waco Skrevet 27. oktober 2012 #101 Skrevet 27. oktober 2012 men menn kan jo ikke bli gravide, derfor kan det ikke bli 100% rettferdighet akkurat på dette området. Det er TEKNISK umulig. Jooooo!!!! Dersom både mannen og kvinnen må søke om en abort, - da er det rettferdig, alternativt er det rettferdig dersom abort forbyes,- da er det også rettferdig. Siden jeg er en rettferdig mann så ønsker jeg at både mannen og kvinnen skal avgjøre en abort. Siden du er en urettferdig kvinne så ønsker du at en kvinne skal kunne ta abort uten mannens samtykke.
waco Skrevet 27. oktober 2012 #102 Skrevet 27. oktober 2012 BRUK DEN! Menn, som kvinner, har hovedansvaret for å se etter seg selv og sine interesser. Gjør det DU kan, for å sikre deg selv. Verre er det faktisk ikke. Høres ut som du er imot abort? I såfall er jeg enig. Men jeg er enda redeligere enn deg, jeg mener at abort burde tillates, bare at både mannen og kvinnen sammen skriver søknad om abort. Det er rettferdighet det.
waco Skrevet 27. oktober 2012 #103 Skrevet 27. oktober 2012 Hvis du begynner å lese hva jeg skriver i stedet for hva du tror jeg skriver basert på dine forutinntatte forventninger til meg, så blir dette mye enklere. Forakter jeg menns delaktighet og medansvar? På ingen måte, jeg sier jo at man er to om å ha sex, man er to om prevensjon og man er to om barnet som kan bli resultatet. Det er nå engang slik i dagens Norge at mannen ikke kan tvinge kvinnen til abort, og da må han ta konsekvensen og enten beskytte seg eller avstå. Det betyr ikke at jeg synes det er 100% rettferdig eller riktig, jeg sier bare at det er realiteten. Hvor har du fått det fra at jeg vil tvinge kvinner til abort? Jeg har foreslått at vi skal være rettferdige, altså at mannen og kvinnen sammen søker om en abort dersom de i fellesskap ønsker det. Hvorfor er du så imot at far skal kunne delta i abort spørsmålet? Du mener jo at man er to om å ha sex, og at man er to om prevensjon, og at man er to om barnet, - hvorfor ikke være to om aborten? Er det fordi du ikke respekterer menn du ikke vil at menn skal ha noe å si vedrørende sitt eget avkom?
waco Skrevet 27. oktober 2012 #104 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg forstår ikke spørsmålet. Jeg har da aldri påstått at kvinner bør ha noen større rettigheter enn menn til å stikke av fra sitt ansvar? Du har jo flere ganger skrevet at du synes kvinner kan ta abort jo? Er ikke det å stikke fra ansvaret?
waco Skrevet 27. oktober 2012 #105 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg ser jo det at det er "kvinnens kropp", og at det er hun som må bære frem barnet i mange måneder. og nei, det er vel ikke så greit å bære frem og føde et barn man ikke ønsker kun fordi partneren vil bli pappa. Men det er søren meg ikke greit for mange menn heller å stå på sidelinjen og ikke ha noe å si, uansett om de er akkurat like mye foreldrer som kvinnen som har all makt. En fin historie til ettertanke. En løsning jeg synes vi burde snakke om, ja det er at både far og mor sammen avgjør om de skal søke om en abort. Da blir det både likestilt og rettferdig synes jeg. Alt annet blir urettferdig for den ene part.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #106 Skrevet 27. oktober 2012 Hvor har du fått det fra at jeg vil tvinge kvinner til abort? Jeg har foreslått at vi skal være rettferdige, altså at mannen og kvinnen sammen søker om en abort dersom de i fellesskap ønsker det. Hvorfor er du så imot at far skal kunne delta i abort spørsmålet? Du mener jo at man er to om å ha sex, og at man er to om prevensjon, og at man er to om barnet, - hvorfor ikke være to om aborten? Er det fordi du ikke respekterer menn du ikke vil at menn skal ha noe å si vedrørende sitt eget avkom? De fleste kvinner mener at det er å tvinges ut i abort om de ikke kan forsørge barnet alene Nok et eksempel på at de kun vil ha rettigheten til å være mor uten en mann. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a 1
