Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Hei! :hoppe: Gratulerer så masse med baby nr 2 på vei!! Jeg har ikke vært på kg på ett års tid, derav veeeldig sen gratulasjon! :fnise:  Har ikke så mye tid til surfing nå med to små hjemme! Men du må bare glede deg, det er kjempestas med to! :rodmer: Kjempelurt at du har blitt litt sykmeldt, det gjelder å ikke slite seg totalt ut. Jeg var også sykmeldt i tredje trimester, først 40 % og så økte det gradvis til 100 % siste tre ukene før permisjonsstart. Har ikke angret på det. Hadde mye vondt i rygg og bekken, så det var godt å slippe full arbeidsdag. Man vil jo helst fungere ihvertfall bittelitt når man kommer hjem til familien og ikke være totalvrak..:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Sjela skrev:

Uff :fnise: Det går vel over litt etterhvert, og så er vel kanskje Kasper inne i en liten trassalder nå også kanskje? 

Haha, håper du skriver disse ned. Veldig morsomt å ha, og ekstra artig å lese opp i konfirmasjons-eller bryllupstalen :lur:

Det heter visst ikke trassalder, men selvstendighetsalder eller enda bedre: jeg-vil-ikke-alder/jeg-vil-gjøre-selv-alder/jeg-gidder-ikke-høre-på-deg-alder......

Bare å glede seg med andre ord :hoho:

 

18 timer siden, dreia skrev:

Herlig med søskensjalusi! :ironi: 2-åringen her i heimen var raskt ute med å masa om at babyen ikkje måtte ta krona hans (som han fekk til 2-årsdagen i barnehagen). Det er visst den store skrekken. Heldigvis har det ikkje resultert i raserianfall. Dei har me nok av frå før. Storebror er fryktelig flink til å egga fram dei, når han føler det for godt. :P

Ja, er veldig spent på hvordan han vil takle denne babyen. Han er veldig god og skal kose med magen og snakke til baby (gjennom navlen), men hva han egentlig vil synes så fort babyen faktisk er ute og er hos oss permanent.... vel, det blir en interessant sommer dette gitt :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, My84 skrev:

Hei! :hoppe: Gratulerer så masse med baby nr 2 på vei!! Jeg har ikke vært på kg på ett års tid, derav veeeldig sen gratulasjon! :fnise:  Har ikke så mye tid til surfing nå med to små hjemme! Men du må bare glede deg, det er kjempestas med to! :rodmer: Kjempelurt at du har blitt litt sykmeldt, det gjelder å ikke slite seg totalt ut. Jeg var også sykmeldt i tredje trimester, først 40 % og så økte det gradvis til 100 % siste tre ukene før permisjonsstart. Har ikke angret på det. Hadde mye vondt i rygg og bekken, så det var godt å slippe full arbeidsdag. Man vil jo helst fungere ihvertfall bittelitt når man kommer hjem til familien og ikke være totalvrak..:blink:

Næmmen hei My!!!! :hoppendeglad:Så gøy at du er innom. Takk for gratulasjoner. Hvor store er dine blitt nå? 

Ja, jeg syns allerede det hjelper veldig med 20% sykemelding, selv om det blir hektiske dager på jobb av det. Arbeidsoppgavene er jo der, men jeg vet det blir mindre å gjøre etter påske så jeg orker ikke si noe på det før da. I går gikk jeg og la meg 09:30 og stod opp 08:00 i dag. Vært noe våken i løpet av natta, men kjenner at jeg har fått mer søvn enn på lenge og det er såååå godt! Da kan jeg faktisk fungere, både på jobb og når jeg kommer hjem. Stakkars Kasper - det har blitt mye "mamma er sliten, kan du ikke bare leke med togbane selv?" :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå bra at du kjenner at det hjelper med litt sykmelding! Det er bare så viktig å ta de grepene man kan for å komme seg best mulig gjennom prosessen det er å være gravid altså, og ikke bare for deg, men for jobben din, mannen din, Kasper og lille i magen også. Jeg blir glad (og trøtt) av å høre om sovingen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, lille_frosk skrev:

Såå bra at du kjenner at det hjelper med litt sykmelding! Det er bare så viktig å ta de grepene man kan for å komme seg best mulig gjennom prosessen det er å være gravid altså, og ikke bare for deg, men for jobben din, mannen din, Kasper og lille i magen også. Jeg blir glad (og trøtt) av å høre om sovingen din!

