Gå til innhold

Abort

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Det der høres helt megareligiøst ut da? Mener du seriøsst at man må avstå fra sex...? Og det skulle være enkelt og greit?

bruk kondom da for helvete
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan du kan anta at jeg skulle ha alle disse meningene basert på det jeg skrev. Ei heller ser jeg relevansen.

Du avspiser mine argumenter med at jeg er en bitter gubbe. Du svarer heller ikke på det jeg spurte deg om, du er mer opptatt av å renvaske deg og tar offerrollen i at jeg er urettferdig mot deg og tilegner deg meninger du ikke har. Disse meningene har du vel aldri reflektert over eller har noen ambisjoner om å reflektere over heller. Fordi du følte deg støtt og det er viktigeste for deg. Og selv nå når jeg er spot on er vel det beste du kan komme med noe som "haha du er jo skrullete, skjerp deg så blir det dame på deg" eller et eller annet om at jeg nå bruker hersketeknikker. Svar heller på hva du syns om det jeg skrev om menns rolle i samfunnet og bryr deg deg ikke, forlat samtalen. Ikke let etter andre ting du kan spore diskusjonen over på noe annet på.

Anonym poster: e209b617f0e45087c28d6978168a3f1a

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

En kvinne mener at en kvinne skal kunne rømme fra fødselen, men ikke at en mann skal kunne stikke av?

Hvorfor er kvinner så selvmotsigende? Dersom kvinner kan forsvinne fra fødselsansvaret så må menn kunne forsvinne fra farsansvaret.'

Alternativt burde det blitt forbudt for kvinner å ta abort uten fars samtykke.

Det er likestilling. Og at det skal være likestilt er faktisk noe vi er aller mest opptatt av.

jada for en abort er å rømme fra fødselen??? Ikke er det smertefullt og ikke er det risikofyllt å ta abort liksom. NEEEEIIIDAAAA.

Uten mannens samtykke. Da blir det vel tvangsabort for kvinnene da om de ewr smmen med menn som deg.

Eller mener du kvinnene skal tvinges til å beholde og så kan mannen bare stikke?

Endret av BettyBoop
Skrevet

Du avspiser mine argumenter med at jeg er en bitter gubbe. Du svarer heller ikke på det jeg spurte deg om, du er mer opptatt av å renvaske deg og tar offerrollen i at jeg er urettferdig mot deg og tilegner deg meninger du ikke har. Disse meningene har du vel aldri reflektert over eller har noen ambisjoner om å reflektere over heller. Fordi du følte deg støtt og det er viktigeste for deg. Og selv nå når jeg er spot on er vel det beste du kan komme med noe som "haha du er jo skrullete, skjerp deg så blir det dame på deg" eller et eller annet om at jeg nå bruker hersketeknikker. Svar heller på hva du syns om det jeg skrev om menns rolle i samfunnet og bryr deg deg ikke, forlat samtalen. Ikke let etter andre ting du kan spore diskusjonen over på noe annet på.

Erm, hva? Jeg er ikke støtt. Jeg ser bare ikke relevansen. Min første kommentar var egentlig en øyeåpner for egen del - hvis det er synet du har på kvinner og menn, så forklarer det egentlig ganske mye.

Men siden du allerede har konkludert angående mitt refleksjonsnivå og hva mitt neste svar kommer til å bli, så er det vel liten grunn for meg å skrive noe annet.

• Liker 2
Skrevet

Erm, hva? Jeg er ikke støtt. Jeg ser bare ikke relevansen. Min første kommentar var egentlig en øyeåpner for egen del - hvis det er synet du har på kvinner og menn, så forklarer det egentlig ganske mye.

Men siden du allerede har konkludert angående mitt refleksjonsnivå og hva mitt neste svar kommer til å bli, så er det vel liten grunn for meg å skrive noe annet.

At vi er konkurenter ja? Selvfølgelig er vi det. Men problemet er at vi ikke konkurerer på rettferdige premisser. Og disse endringene må komme før vi kan snakke om likestilling.

Gjest BettyBoop
Skrevet

At vi er konkurenter ja? Selvfølgelig er vi det. Men problemet er at vi ikke konkurerer på rettferdige premisser. Og disse endringene må komme før vi kan snakke om likestilling.

men menn kan jo ikke bli gravide, derfor kan det ikke bli 100% rettferdighet akkurat på dette området. Det er TEKNISK umulig.
  • Liker 1
Skrevet

men menn kan jo ikke bli gravide, derfor kan det ikke bli 100% rettferdighet akkurat på dette området. Det er TEKNISK umulig.

Og vi ber ikke om rettferdighet heller. Vi ber om en erkjennelse om at vi også har rettigheter.

