Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Generelt synes jeg det er litt slitsomt at det er så mye fokus på kroppen til den gravide! Selv om det i mitt miljø ikke er en trend med små mager, er akkurat størrelse på mage, hvor mye man har lagt på seg og så videre noe veldig mange føler de kan kommentere fritt og høyt. Da blir det jo også et fokus på det ... Jeg er også helt enig med deg, det er en rar og farlig trend, men jeg tror og håper ikke det er veldig store deler av den gravide befolkningen som prøver å følge den. Selv om det VIRKELIG er skremmende når overleger slår alarm fordi de har gravide som velger å røyke gjennom hele svangerskapet for å få SMÅ BARN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, lille_frosk skrev:

Generelt synes jeg det er litt slitsomt at det er så mye fokus på kroppen til den gravide! Selv om det i mitt miljø ikke er en trend med små mager, er akkurat størrelse på mage, hvor mye man har lagt på seg og så videre noe veldig mange føler de kan kommentere fritt og høyt. Da blir det jo også et fokus på det ... Jeg er også helt enig med deg, det er en rar og farlig trend, men jeg tror og håper ikke det er veldig store deler av den gravide befolkningen som prøver å følge den. Selv om det VIRKELIG er skremmende når overleger slår alarm fordi de har gravide som velger å røyke gjennom hele svangerskapet for å få SMÅ BARN!

Ja, i min vennegjeng er det heller ingen press på hvordan man ser ut verken før, underveis eller etter en gravditet, men jeg kan innimellom føle på det når jeg blar i bilder på sosiale medier.

Altså, mødre som røyker under graviditet bør faktisk meldes inn til barnevernet. Jeg er helt seriøs. Vi lever i et opplyst samfunn hvor farene tilknyttet røyking er allmennseie, og alle røykende gravide har på et eller annet tidspunkt fått forklart hva røyking faktisk gjør med fosteret (det får ikke puste ordentlig). Altså, det er regelrett barnemishandling og hvis man da, med viten og vilje, likevel røyker tiltross for hvordan det oppleves for den lille i magen så antar jeg du mangler noe essensielt i ditt følelsesregister. Jeg er kanskje alt for kategorisk nå, men jeg tenker at uansett bør alle meldes inn. Barnevernet gjør ingenting av røyking, det forstår jeg, men de kan jo fort plukke opp et mønster om det fortsetter å komme inn bekymringsmeldinger fra barnehage/skole/andre i nærmiljøet og jo tidligere man kan etablere et slikt mønster desto bedre. (Jeg vet jeg ressonerer hovedsakelig med følelsene nå, men dette gjør meg regelrett forbanna!! :kjefte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så enig! Altså, jeg vet at det finnes tilfeller der det er vurdert at det er bedre at den gravide røyker enn at hun kutter ut, og at fokuset heller er på å kutte ned. I samråd med lege/jordmor/behandler. Det får være en ting, det er så langt ute på siden (og der er gjerne bv orientert fra før ...). Men ja, jeg er enig - når man med vitende og vilje velger å utsette barna sine for sånt, så tenker jeg også at det er noe veldig galt et sted. I dag så jeg også en høygravid røyke. Hun var innlagt på Obs-posten samtidig som meg ... Blir så sint altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå enig! Det provoserer meg noe helt enormt, og jeg har forsnakket meg i flere settinger når jeg har vært vitne til det. Jeg ble utrolig skuffet over en venninne som gikk gravid med sitt første barn og ikke kastet røyken. Før hun ble gravid sa hun allerede om hun var usikker om hun klarte å slutte å røyke når hun ble gravid, og at hennes søster hadde jo også røyka under graviditeten (uten noen problemer selvfølgelig :klaske: ). Jeg mista litt respekten for henne, men tenkte også at det ville endre seg når hun ble gravid. Men nei, hun fortsatte å røyke. Da jeg kommenterte det sa hun at hun hadde slutta et par dager og da ble hun så stressa at hun var på legevakta fordi hun blødde og var sikker på at hun hadde mista ungen. Og da sa legen det var bedre å røyke litt enn å stresse ungen :haar: Det er ikke første gang jeg hører den unnskyldningen der altså. Jeg blir litt matt over holdningene til folk. Man burde jo få et beskyttelsesinstinkt som kicker inn i det man blir gravid hvor man da prøver å gjøre det aller beste for barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.1.2016 at 17.14, lille_frosk skrev:

Åh, jeg er så enig! Altså, jeg vet at det finnes tilfeller der det er vurdert at det er bedre at den gravide røyker enn at hun kutter ut, og at fokuset heller er på å kutte ned. I samråd med lege/jordmor/behandler. Det får være en ting, det er så langt ute på siden (og der er gjerne bv orientert fra før ...). Men ja, jeg er enig - når man med vitende og vilje velger å utsette barna sine for sånt, så tenker jeg også at det er noe veldig galt et sted. I dag så jeg også en høygravid røyke. Hun var innlagt på Obs-posten samtidig som meg ... Blir så sint altså.

Har du sett Master of None på Netflix? Det gjør de en borgerarrest på t-banen av en fyr som onarerer i full offentlighet. Tenker man kunne gjort det samme med de gravide som røyker. Kanskje ikke borgerarrest, men dratt frem noen plakater med bilder som denne:

Smoke_Baby_Photo.jpeg

Den veldig dramatiske versjonen:

image.jpeg

Public shaming (hva er det på norsk igjen a? :klo:) på sitt beste (verste?).

Men, så er jeg for feig til å ta konfrontasjonen alene da.

9 timer siden, Sjela skrev:

Jeg er sååå enig! Det provoserer meg noe helt enormt, og jeg har forsnakket meg i flere settinger når jeg har vært vitne til det. Jeg ble utrolig skuffet over en venninne som gikk gravid med sitt første barn og ikke kastet røyken. Før hun ble gravid sa hun allerede om hun var usikker om hun klarte å slutte å røyke når hun ble gravid, og at hennes søster hadde jo også røyka under graviditeten (uten noen problemer selvfølgelig :klaske: ). Jeg mista litt respekten for henne, men tenkte også at det ville endre seg når hun ble gravid. Men nei, hun fortsatte å røyke. Da jeg kommenterte det sa hun at hun hadde slutta et par dager og da ble hun så stressa at hun var på legevakta fordi hun blødde og var sikker på at hun hadde mista ungen. Og da sa legen det var bedre å røyke litt enn å stresse ungen :haar: Det er ikke første gang jeg hører den unnskyldningen der altså. Jeg blir litt matt over holdningene til folk. Man burde jo få et beskyttelsesinstinkt som kicker inn i det man blir gravid hvor man da prøver å gjøre det aller beste for barnet sitt.

Jeg blir nesten mest skuffet av den legen, som får seg til å si noe sånt. Da lurer jeg litt på hva kvaliteten egentlig er på det legestudiet han/hun har gått på, eller om vedkommende bare er mindre intelligent. Det er IKKE bedre å røyke. Barnet har det mye verre i mange timer etter den ene røyken, enn stress en kortvarig periode. :sinna:

Det er synd dette beskyttelsesinstinktet ikke ligger like latent i oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Har jeg kommentert det har jeg hørt samme regla fra samtlige. Så denne legen kan ikke være den eneste. Alternativet er jo at denne kommentaren er viden kjent og benyttes som unnskyldning av samtlige røykere. Viktig å rettferdiggjøre handlingene sine vettu :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakket med en venninne her om dagen som fortalte at i hennes tidligere jobb hadde en høygravid blitt advart om at hun kom til å bli avskjediget om hun ikke øyeblikkelig sluttet å stå utenfor døren på jobb og røyke i arbeidstiden. Det var et ganske tydelig signal om at dette er noe de aller fleste syns er helt uakseptabelt. De mente at det var så stigmatisert at det reflekterte dårlig på firmaet at hun stod der foran kunder og det hele med struttemagen og røyken i hånda.

Jeg mener også at det kan kvalifisere til omsorgssvikt. Har heldigvis ingen bekjente som jeg vet om at har gjort noe slikt, jeg hadde hatt store problemer med å forholde meg til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også blir voldsomt provosert av folk som røyker og/eller snuser i svangerskapet. Ærlig talt! Det er faktisk bare å slutte. Ja, det er vanskelig og jævlig (har slutta å snuse selv for et par år siden), men det er faktisk bare å droppe å ta en. Om man ikke klarer å sette barnet sitt først... Da burde man droppet å bli gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er veldig bastante i uttalelsene deres nå... Det er i endel tilfeller bedre å kutte ned, dette er ikke bare noe de sier, på grunn av stresset som det medfører å ha abstinenser. Dette er en avveiningssak. I de tilfeller hvor man planlegger å bli gravid så er det selvfølgelig nødvendig å slutte først. Jeg slutta å snuse før jeg ble gravid... 

