeg I HI legger fram fakta og argumenter for saken, mens hun som kommer med moralprekner og usaklige hersketeknikker får flere plusser, mens du reagerer på at den videre kjønnsdiksusjonen har ballet på seg? trangen til kvinnelig bekreftelse og kvinnelig klapp på skuldra? Bevist eller ubevist? Så sterkt sitter feminismen i samfunnet at logikk og rasjonelle argumenter ikke kan overvinne pk suverinitet. Det er synd.

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Ja fra et biologisk perspektiv ja. Men hallo, du vet at vi er i 2012? Dere er firgjorte og "likestilte". Menn og kvinner er ikke lenger naturlige partnere, vi er konkurenter. Menn har ikke lenger ansvar for å gi kvinner barn og familie. vi har ikke lenger ansvar for å beskytte dere. Dere sa opp familien og ville ut og jobbe, det betyr i teorien at dere ikke lenger har noen automatikk i å bli mødre. Da må også menn være fjernet fra det å forsørge kvinner de ikke har noe ønske om å ha noe med å gjøre. Enten det er gjennom skattepenger eller dirkete bidrag.

Det er ikke mor du forsørger, det er barnet du har vært med på å lage. Akkurat som mor også betaler en viss del av inntekten sin for å forsørge barnet.

Endret av Badabing
  • Liker 5
Skrevet

Det er ikke mor du forsørger, det er barnet du har vært med på å lage. Akkurat som mor også betaler en viss del av inntekten sin for å forsørge barnet.

Det spiller ingen rolle om jeg har vært med på å lage barnet så lenge det er hun som bestemmer om det skal eksistere eller ikke.

Skrevet

Det jeg argumenterer for er at menn må være ansvarsfrie her. Jeg blåser i om kvinner kan ta abort. Jeg vil ikke ta ansvar for deres valg. Gud forby at dere må bære byrden av å være den som er gravid -.- Når dere har fått alle muligheter ti å unngå dette...Menn skylder ikke kvinner familier. Familier har dere selv valgt å forlate gjennom feminismen. Det var dere som rev den ned, det er dere som går i slut walks demonstrasjoner. At dere da skal forplikte menn til å bidra til deres valg av familier er totalt urimelig.

Menn skal være ansvarsfrie? De var med på leken, så da får de for søren ta en del av ansvaret! Jeg tror ikke det er så enkelt for alle kvinner å bare ta abort. Om du er så redd for å bli far, så sørg for å bruke beskyttelse, da! Bruk kondom, omså to kondomer samtidig, men ta nå ansvar i hvert fall! Det er for enkelt å gå rundt og si at kvinner skal sørge for at de ikke skal bli gravide, kvinner blir ikke gravide på egenhånd.

Og nei, jeg tror ikke noen kvinner går rundt og tenker at de skal lure en mann til å bli far, men, som sagt, det er vanskelig for noen å drepe et foster, selvom de egentlig ikke vil bli mødre eller få barn med noen som mangler empati og som fraskriver seg alt ansvaret, så er det fremdeles vanskelig for noen å ta abort.

Og ja, vil du ikke bli far, så ikke gå til sengs med enhver, finn deg en fast partner som du har følelser for, da er det ikke så jævlig å få beskjeden om at dama er gravid, og da kan dere ta avgjørelse om hva dere vil gjøre ilag.

Anonym poster: b27f7c4d89d89afd8859a8768b2b382f

Skrevet

Ja fra et biologisk perspektiv ja. Men hallo, du vet at vi er i 2012? Dere er firgjorte og "likestilte". Menn og kvinner er ikke lenger naturlige partnere, vi er konkurenter. Menn har ikke lenger ansvar for å gi kvinner barn og familie. vi har ikke lenger ansvar for å beskytte dere. Dere sa opp familien og ville ut og jobbe, det betyr i teorien at dere ikke lenger har noen automatikk i å bli mødre. Da må også menn være fjernet fra det å forsørge kvinner de ikke har noe ønske om å ha noe med å gjøre. Enten det er gjennom skattepenger eller dirkete bidrag.

Åja, så fordi kvinnen jobber og tjener sine egne penger, så skal det være så enkelt for mannen å bare stikke av, etter at han har hatt sex med henne og spredd sine gener videre? Du har vært med hele veien, da skal du ta ansvar også. Barnet er ditt også, enten du vil det eller ikke. Og grunnen til at det er barnet ditt? Fordi du hadde sex med mora. :P Så du mener at du skal få i pose og sekk, ha sex, men ikke konsekvensene av det skal du ikke ta?

Skrevet

Med disse holdningene dine, hvorfor er du sammen med damer da? Kutt ut damer, bli homofil, ha sex hvor du ikke risikerer graviditet, eller få deg en sexdoll som noen her nevner. Problem solved.

Skrevet

Menn skal være ansvarsfrie? De var med på leken, så da får de for søren ta en del av ansvaret! Jeg tror ikke det er så enkelt for alle kvinner å bare ta abort. Om du er så redd for å bli far, så sørg for å bruke beskyttelse, da! Bruk kondom, omså to kondomer samtidig, men ta nå ansvar i hvert fall! Det er for enkelt å gå rundt og si at kvinner skal sørge for at de ikke skal bli gravide, kvinner blir ikke gravide på egenhånd.

