Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

12 timer siden, A4-livet skrev:

Så deilig at hun sover i vogn! Herregud, husker den lykkefølelse da jr endelig gjorde det etter 6 mnd. Var bare en halvtime i slengen, men det var bedre enn å måtte holde han hele tiden.

Hvordan går det med storebror da? Er det gøy å ha fått en lillesøster? :)

Ja, samme skjedde i dag (bare med smokk). Sært. Vant til Kasper som måtte rugges i søvn på dagtid i lang, laaaaang tid. Så, det er forskjell på disse babyene.

Han har taklet å bli storebror veldig bra. Er dog veldig klengete og mer sutrete enn vanlig (kan også trasse mer til tider). Har også funnet ut at han til tider gjerne være baby selv (bæres, dulles med, ha smokk - som ha forøvrig bare tygger på), men er veldig snill med Sigrid. Vil gjerne kose med henne (klemmer og kysser på henne), være med å stelle og sitter inntil meg når jeg ammer. Så oppsummert har det gått over all forvetning. Noe reaksjon vil det jo alltid være, og det går over den også har jeg hørt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigird er en måned og jeg og mannen har vært gift ett år. Hei, som tiden går.

Har testet ut flaske nå, og hun tar den greit heldigvis, så da er det pumping i dag og ett glass vin i kveld. Skal se alle talene og bla igjennom gjesteboka mens vi drikker vin fra bryllupsreisen og spiser bryllupskaka (altså, vet det er tradisjon, men er ikke så optimistisk med tanke på smak etter ett år i fryseren.....usj). Vinen er egentlig lagringsvin. Fikk beskjed om å smake igjen om fem år, så ti år og igjen om 15 år. Spent på om den faktisk blir så god som de mente. Er et bittelite kloster i Frankrike som lager disse.

Om noen er nysgjerrig så ligger det bilde fra bryllupet vårt på bloggen min her inne :) (Jeg kan legge deg til om du ikke har tilgang).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer med jubileumene :hoppendeglad: 

Tuuuusen takk :blomst::nigo:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gårsdagen! Koselig at dere fikk gjort litt ut av den :) Jeg vil gjerne ha tilgang til bloggen forresten :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, toneeee_ skrev:

Gratulerer!! :hoppe: Jeg vil gjerne ha bloggtilgang :) 

Tusen takk :nigo:

Gir deg tilgang nå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jubileum!! :nigo: Og så høres det ut som dere koser dere masse! Var det godt med vin eller? Jeg har ikke drukket noe enda, men fikk kjempelyst på rødvin nå :ler: Hvordan går det med K som storebror nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, lille_frosk skrev:

Gratulerer så mye med jubileum!! :nigo: Og så høres det ut som dere koser dere masse! Var det godt med vin eller? Jeg har ikke drukket noe enda, men fikk kjempelyst på rødvin nå :ler: Hvordan går det med K som storebror nå da?

Jeg har drukket vin tre ganger nå, haha. Kun ett glass da. Drikker når Sigrid har lagt seg og har melk på flaske klart, men som regel sover hun 5-6 timer før første nattamming så da er det helt innafor. Bruker promillekalkulator for å sjekke at jeg har null alkohol i blodet (da legger man inn mengde, når man drakk det, kjønn og vekt) og kan derfor amme uten problem.

Kasper går det bra med, han er veldig snill med Sigrid, men har begynt å trasse VELDIG nå. Tror det er en ekstra reaksjon på å ha blitt storebror, at han må teste oss mer. Nærhetsbehovet hans er fortsatt stort, så prøver å klemme han så mye jeg kan og gi Sigrid over til pappaen så jeg kan legge han.

Tror du ikke jeg MEGAjinxet på instagram da (under ditt bilde)? Å legge baby ned våken i vogna og hun sov i mange timer? Vel, den tiden er forbi (håper det kun er midlertidig, men vet aldri med disse småttisene). Nå er det kun bæresele og bevegelig vogn for å sove lenge. Kan fortsatt legge henne våken i vogna, men hun våkner etter kort tid og da er det vanskelig å få henne til å sove igjen, merkelig nok. Har revet meg i håret og brukt store deler av våkentiden på google ("baby sover kun korte dupper", "baby våkner etter kort tid", "baby vil plutselig ikke sove i ro på dagen", "baby vil plutselig bare trilles", osv i uendelig mange kombinasjoner), men har innsett at baby får bare styre showet. Jeg orker ikke stresse mer og håper bare det går seg til. Gjorde jo det med broren, så det er håp. Om noen måneder :hoho:

Så, her sitter jeg med Sigrid i angelpacken. Hun sovner heldigvis bra i den, bedre enn i sjalet (merkelig nok) og jeg har hendene fri. Denne urolige dagsøvnen har enda ikke påvirket nattesøvnen nevneverdig så krysser alt jeg har for at den holder seg stabil. Hører du Sigrid? OK??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Uff, det er så typisk at man jinxer sånt så fort man tør nevne det! Men som du sier, det svinger sånn og forandrer seg så fort - neste uke er det plutselig en helt annen situasjon igjen. Kjenner meg ekstremt igjen i googlingen da! :ler: 

Fine Casper :hjerte: Så godt han er omsorgsfull storebror! Og så er det vel bare naturlig at det kommer en form for reaksjon også. Angående vin - her er hun så ustabil i matintervallene, og i forhold til å ta flaske, at jeg ikke har turt ... Men snaart! Spiser uanstendige mengder sjokolade og skyller det ned med alkoholfritt øl da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh viiin, begynner å se litt frem til å ta meg et glass igjen. Ingenting som sommer, sol og svette solbrillemennesker som nyter kalde drinker eller cava overalt... Blir ikke litt misunnelig engang :dry::fnise: Jaja, jeg har i alle fall funnet min driver's drink denne sommeren: Iste med mango og masse isbiter. Ingen som trenger å nevne hvor sykt mye sukker det inneholder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2.7.2016 at 19.00, lille_frosk skrev:

:hoho: Uff, det er så typisk at man jinxer sånt så fort man tør nevne det! Men som du sier, det svinger sånn og forandrer seg så fort - neste uke er det plutselig en helt annen situasjon igjen. Kjenner meg ekstremt igjen i googlingen da! :ler: 

Fine Casper :hjerte: Så godt han er omsorgsfull storebror! Og så er det vel bare naturlig at det kommer en form for reaksjon også. Angående vin - her er hun så ustabil i matintervallene, og i forhold til å ta flaske, at jeg ikke har turt ... Men snaart! Spiser uanstendige mengder sjokolade og skyller det ned med alkoholfritt øl da. :P

Hadde en kjempegod sovedag i går (sov 1 time og 45 min på sofaen blandt annet), men i dag.... :sjokk: Hun har knapt sovet! Det er helt krise. Våkna etter 35 min på trilletur og jeg er så sykt sta, så fortsatte å gå. To timer ble det og hun.... like våken. Skitt påmfritt. Kjenner jeg er helt skjelven og svett. Det BØR være et utviklingssprang, for jeg har ikke nerver til slik soving. Jeg kan leve med om jeg må trille vogna eller ha henne i sjalet, men når hun bare våkner etter kort tid og nekter å sove igjen, uansett hva jeg gjør, da kjenner jeg at dette er litt for tidlig. Hun er jo tross alt bare fem uker.

Gi meg styyyyyrkeeeee.

Den 2.7.2016 at 22.25, Sjela skrev:

Åh viiin, begynner å se litt frem til å ta meg et glass igjen. Ingenting som sommer, sol og svette solbrillemennesker som nyter kalde drinker eller cava overalt... Blir ikke litt misunnelig engang :dry::fnise: Jaja, jeg har i alle fall funnet min driver's drink denne sommeren: Iste med mango og masse isbiter. Ingen som trenger å nevne hvor sykt mye sukker det inneholder :P 

Du, drømte at jeg var på butikken og lette etter den isteen :ler: Så, det skal jeg be mannen kjøpe til meg etterpå. Høres psykogodt ut. Takk for tips :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Sigrid.

Jeg er trøtt. Nå har du, for andre natten på rad, funnet ut at i femtiden skal bæsje- og prompeshowet starte og du holder på i flere timer. I går fikk jeg til slutt lurt deg til å sove frem til kl. 10:30, i dag måtte jeg kapitulere kl. 08, så nå sover du i sjalet mens jeg vurderer hvor mange paracet det er forsvarlig å ta. Du gråter heldigvis ikke (bank i bordet), men kaver så mye og presser, stønner og harker (!) at det er umulig å sove igjennom støyen (du klarer jo ikke sove spesielt mye selv da heller). Du høres ut som en gammel mann med kols. Det høres veldig ubehagelig ut. Vi fikk presset ut en del luft og bæsj da, du og jeg.

Ikke er du så enkel på dagen heller lenger. I går gikk jeg 2.5 time med vogna for at du skulle sove. Du sov da heldigvis og jeg gikk med en hånd på vogna og den andre med telefonen mens jeg googlet frebilsk etter trøstende ord av folk i samme båt. Jeg fant noen, og aller best - en blogg, som står midt opp i det selv: Den ambivalente mor.  Jeg er ikke alene.

Så, jeg får vel bare holde ut og vente på bedre dager. Du sov jo så bra for to dager siden, så en viss trøst er det jo at du kan når du ikke har masse luft og bæsj, som er vanskelig å få ut. Og gulp. For å ikke snakke om gulp.

Men, så smiler du og plundrer til meg og alt er glemt. Da kjenner jeg at ja, tross alt, er det verdt det. Og det blir enklere og bedre, jeg vet det. Innerst inne. Selv om jeg blir veldig katastrofetenker når noe ikke går slik jeg planlegger og ønsker. Da gråter jeg, mens jeg vugger deg frem og tilbake. Frustrert, motløs og trist. Heldigvis er faren din veldig flink til å få meg til å snu tankegangen - det er bare en periode. This too shall pass.

Men, jeg tror ikke du får flere søsken altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Når jeg plutselig husker hvor slitsom spedbarnstiden er tenker jeg at vi er gale som skal få en til. Mannen har hele tiden vært beinhard på at det holder med to barn, jeg begynner å tenke at jeg er enig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Grastusta

Å, jeg føler med deg! Det der ligner veldig på hele permisjonstida mi med T... Men ikke tenk katastrofetanker helt ennå - det er ikke mange dagene siden hun sov som bare det, og du har jo selv påpekt at det er utviklingssprang på gang. Kanskje er det tilbake på murmeldyrstadiet neste uke!

Men for all del - det er innmari lov å være sliten når det står på, uansett om det varer tre dager eller tre måneder :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, A4-livet skrev:

:klemmer:

Når jeg plutselig husker hvor slitsom spedbarnstiden er tenker jeg at vi er gale som skal få en til. Mannen har hele tiden vært beinhard på at det holder med to barn, jeg begynner å tenke at jeg er enig....

Mannen vil ha tre, men har nå begynt å revurdere det kraftig. Jeg har ingen ønske om flere, to flotte og friske barn får holde. Ser veldig frem til de er to og fem år, slik mange av vennene mine har nå og det er så hyggelig når de kan leke sammen og har glede av hverandre. Frister ikke å starte på scratch igjen da gitt :ler:

3 timer siden, Grastusta skrev:

Å, jeg føler med deg! Det der ligner veldig på hele permisjonstida mi med T... Men ikke tenk katastrofetanker helt ennå - det er ikke mange dagene siden hun sov som bare det, og du har jo selv påpekt at det er utviklingssprang på gang. Kanskje er det tilbake på murmeldyrstadiet neste uke!