Mange blir uplanlagt gravide og de aller, aller fleste røyker faktisk ikke under graviditet. Jeg er på ingen måte for det men det finnes flere farger enn sort og hvitt (som forøvrig ikke er farger) ;)

Jeg blir også litt satt ut når jeg ser gravide som røyker, noe som heldigvis ikke skjer så ofte, og tenker mitt altså.... Men det kan finnes så mange omstendigheter som man ikke vet om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sjela skrev:

Enig. Har jeg kommentert det har jeg hørt samme regla fra samtlige. Så denne legen kan ikke være den eneste. Alternativet er jo at denne kommentaren er viden kjent og benyttes som unnskyldning av samtlige røykere. Viktig å rettferdiggjøre handlingene sine vettu :daane: 

 

10 timer siden, toneeee_ skrev:

Jeg snakket med en venninne her om dagen som fortalte at i hennes tidligere jobb hadde en høygravid blitt advart om at hun kom til å bli avskjediget om hun ikke øyeblikkelig sluttet å stå utenfor døren på jobb og røyke i arbeidstiden. Det var et ganske tydelig signal om at dette er noe de aller fleste syns er helt uakseptabelt. De mente at det var så stigmatisert at det reflekterte dårlig på firmaet at hun stod der foran kunder og det hele med struttemagen og røyken i hånda.

Jeg mener også at det kan kvalifisere til omsorgssvikt. Har heldigvis ingen bekjente som jeg vet om at har gjort noe slikt, jeg hadde hatt store problemer med å forholde meg til det..

 

8 timer siden, kaffemor skrev:

Jeg også blir voldsomt provosert av folk som røyker og/eller snuser i svangerskapet. Ærlig talt! Det er faktisk bare å slutte. Ja, det er vanskelig og jævlig (har slutta å snuse selv for et par år siden), men det er faktisk bare å droppe å ta en. Om man ikke klarer å sette barnet sitt først... Da burde man droppet å bli gravid. 

Kaffemor/Sjela/Tone, svarer dere under ett jeg:

Hurra for den jobben Tone, det er nesten den type tiltak som må til. Det reduserte i hvert fall inntaket av sigaretter per dag, men om det var nok til å gi vordende mor en realitetsorientering er jo noe annet. Håper det.

Men ja, jeg er enig med alle dere og syns det er utrolig at fortsatt 7% av røykende kvinner fortsetter når de blir gravide. I Norge altså. Det er veldig høye tall. 

 

4 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg synes dere er veldig bastante i uttalelsene deres nå... Det er i endel tilfeller bedre å kutte ned, dette er ikke bare noe de sier, på grunn av stresset som det medfører å ha abstinenser. Dette er en avveiningssak. I de tilfeller hvor man planlegger å bli gravid så er det selvfølgelig nødvendig å slutte først. Jeg slutta å snuse før jeg ble gravid... 

Mange blir uplanlagt gravide og de aller, aller fleste røyker faktisk ikke under graviditet. Jeg er på ingen måte for det men det finnes flere farger enn sort og hvitt (som forøvrig ikke er farger) ;)

Jeg blir også litt satt ut når jeg ser gravide som røyker, noe som heldigvis ikke skjer så ofte, og tenker mitt altså.... Men det kan finnes så mange omstendigheter som man ikke vet om. 

Må nesten si meg totalt uenig med deg der LilleMy. Rett og slett fordi Helsedirektoratet går ut og sier at det ikke finnes grunnlag for å tro at uro og ubehag hos mor i forbindelse med røykesug virker negativt på barnet. 

Jeg mener at i dette tilfelle er det nettopp viktig å være sort/hvitt, for hvis ikke gir det rom for fortolkninger. Risikoene for senskader på barnet er stor, i tillegg til at det opplever åndenød av røykingen når den pågår. Siterer jeg: " Når mor røyker dannes det kullos (karbonmonoksid) som går over i blodet. Kullosen stjeler plassen fra oksygenet i de røde blodlegemene og fører til at både mor og barn får mindre oksygen enn de skulle hatt. Hos mor er halvparten av kullosinnholdet forsvunnet etter ca. to timer. For fosteret tar det ca.sju timer før konsentrasjonen er halvert, sier Øien." 

7 % av røykene kvinner forsetter å røyke under graviditet. Jeg syns det er et urovekkende tall jeg. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tror jeg så Master of None på en kveld :fnise: Veldig festlig! Farlig når Netflix legger ut fulle sesonger på en gang. Jeg sluker dem rått! Snart er det også sesongstart for flere serier jeg har gått og ventet på. Better call saul i februar, Bloodline i mars og Orphan black kommer i april :danse:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest at den unnskyldningen med at det er bedre for baby å røyke enn stresset ved å slutte bare er tullball. Bedre med stress i noen uker enn pustevansker og nikotin i morkaka i 9 mnd! Nå skal jeg ikke påberope meg noe voldsomme medisinske kunnskaper om tema, men må innrømme at jeg er svart hvitt i denne saken altså... Jeg klarer rett og slett ikke ha forståelse for folk som røyker i svangerskapet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kroppsfokus er jeg veldig enig! Har tatt meg selv å bli litt påvirket selv også - bli opptatt av hvor mye jeg går opp i vekt etc. Mer enn det som kanskje er bra. Litt ekkel følelse! Heldigvis er jeg landets største matvrak :hoho: Og oppegående nok til å skjønne at slanking og svangerskap ikke hører sammen. Men når jeg som alltid har hatt et veldig avslappet forhold til mat og vekt kan få disse tankene.. Litt skremmende.. 

Leste en tråd i termingruppen på Facebook om det i dag. Var flere av de som ønsket å føde snart (!!!) fordi at de var lei av å være gravide. Vurderte å begynne å prøve ut kjerringrådene liksom. Skremmende. Flere av de var i uke 33-34 liksom. Hva tenker man med da?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Pyntestøv skrev:

Public shaming (hva er det på norsk igjen a? :klo:) på sitt beste (verste?).

 

Offentlig henrettelse? :fnise:

Jeg tenker at det finnes visse tilfeller hvor det ikke er helt svart/hvitt. Dersom man for eksempel jobber med gravide rusmisbrukere er ikke nødvendigvis det å kutte ut røyk det aller viktigste, og det er også noe man hele tiden må avveie i forhold til andre ting. Dersom noen få røyk om dagen klarer å gjøre den gravide i stand til å for eksempel slutte å ruse seg, evt. trappe kraftig ned på rusmisbruk, så er det positivt i det store og det hele - i en situasjon som er forferdelig tragisk for babyen uansett, og hvor damage control er fokus. Men det gjelder så fryktelig få, og disse blir stort sett fulgt veldig tett opp av behandlingsapparat uansett - her snakker vi virkelig om unntakene liksom. Og man kan ikke basere seg på unntak. Utover dette synes jeg ikke det er en eneste god grunn til å røyke mens man er gravid, og er fullstendig enig med deg Pyntestøv!! Jeg synes også det er et urovekkende tall. 

Sånn bortsett fra det, hvordan går det med deg? Hvordan er formen? Og hodepinen? Og synes du magen vokser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sjela skrev:

Haha, jeg tror jeg så Master of None på en kveld :fnise: Veldig festlig! Farlig når Netflix legger ut fulle sesonger på en gang. Jeg sluker dem rått! Snart er det også sesongstart for flere serier jeg har gått og ventet på. Better call saul i februar, Bloodline i mars og Orphan black kommer i april :danse:

 

Jeg også elsker når det legges ut fulle sesonger, men ser for det meste på HBO Nordic og der gjøres det lite :filer: Såååå kjedelig å må vente en hel uke på hver episode når man er hekta :ler:

21 timer siden, kaffemor skrev:

Jeg har også lest at den unnskyldningen med at det er bedre for baby å røyke enn stresset ved å slutte bare er tullball. Bedre med stress i noen uker enn pustevansker og nikotin i morkaka i 9 mnd! Nå skal jeg ikke påberope meg noe voldsomme medisinske kunnskaper om tema, men må innrømme at jeg er svart hvitt i denne saken altså... Jeg klarer rett og slett ikke ha forståelse for folk som røyker i svangerskapet! 

 

21 timer siden, kaffemor skrev:

Ang kroppsfokus er jeg veldig enig! Har tatt meg selv å bli litt påvirket selv også - bli opptatt av hvor mye jeg går opp i vekt etc. Mer enn det som kanskje er bra. Litt ekkel følelse! Heldigvis er jeg landets største matvrak :hoho: Og oppegående nok til å skjønne at slanking og svangerskap ikke hører sammen. Men når jeg som alltid har hatt et veldig avslappet forhold til mat og vekt kan få disse tankene.. Litt skremmende.. 

Leste en tråd i termingruppen på Facebook om det i dag. Var flere av de som ønsket å føde snart (!!!) fordi at de var lei av å være gravide. Vurderte å begynne å prøve ut kjerringrådene liksom. Skremmende. Flere av de var i uke 33-34 liksom. Hva tenker man med da?! 

Er som deg - jeg syns det er for lett å falle inn i dårlige unnskyldninger fremfor å faktisk bare ha det veldig ubehagelig i noen uker. Det er rett og slett prisen man må betale for å være gravid. 

Ja, du er jo tynn (skrev du ikke grenset til undervektig, mon tro i din dagbok?) og da skal man jo legge på seg og gjerne mer enn oss som er normalvektige. Basert på hva jeg har lest i dagboka så tror jeg din vektoppgang er veldig sunn, især mtp hvor utrolig sliten man kan bli av amming. Da er det godt å ha litt å tære på (det forsvinner fort. 23 kg var borte på 6 mnd hos meg og jeg gikk kun opp 13 kilo i svangerskapet :sjokk:). Men, selv om jeg skriver dette og vet dette godt selv så får jeg selv panikk over vektnåla og må be til vektguden hver gang jeg stiger opp på faenskapet :hoho:

Altså...hæ? Er dette unge mødre uten noe særlig form for utdannelse? :scorpis:Ja, de har kanskje et tungt og vanskelig svangerskap de som sier dette, men det forandrer ikke på faktumet at et svangerskap er i gjennomsnitt 40 uker langt for en grunn. Det er jo hårreisende. Heldigvis så fungerer jo ikke slike kjerringråd og især ikke så tidlig når man er helt umodne, så de får heller slite seg ut ved å gå i trapper og kjøre på humpete veier :fnise:

20 timer siden, lille_frosk skrev:

Offentlig henrettelse? :fnise:

Jeg tenker at det finnes visse tilfeller hvor det ikke er helt svart/hvitt. Dersom man for eksempel jobber med gravide rusmisbrukere er ikke nødvendigvis det å kutte ut røyk det aller viktigste, og det er også noe man hele tiden må avveie i forhold til andre ting. Dersom noen få røyk om dagen klarer å gjøre den gravide i stand til å for eksempel slutte å ruse seg, evt. trappe kraftig ned på rusmisbruk, så er det positivt i det store og det hele - i en situasjon som er forferdelig tragisk for babyen uansett, og hvor damage control er fokus. Men det gjelder så fryktelig få, og disse blir stort sett fulgt veldig tett opp av behandlingsapparat uansett - her snakker vi virkelig om unntakene liksom. Og man kan ikke basere seg på unntak. Utover dette synes jeg ikke det er en eneste god grunn til å røyke mens man er gravid, og er fullstendig enig med deg Pyntestøv!! Jeg synes også det er et urovekkende tall. 

Sånn bortsett fra det, hvordan går det med deg? Hvordan er formen? Og hodepinen? Og synes du magen vokser?

Gravide rusmisbrukere har jeg ikke engang tenkt på her. De er så i fåtall og er slikt et særtilfelle at de er helt på sidelinja. Kanskje de utgjør 1% av de totalt 7% som røyker i svangerskapet? Men, når det er sagt så er jeg enig i at det er bedre at de røyker enn å ta rusmidler (også metadon). 

Har hatt hodepine hele uka, men det tror jeg er forårsaket av virus. Kasper ble syk på lørdag og har vært syk siden. Lengste, sammenhengende sykdommen vi har opplevd så langt. Feber hver dag i snart en uke. Stakkars lille.