Her er dine mulugheter som kvinner: Vil du ha barn uten en mann, vær så god. Vil du ha barn med en mann, vær så god. Er du gravid men ikke vil ha barn, vær så god.

Her er dine muligheter som mann: Vil du ha barn, kryp for en kvinne. Vil du ikke ha barn, avstå fra sex eller finn deg kvinner som lar deg bruke kondom.

Det eneste jeg ber om er at menn ikke skal tvinges inn i farskap, økonomisk noe mer enn kvinner. Enket og greit. Og likevel vil dere ha langt flere rettigheter og mulightere enn oss.

Nå gidder jeg ikke høre mer på urimeligghetene deres. Ha en fin kveld.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Og vi ber ikke om rettferdighet heller. Vi ber om en erkjennelse om at vi også har rettigheter.

Her er dine mulugheter som kvinner: Vil du ha barn uten en mann, vær så god. Vil du ha barn med en mann, vær så god. Er du gravid men ikke vil ha barn, vær så god.

Her er dine muligheter som mann: Vil du ha barn, kryp for en kvinne. Vil du ikke ha barn, avstå fra sex eller finn deg kvinner som lar deg bruke kondom.

Det eneste jeg ber om er at menn ikke skal tvinges inn i farskap, økonomisk noe mer enn kvinner. Enket og greit. Og likevel vil dere ha langt flere rettigheter og mulightere enn oss.

Nå gidder jeg ikke høre mer på urimeligghetene deres. Ha en fin kveld.

men sånn er dert bare. Det er vår kropp. men jeg er enig i det at vil du ikke ha barn og uhellet er ute.. Så stikk
Skrevet

men sånn er dert bare. Det er vår kropp. men jeg er enig i det at vil du ikke ha barn og uhellet er ute.. Så stikk

Det er deres kropp ja. Har jeg sakt noe mot det? Og siden det er deres kropp må dere ta det fulle ansvaret også! Og ja, jeg skjønner at det går utover deres muligheter til å få barn uten menn. Og vet du hva, about time! Det er verken sundt for barnet eller samfunnet å drive sånn som dette.

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Det er deres kropp ja. Har jeg sakt noe mot det? Og siden det er deres kropp må dere ta det fulle ansvaret også! Og ja, jeg skjønner at det går utover deres muligheter til å få barn uten menn. Og vet du hva, about time! Det er verken sundt for barnet eller samfunnet å drive sånn som dette.

eh mener du at alle kvinner skal ha hundre prosent ansvar for sine barn mens menn skal ha null? Selv de mennene som ville ha ungen? Dere har jo faktisk vært med å lage det da, så om dere var med å planlegge ungen da er det jo selvsagt at ansvaret dere har erlike stort da. Endret av BettyBoop
Skrevet

eh mener du at alle kvinner skal ha hundre prosent ansvar for sine barn mens menn skal ha null? Selv de mennene som ville ha ungen? Dere har jo faktisk vært med å lage det da, så om dere var med å planlegge ungen da er det jo selvsagt at ansvaret dere har erlike stort da.

Menn skal frivelig kunne ta ansvar for noe de ikke kan bestemme over ja. Du kan påstå så mye du vil at det liksom er like mye menns barn men det er det ikke i praksis. Så lenge kvinnen bestemmer alt her så er det hennes barn. Så lenge vi har en kultur der kvinner ikke trenger menn, men kun menns penger for å få være alene mødre er det kvinners barn. Så enkelt er det. Og jeg skal ikke måtte ta like mye ansvar for noe jeg ikke har like mange rettigheter i.

Hvorfor er dette så vanskelig for deg å forstå? Hvorfor er det så enkelt for deg å påstå at det er like mye hans barn som ditt barn når du trenger hans bidrag men ikke like mye hans barn under svangerskapet osv? Kutt ut, jeg gidder virkelig ikke høre på dette. Det er kun selvinteresse, mangel på logikk og respekt for den andre part. Menn skal ikke ha ansvar for kvinners barn. Menn skal kunne ta like mye ansvar for kvinners barn om de vil.

Skrevet

Det er bare en prevensjonsmetode som er 100% sikker og det er å holde seg unna hverandre. Når man har sex, så må man takle konsekvensene av det. Mener du at man skal tvinge en kvinne til å ta abort? Det er faktisk en ganske hard belastning på psyken å ta abort, og det er ikke alle som greier å drepe et foster.

En kompis av meg var hodestups forelsket i en jente han hadde vært sammen med i 2 år. Da han fant ut at hun var gravid ble han utrolig glad, har nesten aldri sett et menneske så spent før. Han begynte å planlegge alt slags greier allerede da hun bare var et par uker gravid, det var alt han snakket om. Han hadde egentlig ikke "lov" å si noe til oss andre, men han klarte bare ikke holde kjeft. Uansett... denne jenten fant ut at hun ikke var klar for barn likevel. Hun sa at hun ikke kom til å bli en god mor, og at hun synes det var alt for tidlig. Så hun tok abort. Kompisen min kunne ikke stoppe henne, han hadde ingenting å si han, uansett om han hadde bidratt til halvparten av det begynnende barnet der inne.