Og nei, jeg tror ikke noen kvinner går rundt og tenker at de skal lure en mann til å bli far, men, som sagt, det er vanskelig for noen å drepe et foster, selvom de egentlig ikke vil bli mødre eller få barn med noen som mangler empati og som fraskriver seg alt ansvaret, så er det fremdeles vanskelig for noen å ta abort.

Og ja, vil du ikke bli far, så ikke gå til sengs med enhver, finn deg en fast partner som du har følelser for, da er det ikke så jævlig å få beskjeden om at dama er gravid, og da kan dere ta avgjørelse om hva dere vil gjøre ilag.

Nei, fordi om jeg ikke har reproduksjonsrettigheter og ingenting å si i dette skal jeg heller ikke ha noe ansvar utover det jeg selv velger å ta på meg. Kvinner har i dag alle muligheter til å unngå å bli gravide og likevel ha et godt sexliv. De har også alle muligheter til å bli mødre uten å finne seg en mann. Når kvinner selv har risikoen for å bli gravide må de selv aktivt være de som preventer det. Enten ved å kreve at partner bruker kondom eller ved å ta pilla. Og så enkelt er det faktisk. Og grunnen til at det er så vikig å få innført er nettopp det å få slutt på å produsere barn som er for kvinner som menn bare betaler for og bidrar til etter morens ønske. Jeg har forklart hvorfor barnet ikke har noen rettigheter her og jeg har forklart at kvinner har alle rettigheter og null ansvar utover det de selv påtar seg. Og for å gjøre det enda mer klart, menn er også mennesker! Ja for deg er de kanskje bare ressurser i form av beskyttelse, penger, familiekjærlighet osv, men vi er faktisk mennesker vi også. Og vi har rett til å bli sett på som likeverdige skapninger i forhold til å avgjøre selv om vi blir fedre eller ikke. Sex er ikke en pakt der vi samtykker til farskap bare fordi hun lurte oss, ikke tok ansvar for egen prevensjon eller rett og slett var uheldig. Det er rett og slett ikke vårt ansvar, skjønner du det? Ingen mann kan lure deg til å bli gravid, du har alle muligheter til å unngå det. Og om det likevel skulle skje har du abortmuligheten og bortadopsjon.

Vi menn skal ikke legge oss borti deres abortvalg, men jo, vi skal faktisk få velge selv om vi vil bidra til det farskapet dere ønsker fra oss. Det bestemmer faktisk ikke dere. Og om det er tøft å ta abort, tough shit. Jeg bryr meg ikke. Det er fortsatt et valg du har og du kunne gjort hva som helst for å unngå det. Det er din kropp, ditt valg og ditt ansvar. Så enkelt er det. Og siden dere har alle disse mulighetene til å ungå det er dette en ikke-sak. Men poenget er vel heller det at om verpesjuken skulle bli for stor så vil man ha den muligheten til å få noen til å betale for ungen sin. Og jeg har ikke tenkt til å bli brukt til å forsørge verpesjuke mødre som gir ungene sine dårlige oppvekstkår ved å sette dem til verden uten en god mannelig rollemodell som vil ha det. Enkelt og greit.

Utover det med å ha en fast partner enn har følelser for. Haha. Jeg skal ikke bli offer for kvinnelig hypergami. I dag er menn og kvinner konkurenter og ikke partnere. Våre nedarvede biologiske innstinter er der fortsatt dog. Kvinner ser på menn som ressurser, en mulighet til et bedre liv, beskyttelse osv osv. Menn ser på kvinner som sex en livmor for hans gener. Så enkelt er det. Siden kvinnelig hypergami fortsatt er sterkt der betyr det nettopp at jeg fortsatt blir forsørgeren for noen som ikke tilbyr meg annet enn sex, og når jeg i tillegg ikke vil ha barn er det et fett. Sex får man å byen. Dagens ekteskap, partnerforhold for menn er enveiskjørt pga kvinnelig nedarvet hypergami og menn har ingenting å hente på å være i dem lenger. Før var det viktig fordi man ikke fikk sex på byen så lett, nå trenger man ikke gjøre stort for å få det heller. Og så fort vi får fjerna den der jæva loven om at menn liksom skylder kvinner de ligger med familier taper dere reproduksjonstrumfkortet fordi dere faktisk er nødt til å finne en mann som vil ha barn med dere for å få barn. Ikke en dere kan utnytte for deres egen verpesjuke.

• Liker 1
Skrevet

Du er mye mildere og mer forståelsfull enn det jeg er. Jeg mener at som et alternativ til ditt forslag om at menn bare kan stikke av, - så burde det i det minste blitt kriminelt for kvinner å ta abort uten mannens samtykke, det er mye mer humant og rettferdig etter likestillingsperspektivet. Skulle en kvinne føde et barn uten mannens vilje må jo han selvsagt få lov til å fraskrive seg farsansvaret, det er jo nesten en selvfølge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...