Magen kommenterer alle andre at blir større, men ser det ikke selv. Bør kanskje måle med målebånd, men hun har som regel turnoppvisning flere ganger om dagen så regner med alt er fint. Jordmor på tirsdag så da får jeg full sjekk :) Takk som spør, det syns jeg var hyggelig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg også har litt problemer med å akseptere økning i vekt og kroppsendring :sjenert: Foreløpig har jeg ikke gått opp noe, men kroppen ser allikevel helt annerledes ut. Skikkelig dvask med oppblåst utovermage og pløsete midje. Hva skjedde liksom :P 

Håper hodepinen forsvinner så du bare kan nyte helga :) Det verste som finnes er hodepine :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Sjela skrev:

Jeg må innrømme at jeg også har litt problemer med å akseptere økning i vekt og kroppsendring :sjenert: Foreløpig har jeg ikke gått opp noe, men kroppen ser allikevel helt annerledes ut. Skikkelig dvask med oppblåst utovermage og pløsete midje. Hva skjedde liksom :P 

Håper hodepinen forsvinner så du bare kan nyte helga :) Det verste som finnes er hodepine :( 

Det er jo utrolig bra å ikke ha lagt på seg noe overhode. Jeg la på meg 2 kilo bare fra uke 4 - 10. Og føler vektoppgangen har fortsatt i samme tempo, men så kastet jeg forsåvidt aldri opp og kvalmen kom som et resultat av at jeg hadde spist, ikke i forkant. Sååååå, ehhhh, ja. Jeg har nok spist på meg en del kilo i starten gitt :sjenert:

Ja, hadde tenkt å trene, men nå drar jeg bare hjem og går en tur med hunden. Tør ikke presse kroppen i tilfelle den klapper helt sammen. Ikke verdt det når jeg har sykt barn hjemme og en mann som også halter i formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mammabekymring:

Syvende dag med feber på Kasper. Våknet av et vræl i morges kl. 07 og da viste det seg at han hadde 40.2 i feber. Han som virket så bra i går. Hadde ikke feber før på kvelden og da på 38.5, ikke noe voldsomt når det er et barn. Men i dag var det tilbake på høy feber og en gutt som ikke ville at mammaen skulle gå på jobb stakkars. Sovnet i pappa sine armer og sov til 10:15, da ble han vekt og måtte dra til legen som nok en gang kom til konklusjonen: virus (samme konklusjon som tidligere i uka, merkelig nok). Medisin? Hvile, febernedsettende og væske. Det er forsåvidt det eneste han har gjort i dag. Sovet, sett på tv og drukket masse juice. Sovnet til Andy's (viiiille dinooooeventyyyyyr, ja, det må du berre sjåååå) halv syv. Håper masse søvn er den beste medisinen, men har fått en ny bekymring: feberkrampe. Det som kan slå inn når barnet får over 40 i feber, veldig skremmende opplevelse visstnok. Så er usikker på hvor godt jeg kommer til å sove i natt gitt.

Så etter en uke med sykdom går vi inn i nok en rolig innehelg..... jeg kommer snart til å fly på veggen :bond:

 

Noen som har gode tips til inneaktiviteter? Har lekt mye med togbane/duplo, tegnet, malt (fingermalt også), lest bøker, spilt på nettbrett, sett filmer/barneprogrammer, lekt gjemsel med lommelykt, kledd oss ut. Nevn noe - vi har gjort det :ler: Har vært noen runder ute og kjøpt inn nye leker, men det er jo egentlig underholdning for kun en kort periode.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Febernedsettende er lurt når han har så høy feber, så unngår dere sjansen for feberkramper. Ellers mye væske og passe på at han ikke er for innpakket og varm :) Stakkars lille, håper det går raskt bedre. Ellers så er det mye fine tips på instagram, jeg følger blant annet en konto som heter pysslamedkidsen som har mange morsomme ideer til å lage små leker av, hvis dere trenger litt inspirasjon og vil få tiden til å gå sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, toneeee_ skrev:

Febernedsettende er lurt når han har så høy feber, så unngår dere sjansen for feberkramper. Ellers mye væske og passe på at han ikke er for innpakket og varm :) Stakkars lille, håper det går raskt bedre. Ellers så er det mye fine tips på instagram, jeg følger blant annet en konto som heter pysslamedkidsen som har mange morsomme ideer til å lage små leker av, hvis dere trenger litt inspirasjon og vil få tiden til å gå sammen :) 

Ja. Vi gav han totalt tre ganger i går. Morgen, ettermiddag og når vi la oss, så ble en stille og rolig natt med en gutt som våknet blid og feberfri :)

Takk for tipset!! :tommelopp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...