Gjest Darthoven Skrevet 27. oktober 2012 #107 Skrevet 27. oktober 2012 Slik jeg ser det burde kvinner ha eneretten på å bestemme om de vil beholde barnet eller ta abort. Det er deres kropp. Men derfor, i rettferdighetens navn, burde MENN få lov til å bestemme om de vil ha noe med barnet å gjøre eller ikke. Et hypotetisk scenario i min perfekte verden; Kvinnen blir gravid. Mannen ønsker abort. Kvinnen ønsker å beholde. Uff da! Men fortvil ikke! Dere lever i en perfekt verden nå. Kvinnen får barnet, men får oppdra det selv. Mannen som ikke ønsket barn slipper å ha noe med det og gjøre, han slipper også bidrag osv. Et annet hypotetisk scenario; Kvinne-gravid-beholde. Mann-enig. Mann uenig etter en stund. Mann betale bidrag. Det synes jeg var den beste løsningen på hele debatten. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #108 Skrevet 27. oktober 2012 Slik jeg ser det burde kvinner ha eneretten på å bestemme om de vil beholde barnet eller ta abort. Det er deres kropp. Men derfor, i rettferdighetens navn, burde MENN få lov til å bestemme om de vil ha noe med barnet å gjøre eller ikke. Et hypotetisk scenario i min perfekte verden; Kvinnen blir gravid. Mannen ønsker abort. Kvinnen ønsker å beholde. Uff da! Men fortvil ikke! Dere lever i en perfekt verden nå. Kvinnen får barnet, men får oppdra det selv. Mannen som ikke ønsket barn slipper å ha noe med det og gjøre, han slipper også bidrag osv. Et annet hypotetisk scenario; Kvinne-gravid-beholde. Mann-enig. Mann uenig etter en stund. Mann betale bidrag. Det synes jeg var den beste løsningen på hele debatten. Man har jo også den avsløringen om at x antall barn får bidrag av menn som ikke er deres biologiske far også, og de får ikke bruke dna test for å finne det ut. Med andre ord kan menn tvinges til å betale bidrag for barn de ikke egentlig er far til. Så hele denne loven er så blodig urettferdig og så samfunnsmessig unyttig at den må endres. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #109 Skrevet 27. oktober 2012 heldige,disse barna. Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #110 Skrevet 27. oktober 2012 heldige,disse barna. Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69 Skyld på morra. Det er hun som avgjør alt dette. Slutt å skam menn for at de har sine egne følelser de også. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a
Gjest Darthoven Skrevet 27. oktober 2012 #111 Skrevet 27. oktober 2012 Man har jo også den avsløringen om at x antall barn får bidrag av menn som ikke er deres biologiske far også, og de får ikke bruke dna test for å finne det ut. Med andre ord kan menn tvinges til å betale bidrag for barn de ikke egentlig er far til. Så hele denne loven er så blodig urettferdig og så samfunnsmessig unyttig at den må endres. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a Jo, men med min løsning slipper man det problemet. Dersom mannen har sagt tidlig i graviditeten at han ønsker abort, og kvinnen ikke er enig, så skal han slippe betalinger, uansett. Dersom han går med på å få barn, så er det vel bare naturlig at han betale bidrag dersom han på et seinere tidspunkt bestemmer seg for å forlate dame og barn. Jeg tror ikke det er ekstremt vanlig at kvinner knuller en annen og bevisst lar kjæresten oppdra ungen. Noen slike psykopat-tilfeller finnes vel, men dersom mannen mistenker noe slikt burde han ha rett til å kreve DNA-test. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #112 Skrevet 27. oktober 2012 Jo, men med min løsning slipper man det problemet. Dersom mannen har sagt tidlig i graviditeten at han ønsker abort, og kvinnen ikke er enig, så skal han slippe betalinger, uansett. Dersom han går med på å få barn, så er det vel bare naturlig at han betale bidrag dersom han på et seinere tidspunkt bestemmer seg for å forlate dame og barn. Jeg tror ikke det er ekstremt vanlig at kvinner knuller en annen og bevisst lar kjæresten oppdra ungen. Noen slike psykopat-tilfeller finnes vel, men dersom mannen mistenker noe slikt burde han ha rett til å kreve DNA-test. Jeg er enig med deg. Så det handler ikke om at menn ikke skal ha et ansvar, men at de skal ha en mulighet til å slippe et ansvar også slik at de ikke kan bli utnyttet. DNA-test må bli lovlig. Nå tror jeg det var 13 % barn som hadde feil bidragsyter så tallet er ganske høyt. Og det kan være enda høyere mørketall. Studier viser også at kvinner er hyppigere utro enn menn så absolutt ikke så uvanlig som man skulle tro. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a
