Trude.lutt Skrevet 30. oktober 2012 #201 Skrevet 30. oktober 2012 Vil hun ikke bli gravid så får hun ta p-piller, bruke spiral, eller løse det på noen annen måte. På samme måte som mannen må bruke kondom hvis han ikke vil gjøre noen gravid. Det er bare rettferdig. Anonym poster: df75c044d4b34371b43db9da86b73d31 En kvinne kan faktisk bli gravid selv om hun bruker prevensjon. Ingen ting er 100% sikkert. Kun som en opplysning.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #202 Skrevet 30. oktober 2012 ok hva om hun bruker alt som er og hun likevel blir gravid, hva da? Både pessar, hormonspiral, p-sprøyte, p-piller og alt mulig annet og likevel blir gravid? Da er hun et medisinsk under! Anonym poster: df75c044d4b34371b43db9da86b73d31
Gjest BettyBoop Skrevet 30. oktober 2012 #203 Skrevet 30. oktober 2012 Både pessar, hormonspiral, p-sprøyte, p-piller og alt mulig annet og likevel blir gravid? Da er hun et medisinsk under! Anonym poster: df75c044d4b34371b43db9da86b73d31 jaja de fleste bruker ikke alt på en gang da, men om hun har spiral da og likevel blir gravid. Det har skjedd.
Trude.lutt Skrevet 30. oktober 2012 #204 Skrevet 30. oktober 2012 Vel, vet om flere som er blitt gravide på P-pillen. Og en som ble gravid med spiral.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #205 Skrevet 30. oktober 2012 Vil hun ikke bli gravid så får hun ta p-piller, bruke spiral, eller løse det på noen annen måte. På samme måte som mannen må bruke kondom hvis han ikke vil gjøre noen gravid. Det er bare rettferdig. Anonym poster: df75c044d4b34371b43db9da86b73d31 Vil det si at hver gang menn vil ha sex uten kondom så er dette for forplantningsevnens skyld og ikke nytelsen? Anonym poster: 0354e418c700bc25eaa7eae589c18f6c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #206 Skrevet 30. oktober 2012 Vil det si at hver gang menn vil ha sex uten kondom så er dette for forplantningsevnens skyld og ikke nytelsen? Hvis han vil ha sex uten kondom så er det et kompliment. Da stoler han på dama. Anonym poster: df75c044d4b34371b43db9da86b73d31
waco Skrevet 30. oktober 2012 #207 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har med hånden på hjerte aldri hørt om at en kvinne som har tatt abort mot mannes vilje, hvis de er i et forhold. Jeg har ikke det, men vet om mange jenter som har fått vite at enten tar du abort eller så blir du alene. Hva tenker du om det? Omvent, hvis en kvinne vil ta abort og mannen vil ha barnet, skal da kvinnen tvinges til å bære fram barnet? Neineinei, vi snakker ikke om dere skal oppleve den samme urett som vi opplever, vi mener bare at det skal være likestilling. Alle mennesker som har sex vet at man kan unger ut av det, ergo må alle som har sex finne seg en partner med et likt verdisyn. Forresten, dersom det er sånn at du "aldri har hørt om" en jente som ikke respekterer mannens ønsker hvorfor er du da så imot at menn skal få sin lovfestede rett il å bli hørt? 1
Gjest BettyBoop Skrevet 31. oktober 2012 #208 Skrevet 31. oktober 2012 Hvis han vil ha sex uten kondom så er det et kompliment. Da stoler han på dama. Anonym poster: df75c044d4b34371b43db9da86b73d31 det er det ikke. Da tar han det for gitt at prevensjon kun er hennes ansvar
Gjest BettyBoop Skrevet 31. oktober 2012 #209 Skrevet 31. oktober 2012 Neineinei, vi snakker ikke om dere skal oppleve den samme urett som vi opplever, vi mener bare at det skal være likestilling. Alle mennesker som har sex vet at man kan unger ut av det, ergo må alle som har sex finne seg en partner med et likt verdisyn. Forresten, dersom det er sånn at du "aldri har hørt om" en jente som ikke respekterer mannens ønsker hvorfor er du da så imot at menn skal få sin lovfestede rett il å bli hørt? mange jenter som som sagt tar abort fordi typen trua med dumping hvis ikke. Så jeg tror respekten er mye mindre andre veien.