Men for all del - det er innmari lov å være sliten når det står på, uansett om det varer tre dager eller tre måneder :klemmer: 

Vel, nå har humøret lysnet etter en lang og fin samtale med helsesøster på 6-ukerskontrollen. Jeg ser ikke lenger så mørkt på situasjonen, og prøver å finne lyspunkter der de er (om dette ikke går over):

* Hun sover vanligvis veldig bra på natta og jeg er stort sett uthvilt. Legger seg mye tidligere enn storebroren gjorde på dettetidspunktet.
* Hun sovner av seg selv om jeg putter henne i vogna og synger en bestemt sang (men våkner etter 20-30 minutter, 40 om jeg er heldig. Da må det rugges)
* Hun kan sove lenge om jeg holder vogna i bevegelse
* Hun kan sitte lenge og se ut vinduet i vippestolen, det er 15 minutter fritid det, hehe
* Hun smiler og gurgler, glad og fornøyd
* Hun er nå blitt venn med både bæresjal og bæresele, heldigvis

Så, jeg får bare innfinne meg med at jeg for øyeblikket ikke har en baby jeg bare kan putte ned og som sover i timesvis, men får ta de pausene jeg får. En dag løsner det jo. Om det så er om tre år :hoho:

 

----------------------------------------

6-ukerskontroll og Sigrid har lagt på seg 1.6 kilo og er nå 4915 gram og 37.5 rundt hodet. Lengde målte de ikke. Smilte til både lege og helsesøster, så da var de fornøyd. Sov på vei ned og hele den lange omveien hjem så da fikk jeg to timer og 40 min tur i dag :hoppe: Jeg bør i det minste få figuren raskt tilbake med all denne trillingen :Hehe:

 

 

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Sigrid.

Nå har jeg lagt deg ute i vogna. Jeg svøpte deg, men jeg tror ikke du syns det var helt tipptoppstemning. Det var ikke veldig hard svøping altså, du kan bevege beina og jeg la deg på ryggen så det skal jo være trygt og godt. I teorien. Vel, du sovnet i hvert fall med litt lett risting i vogna. Jeg som sverget jeg ikke skulle riste i vogna, men jeg orker ikke gi deg smokk når du spytter den ut etter kort tid og blir sur for at du har mistet den. Håper du sover godt, men må vel ut og riste snart i vogna igjen.

I natt var det bedre, men fortsatt mye pressing og bæsjing. Fra kl. 04 startet showet i dag og vi sov av og på frem til 08. Da sluknet vi noen timer begge to så jeg er ikke helt i kjelleren. Jeg har sett på youtube og funnet mange fine teknikker så nå kommer luften lett ut. Gleder meg til tarmene dine er litt mer modne og ikke produserer så mye luft. Jeg prøver å ikke tenke så mye på om jeg har spist noe da det blir så slitsomt å analysere alt. Veldig mye er jo bare tilfeldig (du kan jo ha et magevirus for alt jeg vet), men jeg har en liten tanke i bakhodet om at det kanskje var pærer. Jeg håper det. For jeg spiser ikke pærer i dag i hvert fall.

Nå har du sovet tyve minutter i vogna og jeg må vel ut og hjelpe deg over i ny søvnsyklus. Er litt ambivalent, vil helst ikke forstyrre deg om det ikke trengs, samtidig som det er rytmen din om dagen. Etter 20-30 minutter så småvåkner du, selv på trilletur. Men, da sovner du etter noen minutter siden vogna er i bevegelse. Det er den jo ikke nå. Antar det er noe som går seg til, det gjorde jo det med broren din.

Nå nærmer vi oss trevde minutter. Du har enda ikke våknet. Jeg har ikke ristet på vogna. Logger av og setter meg til å lese likevel ved siden av deg. Det er jo koselig det også.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...