Kjenner veldig på at 20% sykemelding var veldig, veldig rett. Håper jeg slipper å øke den mer, men skal passe på meg selv og lytte til kroppen min. Det viktigste er å gjøre en god jobb når jeg er på jobb, ikke halvhjertet og dårlig bare fordi jeg bite tenna sammen og være tøff (og det går jo utover alle deltakerne mine, som jo fortjener at jeg er 100% tilstedeværende).

Så, takk for gode ord Frosken. Du er fin altså :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker har jeg rundet nå og var hos jordmor på onsdag. Ingenting i urin og blodtrykket lå på 90/60, så ingen forandringer der. Ble målt til 30 cm og har ikke like horribel symfysekurve denne gangen som sist, selv om jeg definitivt er noe over normalkurven. Alt virket fint med sparkefrøken. Det vil si - hun er ganske rolig på dagtid. Kjenner litt nå og da, men hun tar HELT AV på nattestid. Ligger våken og kan kjenne hun styrer noe fryktelig. Mistenker hun tar araber flikkflakk inni der, for kjenner henne over alt. Skal det liksom ikke bli dårligere plass nå da? :klo:

I følge appen er hun nå 1.2 kg og går jeg i fødsel nå så vil jeg føde en stor aubergine (i lengden i hvert fall) :ler: 

Formen er grei, men sover fortsatt utrolig dårlig så 20% sykemelding deles som sagt opp på to dager så jeg får sovet ut på morgenen. Det har fungert veldig bra denne uka. Har en del verking i korsryggen nå og kynnere hver dag, samt den kroniske hodepinen (føles som jeg har drukket noen glass vin dagen før), men alt i alt er jeg i grei gravidform. Man er jo sjeldent på topp som gravid, så er jo en del av pakka dette.

Forøvrig vokser magen virkelig om dagen. Får ikke igjen noen av vinterjakkene mine lengre. Har en tynn ullkåpe jeg bruker, som heldigvis fungerer, men da bør det ikke bli noe særlig med minus fremover. Det går greit så lenge det er maks 1-2 minus, så flaks at vi går mot varmere tider nå (selv om det SNØR her på innlandet i dag!!!).

Forresten.... telte over i går og har 8 arbeidsuker igjen på jobb :sjokk::bond: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når begynner de å måle symfysen :klo: Jeg har ikke blitt målt enda, men det er kanskje for tidlig?

Her har det også snødd i dag! Kjedelig å måtte kaste bort penger på en ekstra jakke nå så nærme våren, så mitt tips er lag på lag cardigan og strikkejakker til våren kommer :nigo: Jeg har en litt stor parkas som kommer til å bli brukt mye i vår/sommer tror jeg :fnise: Kjedelig å bruke masse penger på klær som en bare kan ha nytte av i en kort periode...

What, 8 uker igjen!? Det går fort! :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sjela skrev:

Når begynner de å måle symfysen :klo: Jeg har ikke blitt målt enda, men det er kanskje for tidlig?

Her har det også snødd i dag! Kjedelig å måtte kaste bort penger på en ekstra jakke nå så nærme våren, så mitt tips er lag på lag cardigan og strikkejakker til våren kommer :nigo: Jeg har en litt stor parkas som kommer til å bli brukt mye i vår/sommer tror jeg :fnise: Kjedelig å bruke masse penger på klær som en bare kan ha nytte av i en kort periode...

What, 8 uker igjen!? Det går fort! :danse: 

Ja, den tynne ullkåpa er genial for kan strammes i livet etter behov, så i den kan magen bli så stor den bare vil. Har gått i ullgenser og åpen parkas den siste uka før det ble plussgrader (2 plussgrader, må vite!!! hoho), men nå kunne jeg altså dra frem ullkåpa. :Hehe: NEKTER å kjøpe en gravidjakke for noen uker altså (selv om jeg skal opp på påskefjellet om noen uker.... får gå i mannens sine jakker jeg da, selv om jeg ser ut som michelinmannen :hoho: ).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sjela skrev:

Når begynner de å måle symfysen :klo: Jeg har ikke blitt målt enda, men det er kanskje for tidlig?

Glemte å si - symfysen ja. De målte meg ikke før i uke 20-ett-eller-anna sist, men denne gangen allerede i uke 16 på første kontroll hos jordmor. Tror det er veldig individuelt det der :) Jeg gikk på ABC sist forøvrig. Edit: Blandet deg med Toneee, som skal føde der. Det var jo ikke du.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michelinmannen :hoho::hoho::hoho: Sånn føler jeg meg alltid når jeg får på meg en stor og god vinterjakke/boblejakke :ler: Men veldig smart med litt romslige jakker med snøring altså. De er gull verdt :nigo: 

Angående symfysemål var det som jeg trodde. Da er det nok på neste kontroll de sikkert begynner med det. :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, March 03, 2016 at 9.58, Pyntestøv skrev:

Næmmen hei My!!!! :hoppendeglad:Så gøy at du er innom. Takk for gratulasjoner. Hvor store er dine blitt nå? 

Ja, jeg syns allerede det hjelper veldig med 20% sykemelding, selv om det blir hektiske dager på jobb av det. Arbeidsoppgavene er jo der, men jeg vet det blir mindre å gjøre etter påske så jeg orker ikke si noe på det før da. I går gikk jeg og la meg 09:30 og stod opp 08:00 i dag. Vært noe våken i løpet av natta, men kjenner at jeg har fått mer søvn enn på lenge og det er såååå godt! Da kan jeg faktisk fungere, både på jobb og når jeg kommer hjem. Stakkars Kasper - det har blitt mye "mamma er sliten, kan du ikke bare leke med togbane selv?" :flau:

Lille My fyller 3 år i april, og lillebror er 11 mnd. :) Jeg ser at samspillet dem imellom blir bedre og bedre etterhvert som lillebror blir større, og det er moro å se de leke og tulle sammen. 😍 Men foreløpig er storesøster en smule hardhendt med broren sin, så vi må passe på mye når de leker. Plutselig sitter hun oppå broren sin og sier at han er en hest, liksom. :fnise: Flaks at han er ekstremt tålmodig!! Gleder meg litt til jeg ikke trenger å passe på som en smed lenger kjenner jeg. 

Så bra at 20 % sykemelding hjelper. Kjenner meg igjen i det å være sliten etter jobb som gravid, jeg har fortsatt dårlig samvittighet for at jeg stadig brukte tv'en som barnevakt etter at jeg hadde hentet snuppa i barnehagen. :unsure: Men men, man gjør så godt man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sjela skrev:

Michelinmannen :hoho::hoho::hoho: Sånn føler jeg meg alltid når jeg får på meg en stor og god vinterjakke/boblejakke :ler: Men veldig smart med litt romslige jakker med snøring altså. De er gull verdt :nigo: 

Angående symfysemål var det som jeg trodde. Da er det nok på neste kontroll de sikkert begynner med det. :) 

Helt sikkert. Det er litt utdatert har jeg forstått på enklte jordmødre og leger, det viktigste er å følge sin egen kurve :)

11 timer siden, My84 skrev:

Lille My fyller 3 år i april, og lillebror er 11 mnd. :) Jeg ser at samspillet dem imellom blir bedre og bedre etterhvert som lillebror blir større, og det er moro å se de leke og tulle sammen. 😍 Men foreløpig er storesøster en smule hardhendt med broren sin, så vi må passe på mye når de leker. Plutselig sitter hun oppå broren sin og sier at han er en hest, liksom. :fnise: Flaks at han er ekstremt tålmodig!! Gleder meg litt til jeg ikke trenger å passe på som en smed lenger kjenner jeg. 

Så bra at 20 % sykemelding hjelper. Kjenner meg igjen i det å være sliten etter jobb som gravid, jeg har fortsatt dårlig samvittighet for at jeg stadig brukte tv'en som barnevakt etter at jeg hadde hentet snuppa i barnehagen. :unsure: Men men, man gjør så godt man kan.

Akkurat to år i mellom, høres ut som en fin aldersforskjell. Vi fikk et bryllup i midten der som satte stopper for søskenforøkelsen (giftet oss i juni om du ikke fikk med deg det, husker jeg fulgte veldig med på dine forberedelser), men hvis ikke hadde det nok vært 2.5 år mellom disse to om vi kunne ha valgt. Tror dog tre år blir helt fint det også. Har flere vennepar med den aldersforskjellen på barna og de leker også helt super sammen :)

Barnetvvakten brukes fortsatt litt for ofte for min del, men heldigvis er pappaen veldig god på å aktivisere K. Jeg orker ikke herjelekene, men vil han pusle eller gjøre litt mer roligere aktiviteter er jeg ikke vond å be (hører du min dårlige samvittighet, du er ikke såååå dårlig mor altså. Hele tiden :ler:). Men, det er definitivt en mye høyere tilstedeværelse før jeg ble gravid, men det blir vel ikke akkurat så mye bedre de første månedene etter baby kommer heller. Sukk. Heldigvis er faren hjemme i 10 uker etter fødsel (slik som sist, han er lærer), så det hjelper nok veldig i forhold til Kasper og at han får mye oppmerksomhet han også.

Når begynner du å jobbe igjen da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, March 05, 2016 at 10.21, Pyntestøv skrev:

 

Akkurat to år i mellom, høres ut som en fin aldersforskjell. Vi fikk et bryllup i midten der som satte stopper for søskenforøkelsen (giftet oss i juni om du ikke fikk med deg det, husker jeg fulgte veldig med på dine forberedelser), men hvis ikke hadde det nok vært 2.5 år mellom disse to om vi kunne ha valgt. Tror dog tre år blir helt fint det også. Har flere vennepar med den aldersforskjellen på barna og de leker også helt super sammen :)

Barnetvvakten brukes fortsatt litt for ofte for min del, men heldigvis er pappaen veldig god på å aktivisere K. Jeg orker ikke herjelekene, men vil han pusle eller gjøre litt mer roligere aktiviteter er jeg ikke vond å be (hører du min dårlige samvittighet, du er ikke såååå dårlig mor altså. Hele tiden :ler:). Men, det er definitivt en mye høyere tilstedeværelse før jeg ble gravid, men det blir vel ikke akkurat så mye bedre de første månedene etter baby kommer heller. Sukk. Heldigvis er faren hjemme i 10 uker etter fødsel (slik som sist, han er lærer), så det hjelper nok veldig i forhold til Kasper og at han får mye oppmerksomhet han også.

Når begynner du å jobbe igjen da?

 

 

Husker godt at du skrev om bryllupsforberedelsene dine også, men jeg husket ikke helt når bryllupet var. Gratulerer masse på etterskudd. :hjerte: Regner med at det ble en flott dag for dere? ☺ 

2 år i mellom søsken er fint det, men jeg tror 3 år er like bra. Kanskje bedre, fordi den eldste vil forstå mer av det å få et søsken, og kanskje syns det er gøy å få hjelpe til med babyen. Lille My var egentlig veldig lite interessert i lillebror i starten. Det ble en veldig stor overgang for henne å måtte dele meg med lillebroren, men det gikk overraskende bra heldigvis. Tror nok søskenpar med 3 år i mellom også leker kjempefint sammen, og da tar kanskje den eldste litt mer hensyn i leken kan jeg tenke meg. ☺

Tv-barnevakten er fortsatt flittig i bruk her altså, men nå som storesøster nærmer seg 3 år klarer hun å leke litt på egenhånd også, noe som var nærmest umulig for et år siden. Tror ikke de tar noe skade jeg, så lenge man ikke overdriver. Men samvittigheten gnager allikevel, rart med det der.😉

Så utrolig bra at pappaen skal være så lenge sammen med dere etter fødsel, det er jo gull verdt!! Jeg syns det var litt tøft å være alene etter bare 2 små uker, måtte avgårde og hente i barnehagen, og aktivisere Lille My fram til pappaen kom hjem samtidig som jeg ammet og stelte med lillebror. Ikke rart Tv'en var hyppig i bruk. 😉 Det gikk heldigvis fint altså, men det er lett å følge at man ikke strekker til for begge barna. 

Jeg begynner å jobbe i slutten av mai, så jeg skal nyte våren hjemme til fulle! :sol: Håper på mye bra vårvær så vi kan være masse ute. Har blitt mye innesitting i det siste, kjenner jeg er lei av vinterværet nå. Vil IKKE ha mer snø nå!! Husker at det snødde masse i slutten av mars i fjor, det var nemlig rett før lillebror ble født. Satser på at vi slipper noe reprise av det. 😉

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 6.3.2016 at 20.23, My84 skrev:

Husker godt at du skrev om bryllupsforberedelsene dine også, men jeg husket ikke helt når bryllupet var. Gratulerer masse på etterskudd. :hjerte: Regner med at det ble en flott dag for dere? ☺ 

2 år i mellom søsken er fint det, men jeg tror 3 år er like bra. Kanskje bedre, fordi den eldste vil forstå mer av det å få et søsken, og kanskje syns det er gøy å få hjelpe til med babyen. Lille My var egentlig veldig lite interessert i lillebror i starten. Det ble en veldig stor overgang for henne å måtte dele meg med lillebroren, men det gikk overraskende bra heldigvis. Tror nok søskenpar med 3 år i mellom også leker kjempefint sammen, og da tar kanskje den eldste litt mer hensyn i leken kan jeg tenke meg. ☺

