Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

21 timer siden, kaffemor skrev:

:hoho: Herlig med bollebebiser!! Min kunne godt ha lagt på seg bittelitt mer, men han er rimelig perfekt. Selvfølgelig :ler: 

Hvor gammel er S nå? 

Hun er tre måneder i dag :strix:

12 timer siden, Grastusta skrev:

...kan informere om at med masse mat på natta bikker man gjerne 7 kilo ved 2,5 måneders alder :P 

Haha, men altså, hun her er kort og rund (du har jo sett snap). Sjekket helsekortet til broren nå og på 3-mndskontrollen veide han 7.8 kg og var 63 cm. Jeg lager visst bare buddahbabyer :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig med skikkelig gossunge :laugh: Og veldig greit med morsmelk hvor de regulerer dette selv og man slipper å stresse med om de spiser for mye/lite eller legger på seg for mye :)

Du får bare ta vare på de dagene hvor hun sover godt. De veier fort opp for de dårlige. Sånn er det i alle fall her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sjela skrev:

Herlig med skikkelig gossunge :laugh: Og veldig greit med morsmelk hvor de regulerer dette selv og man slipper å stresse med om de spiser for mye/lite eller legger på seg for mye :)

Du får bare ta vare på de dagene hvor hun sover godt. De veier fort opp for de dårlige. Sånn er det i alle fall her :)

Trengte disse ordene nå siden dagsovingen er halvtolv de to siste dagene. Det går seg til, det går seg til, det går seg til  <--- mantra mitt nå om dagen. Merker jeg ble skikkelig sint på henne da hun våknet etter tre kvarter og nektet plent å sove videre. Da måtte jeg faktisk ta en alvorsprat med meg selv gitt for det er jo ikke babyen sin skyld. Hun er sikkert bare veldig urolig og finner ikke dyp søvn akkurat nå, men det vil hun igjen. Dette er ikke evig, men midlertidig. Heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

...men hun sovnet av seg selv, og sov for seg selv i tre kvarter?

Beklager, men i så fall er det ikke så veldig synd på deg, ass :hoho: men alt er selvfølgelig relativt, og jeg skjønner at den er lei hvis du har blitt vant til to timer i slengen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Grastusta skrev:

...men hun sovnet av seg selv, og sov for seg selv i tre kvarter?

Beklager, men i så fall er det ikke så veldig synd på deg, ass :hoho: men alt er selvfølgelig relativt, og jeg skjønner at den er lei hvis du har blitt vant til to timer i slengen :) 

Jeg vet det egentlig, at 45-minuttersblundene ikke er av den verste sorten. Hun har jo fire av dem i løpet av dagen, men jeg fikk smak av himmelen hvor hun sov 1-3 timer på i hvert fall én dupp. Vanskelig å da gå tilbake og akseptere de korte høneblundene da :sur:. Litt sånn: Se på meg mamma, jeg har knekt sovekoden.... KØDDA!!!!!! :hoho:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Helt klart. Og det er vanskelig å få gjort noe også, når du ikke kan vite når hun plutselig våkner. 

Men det går over! Om to strakser går de i barnehage og sover én lang dupp midt på dagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Grastusta skrev:

Helt klart. Og det er vanskelig å få gjort noe også, når du ikke kan vite når hun plutselig våkner. 

Men det går over! Om to strakser går de i barnehage og sover én lang dupp midt på dagen :) 

Ja, jeg blir sittende i sofaen og drikker en kopp kaffe mens jeg surfer på måfå.

Men, du har rett. En gang kommer jeg til å se tilbake på denne tiden, huske hvor fint det var å ha baby og lure på om vi ikke skal ha en til :balltre:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor fort en glemmer!? :hoho: Akkurat nå tenker jeg at "orker jeg dette igjen om noen år" når det står på som verst. Men så ser jeg inn i de vakre øynene hans mens han koser kluten og sutter på smokken når han er rolig og bare "ååååh, godt at dette ikke er min siste baby " :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sjela skrev:

Rart hvor fort en glemmer!? :hoho: Akkurat nå tenker jeg at "orker jeg dette igjen om noen år" når det står på som verst. Men så ser jeg inn i de vakre øynene hans mens han koser kluten og sutter på smokken når han er rolig og bare "ååååh, godt at dette ikke er min siste baby " :rodmer:

Takk gud for at dette er min siste baby :hoho:

Neida. Er fint også, men gleder meg så innmari til at storebror kan få glede av lillesøster. Han snakker nemlig mye om alt de skal gjøre sammen og det er jo, dessverre, minst ett år frem i tid. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigrid 3 måneder

Vekt og cm: Aner ikke, har ikke kontroll før 7.september. I hvert fall 6 kilo og bruker nå størrelse 62 i klær.

Utvikling: Griper etter lekene sine (holder de så vidt), prøver å rulle fra rygg til mage, men får det ikke til. Virker som hun har gitt litt opp. Smiler og gurgler, prøvd å le et par ganger også, men har ikke helt teken. Er en observere-og-se-baby. Kan ligge mye for seg selv og studere omgivelsene. Favoritten er bevegelige blader og broren.

Søvn: 0-2 oppvåkninger per natt, alt ettersom. Ligger som regel i senga mellom 19-07, noen ganger 08. Dagsøvnen kan se ut til å løsne noe. Hadde en to-timersdupp i vogna i dag (men, måtte hjelpe henne fra en søvnsyklus til den neste vel og merke), men resten har vært korte dupper. Jaja, jeg kan leve med det om hun på sikt kan ha én lang dupp i løpet av dagen (hører du Sigrid??).

Ellers merker jeg 3-månederseffekten. Hun har ikke like mye luft i magen (om vi ser bort fra de to siste dagene) og bæsjer sjeldent på natta (men, har relativt mange kjapt etter hverandre på morgenkvisten). Trenger heller ikke være like streng på rapingen, hører om hun sluker luft eller ei. Er egentlig nå og utover jeg liker best å ha baby, når det verste luft-bæsj-og-gulpekjøret roer seg og det etter hvert blir mer og mer forutsigbart og stabilt med tanke på rutiner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen lange dupper i dag, kun powernaps. Jeg er ikke sur, er drithappy. Elsker når hun sover dritdårlig på natta OG overfører det til dagen. Da er jeg ett stykk lykkelig mamma.....

this too shall pass

this too shall pass

this too shall pass

this too shall pass

this too shall pass

THIS TOO MUST PASS

Bilderesultat for naps baby funny

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever litt det samme her! Han sov jo i en lang periode fra 21-06, men nå våkner han gjerne 01-02 for første måltid :rolleyes: Lurer på om han har litt økedøgn innimellom eller noe, fordi han vokser sånn og trenger mye mat? Vi skal på 3-mndkontroll i morgen og jeg tipper han veier 8 kg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, toneeee_ skrev:

Opplever litt det samme her! Han sov jo i en lang periode fra 21-06, men nå våkner han gjerne 01-02 for første måltid :rolleyes: Lurer på om han har litt økedøgn innimellom eller noe, fordi han vokser sånn og trenger mye mat? Vi skal på 3-mndkontroll i morgen og jeg tipper han veier 8 kg nå!

Så spennende med kontroll. Jeg skal ikke før neste uke jeg. Litt forsinkelser på helsestasjonen. Tror min nærmer seg syv så ingen syldfide her heller gitt. Hadde forøvrig også mistanke om at hun har hatt behov for ekstra næring de siste døgnene, men i natt hadde hun en mindre amming og jeg håper dette fortsetter så vi ender opp til slutt på det jeg følte var normalen (en oppvåkning i 02-03-tiden og så stå opp i syv-åtte-tiden). Husker broren også rota mye rundt tre måneder og gikk fra null oppvåkninger (null!!! Sov gjerne 10-11 timer) til å våkne mange ganger. Det gikk ned til en oppvåkning og stabiliserte seg der, så håper det samme skjer nå også. Må nesten regne med nattamming, er jo egentlig en del av pakka. Bra for melkeproduksjonen er det også :Nikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Vel, da startet jeg en ny dagbok jeg. Siden jeg verken er prøver eller gravid for øyeblikket. Den finner du her:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...