Gjest Darthoven Skrevet 27. oktober 2012 #113 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg er enig med deg. Så det handler ikke om at menn ikke skal ha et ansvar, men at de skal ha en mulighet til å slippe et ansvar også slik at de ikke kan bli utnyttet. DNA-test må bli lovlig. Nå tror jeg det var 13 % barn som hadde feil bidragsyter så tallet er ganske høyt. Og det kan være enda høyere mørketall. Studier viser også at kvinner er hyppigere utro enn menn så absolutt ikke så uvanlig som man skulle tro. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a DEN debatten ønsker jeg ikke å ta del i her på kvinneguiden Vet ikke helt om jeg tror på det heller. Sleng opp disse studiene da?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #114 Skrevet 27. oktober 2012 Skyld på morra. Det er hun som avgjør alt dette. Slutt å skam menn for at de har sine egne følelser de også. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a moren har vel følelser ho og? og barnet? når du ikke aksepterer de to gidder jeg ikke å akseptere dine heller Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #115 Skrevet 27. oktober 2012 DEN debatten ønsker jeg ikke å ta del i her på kvinneguiden Vet ikke helt om jeg tror på det heller. Sleng opp disse studiene da? http://www.dagbladet.no/dinside/2004/08/10/405048.html https://www.google.no/#about:blank http://www.topix.com/forum/state/mo-gov/TK7CKG6N5UJGEEG1M Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #116 Skrevet 27. oktober 2012 moren har vel følelser ho og? og barnet? når du ikke aksepterer de to gidder jeg ikke å akseptere dine heller Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69 Har jeg ikke akseptert at moren har følelser? Jeg har sagt at hun ikke får ta de utover andre og bruke dem som makt. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a
Gjest Darthoven Skrevet 27. oktober 2012 #117 Skrevet 27. oktober 2012 http://www.dagbladet.../10/405048.html https://www.google.n...no/#about:blank http://www.topix.com...7CKG6N5UJGEEG1M Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a Litt tynt, spesielt linken til google.no`s startside Men OK..det kan kanskje være slik.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #118 Skrevet 27. oktober 2012 Virker som at TS mener at kvinnen skal stå for det fulle ansvaret ved å ikke bli gravid. Men jeg syns også det er mannens ansvar å trekke på seg gummidrakten; om han absolutt ikke vil gjøre kvinnen han valgte å få utløse sine lyster på gravid, Anonym poster: f4e3c68836451413f8ecc611a24ac239
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #119 Skrevet 27. oktober 2012 Virker som at TS mener at kvinnen skal stå for det fulle ansvaret ved å ikke bli gravid. Men jeg syns også det er mannens ansvar å trekke på seg gummidrakten; om han absolutt ikke vil gjøre kvinnen han valgte å få utløse sine lyster på gravid, Anonym poster: f4e3c68836451413f8ecc611a24ac239 Det er helt riktig. Siden dere har fulle rettigheter. Hvorfor du driver å snakker om konombruk skjønner jeg ikke, fordi ingen mann kan trenge inn i deg uten at du vil og så lenge du tillater at han kan ha sex med deg uten får du ta konsekvensene av det. Hadde jeg hatt like rettigheter i abortspørsmålet skulle jeg tatt det samme ansvaret, men det har jeg ikke. Så det får dere kvinenr leve med. dere bærer kun privilegiumet av å være den gravide, men deler yrden med oss. Nå får dere bære byrden alene også. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a
Tabris Skrevet 27. oktober 2012 #120 Skrevet 27. oktober 2012 Vil du ha barn, kryp for en kvinne. V Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a Hvordan forventer du at vi skal ta deg seriøst når du skriver slikt som dette? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå