Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Ååååh, nå roet du meg veldig ned:) Jeg merker de er litt mindre ømme nå om dagen, så er nok det som trigget drømmen. Greit å vite at det kan gå over og ikke bety at noe er galt :)

I dag sliter jeg litt på forelesning. Veldig uggen. Helt på grensen til kvalm. Jeg kaster jo aldri opp, så er veldig usikker på hvor grensa går, men jeg er utrolig urolig i magen og en ekkel følelse i halsen, som om noe etter hvert kan komme opp. Får bare i meg friske ting, som frukt og bær, så langt. Har du noen erfaring med kvalme?

Godt at jeg kunne roe deg litt ned :) Jeg var veldig mye bekymret i starten jeg også, så jeg vet akkurat hvor slitsomt det er.

Jeg var bare litt kvalm i uke 8, så har ikke store erfaringen med kvalme. Var imidlertid veldig var på mat fra uke 5/6 frem til ca uke 10. Jeg fikset bla. ikke matos og likte stort sett bare friske ting som frukt og grønt. Det gikk også veldig mye knekkebrød i den perioden, feks så var havreknekkebrød med philadelphiaost og rød paprika en slager. Til tider så spiste jeg tom. knekkebrød til middag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt at jeg kunne roe deg litt ned :) Jeg var veldig mye bekymret i starten jeg også, så jeg vet akkurat hvor slitsomt det er.

Jeg var bare litt kvalm i uke 8, så har ikke store erfaringen med kvalme. Var imidlertid veldig var på mat fra uke 5/6 frem til ca uke 10. Jeg fikset bla. ikke matos og likte stort sett bare friske ting som frukt og grønt. Det gikk også veldig mye knekkebrød i den perioden, feks så var havreknekkebrød med philadelphiaost og rød paprika en slager. Til tider så spiste jeg tom. knekkebrød til middag :fnise:

Ja, er så redd for å miste. Kan ikke helt skjønne hvorfor jeg skulle være så heldig at det gikk bra for meg. Må bare ta en dag av gangen. Nå har jeg i hvert fall visst om graviditeten i 3 uker, så det går fremover:)

Ja, alt med ost og skinke liker jeg. Brød er jeg blitt glad igjen, etter å ha spist knekkebrød i alle år. Kroppen skriker etter frukt, spesielt dilla på smoothies og juice om dagen. Friskt og godt :)

Du er et stykke på vei du nå ser jeg. Andre ting som du stresset over før de 12 ukene, som viste seg å ikke bety så mye?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det viktig å huske på at det går bra for de fleste, men at det gjerne er de som har en vond historie å fortelle som oppsøker ulike forum på nettet. Man kan jo nesten få inntrykk av at det går galt for ca 50%, mens det i virkeligheten går bra for de fleste.

Jeg hadde en del småblødninger til og med uke 9, så med det i bakhodet stresset jeg over det meste. I hovedsak har jeg stresset over fravær av symtomer, for jeg har i grunn hatt et veldig problemfritt svangerskap. Jeg hadde ømme pupper til ut i uke 7, var litt kvalm i uke 8, har slitt med matlysten frem til ca uke 10, og har vært trøtt og slapp tom ca uke 13, men utover det har jeg hatt lite plager.

Jeg måtte til slutt ta meg selv i nakken og slutte å krisemaksimere, for det slet meg helt ut.

Etter at jeg var på ul i uke 9 pga blødningene, og så et bankende hjerte, klarte jeg å roe meg litt ned. Så det er jo å anbefale hvis du er veldig urolig.

Ellers så begynte ukene å rase av gårde fra uke 9/10, og nå er jeg plutselig snart i uke 17! :overrasket: Skjønner virkelig ikke hvor ukene har blitt av! Så du får trøste deg med at du straks er i uke 8, og da er du nesten i uke 9, og når du er i uke 9 så er du jo nesten i mål!

Fyll opp dagene med ting å gjøre, så er du i uke 12 før du vet ordet av det! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan virkelig bli skremt av alt som er å lese på ulike internettsider rundt omkring. Skikkelig skremselspropaganda! Jeg skjønte tidlig at det er utrolig store forskjeller mellom gravide når det gjelder symptomer, så da gadd jeg ikke å henge meg opp i det mer. Men det var betryggende å se den lille på ul, selvom jeg ikke gikk rundt og var nervøs så har man det jo i bakhodet at noe kunne være galt.. Nå er det ikke lenge til du skal på ul og kan senke skuldrene litt etterpå. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det viktig å huske på at det går bra for de fleste, men at det gjerne er de som har en vond historie å fortelle som oppsøker ulike forum på nettet. Man kan jo nesten få inntrykk av at det går galt for ca 50%, mens det i virkeligheten går bra for de fleste.

Jeg hadde en del småblødninger til og med uke 9, så med det i bakhodet stresset jeg over det meste. I hovedsak har jeg stresset over fravær av symtomer, for jeg har i grunn hatt et veldig problemfritt svangerskap. Jeg hadde ømme pupper til ut i uke 7, var litt kvalm i uke 8, har slitt med matlysten frem til ca uke 10, og har vært trøtt og slapp tom ca uke 13, men utover det har jeg hatt lite plager.

Jeg måtte til slutt ta meg selv i nakken og slutte å krisemaksimere, for det slet meg helt ut.

Etter at jeg var på ul i uke 9 pga blødningene, og så et bankende hjerte, klarte jeg å roe meg litt ned. Så det er jo å anbefale hvis du er veldig urolig.

Ellers så begynte ukene å rase av gårde fra uke 9/10, og nå er jeg plutselig snart i uke 17! :overrasket: Skjønner virkelig ikke hvor ukene har blitt av! Så du får trøste deg med at du straks er i uke 8, og da er du nesten i uke 9, og når du er i uke 9 så er du jo nesten i mål!

Fyll opp dagene med ting å gjøre, så er du i uke 12 før du vet ordet av det! :danse:

Ja, prøver å fylle opp så best jeg kan. Gleder meg sånn til å være 12 uker på vei og kan senke skuldrene og få lov til å fortelle folk jeg er gravid. Har jo sagt det til noen, men ønsker å skrike det ut til hele verden, hehe. På mandag er det 4 uker igjen og tirsdag er det tidlig UL. Er i hvert fall masse å glede seg over underveis, heldigvis :D

Man kan virkelig bli skremt av alt som er å lese på ulike internettsider rundt omkring. Skikkelig skremselspropaganda! Jeg skjønte tidlig at det er utrolig store forskjeller mellom gravide når det gjelder symptomer, så da gadd jeg ikke å henge meg opp i det mer. Men det var betryggende å se den lille på ul, selvom jeg ikke gikk rundt og var nervøs så har man det jo i bakhodet at noe kunne være galt.. Nå er det ikke lenge til du skal på ul og kan senke skuldrene litt etterpå. :kose:

Er med på en termingruppe et annet sted og der er det vel fire stykker som har mistet nå og en som er veldig bekymret. Utrolig ubehagelig når det kommer så "nært". Men, merker at desto lengre jeg er gravid, jo mer blir jeg vant til det og for for hver dag som går blir jeg mer og mer sikker på at det kommer til å gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten magen min om dagen. Den har begynt å se slik ut både morgen og kveld nå, selv om kvelden er verst. Har alltid hatt litt ekstra på magen, selv i mine veldig tynne perioder, men så mye som dette har den aldri stått ut før (eller vært så rund) . Så, jeg regner med det er lillefrøet som gjør det .

:hjerter_rundt:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, prøver å fylle opp så best jeg kan. Gleder meg sånn til å være 12 uker på vei og kan senke skuldrene og få lov til å fortelle folk jeg er gravid. Har jo sagt det til noen, men ønsker å skrike det ut til hele verden, hehe. På mandag er det 4 uker igjen og tirsdag er det tidlig UL. Er i hvert fall masse å glede seg over underveis, heldigvis :D

Er med på en termingruppe et annet sted og der er det vel fire stykker som har mistet nå og en som er veldig bekymret. Utrolig ubehagelig når det kommer så "nært". Men, merker at desto lengre jeg er gravid, jo mer blir jeg vant til det og for for hver dag som går blir jeg mer og mer sikker på at det kommer til å gå bra :)

Så spennende med tidlig ul!

Ifht at det er så mange som har mistet i termingruppen din så betyr jo det at du statistisk sett skal klare deg helt fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med tidlig ul!