waco Skrevet 31. oktober 2012 #210 Skrevet 31. oktober 2012 mange jenter som som sagt tar abort fordi typen trua med dumping hvis ikke. Så jeg tror respekten er mye mindre andre veien. Endatil har du funnet det formålstjenlig at en mann ikke skal ha rett til å ytre seg. Hvem snakker om å være respektløs?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #211 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg er for abort. Og jeg hadde sikkert tatt det hvis jeg var så uheldig,men jeg er glad for at jeg ikke har måttet ta et sånt valg enda. Lurer litt på hvorfor menn her prøver å få det til å høres ut som om alle kvinner er for abort og det er jo bare å ta abort og holde kjeft-holdningen. Noen er faktisk imot det og ikke i stand til å ta det, så sånn sett er det ikke valgfritt når det går imot noen sine prinsipper. Kanskje lurt å forhøre seg emd dama om hvor ho står der? Det er så mange menn som ikke liker å snakke om sånne saker og ting som kan bli oppfattest negativt,men er ikke det ganske viktig? hvis kjæresten din sier at ho ALDRI ALDRI kunne tatt abort, så hadde jeg nok kjørt på med p pille og kondom. Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #212 Skrevet 31. oktober 2012 Mannfolk har et like stort ansvar for å bruke prevensjon som kvinner, eller spørre kvinnen om hun bruker feks p-piller og da vurdere om man vil bruke kondom. Vil man ikke bruke kondom og ikke har spurt kvinnen om hun går på feks p-piller, ja da kan man risikere at hun bli gravid, og da er man like ansvarlig fordi man var naiv. Anonym poster: 9ccdadcf7352bd0ae0784b8a34e13aaf
Gjest BettyBoop Skrevet 31. oktober 2012 #213 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Endatil har du funnet det formålstjenlig at en mann ikke skal ha rett til å ytre seg. Hvem snakker om å være respektløs? å ytre seg har ikke noe med trusler å gjøre. Og ang abortspørsmål så mener jeg at han har lov å ytre seg, men den endelige avgjørelsen er hennes. Endret 31. oktober 2012 av BettyBoop
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #214 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg er for abort. Og jeg hadde sikkert tatt det hvis jeg var så uheldig,men jeg er glad for at jeg ikke har måttet ta et sånt valg enda. Lurer litt på hvorfor menn her prøver å få det til å høres ut som om alle kvinner er for abort og det er jo bare å ta abort og holde kjeft-holdningen. Noen er faktisk imot det og ikke i stand til å ta det, så sånn sett er det ikke valgfritt når det går imot noen sine prinsipper. Kanskje lurt å forhøre seg emd dama om hvor ho står der? Det er så mange menn som ikke liker å snakke om sånne saker og ting som kan bli oppfattest negativt,men er ikke det ganske viktig? hvis kjæresten din sier at ho ALDRI ALDRI kunne tatt abort, så hadde jeg nok kjørt på med p pille og kondom. Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69 Ehm og jeg er imot å få barn mot min vilje. Jeg er i mot at folk er i mot abort. Spiller ingen rolle om hun er i mot abort eller ikke. Hun kan vvelge å ikke ta det men ikke krev bidrag fra en mann som ikke vil ha det. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #215 Skrevet 1. november 2012 Ehm og jeg er imot å få barn mot min vilje. Jeg er i mot at folk er i mot abort. Spiller ingen rolle om hun er i mot abort eller ikke. Hun kan vvelge å ikke ta det men ikke krev bidrag fra en mann som ikke vil ha det. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a Det er faktisk veldig veldig få kvinner der ute som er ute etter å ligge med menn kun for å snike til seg sæden deres for å bli gravide. Du velger å ha sex. Du har valg mellom kondom og ikke kondom. Du har valg mellom å ha sex med en som er for eller imot abort. Så er uhellet ute. Ja,se for deg at det er et uhell og ho,din kjæreste ,blir gravid. Ho orker ikke tanken på abort, og din reaksjon er "synd,du får ikke penger fra meg,hade for alltid!" Snakk om å holde sammen i tykt og tynt:) Jeg føler at vi kvinner går gjennom mye når vi starter på pillen. Utflod, humørsvinger,smerter, vekt, kan få mange bivirkninger, og vi gjør alt dette for å unngå å bli gravide. Det eneste DU skal gjøre er å dra på deg gummien og forsikre deg om at du har nogelunde like verdier som dama du knuller har. Er det så vanskelig? Til slutt kommer dette barnet da, uten å i det hele tatt vite hvordan det kom til i verden,og den får aldri se sin far, aldri få julegave fra sin far og alltid undre på hvorfor hans far forlot dem og hvorfor det? fordi du ikke har "krav på noe som helst,du ville jo egentlig ikke ha barn akk nå!!" Nei,det ville nok ikke dama din heller,men når det først har skjedd stikker ho ikke med halen mellom beina! Hvorfor tror alle at man blir rik på barnebidrag? Barnebidrag går til DITT BARN ikke til din eks! Svir det så mye å gi penger til ditt barn altså? Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69 3
Gjest BettyBoop Skrevet 1. november 2012 #216 Skrevet 1. november 2012 Ehm og jeg er imot å få barn mot min vilje. Jeg er i mot at folk er i mot abort. Spiller ingen rolle om hun er i mot abort eller ikke. Hun kan vvelge å ikke ta det men ikke krev bidrag fra en mann som ikke vil ha det. Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a men om hun på forhånd før dere har hatt sex sier at hun er imot abort, så burde jo du ta dine forholdsregler for å unngå å gjøre henne gravid da om du absolutt ikke vil ha barn.
waco Skrevet 1. november 2012 #217 Skrevet 1. november 2012 Det er faktisk veldig veldig få kvinner der ute som er ute etter å ligge med menn kun for å snike til seg sæden deres for å bli gravide. Du velger å ha sex. Du har valg mellom kondom og ikke kondom. Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69 Da virker det veldig rart at ikke menn kan være med på å delta i abortspørsmålet da?
waco Skrevet 1. november 2012 #218 Skrevet 1. november 2012 men om hun på forhånd før dere har hatt sex sier at hun er imot abort, så burde jo du ta dine forholdsregler for å unngå å gjøre henne gravid da om du absolutt ikke vil ha barn. Og jeg er mer rettferdig enn både din og anonymbruker sine forslag. Den hvor man kan overkjøre hverandre. Jeg tror på den fullstendige likestilling jeg, at både far og mor sammen må søke om en abort. Det kalles likestilling og likt ansvar.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #219 Skrevet 1. november 2012 men om hun på forhånd før dere har hatt sex sier at hun er imot abort, så burde jo du ta dine forholdsregler for å unngå å gjøre henne gravid da om du absolutt ikke vil ha barn. Enig,skjønner ikke hvorfor du er offer her jeg. Det kan være like mye mot viljen til dama,hvis ho er imot abort,begge kan ha havnet i en dum situasjon, og sånn er det når man ikke planlegger på forhånd. Jeg vil heller ikke ha barn mot min vilje,altså at jeg plutselig skulle bli gravid og at feks muligheten for abort ikke var der. Da hadde jeg passet på å unngått dette og ikke skyld på et lite barn. Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #220 Skrevet 1. november 2012 Da virker det veldig rart at ikke menn kan være med på å delta i abortspørsmålet da? Jeg sier at det ikke er mange kvinner som bevist prøver å lure menn og du svarer med at det er rart at menn ikke skal ha noe å si? Den setningen gir ikke helt mening for meg. Hvis du har hatt litt vett og passet på at damen du drar med deg i sengen respekterer deg og bryr seg om deg og har like verdier som deg,så ser jeg egentlig ikke hva som er problemet. Du blir hørt og meningen din blir tatt i betraktning,men du kan ikke bestemme over noen sin kropp,og så er det sånn at fosteret er i kvinnes kropp da. Syns at menn skal ha noe å si,men det er selvfølgelig kvinnen som har det siste ordet. Alt annet hadde vært groteskt. Anonym poster: d29f6d9c0b8b4c5ef01fb989f41fed69
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå