Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Den 18.3.2016 at 16.39, A4-livet skrev:

Uffda, godt du fikk sykemelding med en gang. Høres skikkelig ekkelt ut. Har du merket noe til det i dag eller?  

Håper du får en finfin påske :)

 

Den 18.3.2016 at 22.24, LilleMy1989 skrev:

Oi! Da må du høre på legen din :opplyser::klem: God, rolig påske!

 

Den 19.3.2016 at 19.12, lille_frosk skrev:

Så ekkelt med hjertebank!! Godt legen tar det på alvor,  håper det hjelper med rolige dager og hvile. I alle etter ferien :fnise:

Godt lese om innstillingen du har til fødsel nå,  og at du har hatt utbytte av gjennomgangen av forrige fødsel med legen. Det blir garantert en helt annen opplevelse denne gangen! Og - Gratulerer så mye med dagen som var!!

Svarer dere alle jeg. Tusen takk for omtanken :) Håper disse dagene skal gjøre meg såpass godt at jeg kommer tilbake til 80% jobb igjen, om legen er enig.

Akkurat nå har jeg vært borte tre dager med Kasper og det har nok ikke vært så avslappende. Mannen har pusset opp barnerommet og satt sammen møbler, men mangler fortsatt en lekebenk. Har kun brukt gamle eplekasser til nå, men de har gitt han flis flere ganger så nå er det på tide å få noe mer barnevennlig, hehe.

Men, i morgen bærer det til fjells og det skal gjøre godt. Blir der frem til søndag og fetteren til Kasper kommer også. De er så og si jevngamle og leker veldig bra sammen, så det er barnevakt i seg selv :hoho: Tror jeg holder meg unna skiturene mtp skaresnø, men skal få gått turer på beina og ellers ta livet med ro.

God påske da alle som er innom :sol::briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi tilbake fra påskefjellet. Fikk vel en og en halv dag med sol, men greie temperaturer da og Kasper fikk til og med prøvd seg på ski. Han var imponerende flink, forstod konseptet veldig fort.

Jeg derimot kom ikke akkurat uthvilt og fulladet hjem igjen, dessverre. Selv om svigerfamilien er utrolig hyggelige, og Kasper har lekt masse med fetteren sin, så slet jeg med å sove på nettene og morgenen, så ble aldri noe ordentlig god søvn der oppe. Kasper ble i tillegg syk i går. Han har sålangt vært feberfri i dag, men merker det på humøret og allmenntilstanden hans at det blir en dag hjemme fra barnehagen i morgen. Så mye for å være 100% sykemeldt ut uka, blir ikke mye jeg får hentet meg inn om han ikke blir frisk nå i løpet av i dag/morgendagen.

Hjertebanken er blitt mye bedre (hurra), men har mye andre vondter som tærer på energinivået så alt i alt føler jeg meg som en skrøplig gravid. Tåler lite og humøret er stort sett ganske dårlig, dessverre. I morgen er det to måneder igjen til termin da, og selv om jeg tror det blir minst like slitsomt å få henne på utsiden, så er det fryktelig koselig med baby også. Samt at amming fungerer som tung sovemedisin :sove: DET skal bli fantastisk. Tåler å bli vekt mange ganger om jeg bare sovner rett etterpå. Problemet nå er at jeg våkner mange ganger per natt og ligger våken i timesvis før jeg sovner igjen.

Håper alles påske har vært fantastisk og at dere alle er mer uthvilt enn meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hjertebanken er bedre, selv om det hadde vært fint med litt mer energi etter en ferie kanskje :dry: Fokuser på helsa og kroppen nå, så er det ikke så altfor lenge til svangerskapet er overstått :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sjela skrev:

Godt hjertebanken er bedre, selv om det hadde vært fint med litt mer energi etter en ferie kanskje :dry: Fokuser på helsa og kroppen nå, så er det ikke så altfor lenge til svangerskapet er overstått :nigo: 

Ja, nå er det snart bare fem uker til permisjon og da kan jeg slappe av all day long.... frem til Kasper kommer hjem fra barnehagen :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at hjertebanken er bedre, men kjipt at du ikke er i så god form ellers. :( Dumt at ikke påskeferien gjorde deg mer uthvilt. Hvis det er noen trøst så kom jeg også tilbake fra påskefjellet med underskudd på søvn. Jeg, mann og barn sov sammen på et lite soverom med harde køyesenger hele påsken. Urolig baby som ikke likte reisesengen sin og ikke skjønte vitsen med å sove så mye om natten... Puh. Men vi hadde det fint ellers da. :ler: 

Det er virkelig tøft å være annengangsgravid, så jeg føler veldig med deg. :kose: Man er sliten, trøtt og har vondt, men må prøve å fungere både i jobben og hjemme. Sånn sett syns jeg at hverdagen ble mindre slitsom etter at lillebror kom. Selvom det medførte våkenetter så følte jeg ihvertfall at jeg var meg selv igjen, uten slitenheten og smertene. Og som du sier, det er fantastisk å ha en liten baby! :rodmer:Man svever jo på en liten rosa sky, og hormonene gjør at man tåler ekstremt oppstykket søvn. Bare to måneder igjen, det kommer til å gå fort!! :jepp: Hvordan er magestørrelsen nå, føler du deg større nå enn forrige gang?

Nå har den lille babyen min forresten fylt 1 år!! :strix: Helt ufattelig, dette året har gått så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, My84 skrev:

Så godt å høre at hjertebanken er bedre, men kjipt at du ikke er i så god form ellers. :( Dumt at ikke påskeferien gjorde deg mer uthvilt. Hvis det er noen trøst så kom jeg også tilbake fra påskefjellet med underskudd på søvn. Jeg, mann og barn sov sammen på et lite soverom med harde køyesenger hele påsken. Urolig baby som ikke likte reisesengen sin og ikke skjønte vitsen med å sove så mye om natten... Puh. Men vi hadde det fint ellers da. :ler: 

Det er virkelig tøft å være annengangsgravid, så jeg føler veldig med deg. :kose: Man er sliten, trøtt og har vondt, men må prøve å fungere både i jobben og hjemme. Sånn sett syns jeg at hverdagen ble mindre slitsom etter at lillebror kom. Selvom det medførte våkenetter så følte jeg ihvertfall at jeg var meg selv igjen, uten slitenheten og smertene. Og som du sier, det er fantastisk å ha en liten baby! :rodmer:Man svever jo på en liten rosa sky, og hormonene gjør at man tåler ekstremt oppstykket søvn. Bare to måneder igjen, det kommer til å gå fort!! :jepp: Hvordan er magestørrelsen nå, føler du deg større nå enn forrige gang?

Nå har den lille babyen min forresten fylt 1 år!! :strix: Helt ufattelig, dette året har gått så fort!

Så godt å lese at det blir enklere når baby faktisk er ute. Skal bli godt å kunne sove på rygg og mage igjen, bare det vil gjøre underverker på søvnen, samt å være i permisjon hjelper også. Kun ha familie å konsentrere seg om. 

Artig nok så har jeg mindre symfysemål denne gangen og baby er også estimert til å bli noen hundre gram mindre enn storebroren (og mindre hode!!!). Jeg føler meg svær, men alle rundt meg sier jeg ikke er så stor som jeg føler meg. Kan se om jeg får til et magebilde her inne etter hvert :) 

Gratulerer på etterskudd med 1-åringen :rodmer: Er du fornøyd med to eller har tanken om en tredjemann meldt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmorkontroll i går:

Alt er bra, men symfysemålene mine har kommet seg inn i normalområdet. Det er litt sært, sist gang var jeg jo langt over hele veien. Hun er jo mindre hun her, og jordmor sa det også handlet om hvordan baby ligger i magen. Føler hun her ligger mye ut mot høyreside med rumpa, så det kan jo stemme. Jordmor bekreftet hodeleie, noe jeg også fikk vite på ultralyd i uke 29 så da håper jeg hun fortsetter å ligge sånn :tommelopp:

Ellers så var alle prøver fine og blodtrykket mitt er tilbake på 90/60, noe som betyr at det har hjulpet å være sykemeldt (selv om jeg ikke har følt meg superuthvilt). Er vel stress som fikk puls og blodtrykk til å øke og det har det jo vært lite av de siste ukene.