Ifht at det er så mange som har mistet i termingruppen din så betyr jo det at du statistisk sett skal klare deg helt fint ;)

Takk for at du syns min oppblåste bollemage er fin, hihi :)

Forøvrig så liker jeg statistikken, men samtidig så får jeg det så nærme og blir påminnet hele tiden at det også kan skje meg. Vet det er ingenting jeg kan gjøre frem eller tilbake, men jeg bekymrer meg jo likevel. Håper at statistikken er på min sine her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AuauAU! Vondt i magen og menssmerter som kommer og går i styrke (ikke konstant altså). Blør ikke. Håper bare det betyr at lillefrø prøver å få seg bedre plass. Sluttet helt nå forøvrig.

Er liksom greit med symptomer, men for mye magesmerter? Da setter jeg i gang med å spinne opp katastrofescenarier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være ganske vondt innimellom ja, jeg merka det særlig når jeg var veldig aktiv. Spiren er nok i ferd med å grave seg godt ned i livmorslimhinnen! :lur::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage :) sånn ser min ut på kvelden også, men jeg har mage hele dagen å, ikke kun en som kommer på kvelde lenger :fnise: Det kan jo være to der inne..? ;) Tror du stått er no mulighet for det forresten? Har bestilt ul neste mandag, i uke 8, vi også nå. Skal bli godt å forhåpentligvis se et bankende hjerte.. :hjerte:

Når er ul deres igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være ganske vondt innimellom ja, jeg merka det særlig når jeg var veldig aktiv. Spiren er nok i ferd med å grave seg godt ned i livmorslimhinnen! :lur::jepp:

Syklet til jobb i dag. Ikke særlig aktivt da det er nedoverbakker så og si hele veien, men kan skylde på det. Har gitt seg helt nå, bare de tidvise stikkingene rundt omkring i magen. Håper uansett du har rett og her skal lillefrø virkelig lage magebolig <3

Fin mage :) sånn ser min ut på kvelden også, men jeg har mage hele dagen å, ikke kun en som kommer på kvelde lenger :fnise: Det kan jo være to der inne..? ;) Tror du stått er no mulighet for det forresten? Har bestilt ul neste mandag, i uke 8, vi også nå. Skal bli godt å forhåpentligvis se et bankende hjerte.. :hjerte:

Når er ul deres igjen?

Ja, den er slik så og si hele dagen. Rundt og oppblåst, men størst på kvelden :) Jeg ser veldig gravid ut, men den er ikke så hard som den blir etter hvert helt enda. Derfor blir det mer en oppblåst fettmage, hehehe.

Gleder meg sånn til UL (og gruer meg litt). Tirsdag 16/10 kl. 15.00!!! Når hadde du igjen? Håper virkelig på bankende hjerte. Har lurt på to siden jeg så fort ble stor, men tror egentlig ikke det. Er nok bare hormoner som spiller meg et puss :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende da!!

Vi har den 23. På morningen :) og så den 19.november i uke 12 :)

Ja, vurderer også en i uke 12, for å se om barnet er friskt. I uke 8 er for å se om hjertet slår. Er det derfor du også skal to ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det... Vet det helt sikkert er mange som er mot ul i uke 12, men det føles riktig å sjekke det. V gjorde ikke det sist, men denne gangen er det greit å sjekke synesmvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er det... Vet det helt sikkert er mange som er mot ul i uke 12, men det føles riktig å sjekke det. V gjorde ikke det sist, men denne gangen er det greit å sjekke synesmvi :)

Vi tenker litt det samme. Det er jo ikke alle som føler seg i stand til å ta vare på en sykt barn. I tillegg er det en voldsom økonomisk belastning på samfunnet. Jeg mener ikke å leke gud, men samtidig så syns jeg at jeg har en rett til å velge utfra hva jeg mener jeg kan takle og ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sluttet også å være ømme for noen uker siden tipper rundt uke 9-10!? Nå er de egentlig ikke øm i det hele tatt. Så ikke bli redd om det skjer!:) jeg er fortsatt litt kvalm men det har roet seg. Får mest brekninger innimellom hvis jeg blir veldig sulten feks.

Denne så jeg ikke før nå:) Kjekt å vite at dette egentlig er helt vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det UL! Kl. 15:00. Jeg har drømt om det i hele natt, med ulike utfall. At hjertet slår/hjertet slår ikke/at det er flere der/at det er ingen der inne.

Jeg krysser alt jeg har nå for at alt er bra med lillespire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...