Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Jeg er 6+1 idag ifølge legen :)

Jeg sliter ikke med utflod, men når jeg først får så får jeg sånn at jeg tror jeg blør. Men har det ikke ellers :) Men har jo litt mer enn normalt sefølgelig.

Idag har jeg også vært øm i magen, tror det er litt pga buksene strammer også. Hva gjør vi når buksene begynner å bli for små og gravidbukser for store? Tights? :S

Igår hulka jeg fordi jeg måtte bruke 1000 kr på å fylle på busskortet.....(ikke til bussjåføren da)

Hadde nettopp fått lønning og ville helst hatt alle pengene for meg selv, haha....

I følge legen er jeg 6+5 i dag, rart å snart være 7 uker på vei.

Sliter heller ikke med mye utflod hele tiden, er faktisk akkurat slik du beskriver det også for meg.

Når var det du skulle på UL igjen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er også jeansen for stram, og mammabukser for store :-/ går en del med tights for tiden. Er mange fine nå om høsten :) har kjøpt meg en i skinn som er litt kulere enn de vanlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også jeansen for stram, og mammabukser for store :-/ går en del med tights for tiden. Er mange fine nå om høsten :) har kjøpt meg en i skinn som er litt kulere enn de vanlige!

Snakket med en venninne som kjøpte mammabukse fra HM når hun var 7 uker på vei. Jeg føler litt for det samme, for er så oppblåst og hoven i magen nå om dagen. Den ser helt tydelig gravid ut, men om du tar på den er den ikke like stram som en gravidmage. Enda.

Ikke dumt med litt kule tights, det skal jeg også gå på utkikk etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6, i følge legen. Må fikse tickeren min snart:)

I dag ble jeg kvalm og fikk menslignende smerter på joggetur. Gikk derfor resten av turen hjem. Ikke søren om jeg presser kroppen min nå om dagen:) Kjæresten er hjemme fra jakt, og er husfar (rydder og vasker), mens jeg leser pensum. Jeg elsker den mannen - helt fantastisk er han (hjertehjertehjerte).

Ellers er formen fin. Stort sett veldig trøtt og sliten, med superømme pupper. Men, det får meg til å føle meg gravid, så da er det helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en venninne som kjøpte mammabukse fra HM når hun var 7 uker på vei. Jeg føler litt for det samme, for er så oppblåst og hoven i magen nå om dagen. Den ser helt tydelig gravid ut, men om du tar på den er den ikke like stram som en gravidmage. Enda.

Ikke dumt med litt kule tights, det skal jeg også gå på utkikk etter :)

Ja det gjør egentlig jeg også.. Har ingen mage ennå men utover dagen blir jeg kjempe oppblåst og da er alle jeans ubehagelig. Prøvde et par stk på h&m, men de var litt stor faktisk. Bruker vanligvis 34 der men det var store 34, så får vell kanskje holde meg til tights ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0 (i følge legen)

Er veldig uggen for tiden. Ikke direkte kvalm, men lite mat frister meg. Jeg klarer ikke kaffe, og presser stort sett i meg frokost. Men, det jeg derimot har mye lyst på er frukt. Hele dagen. Bare synd det gjør meg fort sulten, pga alt fruktsukkeret tipper jeg.

Er mye tørst også, har mageplager og er delvis forstoppet til tider. Trøtt og uopplagt. Følger meg rett og slett litt syk. Dårlig humør har jeg også.

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+0 (i følge legen)

Er veldig uggen for tiden. Ikke direkte kvalm, men lite mat frister meg. Jeg klarer ikke kaffe, og presser stort sett i meg frokost. Men, det jeg derimot har mye lyst på er frukt. Hele dagen. Bare synd det gjør meg fort sulten, pga alt fruktsukkeret tipper jeg.

Er mye tørst også, har mageplager og er delvis forstoppet til tider. Trøtt og uopplagt. Følger meg rett og slett litt syk. Dårlig humør har jeg også.

Noen som kjenner seg igjen?

Oh Yes! Har vært helt make til deg. Her kom kvalmen i uke 6 og den har akkurat begynt å avta litt. Har lite matlyst jeg også men ELSKER frukt nå. Man blir kanskje fort sulten ja, men det er hvertfall veldig sunt og bra for mor og barn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh Yes! Har vært helt make til deg. Her kom kvalmen i uke 6 og den har akkurat begynt å avta litt. Har lite matlyst jeg også men ELSKER frukt nå. Man blir kanskje fort sulten ja, men det er hvertfall veldig sunt og bra for mor og barn :D

Ja, er liksom ikke sånn spykvalm. Mer uggen, kanskje på grensen til kvalm? Håper ikke det blir verre en dette, for da sliter jeg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - nytt symptom dukket opp i dag: metallsmak i munnen.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallsmak i munnen hadde jeg endel av sist...

Jeg er skikkelig kvalm og kaster opp mange ganger dagen (som sist...) Fysj! Så vær glad over den "uggen" følelsen dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallsmak i munnen hadde jeg endel av sist...

Jeg er skikkelig kvalm og kaster opp mange ganger dagen (som sist...) Fysj! Så vær glad over den "uggen" følelsen dere :)

Ja, jeg er ikke i nærheten av å kaste opp, men føler meg uggen og "syk". Håper ikke det utvikler seg til kvalme og oppkast. Min mor gitt tre svangerskap uten det, så håper virkelig det er arvelig :) Har lest et sted at hvis en blit sjøsyk er det lettere å få svangerskapskvalme, men forskerne er usikker på hvorfor det er sånn. Jeg blir i hvert fall aldri sjøsyk, selv når alle andre ligger rundt og spyr, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fort bli sjøsyk og bilsyk, så tror kanskje det ligger noe i det ja.. Men moren min gikk 3 svangerskap uten å kaste opp (med jenter), så tydeligvis er det noe jeg selv "finner på". Hjelper ikke akkurat når de rundt deg sier at "oi, det er jo tidlig da.." og "jeg kastet aldri opp..." Fysj.. Det er for all del ikke noe godt å gå rundt og være kvalm heller, men man får det liksom ikke ut når man kaster opp heller.. (og godt er det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fort bli sjøsyk og bilsyk, så tror kanskje det ligger noe i det ja.. Men moren min gikk 3 svangerskap uten å kaste opp (med jenter), så tydeligvis er det noe jeg selv "finner på". Hjelper ikke akkurat når de rundt deg sier at "oi, det er jo tidlig da.." og "jeg kastet aldri opp..." Fysj.. Det er for all del ikke noe godt å gå rundt og være kvalm heller, men man får det liksom ikke ut når man kaster opp heller.. (og godt er det) :)

Huff, det er bare helt ubrukelig at folk skal sammenligne sine svangerskap på den måten og klassifisere dine symptomer som "ugyldige". Det er jo helt og holdent individuelt. Jeg håper for din skyld at kvalmen snart avtar :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med en venninne som kjøpte mammabukse fra HM når hun var 7 uker på vei. Jeg føler litt for det samme, for er så oppblåst og hoven i magen nå om dagen. Den ser helt tydelig gravid ut, men om du tar på den er den ikke like stram som en gravidmage. Enda.

Ikke dumt med litt kule tights, det skal jeg også gå på utkikk etter :)

Jeg har stort sett gått med forskjellige typer tights frem til nå, og det har vært supert. :) Men idag ble første dagen med mammabukse, og herlighet så deilig det var!! Ingenting som presser, ingen merker etter strikken i tightsen på magen....:jepp: Magen min har plutselig poppet ut nå i løpet av de siste to ukene! (bilde i dagboken min :lur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett gått med forskjellige typer tights frem til nå, og det har vært supert. :) Men idag ble første dagen med mammabukse, og herlighet så deilig det var!! Ingenting som presser, ingen merker etter strikken i tightsen på magen.... :jepp: Magen min har plutselig poppet ut nå i løpet av de siste to ukene! (bilde i dagboken min :lur:)

Ja, jeg har nok det som kan best beskrives som et oppblåst fettmage. Har alltid, selv når jeg er veldig slank, hatt litt fett på magen. Ligger i min kroppsform. Så, når jeg blir oppblåst så står magen ut som en ballong og jeg ser allerede veldig gravid ut. Går bare i vide klær på jobb om dagen. Har bestemt meg for å kjøpe mammabukse når jeg er 12 uker på vei, og da tipper jeg at magen er så stor at jeg ikke klarer å skjule den lengre, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legger igjen et lite spor i boka di :) Gratuleter så mye med bolle i ovnen!

Det høres ut som du har samme mage"issues" som meg, det var en drøm å kjøpe mammabukser når jeg var kommet til uke 12! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen et lite spor i boka di :) Gratuleter så mye med bolle i ovnen!

Det høres ut som du har samme mage"issues" som meg, det var en drøm å kjøpe mammabukser når jeg var kommet til uke 12! :fnise:

Virker som "alle" er mer på "fikk ikka mage før i siste trimester jeg", hehe. Deilig å se flere er i samme båt som meg. Har så vondt i magen i dag, er helt øm og hoven. Håper de 5 ukene går virkelig, virkelig fort :) Hyggelig at du var innom forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid hatt litt mage selvom jeg er slank, og har alltid hatt lett for å bli oppblåst. Har alltid vært vanskelig å finne bukser som passer både i livet og rundt lårene! Og det ble jo helt ekstremt når jeg ble gravid! :rolleyes: Det var verst de første ukene egentlig, da så jeg jo mer gravid ut enn jeg gjør nå nesten. :fnise: Spesielt om kvelden, om morgenene var det ikke så ille. Men å komme over i mammabuksene var en lettelse altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid hatt litt mage selvom jeg er slank, og har alltid hatt lett for å bli oppblåst. Har alltid vært vanskelig å finne bukser som passer både i livet og rundt lårene! Og det ble jo helt ekstremt når jeg ble gravid! :rolleyes: Det var verst de første ukene egentlig, da så jeg jo mer gravid ut enn jeg gjør nå nesten. :fnise: Spesielt om kvelden, om morgenene var det ikke så ille. Men å komme over i mammabuksene var en lettelse altså. :)

Jeg kan ligge på sofaen om kvelden og i stedet for at magen flater seg ut, står den ut som en liten fotball. Får heller ikke til å trekke inn magen helt, som jeg kunne før. Kjæresten ser det også, men han syns det er utrolig fint fordi "jeg er jo gravid". Jeg, derimot, føler det er "falsk" gravid og håper virkelig den enten går ned igjen eller blir til en ekte gravidmage :)

1 uke til tidlig UL i dag. Grugleder meg sånn. Tenk om hjertet ikke slår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...