Legetime i dag. Tror jeg kommer til å be om 40% sykemelding. Da har jeg to hele dager å komme meg på og tre arbeidsdager. Det burde fungere bra. Det er jo bare fem uker igjen på jobb. Fem uker!! Nå går tiden sannelig fort altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt såg fint ut på kontrollen og at det har hjelpt å vera sjukmeldt. Litt auka sjukmelding høyrest ikkje dumt ut då. :jepp:

Eg må innrømma at eg misunner deg litt det blodtrykket ditt. Eg var nylig på kontroll på sjukehuset, og då var undertrykket på beste målinga mi likt overtrykket ditt. Verste målinga var ein del verre, og blei ikkje eingong skriven ned... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her går det unna ja! Neimen ikke lenge igjen :nigo: Så bra at blodtrykket er bedre! Bare å fortsette sånn ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hurra for berre 5 veker igjen på jobb. :hoppe: Eg føler det er uendelig lang tid igjen av graviditeten, men sånn eeegentlig nærmar det seg jo veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, dreia skrev:

Så bra at alt såg fint ut på kontrollen og at det har hjelpt å vera sjukmeldt. Litt auka sjukmelding høyrest ikkje dumt ut då. :jepp:

Eg må innrømma at eg misunner deg litt det blodtrykket ditt. Eg var nylig på kontroll på sjukehuset, og då var undertrykket på beste målinga mi likt overtrykket ditt. Verste målinga var ein del verre, og blei ikkje eingong skriven ned... :sjenert:

Har alltid hatt lavt blodtrykk, er genetisk. Vært så ille til tider at jeg har slitt med blodtrykksfall og nesten-besvimelser, så ikke bare bare det heller.

Blir du fulgt opp ekstra nå pga blodtrykket ditt?

7 timer siden, Sjela skrev:

Oi her går det unna ja! Neimen ikke lenge igjen :nigo: Så bra at blodtrykket er bedre! Bare å fortsette sånn ;) 

Jaaaa, nå håper jeg de neste fem ukene mot permisjon går som en drøm :) 

7 timer siden, dreia skrev:

Og hurra for berre 5 veker igjen på jobb. :hoppe: Eg føler det er uendelig lang tid igjen av graviditeten, men sånn eeegentlig nærmar det seg jo veldig.

Ja, det går fort nå. Syns egentlig det gikk fort etter ordinær ultralyd og de siste ukene har bare spurtet avgårde. Ikke lenge til jeg er høygravid, permisjonstid og så.... fødsel :sjokk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å hvile nå, etterpå blir det mindre :) Hurra for 5 uker igjen på jobb :nigo:

Når skal du opprette tippeliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pyntestøv skrev:

Har alltid hatt lavt blodtrykk, er genetisk. Vært så ille til tider at jeg har slitt med blodtrykksfall og nesten-besvimelser, så ikke bare bare det heller.

Blir du fulgt opp ekstra nå pga blodtrykket ditt?

Jaaaa, nå håper jeg de neste fem ukene mot permisjon går som en drøm :) 

Ja, det går fort nå. Syns egentlig det gikk fort etter ordinær ultralyd og de siste ukene har bare spurtet avgårde. Ikke lenge til jeg er høygravid, permisjonstid og så.... fødsel :sjokk: 

Ein mellomting, med normalt blodtrykk, er vel det beste. Eg har vore på kontroll på sjukehuset kvar tredje veke sidan OUL, og nå framover skal eg måla blodtrykk og urin kvar veke. Så det er litt ekstra oppfølging. Dei siste to gongene på sjukehuset har legane sagt at det er sannsynlig med ny svangerskapsforgiftning også denne gongen, så eg berre forbereder meg. Tenker vel å begynna å pakka sjukehusbag før neste kontroll om 3 veker, for sikkerhets skyld. ;)

Eg syns graviditeten har snegla seg av gårde heile vegen, egentlig. Men nå hender det faktisk at eg lar det gå meir enn ein dag utan å sjekka status på gravidappen, så det betyr vel at det går litt raskare enn før? :ler: Men spurting har det vore lite av, gitt. Både i graviditetsveker og bokstavelig - med kranglebekken blir eg forbigått av dei fleste. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Bare å hvile nå, etterpå blir det mindre :) Hurra for 5 uker igjen på jobb :nigo:

Når skal du opprette tippeliste?

