Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

17 timer siden, toneeee_ skrev:

Det er jeg ikke nødvendigvis så sikker på.. Det er jo et utrolig stort muskelarbeid som også de må igjennom. Men dyr takler kanskje smerten bedre fordi de ikke har den kognitive biten av det som vi har (frykt for smerter øker smerter osv). Men her tror jeg en dyrlege kan svare bedre ;) 

Ja, jeg tenker du har rett. Dyr takler nok smerten annerledes da de ikke kan reflektere over den. Gjerne flere uker/måneder i forkant, slik vi mennesker gjør. For dyr er det bare en tilstand som skjer utenfor deres kontroll kontra mennesker, som vil gjerne prøve å kontrollere smerten. Tror jeg. Får spørre en dyrelege en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhhh, jeg trodde aldri jeg skulle skrive denne setningen, men.... jeg kjeeeeeder meg. Hva kan jeg gjøre for å få tiden til å gå fremover? Med min historikk så kan det fort gå enda to uker før jeg føder og det blir lange dager om jeg ikke fyller de med litt innhold.

Jeg er så og si ferdig med å gjøre klart til baby. Mangler å sette opp bilstolen bare. Ellers er alt vasket, strøket (!), organisert og gjort klart. Fødebagen er sånn halvveis, men det er fordi jeg bruker mye av plaggene jeg skal slenge i den så fort noe skjer. (Om noe skjer, føles akkurat nå som jeg skal være gravid for alltid). Har tenkt å se sesong to av Unbreakable Kimmy Schmidt, samt en HBO-serie jeg ble anbefalt. Synd jeg oppdaget Skam for mange uker siden, for nå er jeg kommet dit at jeg sjekker nettsiden hver dag for klipp :hoho:

Ellers luke litt i hagen (når det ikke regner, som det gjør i dag) og fylle fryseren med bakverk (og prøve å ikke fylle magen for mye) noe jeg har skriblet ned på min to-do-list (forøvrig, dette er faktisk verdens beste bolleoppskrift: http://norgesbestebakst.no/oppskrifter/2014/394-verdens-beste-skoleboller)

Så, har dere noen forslag - kom veldig gjerne med dem :blomst:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Kjeeeder deg? Er det ikkje deilig? ;)

Du har ikkje hobbyar som ikkje er så lette å kombinera med baby, men som funker med mage? Eg har sydd og strikka litt, mest til babyen. Særlig sying blir det nok dårlig med etter fødsel, iallfall om babyen er som mellomstebror, som berre roa seg ved puppen og i sjalet. Berre dumt at eg ordna meg så mange planlagte prosjekter som eg kanskje ikkje får fullført nå, då. Men det har iallfall fått dagane til å gå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hekler babyteppe til vugga i stua :) Ellers forsøker jeg å fylle hver dag med et eller annet nytt eller bare et mål (for eks å handle). Sover også endel :fnise: Og rydder, nå som redebyggingen er ferdig er det eneste som står i hodet mitt at fødselen kan starte når som helst, og da skal ikke en kopp være uvasket.. :rolleyes: Tiden flyr faktisk når man går mannen i hælene og rydder hver eneste ting han tar borti. Håpløst, men klarer ikke styre meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, dreia skrev:

:fnise: Kjeeeder deg? Er det ikkje deilig? ;)

Du har ikkje hobbyar som ikkje er så lette å kombinera med baby, men som funker med mage? Eg har sydd og strikka litt, mest til babyen. Særlig sying blir det nok dårlig med etter fødsel, iallfall om babyen er som mellomstebror, som berre roa seg ved puppen og i sjalet. Berre dumt at eg ordna meg så mange planlagte prosjekter som eg kanskje ikkje får fullført nå, då. Men det har iallfall fått dagane til å gå. :P

Jeg er helt rævva på å sy, men har en symaskin og ambisjoner om å en vakker dag klare å håndtere den. Brukes mest til reparasjoner, selv om jeg klarte å sy to bukser og en haug med smekker i forrige permisjonsventetid, hehe.

Hvilke prosjekter har du på tapeten, i tilfelle du får lov å gå litt lengre?

10 timer siden, toneeee_ skrev:

Jeg hekler babyteppe til vugga i stua :) Ellers forsøker jeg å fylle hver dag med et eller annet nytt eller bare et mål (for eks å handle). Sover også endel :fnise: Og rydder, nå som redebyggingen er ferdig er det eneste som står i hodet mitt at fødselen kan starte når som helst, og da skal ikke en kopp være uvasket.. :rolleyes: Tiden flyr faktisk når man går mannen i hælene og rydder hver eneste ting han tar borti. Håpløst, men klarer ikke styre meg! 

Ja, sove er på min plan også. I dag blir nok den store bakedagen. Skal både bake kanelboller og rundstykker til å fylle fryseren med. Skal vaske kjøleskapet, se ferdig Angels in America og så forhåpentligvis sove en time eller to. Tenk at det bare er noen få dager til du har nådd termin. Fødselen din kan virkelig skje når som helst nå!!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skam ja. Har enda ikke fått somlet meg til å se en episode, og nå føler jeg at jeg virkelig har gått glipp av noe. Det skrives, snakkes og snappes om Skam over alt og jeg er liksom litt "hvem er disse folka? :klo: " :fnise:

Ellers anbefaler jeg flust med serier på Netflix altså :Nikke: Orphan black er blant annet en spenningsserie som virkelig er verdt å få med seg. Siste sesong sender ny episode hver fredag nå og jeg sitter klistret til skjermen :fnise: Og om du har fått med deg sesong 1 av Bloodline, så kommer nå sesong 2 neste helg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 20.5.2016 at 9.15, Sjela skrev:

Skam ja. Har enda ikke fått somlet meg til å se en episode, og nå føler jeg at jeg virkelig har gått glipp av noe. Det skrives, snakkes og snappes om Skam over alt og jeg er liksom litt "hvem er disse folka? :klo: " :fnise:

Ellers anbefaler jeg flust med serier på Netflix altså :Nikke: Orphan black er blant annet en spenningsserie som virkelig er verdt å få med seg. Siste sesong sender ny episode hver fredag nå og jeg sitter klistret til skjermen :fnise: Og om du har fått med deg sesong 1 av Bloodline, så kommer nå sesong 2 neste helg :nigo:

Ja, jeg gav etter for presset til slutt selv og hekta ble jeg gitt i en alder av 30+ :rodme:

Orphan Black så jeg faktisk første sesongen av en gang, så den kan plukkes opp. Så Bloodline med mannen så sesong to må vi i så fall se i lag. Har også begynt på Peaky Blinders på Netflix nå, den anbefales om du ikke har sett den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, kanelboller... Du har ikkje nokon til overs som du vil slenga over, då? :sikle: *matvrak*

Eg sydde nylig eit bilstolteppe/wrap eg blei ganske fornøyd med. Ellers tenkte eg på nokre enkle stelletepper (i staden for å kjøra Libero sine), med frotté og kanskje eit vannavstøtande stoff, pluss sommarklær til dei to eldste. Men det ligg litt på is nå. Håper det vil komma nokre symuligheter med baby på utsida av magen også, særlig siden eldstemann til og med har plukka ut stoff til sommarklæra sine.

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, dreia skrev:

Mmm, kanelboller... Du har ikkje nokon til overs som du vil slenga over, då? :sikle: *matvrak*

Eg sydde nylig eit bilstolteppe/wrap eg blei ganske fornøyd med. Ellers tenkte eg på nokre enkle stelletepper (i staden for å kjøra Libero sine), med frotté og kanskje eit vannavstøtande stoff, pluss sommarklær til dei to eldste. Men det ligg litt på is nå. Håper det vil komma nokre symuligheter med baby på utsida av magen også, særlig siden eldstemann til og med har plukka ut stoff til sommarklæra sine.