Tv-barnevakten er fortsatt flittig i bruk her altså, men nå som storesøster nærmer seg 3 år klarer hun å leke litt på egenhånd også, noe som var nærmest umulig for et år siden. Tror ikke de tar noe skade jeg, så lenge man ikke overdriver. Men samvittigheten gnager allikevel, rart med det der.😉

Så utrolig bra at pappaen skal være så lenge sammen med dere etter fødsel, det er jo gull verdt!! Jeg syns det var litt tøft å være alene etter bare 2 små uker, måtte avgårde og hente i barnehagen, og aktivisere Lille My fram til pappaen kom hjem samtidig som jeg ammet og stelte med lillebror. Ikke rart Tv'en var hyppig i bruk. 😉 Det gikk heldigvis fint altså, men det er lett å følge at man ikke strekker til for begge barna. 

Jeg begynner å jobbe i slutten av mai, så jeg skal nyte våren hjemme til fulle! :sol: Håper på mye bra vårvær så vi kan være masse ute. Har blitt mye innesitting i det siste, kjenner jeg er lei av vinterværet nå. Vil IKKE ha mer snø nå!! Husker at det snødde masse i slutten av mars i fjor, det var nemlig rett før lillebror ble født. Satser på at vi slipper noe reprise av det. 😉

Åhhh, det finnes lite bedre enn å se Kasper leke for seg selv. Gjerne på fem meters avstand med en kaffekopp i hånda :hoho:

Er kjempeheldig med de 10 ukene, så det blir en lett overgang for meg egentlig. Dessverre så gjør det nok at jeg lett lemper K over på faren da for å kunne ta meg av baby. Må være litt obs på det så jeg faktisk er litt tilstede for han også. Han trenger jo mammaen sin og oppmerksomhet fra meg.

Jeg håper sommeren blir god og varm, men ikke i nærheten hva sommeren var med K. Husker du den sommeren? Det var så varmt at jeg måtte hold meg hjemme på dagtid siden det var så gruelig varmt ute for et spedbarn.

Digg med så lang permisjon da. Her går jeg trolig tilbake til jobb i april. Sukk. Har en ivrig far som helst skulle ha delt foreldrepermisjonen 50/50, men der setter jeg foten ned altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag leste jeg at det skulle bli rekordvarme i sommer :daane: Alle andre somre har jeg håpet på det, men som høygravid kan det bare være mildt ute altså :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sjela skrev:

I dag leste jeg at det skulle bli rekordvarme i sommer :daane: Alle andre somre har jeg håpet på det, men som høygravid kan det bare være mildt ute altså :fnise: 

Rekordvarme??? :sjokk: Dette syns jeg var særdeles dårlig planlagt fra meterologene altså :ler:

Jeg fikk leddgikt i fingrene (vanngikt?) de siste ukene av graviditeten sist fordi jeg var så full av vann. Måtte pumpe de opp hver morgen og tommelen hoppet ofte ut av ledd. Gleden av svangerskap altså. Det var en veldig varm mai, med langt over 20 grader hver dag. Frykter det samme skjer denne gangen også med de spådommene. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hakeslepp:

Jeg har tendenser til å få mye vann i kroppen også, så ser virkelig ikke frem til sydenvarme i kombinasjon med graviditet :dry: 

Men synes det er så rart hvordan de kan forutsi sånt så tidlig? :klo:

Var sikker på at jeg leste det på VG, men fant ikke artikkelen igjen, men etter et googlesøk så stemmer det at foreløpige prognoser sier at det blir varmt i Europa i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sjela skrev:

:hakeslepp:

Jeg har tendenser til å få mye vann i kroppen også, så ser virkelig ikke frem til sydenvarme i kombinasjon med graviditet :dry: 

Men synes det er så rart hvordan de kan forutsi sånt så tidlig? :klo:

Var sikker på at jeg leste det på VG, men fant ikke artikkelen igjen, men etter et googlesøk så stemmer det at foreløpige prognoser sier at det blir varmt i Europa i sommer.

Syns de hadde samme prognosene i fjor og da ble det ikke særlig varmt. Varm høst forøvrig, men kald sommer. Så tar det med en klype salt og en svær dose fornektelse :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng! Værfornektelse  ;) Hvis det blir ille har jeg sagt til mannen at jeg skal ligge på sofaen foran vifta (som en strandet hval) og med en liten bjelle i hånda :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sjela skrev:

Godt poeng! Værfornektelse  ;) Hvis det blir ille har jeg sagt til mannen at jeg skal ligge på sofaen foran vifta (som en strandet hval) og med en liten bjelle i hånda :P 

Gå for en kubjelle så hører han deg uansett hvor han er i huset :hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...