Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Åh, det er jo så mange fine navn! Om det blir en jente her blir det nok Tuva, ellers har vi hatt Tale/Thale høyt oppe på lista. Sigrid er jo kjempefint, smekk på lanken til mannen som ikke vil ha det! :fnise: Mannen var gira på Otilia en periode, men det er nok litt tungvindt. Ene naboen heter Ragna, og det navnet har virkelig grodd på meg. Synes det er ssåå fint og det passer jo godt med Kasper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, A4-livet skrev:

Åh, det er jo så mange fine navn! Om det blir en jente her blir det nok Tuva, ellers har vi hatt Tale/Thale høyt oppe på lista. Sigrid er jo kjempefint, smekk på lanken til mannen som ikke vil ha det! :fnise: Mannen var gira på Otilia en periode, men det er nok litt tungvindt. Ene naboen heter Ragna, og det navnet har virkelig grodd på meg. Synes det er ssåå fint og det passer jo godt med Kasper.

Tuva syns jeg er et utrolig fint navn, men dessverre heter søstera til en av mine nærmeste venner det. Forstår godt at du liker det altså :)

Ragna var uvanlig. Fint. Er litt som ei venninne som kalte sin datter Vårinn. Det grodde fort på meg og syns navnet er helt nydelig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den så genial ut!! Den skulle jeg også gjerne hatt!! Navn er vrient, men jeg liker smaken din! Vårinn er kjempefint også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hengekøya så genial ut, og får sikkert små bebiser til å sove kjempegodt! :jepp: Jeg ønsket meg noe lignende selv, da jeg vugget rundt med lillebror i bæresele for å få han til å sove, samtidig som jeg skulle lage middag og ta meg av en sliten toåring etter barnehagen.. :blink: Tror nok en hengekøye kan være en god investering altså. ;) 

Syns du hadde flotte navn på lista di. Kasper og Helene syns jeg passer veldig godt sammen. :rodmer:Syns forøvrig alle navnene på lista passet bra med Kasper. Synd ikke du og mannen er helt enige, er skikkelig vanskelig dette med navn. 

Angående massasje for å unngå revning, så syns jeg det høres lurt ut. Hadde egentlig tenkt til å prøve det når jeg var gravid med lillebror, for jeg fikk en stor rift første gang. Men jordmoren min sa at det ikke hjalp. Litt rart, mange hevder jo at det har effekt. Det kan jo ihvertfall ikke skade å prøve det. ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 17.23, lille_frosk skrev:

Å, den så genial ut!! Den skulle jeg også gjerne hatt!! Navn er vrient, men jeg liker smaken din! Vårinn er kjempefint også :) 

Har bestemt meg for å bestille den :danse:

12 timer siden, My84 skrev:

Den hengekøya så genial ut, og får sikkert små bebiser til å sove kjempegodt! :jepp: Jeg ønsket meg noe lignende selv, da jeg vugget rundt med lillebror i bæresele for å få han til å sove, samtidig som jeg skulle lage middag og ta meg av en sliten toåring etter barnehagen.. :blink: Tror nok en hengekøye kan være en god investering altså. ;) 

Syns du hadde flotte navn på lista di. Kasper og Helene syns jeg passer veldig godt sammen. :rodmer:Syns forøvrig alle navnene på lista passet bra med Kasper. Synd ikke du og mannen er helt enige, er skikkelig vanskelig dette med navn. 

Angående massasje for å unngå revning, så syns jeg det høres lurt ut. Hadde egentlig tenkt til å prøve det når jeg var gravid med lillebror, for jeg fikk en stor rift første gang. Men jordmoren min sa at det ikke hjalp. Litt rart, mange hevder jo at det har effekt. Det kan jo ihvertfall ikke skade å prøve det. ☺ 

Er så vanskelig med navn, men nå ser det ut som vi skal klare å komme til enighet. 

Ja, min jordmor fra forrige svangerskap (som også jobbet på fødeavdelingen), mente det hadde noe for seg, så da tør jeg ikke annet enn å prøve. Det gjør i hvert fall ingen skade og kanskje senker det stressnivået mitt noe. Jeg er nemlig livredd for å revne, især etter jeg hørte podcasten til Tusvik&Tønne, hvor Sigrid forteller om sin andregangsfødsel med total kriseruptur.... :sjokk:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danse: 35 uker:danse:

Dagens form: er opp og ned. 40% sykemeldt nå og det fungerer veldig bra. Jobber nok reelt sett mer da jeg bruker noe av fridagene mine til å få unna skriftlig arbeid, men det gjør at det er mindre stress når jeg først er på jobb, samt at jeg blir mindre stressa hjemme (hvor jeg føler på alt jeg må få gjort før permisjonen starter i fht jobb). Smerter på høyresiden av magen er nesten forsvunnet, men våkner 1-2 ganger per natt fordi jeg må på do. Må tidvis ty til lydbok for å klare å sovne igjen, hvis ikke kan jeg bli liggende våken i mange timer.

Blodtrykk: har sunket igjen, tilbake på 90/60. Svimler og ser stjerner en del, så tror det har vært lavere også siden sist kontroll. Holdt på å svime av en natt jeg stod opp for å gå på do, så må passe på.

Dagens vekt: har ikke veid meg siden forrige kontroll, da var jeg +11. Har hele tiden ligget +2 kilo foran det jeg gjorde i forrige svangerskap. Regner med derfor den nærmer seg +12 nå og at jeg ender oppmot 15 til slutt. Har forsonet meg selv med at det blir såpass denne gangen. Orker ikke å være like streng med kostholdet, men prøver å spise sunt det meste av tiden. Sliter litt med at det er mye mat som ikke frister.

Innkjøp: Fikk plutselig ild under føttene og har handlet trådløs babycall (har kun stasjonær), landet på valg av seng (får i gave da) og bestemt meg for å kjøpe en vugge med stativ (se lenger opp). Ellers er det bare å sette seg ned en kveld og få bestilt stellebag, nytt vognskinn, myggnetting (finner ikke det vi hadde), samt tripptrappstol. 

Navn: BREAKING NEWS. Vi har skrevet hver vår topp-fem-liste og gjett hva: vi har to felles navn! Da kommer vi endelig til en enighet. Dessverre likte han ikke mitt andreplassen på lista mi, en bobler som plutselig ble til en favoritt: Ulrikke. 

Gravidkroppen: har visst ikke helt innsett nytteverdien i å resirkulere gamle strekkmerker, for har fått tre nye. Det er jo ikke akkurat mange, men enda fem uker til termin så ja.... sukk. Er vel bare å forsone seg med det også. Har forøvrig fått vann nå, men varierer i mengde fra dag til dag. Syns best på ankler/legger og ansikt. Merker det er mindre når jeg passer på å drikke nok væske. 

Neste kontroller: Jordmor neste uke (torsdag), samt at jeg må ta kontrollprøver hos lege (antistoffer, jeg er b-).

Ellers er baby godt over 2 kilo nå og magen er stor, men ikke like stor som sist. Da fikk jeg stadig vekk kommentarer på hvor stor jeg var, men det har jeg ikke fått denne gangen. Symfysemålet har jo flatet noe ut og er innenfor normalområdet. Det var det aldri sist. Hun har ligget med hodet ned siden uke 29 og håper hun forstår at det er mest hensiktsmessig fremover. Tror ikke hodet er festet, men det er vel heller ikke så vanlig at skjer før tett oppmot fødsel for andregangsfødende (og mange babyer fester vel seg ikke før fødselen faktisk er i gang også? :klo: )

Siste arbeidsdag på jobb er onsdag 4. mai, noe som er under to uker til!! Det er snart bare en måned til termin også. Altså - hva skjedde med dette svangerskapet? Nå går det vilt fort. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vugge! Gratulerer med kjøpene :nigo: Det må vel være lov å skylde på redebyggerinstinktet når kortet løper varmt? ;) 

Note to self: Ikke hør på podcasten til Tusvik&Tønne om totalruptur :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Sjela skrev:

Så fin vugge! Gratulerer med kjøpene :nigo: Det må vel være lov å skylde på redebyggerinstinktet når kortet løper varmt? ;) 

Note to self: Ikke hør på podcasten til Tusvik&Tønne om totalruptur :ler: 

Haha, jeg kan oppsummere for deg hvilken lærdom en kan ta ut av det: Ikke sett deg på huk og press det du kan uten full åpning eller ordentlig rie.

That's all :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd litt dramatikk i går i forbindelse med tåkesyn/dobbeltsyn på høyre øyet, men gikk over av seg selv etter 6-7 timer. Legen mente det kunne være en liten trombose (blodpropp), som hadde løst seg opp. Henvisning til øyelege, men siden dette var en vikarlege har jeg bestilt legetime ved mitt vanlige legekontor for å spørre om behandling (blodfortynnende) er nødvendig. Gravide har jo generelt økt sjanse for blodpropp, men også økt sjanse for å få nettopp tåkesyn (hormonelt). Vanskelig å si hva det faktisk er siden det jo gikk over.

Har forøvrig en uke igjen på jobb, det vil si  - siste arbeidsdag er i onsdag neste uke :sjokk: På fredag er det også nøyaktig én mnd til termin og i termingruppa mi på facebook spyr de ut babyer på løpende bånd nå, folk føder i uke 37.... noe jeg IKKE har tenkt å gjøre, hører du kroppen? :opplyser: Har gjort meg fortjent til tre uker "ferie" hjemme før det braker løs altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre veker "ferie" heime er nok ikkje dumt, nei. Det er virkelig ein av ulempene med å få før tida. Eg fekk ein heil dag fordelt på to graviditetar. Og den dagen hadde eg time på sjukehuset på formiddagen, og fekk bare såvidt krangla meg til å dra heim og pakka heilt ferdig fødebagen etter innleggelse. :PDet er virkelig godt med full sjukmelding på slutten denne  gongen, slik at eg kanskje får henta meg litt inn. ;)

Det nærmar seg at me får møta mageboarane. Det blir så spennande å sjå kven dei er!!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, dreia skrev:

Tre veker "ferie" heime er nok ikkje dumt, nei. Det er virkelig ein av ulempene med å få før tida. Eg fekk ein heil dag fordelt på to graviditetar. Og den dagen hadde eg time på sjukehuset på formiddagen, og fekk bare såvidt krangla meg til å dra heim og pakka heilt ferdig fødebagen etter innleggelse. :PDet er virkelig godt med full sjukmelding på slutten denne  gongen, slik at eg kanskje får henta meg litt inn. ;)

Det nærmar seg at me får møta mageboarane. Det blir så spennande å sjå kven dei er!!! :rodmer:

Ja, fordelen med å føde tidlig er å slippe den siste, kjipe delen av graviditet. Begynner å føle meg tung, svær, sliter med å finne gode liggestillinger, tisser tidvis flere ganger på nettene, schizofren når det angår humøret.... (her kan du sette inn en uværsky som emicon), samt vekta lever sitt eget spinnville liv, vann i kroppen, et øye som plutselig ikke fungerer. Yes, gledene er mange :hoho:

Når tror du det blir dags for at du skal møte din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, så ekkelt med tåkesyn/dobbeltsyn! Jeg hadde også tåkesyn innimellom, men det gikk alltid over ganske så fort. Godt du får sjekket med lege om du trenger medisiner eller lignende!

Hurra for den glamorøse siste delen av svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjaaa :P Men det skal jeg forhåpentligvis klare å ikke gjøre. Er det noe jeg har innstilt meg på så er det å høre etter hva jordmora sier og knipe igjen. Men nå har jeg aldri følt denne pressetrangen før da, så vet ikke hvordan det blir i praksis :fnise:

Skumle greier dette med tåkesynet. Håper det går bra med deg og at du får god oppfølging :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.4.2016 at 14.14, lille_frosk skrev:

Hjelp, så ekkelt med tåkesyn/dobbeltsyn! Jeg hadde også tåkesyn innimellom, men det gikk alltid over ganske så fort. Godt du får sjekket med lege om du trenger medisiner eller lignende!

Hurra for den glamorøse siste delen av svangerskapet!

Nå har jeg fått bekkenløsning også. Gangsperre innside lår. Heldigvis mer plagsomt enn vondt, men alle disse gledene man skal igjennom altså.

ea2e02e40c43da8b09a5d45e82a4e0c8.jpg

 

22 timer siden, Sjela skrev:

Åjaaa :P Men det skal jeg forhåpentligvis klare å ikke gjøre. Er det noe jeg har innstilt meg på så er det å høre etter hva jordmora sier og knipe igjen. Men nå har jeg aldri følt denne pressetrangen før da, så vet ikke hvordan det blir i praksis :fnise:

Skumle greier dette med tåkesynet. Håper det går bra med deg og at du får god oppfølging :hug: 

Vet du, jeg fikk aldri pressetrang under første fødsel, så er selv spent på hvordan den faktisk oppleves :)

 

Angående tåkesyn så mente øyelegen i går at jeg ikke har hatt blodpropp (alle vener inn til øyet så fine ut), men at det kanskje var svangerskapsrelatert, uten at han helt visste hva det kunne komme av siden jeg ikke har tegn på svangerskapsforgiftning. Fikk streng beskjed om å ta beskjed med én gang om det oppstod igjen for å komme inn til undersøkelse. Han oppdaget imidlertid at synet mitt er noe svekket på høyreøyet og at jeg nå ser bedre på venstre. Det har alltid vært motsatt. Håper det retter seg opp igjen, men ser for meg at det i så fall skjer etter fødsel.

Ellers er jeg 36 uker nå, fire dager igjen på jobb og jordmorkontroll i dag :danse:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint å kunne spre litt latter :hoho:

TMII!!!!!!!

I morgens når jeg stod opp rant det nedover låret mitt. Trodde først det var vannet, men det var hvitt, tildels gjennomsiktig og veldig, veldig seigt og slimete. Undrer på om det kanskje var en del av slimproppen, men har hørt den kan gå i mange omganger i flere uker før fødsel, så tenker det egentlig betyr nada. Spesielt siden det ikke var noe spor av blod. 99,9% sikkert så betyr det nada. Jeg fødte over termin denne gangen og sjansen er skyhøy for at det skjer igjen. Og for å være ærlig - jeg vil helst ikke føde før i uke 39-40. Skal jo ha husmorsferie på dagtid i flere uker først. Se serier, ta ansiktsmaske, ordne negler, drikke kaffe og redebygge for harde livet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter TMI'en - sånn hadde jeg også! Jeg skrev om det i dagboken, var sikker på at det var deler av slimproppen som hadde gått, men det var det nok ikke (den kom nemlig ut i all sin glory da de tok vannet, ugh). Utrolig slimete greier! Svangerskapets glamorøsitet, nok en gang :strix::fnise:

Hurra for redebygging, husmorferie, ansiktsmasker og dårlig tv. Jeg ser Trinny og Susannah hver dag, Unge mødre og litt God Morgen Norge. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...