Åhh, høres ut som du faktisk har dreisen på en symaskin. Jeg er misunnelig :)

Er et sted her som tilbyr sykurs i barselperioden, tror jeg rett og slett skal melde meg på et sånt :) Så bestiller jeg herved en sovebaby med andre ord :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, en uke til termin nå (svangerskap er 40+3 her jeg bor) og tippelisten sparkes i gang. Første dato ut er allerede i morgen:

Tippeliste

23. mai - Toneee_ , yabbadoo
25.mai -  A4-livet, Kaffemor
26.mai -  Frøken Vims, LilleMy1989
27.mai -  Sjela
28. mai - Lille Frosk, mamma
29.mai -  Tekola
30. mai -  Dreia
31. mai -  My84

4. juni - jeg

Det ideelle er om jeg føder fredag 27.mai, så Sjela, jeg bestiller din tippedag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pyntestøv skrev:

Åhh, høres ut som du faktisk har dreisen på en symaskin. Jeg er misunnelig :)

Er et sted her som tilbyr sykurs i barselperioden, tror jeg rett og slett skal melde meg på et sånt :) Så bestiller jeg herved en sovebaby med andre ord :ler:

 

Eg er nokså nybegynnar på sying, altså. Men eg prøver meg likevel. Eitt av mine første større prosjekter var faktisk vognpose til eldstemann, og den fekk eg mykje skryt av i barnehagen. Før det måtte eg læra meg å tre symaskina, og eg sydde nokre svært enkle tepper. ;) Babynest er også ganske enkelt, det har eg sydd 3 av. (Men vanskelig å få veldig fint i kanten nederst, for oss perfeksjonistar. :kjefte: )

I løpet av graviditeten fekk eg ein sterk følelse av fødsel den 27. mai, men det blei visst ikkje meg. Kanskje det blir din dag, då? :jepp::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dreia skrev:

Eg er nokså nybegynnar på sying, altså. Men eg prøver meg likevel. Eitt av mine første større prosjekter var faktisk vognpose til eldstemann, og den fekk eg mykje skryt av i barnehagen. Før det måtte eg læra meg å tre symaskina, og eg sydde nokre svært enkle tepper. ;) Babynest er også ganske enkelt, det har eg sydd 3 av. (Men vanskelig å få veldig fint i kanten nederst, for oss perfeksjonistar. :kjefte: )

I løpet av graviditeten fekk eg ein sterk følelse av fødsel den 27. mai, men det blei visst ikkje meg. Kanskje det blir din dag, då? :jepp::popcorn:

Jeg tar den datoen gjerne i fra deg. Merker jeg er overraskende lei allerede, selv om det selvsagt er fint at hun er i magen frem til fredag. Er nok redd hun trives for godt dessverre, akkurat som broren, og da må jeg nok en gang oppleve å se målstreken passere og heller bli innvilget flere strafferunder :sukk:

Kult at du har sydd vognpose. Fant du oppskriften på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pyntestøv skrev:

Jeg tar den datoen gjerne i fra deg. Merker jeg er overraskende lei allerede, selv om det selvsagt er fint at hun er i magen frem til fredag. Er nok redd hun trives for godt dessverre, akkurat som broren, og da må jeg nok en gang oppleve å se målstreken passere og heller bli innvilget flere strafferunder :sukk:

Kult at du har sydd vognpose. Fant du oppskriften på nett?

Eg skjønner veldig godt at du er lei. Eg såg veldig mørkt på å gå heilt til termin denne gongen, så egentlig heilt greit å vera ferdig. ;) Strafferundar må vera tortur! :bond:

Eg husker eg brukte Google for inspirasjon, men laga posen litt sjølv. Eitt underlag og ei dyne (eg laga to i ulike tjukkelsar), festa med glidelås, og med borrelås i fotenden. Bomull innerst, poplin ytterst og tynn dyne inni. Eg har delvis tenkt på ny pose nå (men treng det vel strengt tatt ikkje), og har nå lagra denne oppskrifta som ser rimelig grei ut: http://www.iris-ingar.com/36112080

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, dreia skrev:

Eg skjønner veldig godt at du er lei. Eg såg veldig mørkt på å gå heilt til termin denne gongen, så egentlig heilt greit å vera ferdig. ;) Strafferundar må vera tortur! :bond:

Eg husker eg brukte Google for inspirasjon, men laga posen litt sjølv. Eitt underlag og ei dyne (eg laga to i ulike tjukkelsar), festa med glidelås, og med borrelås i fotenden. Bomull innerst, poplin ytterst og tynn dyne inni. Eg har delvis tenkt på ny pose nå (men treng det vel strengt tatt ikkje), og har nå lagra denne oppskrifta som ser rimelig grei ut: http://www.iris-ingar.com/36112080

Den var fin og kan prøves på!! Supert, takk for tipset :tommelopp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du begynner å bli god og lei altså! Sympatiklem til deg for det! Nå er det jo meldt noen fine dager fremover, da blir det kanskje litt lettere å få tiden til å gå? Rusle en tur til en kafé, sette deg i sola med en kopp kaffe og nyt at ingen brøler fordi du har vært så frekk å legge henne fra deg et lite øyeblikk? :fnise: Slenge beina høyt og bla i et blad? Se the blacklist? 

Peaky blinders er også knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg skjønner godt at du begynner å bli god og lei altså! Sympatiklem til deg for det! Nå er det jo meldt noen fine dager fremover, da blir det kanskje litt lettere å få tiden til å gå? Rusle en tur til en kafé, sette deg i sola med en kopp kaffe og nyt at ingen brøler fordi du har vært så frekk å legge henne fra deg et lite øyeblikk? :fnise: Slenge beina høyt og bla i et blad? Se the blacklist? 

Peaky blinders er også knallbra!

Nå blir det fint vær fra og med i morgen, samt at alle håndverkerne er ute av huset på en stund og jeg kan nyte roa hjemme. Da kan det godt vente med fødsel altså, for jeg vil veldig gjerne sitte i solveggen og lese en bok :nigo:

Peaky Blinders er kjempebra. Begynte på sesong to i går. Har også blitt hekta på Call the Midwives (takk Tonee eller Sjela for tips). Hva er det The Blacklist forresten? Film? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tippeliste

23. mai - Toneee_ , yabbadoo
25.mai -  A4-livet, Kaffemor
26.mai -  Frøken Vims, LilleMy1989
27.mai -  Sjela
28. mai - Lille Frosk, mamma
29.mai -  Tekola
30. mai -  Dreia
31. mai -  My84

4. juni - jeg

 

Da var første tippedato passert og første utstrykning et faktum. Men, nå har jeg jo bestilt fødsel til fredag/lørdag (for da kommer mamma og pappa hele helga og kan bli helt til tirsdag) :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pyntestøv skrev:

Nå blir det fint vær fra og med i morgen, samt at alle håndverkerne er ute av huset på en stund og jeg kan nyte roa hjemme. Da kan det godt vente med fødsel altså, for jeg vil veldig gjerne sitte i solveggen og lese en bok :nigo:

Peaky Blinders er kjempebra. Begynte på sesong to i går. Har også blitt hekta på Call the Midwives (takk Tonee eller Sjela for tips). Hva er det The Blacklist forresten? Film? :)

Høres deilig ut!! Det er en serie, en av mine absolutte favoritter på netflix! Håper du har en fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Call the midwives er ein flott serie. Den har eg fulgt siden oppstarten på NRK for nokre år tilbake. For oss som ikkje er moderne nok for Netflix og slikt. :PEg har nokre episodar på disk som ventar på at eg skal setta meg til i ammehjørnet. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lille_frosk skrev:

Høres deilig ut!! Det er en serie, en av mine absolutte favoritter på netflix! Håper du har en fin fin dag :)

Da går den rett på lista over serier jeg skal sjekke ut. Takk for tipset :tommelopp:

4 timer siden, dreia skrev:

Call the midwives er ein flott serie. Den har eg fulgt siden oppstarten på NRK for nokre år tilbake. For oss som ikkje er moderne nok for Netflix og slikt. :PEg har nokre episodar på disk som ventar på at eg skal setta meg til i ammehjørnet. :popcorn:

Akkurat ferdig med sesong en og skal starte på sesong to. Flott serie altså :Nikke: Greit å ha noen serier å se på når man er i ammemodus også, definitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...