Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Gjest airam90

Noen flere som også er følelsesmessige vrak for tiden? Brukte mesteparten av kvelden (og natta) i går på å gråte fordi jeg savnet kjæresten, som er på jakttur, og så for meg alle de forferdelige tingene som kunne skje. Helt spinnvill i toppen, så her herjer hormonene i kroppen :ler:

Hehe, ååja!

Humøret har vært på bunn idag!

Har btw bestemt oss for tidlig UL :) Skal prøve mellom uke 10-12. Håper å se kjønnet :) :)

Kanskje vi bør vente til uke 12? Hihi :D Håper å få bilde av en sprell levende baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bør vente til 12 ja :-) var ikke sjans å se noe kjønn i uke 10 når vi var..

Legen min regner fra menstermin, selvom jeg har vært på ul og vet hvor langt jeg er. Så jeg fikk innkalling til ordinær ul 7 november og ble kjempe glad for det er jo ikke lenge til! Men så regnet jeg, og da er jeg bare 16+3 og da blir jeg sendt hjem igjen.. Så har heldigvis fått ny når jeg er 18+1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ååja!

Humøret har vært på bunn idag!

Har btw bestemt oss for tidlig UL :) Skal prøve mellom uke 10-12. Håper å se kjønnet :) :)

Kanskje vi bør vente til uke 12? Hihi :D Håper å få bilde av en sprell levende baby!

Ja, humøret svinger også. Kan selv føle meg veldig nedfor og appetitten er så som så. Jeg spiser fordi jeg er sulten, men ingenting frister noe særlig. Unntatt røde, norske epler. Helst syrlige og sprø, namnam :)

Jeg skal på UL om 13 dager, men da er jeg bare 7+3, eller 8+1 i følge legen. Jeg gjør det fordi jeg er hysterisk redd for å miste og trenger å høre hjertelyd. Mulig vi kaster bort litt mer penger på å se i uke 12 også, om det faktisk er mulig å se kjønn så tidlig? Det er i så fall helt utrolig artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe samme her. Ingenting som smaker godt lengre! Unntatt frukt, det smaker himmelsk.

Leste nettopp et sted at de ikke får gjette på kjønn før etter uke 12!? Pga fare for abort om det er feil kjønn eller noe sånt.(høres jo helt sykt ut) Vi var jo i uke 6 og det er absolutt et trygghet å høre hjertet slå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe samme her. Ingenting som smaker godt lengre! Unntatt frukt, det smaker himmelsk.

Leste nettopp et sted at de ikke får gjette på kjønn før etter uke 12!? Pga fare for abort om det er feil kjønn eller noe sånt.(høres jo helt sykt ut) Vi var jo i uke 6 og det er absolutt et trygghet å høre hjertet slå :-)

Er rart, for når jeg skal planlegge mat blir jeg bare kvalm av tanken på alt, men når jeg skal spise det så går det meste egentlig helt greit. Er blitt veldig karbojunkie, vil ha mye karbohydrater og lite fett. Jeg som alltid har vært motsatt. Velger å høre på kroppen :)

Gleder meg sånn til UL nå. Åhhh, håperhåperhåper hjertet til den lille slår <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelse: 08.09.2012

Hjertet begynner å slå: 30.09.2012 eller 03.10.2012 (får ulike svar her)

Embryoet beveger seg: 27.10.2012

Embryoperioden er over, spiren er nå et foster: 03.11.2012

Indre organer er nå ferdig formet: 03.11.2012

Du er nå i 2.trimester: 17.11.2012

Risikoen for spontanabort avtar: 17.11.2012

Kvalmen avtar for de fleste: 24.11.2012

Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 28.11.2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 01.12.2012

Fosteret svelger og tisser: 15.12.12

Ordinær ultralyd: 22.12.2012

Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 30.12.2012

Du er nå halvveis i svangerskapet: 12.01.2013

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12.01.2013

Fosteret begynner å høre: 02.02.2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 02.03.2013