Oi, det har jeg ikke tenkt på. Hmmm, kanskje når det er en måned igjen? :Nikke:

14 timer siden, dreia skrev:

Ein mellomting, med normalt blodtrykk, er vel det beste. Eg har vore på kontroll på sjukehuset kvar tredje veke sidan OUL, og nå framover skal eg måla blodtrykk og urin kvar veke. Så det er litt ekstra oppfølging. Dei siste to gongene på sjukehuset har legane sagt at det er sannsynlig med ny svangerskapsforgiftning også denne gongen, så eg berre forbereder meg. Tenker vel å begynna å pakka sjukehusbag før neste kontroll om 3 veker, for sikkerhets skyld. ;)

Eg syns graviditeten har snegla seg av gårde heile vegen, egentlig. Men nå hender det faktisk at eg lar det gå meir enn ein dag utan å sjekka status på gravidappen, så det betyr vel at det går litt raskare enn før? :ler: Men spurting har det vore lite av, gitt. Både i graviditetsveker og bokstavelig - med kranglebekken blir eg forbigått av dei fleste. :P

Aha, har du født tidligere med de andre to pga sf? Godt å høre at du blir fulgt såpass tett opp, det må være veldig betryggende.

Spurter ikke så mye her heller. Blir tungpustet bare av å se en trapp :hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fatter ikke hvor tiden blir av!! Er du høygravid om to uker liksom? Sprøtt ... Men hurra for god kontroll, for bedre blodtrykk og for symfysemål innenfor normalen! :nigo: Du er en flink ruger! Høres veldig lurt ut med 40 % sykmelding de siste fem (FEM!!!) ukene. Snart er hun faktisk her! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi høygravide fra 34+0 eller 35+0? :) Noen sier fra uke 35, det tilsier jo da 34+0. Jeg føler meg egentlig ganske høygravid allerede 33+1.. Når skal magen begynne å synke?! (Snart tom for luft i lungene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg fatter ikke hvor tiden blir av!! Er du høygravid om to uker liksom? Sprøtt ... Men hurra for god kontroll, for bedre blodtrykk og for symfysemål innenfor normalen! :nigo: Du er en flink ruger! Høres veldig lurt ut med 40 % sykmelding de siste fem (FEM!!!) ukene. Snart er hun faktisk her! :hoppendeglad:

Jeg ble bekymret da, fordi symfysemål skal jo i grunnen følge sin egen kurve (om så den er under eller over normalen), og jeg har egentlig gått ned i mål (kun gått opp 2.5 cm på fire uker, og dermed datt jeg ned fra over normalen til normalkurven på symfysemålskjemaet). Men, alle andre prøver er jo fine og lillesøster er aktiv i magen, så jordmor sa det ikke var noe å bekymre seg for. 

Men ja, snart ER hun her. Gleder meg og gruer meg. Usikker på hvordan tilværelsen blir som tobarnsmor, men gleder meg veldig til å møte henne. Dessuten tror jeg Kasper vil få stor glede av søsken på sikt :)

19 minutter siden, toneeee_ skrev:

Er vi høygravide fra 34+0 eller 35+0? :) Noen sier fra uke 35, det tilsier jo da 34+0. Jeg føler meg egentlig ganske høygravid allerede 33+1.. Når skal magen begynne å synke?! (Snart tom for luft i lungene)

Når det er 40 dager igjen til termin :danse: Så, det er jo veldig snart for deg.

Sa det til mannen min og han responderte tørt: "Du ER allerede høygravid". Kanskje ikke så rart han syns det her jeg vagger rundt med den svære magen, som jeg føler i grunnen bråvokste over natta. 

Bildet tatt på fredag:

fuupaw.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...