Jeg ser jo det at det er "kvinnens kropp", og at det er hun som må bære frem barnet i mange måneder. og nei, det er vel ikke så greit å bære frem og føde et barn man ikke ønsker kun fordi partneren vil bli pappa. Men det er søren meg ikke greit for mange menn heller å stå på sidelinjen og ikke ha noe å si, uansett om de er akkurat like mye foreldrer som kvinnen som har all makt.

• Liker 1
Skrevet

220px-Préservatif_enroulé.jpg

BRUK DEN!

Menn, som kvinner, har hovedansvaret for å se etter seg selv og sine interesser. Gjør det DU kan, for å sikre deg selv. Verre er det faktisk ikke.

• Liker 4
Skrevet

BRUK DEN!

Menn, som kvinner, har hovedansvaret for å se etter seg selv og sine interesser. Gjør det DU kan, for å sikre deg selv. Verre er det faktisk ikke.

Jeg bruker allerede den. Det er ikke det dette handler om. Dette handler om å frigjøre menn fra ansvar til kvinner. Så lenge samfunent gjør det de kan for å fjerne menn fra familier skal ikke menn ha noe å bidra med heller når samfunnet klart og tydlig sier at men ikke er needed. Så lenge våre grunnleggende rettigheter som mennesker ikke blir ivaretatt fordi det reduserer kvinnelig privilegium så hjellper det ikke at vi har "kondomretten".

Skrevet

Jeg bruker allerede den. Det er ikke det dette handler om. Dette handler om å frigjøre menn fra ansvar til kvinner. Så lenge samfunent gjør det de kan for å fjerne menn fra familier skal ikke menn ha noe å bidra med heller når samfunnet klart og tydlig sier at men ikke er needed. Så lenge våre grunnleggende rettigheter som mennesker ikke blir ivaretatt fordi det reduserer kvinnelig privilegium så hjellper det ikke at vi har "kondomretten".

Du har ansvar for dine handlinger. Ønsker du ikke barn, så får du beskytte deg og/eller la være å ha sex med kvinner du ikke ønsker barn med eller ikke kan stole på. Velger du å blåse i det, så må du også ta konvensene av dine handlinger. Oge n konsekvens av sex, kan være barn.

• Liker 4
Skrevet

BRUK DEN!

og de eneste jentene du sikrer rettene til her er jo du som har interesser av å få seg barn uten menn. Hvis kvinner har det fulle ansvaret skal jeg love deg at det blir mindre uplanlagte gravididiteter. Dette er en lov som tillater narssisistiske jenter og gjøre akkurat det som passer dem.

Skrevet

og de eneste jentene du sikrer rettene til her er jo du som har interesser av å få seg barn uten menn. Hvis kvinner har det fulle ansvaret skal jeg love deg at det blir mindre uplanlagte gravididiteter. Dette er en lov som tillater narssisistiske jenter og gjøre akkurat det som passer dem.

Nei, det handler om å få folk til å forstå at det er idiotisk å legge viktige avgjørelser i andres hender. Jeg vil ikke ha barn, da gjør JEG alt jeg kan for å hindre at det skjer.

• Liker 4
Skrevet

Det du sier er at menn har mer ansvar for prevensjon enn det kvinner har fordi kvinner har rett til abort.

Hvor i all verden sier jeg det?

Det er en liten ulikhet her, jeg vet ikke om du ser den? Hva er det som er så galt med at far og mor skal være enige før de tar abort? Hvorfor forakter du menns delaktighet? Og medansvar? For eksempel så burde både far og mor underskrifter være tilstede dersom de ønsker å søke om en abort.

Hvis du begynner å lese hva jeg skriver i stedet for hva du tror jeg skriver basert på dine forutinntatte forventninger til meg, så blir dette mye enklere. Forakter jeg menns delaktighet og medansvar? På ingen måte, jeg sier jo at man er to om å ha sex, man er to om prevensjon og man er to om barnet som kan bli resultatet. Det er nå engang slik i dagens Norge at mannen ikke kan tvinge kvinnen til abort, og da må han ta konsekvensen og enten beskytte seg eller avstå. Det betyr ikke at jeg synes det er 100% rettferdig eller riktig, jeg sier bare at det er realiteten.

Du var helt uenig med Anonymbruker som mener at menn ikke skal ha noen rett til å fraskrive seg ansvar, -

, - men er du enig med meg da, - som mener at både far og mor skal ha noe å si vedrørende graviditeten?

Syntax error, dobbel negativ. Hva var jeg uenig i?

Jeg mener at det burde være annerledes enn det er i dag, men da med fokus på det motsatte, altså barnets rettigheter.

Kan jeg spørre deg om noe bacon, hva er det som er så galt med abortloven av 1964 hvor både far og mor har et ansvar?

Har ikke lest den, så hva som eventuelt var galt med den har jeg ingen kommentar til.

Du forteller jo anonymbruker alles slags argumenter for hvorfor menn ikke kan stikke fra fødselsansvaret, men klarer du å gi meg noen argumenter for hvorfor kvinner skal stikke fra morsansvaret fra menn da?

Jeg forstår ikke spørsmålet. Jeg har da aldri påstått at kvinner bør ha noen større rettigheter enn menn til å stikke av fra sitt ansvar?

Jeg er verken antibarn eller like ansvarlig for prenvensjon som kvinner. Uansett om jeg bruker min prevensjon kan jeg risikere å gjøre henne gravid. Den kan sprekke, den kan være ineffektiv, hu kan tukle med dem for å lure meg osv. Siden det er hennes kropp, er det hennes valg, og også hennes ansvar. Skjønner du det, eller er du helt blottet for rasjonalitet og rettferdighet?

Du ER like ansvarlig. Hvorfor er det så jævlig vanskelig for deg å begripe? At du er furt og synes verden er urettferdig gjør ikke at du kan gjøre som du vil uten at det får konsekvenser.

For ja, det kan skje uhell selv om man bruker prevensjon. Det er liksom sånn at sex er til for reproduksjon, fatter man ikke det så kan man umulig ha fulgt med i timen. Det er en risiko man tar når man velger å ha sex, det valget tar man helt selv og konsekvensene er man selv ansvarlig for. Du VET at hun kan bli gravid og velge å beholde barnet, du gjør et informert valg og må også bære din del av ansvaret etterpå.

Skjønner du at det faktisk er sånn det ER, uansett hvor mye du tramper i bakken? Vi kan godt diskutere hvordan det BURDE være, altså, for jeg ser helt ærlig ikke poenget med å fortsette å prøve å banke status quo inn i skallen din.

Et barn ska være ønsket, et barn skal ha to foreldre som vil ha det. Et barn skal ikke være et statlig produkt og morens barbiedukke.

TIl første del av avsnittet: Jeg er enig i at det ideelt bør være sånn. Det andre gidder jeg ikke kommentere utover at du nok en gang spyr ut kvinnefiendtlige holdninger.

Bacon må være sinnsyk, eller spaltet, hun bruker alle verden argumenter med å fortelle deg hvorfor du er et dårlig menneske fordi du vil stikke fra farsansvaret, - og samtidig gi meg alle verdens begrunnelser for hvorfor kvinner kan stikke fra morsansvaret, mot min vilje!??

Merkelig, dersom hun er uenig at menn skal stikke fra fødselen, ja da må vel hun være enig med meg som sier at kvinner ikke skal stikke fra fødselen uten mannes samtykke?

Noe enighet må det vel gå an å få med kvinner på?

Hva i all verden er det du rabler om?

• Liker 1
Skrevet

Nei, det handler om å få folk til å forstå at det er idiotisk å legge viktige avgjørelser i andres hender. Jeg vil ikke ha barn, da gjør JEG alt jeg kan for å hindre at det skjer.

Du ser et individuelt ansvar her. Jeg ser hele samfunnsproblemet. Vi har et lovverk som tillater jenter å sette uønskede barn til verden fordi de kan, vi gir dem muligheter til å drepe barnet sitt hvis de vil. Du kan drite i pekefinger-metoden din og be meg bruke kondom når jeg allerede gjør det. For dette handler ikke om meg eller deg, men om samfunnet. Du ser ikke hele bilde. Så lenge menn blir holdt ansvarlig for kvinners valg her så setters fortsatt uønskede barn til verden. Menn kan lett frataes omsorgsretten og vi skal på ingenmåte dele deres byrde av å være gravid når dere bruker den byrden mot oss når det passer dere. SKJØNNER DU DET? Dette er ikke et delansvar så lenge dette er en egeninteresse og selvprivilegium for kvinner i tillegg, skjønner du det? Det handler om å gi menn like rettigheter til å slippe å ha noe med kvinenr og barn å gjøre akkurat som kvinenr har den samme retten til å ha noe med menn og barn å gjøre. Ta fram en moralpreken til og en idiotisk kvinnelig argumentasjonsmåte og du får ingen flere respons

• Liker 1
Skrevet
Ta fram en moralpreken til og en idiotisk kvinnelig argumentasjonsmåte og du får ingen flere respons

oh-noes.jpg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...