Du er nå i 3.trimester: 09.03.2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 06.04.2013

Du regnes nå som fødeklar: 13.05.2013

Permisjonen starter: 13.05.2013

Antatt termin: 03.06.2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe fin oversikt :) Vi har fått UL i uke 12, så det gleder jeg meg til ;)

Så artig. Jeg skal om to uker, og kaaaanskje også i uke 12 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Unnfangelse: 08.09.2012

Hjertet begynner å slå: 30.09.2012 eller 03.10.2012 (får ulike svar her)

Embryoet beveger seg: 27.10.2012

Embryoperioden er over, spiren er nå et foster: 03.11.2012

Indre organer er nå ferdig formet: 03.11.2012

Du er nå i 2.trimester: 17.11.2012

Risikoen for spontanabort avtar: 17.11.2012

Kvalmen avtar for de fleste: 24.11.2012

Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 28.11.2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 01.12.2012

Fosteret svelger og tisser: 15.12.12

Ordinær ultralyd: 22.12.2012

Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 30.12.2012

Du er nå halvveis i svangerskapet: 12.01.2013

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12.01.2013

Fosteret begynner å høre: 02.02.2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 02.03.2013

Du er nå i 3.trimester: 09.03.2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 06.04.2013

Du regnes nå som fødeklar: 13.05.2013

Permisjonen starter: 13.05.2013

Antatt termin: 03.06.2013

Kan jeg låne denne?

Så kjekt å følge med slik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å dra tidligere jeg også, men skal holde meg til uke 12 denne gangen ;)

Skylder på at jeg er hysterisk førstegangsgravid, hehe.

Kan jeg låne denne?

Så kjekt å følge med slik :D

Bare å låne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det to uker siden testen ble positiv. For moro skyld tok jeg en EL-test i morges, og gjett om den var mer enn knallpositiv. Tar det som et tegn at jeg har høye verdier av HCG enda :)

post-62501-0-40942700-1349343383_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer om dagen:

- Udefinerbare stikkinger i store deler av nedre mageregion.

- Treeeeeg mage

- Sliter med matlysten, er sulten, men lite som frister

- Puppene er blitt større, er tunge og ømme. Gjør vondt å ligge på siden uten bh.

- Humørsvigninger. Går fra å grine fordi jeg savner kjæresten som er på jakt, til å få panikkangst over at jeg må ta AIDS-test om to uker. Jeg har aldri tatt en AIDS-test før i mitt liv.

- Sliter med å sovne inn om kvelden, selv om jeg er stuptrøtt.

Nå er det 12 dager til tidlig UL. Iiiiiiiiik!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med få dager til UL da! Har dere forresten lyst å vite kjønn på ordinær UL hvis det er mulig?

Jeg har veldig variert mage for tiden.. Løs og hard om hverandre :sjenert:

Ikke særlig stikkinger om dagen, så det bekymrer meg faktisk litt. Men tok en graviditetstest i går kveld og den er lik som din EL test. Tok EL test i helgen og den var også sånn som denne :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med få dager til UL da! Har dere forresten lyst å vite kjønn på ordinær UL hvis det er mulig?

Jeg har veldig variert mage for tiden.. Løs og hard om hverandre :sjenert:

Ikke særlig stikkinger om dagen, så det bekymrer meg faktisk litt. Men tok en graviditetstest i går kveld og den er lik som din EL test. Tok EL test i helgen og den var også sånn som denne :Nikke:

Har ingen GT-tester liggende, hvis ikke hadde jeg nok tatt det, haha. Men, EL-testen roet meg ned den også, så det hjalp.

Jeg er bekymret fordi jeg ikke kjenner murringer, bare stikkinger, haha. Skal ikke være lett å være oss. Sett den tråden om manglende symptomer under "gravid og småbarn" her inne? Er mange som visstnok kan gå et helt svangerskap uten noen særlige symptomer :)

Jeg skal helt klart vite kjønn om de klarer å se det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også vite kjønn hvis det lar seg gjøre :Nikke:

Ja, man kan jo bli hysterisk av mindre.. Merker jeg er mer nervøs for at det skal gå dårlig denne gangen enn da jeg var gravid med sønnen min. Akkurat som jeg skjønner bedre hva jeg faktisk kan miste..

MEN - vi må tenke positive og heller backe hverandre opp og glede oss sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest airam90

Idag har jeg vært veldig "øm" i magen, på kvelden. Litt sånn stikkinger og.

Ble litt redd jeg, tenkte liksom hva er dette? Farlig osv.

Men blør ikke så er vel normalt det og får jeg håpe.

Er utrolig skummelt å være i faresonen, håper det går fort over. Man tenker liksom på smerter, murringer, stikkinger og alt sånt og er redd for at det skal skje noe.

Idag fikk jeg plutselig kjempemye utflod og tenke, OI blør jeg nå?!?! Ble kjemperedd og sprang på en toalett så fort jeg fant en.

Blir jo litt sånn kokko da. Blir nok bedre når vi kommer oss inn i uke 12 dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også vite kjønn hvis det lar seg gjøre :Nikke:

Ja, man kan jo bli hysterisk av mindre.. Merker jeg er mer nervøs for at det skal gå dårlig denne gangen enn da jeg var gravid med sønnen min. Akkurat som jeg skjønner bedre hva jeg faktisk kan miste..

MEN - vi må tenke positive og heller backe hverandre opp og glede oss sammen :)

Hvis du er mer hysterisk nå enn sist så skjønnhet jeg at jeg kommer til å være på randen av galskap ved neste graviditet, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært veldig "øm" i magen, på kvelden. Litt sånn stikkinger og.

Ble litt redd jeg, tenkte liksom hva er dette? Farlig osv.

Men blør ikke så er vel normalt det og får jeg håpe.

Er utrolig skummelt å være i faresonen, håper det går fort over. Man tenker liksom på smerter, murringer, stikkinger og alt sånt og er redd for at det skal skje noe.

Idag fikk jeg plutselig kjempemye utflod og tenke, OI blør jeg nå?!?! Ble kjemperedd og sprang på en toalett så fort jeg fant en.

Blir jo litt sånn kokko da. Blir nok bedre når vi kommer oss inn i uke 12 dere :)

Jeg sliter også med mye utflod!! Haha. Har også tidvis hatt veldig vondt i magen. En gang trodde jeg selv noe dårlig var på gang, men ingen blod:) Så, jeg tror det er helt normalt:) Jeg våknet i dag med så ømme pupper at jeg trodde jeg skulle begynne å grine. Uten bh gjør alle bevegelser vondt, usj.

Nå er det seks, fullgåtte uker i morgen, om jeg ikke følger legene beregninger. Da er det snart 7 :) Det går jo fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Jeg sliter også med mye utflod!! Haha. Har også tidvis hatt veldig vondt i magen. En gang trodde jeg selv noe dårlig var på gang, men ingen blod:) Så, jeg tror det er helt normalt:) Jeg våknet i dag med så ømme pupper at jeg trodde jeg skulle begynne å grine. Uten bh gjør alle bevegelser vondt, usj.

Nå er det seks, fullgåtte uker i morgen, om jeg ikke følger legene beregninger. Da er det snart 7 :) Det går jo fremover :)

Jeg er 6+1 idag ifølge legen :)

Jeg sliter ikke med utflod, men når jeg først får så får jeg sånn at jeg tror jeg blør. Men har det ikke ellers :) Men har jo litt mer enn normalt sefølgelig.

Idag har jeg også vært øm i magen, tror det er litt pga buksene strammer også. Hva gjør vi når buksene begynner å bli for små og gravidbukser for store? Tights? :S

Igår hulka jeg fordi jeg måtte bruke 1000 kr på å fylle på busskortet.....(ikke til bussjåføren da)

Hadde nettopp fått lønning og ville helst hatt alle pengene for meg selv, haha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...