AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #221 Skrevet 1. november 2012 Det er faktisk veldig veldig få kvinner der ute som er ute etter å ligge med menn kun for å snike til seg sæden deres for å bli gravide. Du velger å ha sex. Du har valg mellom kondom og ikke kondom. Du har valg mellom å ha sex med en som er for eller imot abort. Så er uhellet ute. Ja,se for deg at det er et uhell og ho,din kjæreste ,blir gravid. Ho orker ikke tanken på abort, og din reaksjon er "synd,du får ikke penger fra meg,hade for alltid!" Snakk om å holde sammen i tykt og tynt:) Jeg føler at vi kvinner går gjennom mye når vi starter på pillen. Utflod, humørsvinger,smerter, vekt, kan få mange bivirkninger, og vi gjør alt dette for å unngå å bli gravide. Det eneste DU skal gjøre er å dra på deg gummien og forsikre deg om at du har nogelunde like verdier som dama du knuller har. Er det så vanskelig? Til slutt kommer dette barnet da, uten å i det hele tatt vite hvordan det kom til i verden,og den får aldri se sin far, aldri få julegave fra sin far og alltid undre på hvorfor hans far forlot dem og hvorfor det? fordi du ikke har "krav på noe som helst,du ville jo egentlig ikke ha barn akk nå!!" Nei,det ville nok ikke dama din heller,men når det først har skjedd stikker ho ikke med halen mellom beina! Hvorfor tror alle at man blir rik på barnebidrag? Barnebidrag går til DITT BARN ikke til din eks! Svir det så mye å gi penger til ditt barn altså? Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69 Det der er ikke engang sant. Vi har ingen garanti for hva moren bruker pengene på. selv på en inntekt er det mulig å få ting til å gå rundt sånn at barnet overlever. Har kvinner hatt seg med en som er greit velstående, sånn ca middleklasse kan hun ha bedre råd som mamma med bidrag, enn singel kvinne på en inntekt uten barn. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a
waco Skrevet 1. november 2012 #222 Skrevet 1. november 2012 (endret) Jeg sier at det ikke er mange kvinner som bevist prøver å lure menn og du svarer med at det er rart at menn ikke skal ha noe å si? Den setningen gir ikke helt mening for meg. Hvis du har hatt litt vett og passet på at damen du drar med deg i sengen respekterer deg og bryr seg om deg og har like verdier som deg,så ser jeg egentlig ikke hva som er problemet. Du blir hørt og meningen din blir tatt i betraktning,men du kan ikke bestemme over noen sin kropp,og så er det sånn at fosteret er i kvinnes kropp da. Syns at menn skal ha noe å si,men det er selvfølgelig kvinnen som har det siste ordet. Alt annet hadde vært groteskt. Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69 jeg spør deg, respekterer du meg? Mener du at jeg skal ha noe å si, eller mener du at jeg ikke skal ha noe å si? Dersom du blir gravid med meg, - er det sånn at du mener at du skal ta hensyn til begges ønsker eller mener du at man ikke skal ta hensyn til begges ønsker? For eksempel, hvorfor er det ikke hensynsfullt at både far og mor søker en abort? Endret 1. november 2012 av waco
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #223 Skrevet 1. november 2012 Og mannen må ha like mye å si som mora i sitt eget bidrag. Det er bare rett og rimelig. Å være imot abort er ingen grunn til å ikke ta abort! Å ta harde valg er en del av det å bli voksen. Skal kvinner bli sett på som likestilte og få respekt må de klare å gjøre ting som er vanskelig også, ja. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #224 Skrevet 1. november 2012 Det der er ikke engang sant. Vi har ingen garanti for hva moren bruker pengene på. selv på en inntekt er det mulig å få ting til å gå rundt sånn at barnet overlever. Har kvinner hatt seg med en som er greit velstående, sånn ca middleklasse kan hun ha bedre råd som mamma med bidrag, enn singel kvinne på en inntekt uten barn. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a Veldig sikker på at de fleste har dårligere økonomi etter å ha fått barn.. kan jo være at ho mater ungenn med en pølse om dagen og kjøper selv sko til 1000 kr hele tiden,for all del,la oss si det. jeg spør deg, respekterer du meg? Mener du at jeg skal ha noe å si, eller mener du at jeg ikke skal ha noe å si? Dersom du blir gravid med meg, - er det sånn at du mener at du skal ta hensyn til begges ønsker eller mener du at man ikke skal ta hensyn til begges ønsker? For eksempel, hvorfor er det ikke hensynsfullt at både far og mor søker en abort? Jeg kjenner deg ikke? men jeg respektere alle jeg har sex med og jeg tar hensyn til deres ønsker,men til syvende og sist så bestemmer jeg,for fostere er inn i meg. Det er forskjell fra å respektere noen sin ønsker om barn og om at de skal SØKE om abort,for hva om kvinnen ikke vil,men mannen vil? tvangsinnlegge henne på sykehuset? Det funker ikke sånn! fra naturen sin side ,så er barnet inn i kvinnen sin kropp! Ærlig talt,så hadde jeg tatt abort hvis mannen jeg hadde hatt sex ville det. Pga "ungen"(i fremtiden),men jeg forstår det sånn at mange kvinner er IMOT abort. Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #225 Skrevet 1. november 2012 altså,waco, jeg respekterer deg,men i ingen situasjon ahdde jeg latt din mening være den siste som telles. hvis jeg var fullstendig imot abort og var abortmotstander,hdde jeg selvfølgelig ikke tatt abort. og akkurat nå,er jeg i en situasjon hvor jeg måtte ha tatt abort,hvis jeg ble gravid(privat årsak) så selv om du var kjempe rik og du hadde tatt deg av ungen 100%,så hadde jeg dessverre måttet ha gjort det. Moralen er: ikke pul med fienden. Altså,pass på at dere vil det samme. Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69 1
Gjest BettyBoop Skrevet 1. november 2012 #226 Skrevet 1. november 2012 Da virker det veldig rart at ikke menn kan være med på å delta i abortspørsmålet da? WACO. Må du ha det inn med teskje? Det har jo ingenting med saken å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #227 Skrevet 1. november 2012 Og mannen må ha like mye å si som mora i sitt eget bidrag. Det er bare rett og rimelig. Å være imot abort er ingen grunn til å ikke ta abort! Å ta harde valg er en del av det å bli voksen. Skal kvinner bli sett på som likestilte og få respekt må de klare å gjøre ting som er vanskelig også, ja. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a Du kan ikke tvinge folk på hva som er ritkig og galt,alle har lov til å ha sin mening, å akseptere det ER en del av voksenlivet og også å være bevist på hvem man går til sengs med. Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå