Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Forresten, fikk noen med seg at jeg tok en toxoplasmosetest? Gjorde det grunnet ufrivillig konsumering av en halvrå hamburger, så etter litt googling hadde babyen både blitt blind og fått en hjerneskade. Siden det hjelper veldig å ta antibiotika om det skulle skje så tok jeg testen for å sjekke opp og gjett hva. Jeg har antistoffer allerede mot toxoplasmose. Noe som betyr at jeg en eller annen gang har blitt smittet for lenge siden. Noe som ikke er utenkelig med tanke på at jeg har spist mange gulrøtter med jord på, uhorvelige mengder spekemat, jeg liker biffen så blodig at det er massakre på tallerken og er oppvokst med katt. 

Først ble jeg dritglad og tenkte haaaaallooooo - spekemat. Hei igjen fenalår, og godmorn' du digge, bloddryppende biff! Men nei, jeg hadde jo glemt bort at alt kan jo inneholde listeria også. Dustelisteria. Den kjipe vennen ingen vil ha fordi han bare skaper kvalme. :sinna:

 

Jaja, kan ferie med at det er 8 dager til ultralyd. Det er jo snart bare en uke det!!! :bond:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjente jeg ble veldig glad på dine vegne med tanke på alt det deilige du plutselig kunne spise igjen, men så var det listeria da...
Kjenner jeg ble litt bitter på dine vegne :sur:

8 dager til oul? :hakeslepp: Ditt svangerskap har offisielt gått fra å være verdens lengste til å bli verdens raskeste! 8 dager til du mest sannsynlig får vite kjønn! Kjenner kontrollfreaken i meg synes det er blodig urettferdig at du får vite kjønn nå, mens jeg må vente til langt uti februar. URETTFERDIG! :snurt::fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøken Vims skrev:

Kjente jeg ble veldig glad på dine vegne med tanke på alt det deilige du plutselig kunne spise igjen, men så var det listeria da...
Kjenner jeg ble litt bitter på dine vegne :sur:

8 dager til oul? :hakeslepp: Ditt svangerskap har offisielt gått fra å være verdens lengste til å bli verdens raskeste! 8 dager til du mest sannsynlig får vite kjønn! Kjenner kontrollfreaken i meg synes det er blodig urettferdig at du får vite kjønn nå, mens jeg må vente til langt uti februar. URETTFERDIG! :snurt::fnise:

 

Hallo, du er 12 uker i dag!! 12 uker :danse::duskedame:Det går jo dritfort nå. 

Ja, nå begynner dette svangerskapet endelig å ta til fornuften og få litt fart på seg. Men, etter OUL er det lite å glede seg til annet enn flere timer med forjævlige smerter, til verdens beste premie blir servert. Det er jo 20 uker, og sikkert 21, uker å vente for min del så da er det kjempelang tid med nada, så da kan jeg glede meg til din ultralyd i det minste :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sjokkert over at jeg IKKE testet positivt for toxo - jeg var et lite villbarn som kledde meg naken i krabbet rundt i stallen ("ingen har sett hester med klær på mamma"), spiste gulrøtter rett fra jorden og generelt sikkert har spist et par-tre kilo jord opp igjennom. Men nei. Jeg blir skikkelig irritert på listeriaen nå kjenner jeg, for ellers ville jeg såå levd gjennom deg resten av svangerskapet! Spekeskinke ... Slurp. (Man skulle forresten hatt sånn immunitetsgreie for rødvin også!)

Og - jeg orker ikke engang å tenke på dadler med bacon, haaalloooo søte matgud!! Det vil jeg ha!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pyntestøv skrev:

Forresten, fikk noen med seg at jeg tok en toxoplasmosetest? Gjorde det grunnet ufrivillig konsumering av en halvrå hamburger, så etter litt googling hadde babyen både blitt blind og fått en hjerneskade. Siden det hjelper veldig å ta antibiotika om det skulle skje så tok jeg testen for å sjekke opp og gjett hva. Jeg har antistoffer allerede mot toxoplasmose. Noe som betyr at jeg en eller annen gang har blitt smittet for lenge siden. Noe som ikke er utenkelig med tanke på at jeg har spist mange gulrøtter med jord på, uhorvelige mengder spekemat, jeg liker biffen så blodig at det er massakre på tallerken og er oppvokst med katt. 

Først ble jeg dritglad og tenkte haaaaallooooo - spekemat. Hei igjen fenalår, og godmorn' du digge, bloddryppende biff! Men nei, jeg hadde jo glemt bort at alt kan jo inneholde listeria også. Dustelisteria. Den kjipe vennen ingen vil ha fordi han bare skaper kvalme. :sinna:

 

Jaja, kan ferie med at det er 8 dager til ultralyd. Det er jo snart bare en uke det!!! :bond:

 

:ler: Beklager at jeg ler, men det var akkurat slikt jeg også tenkte.. Før jeg kom på at det eneste jeg nå kan gjøre uten å bekymre meg er å spise gulrøtter og salat uten å vaske det, og at det egentlig ikke fristet sånn veldig mye uansett :fnise:

Hipp hurra for snart OUL :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.12.2015 at 18.15, toneeee_ skrev:

:ler: Beklager at jeg ler, men det var akkurat slikt jeg også tenkte.. Før jeg kom på at det eneste jeg nå kan gjøre uten å bekymre meg er å spise gulrøtter og salat uten å vaske det, og at det egentlig ikke fristet sånn veldig mye uansett :fnise:

Hipp hurra for snart OUL :nigo:

Ja, en uke igjen nå. Endelig!! Føler jeg har ventet lenge (og det har jeg jo også, siden uke 11 da jeg fikk innkallelsen i posten).

 

-----------------------------------------------------------------

Da er jeg 18 uker og har siste halvtimen på jobb før ferie!! :strix: 

Pinnekjøtt i kveld, pynting av hus og hele bøtteballeten kan sparkes i gang da familien ankommer sånn ca. kl. 16:00. For en etterlengtet jul dette har vært. Og bare to episoder igjen av julekongen :bond: Jeg syns det er mest spennende i heimen og tvinger K til å sitte og følge med meg, om han vil eller ei.

I går var han så morsom. Skulle bade og han spør pent om ikke jeg kan bade med han. I det jeg kler av meg så spør jeg, for hundrede gang, hva har mamma inne i magen og da kommer det kjapt: "mamma, du har baby i magen". Som om det var helt selvfølgelig og nå måtte jeg slutte å mase om noe så innlysende :ler: Etterpå klinket han til med å fortelle meg en blank løgn, for ut av barnemunnen kom det en historie om at bestefaren hentet han i barnehagen den dagen. Noe som selvfølgelig ikke var sant. Livlig fantasti allerede der altså. 

Sånn språkmessig veksler han mellom å snakke masse usammenhengende til å snakke lange, grammatisk korrekte setninger. Litt sånn schizofren utvikling føler jeg :hoho:

Men, nok om meg og sjarmtrollet. For ikke bare sier han mye morsom, han er jo så ufattelig søt med playmo-frisyre og store, blå øyne. Jeg tror han vet det selv, for han blir fortalt rimelig ofte hvor søt og fin han er (jeg er en sånn mor).

Håper alle får en utrolig fin juletid og til alle gravide - slappet mye av! :opplyser: (Note to self der altså). 

 

 

PS: Sparkefest i magehuset i skrivende stund. Det er HELT fantastisk følelse. Hadde glemt hvor fint det er. Er lite tvil nå, fikk et par reale dult i morges, så gleder meg til det også kjennes utenpå magen om noen uker. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21. desember 2015 at 17.44, lille_frosk skrev:

Jeg er litt sjokkert over at jeg IKKE testet positivt for toxo - jeg var et lite villbarn som kledde meg naken i krabbet rundt i stallen ("ingen har sett hester med klær på mamma"), spiste gulrøtter rett fra jorden og generelt sikkert har spist et par-tre kilo jord opp igjennom. Men nei. Jeg blir skikkelig irritert på listeriaen nå kjenner jeg, for ellers ville jeg såå levd gjennom deg resten av svangerskapet! Spekeskinke ... Slurp. (Man skulle forresten hatt sånn immunitetsgreie for rødvin også!)

Og - jeg orker ikke engang å tenke på dadler med bacon, haaalloooo søte matgud!! Det vil jeg ha!!!

😯😯😯😯 kan vi ikke spise dadler med bacon? Hvorfor ikke? Jeg har ikke spist det, men har aldri tenkt at vi ikke kan heller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, yabbadoo skrev:

😯😯😯😯 kan vi ikke spise dadler med bacon? Hvorfor ikke? Jeg har ikke spist det, men har aldri tenkt at vi ikke kan heller??

Jojo, vi kan!!! Var bare at jeg ikke hadde noen tilgjengelig i øyeblikket :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lille_frosk skrev:

Jojo, vi kan!!! Var bare at jeg ikke hadde noen tilgjengelig i øyeblikket :ler:

Fjooooh! For en misforståelse! Hehehehehehehe. Fikk enormt lyst på det i det jeg leste det, nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle som har vært innom dagboka har hatt en fin jul så langt (God jul Tekola!!) og klarer å slappe av og nyte. Selv har jeg stresset mye og er veldig sliten. Sover mye, men samtidig godt å ferie med familie og ha ferie.

Forsåvidt så dro nettopp min familie og del to med svigerfamilien starter i kveld, så her er jula langt fra over. Har spist så store mengder godterier at det er flaut, men sliter veldig med julemiddagene så da blir det mye annet vomfyll. (Forutenom pinnekjøtt selvsagt, pinnekjøtt går ned uten problem).

Det er mye dulter i magen, frem til i dag. Vært veldig stille. Kjent et og annet svakt, men hørte hjertelyden i går så må bare prøve å ikke stresse. Han har jo mye plass enda. Ordinær ultralyd er om to dager. Noen som tør å tippe?

Her er lista så langt, så langt overvekt på guttetipping:

Jeg - Gutt
Mamma - Jente
Søster - Gutt
Svigermor - Jente
Svigerinne - Jente
Venninne 1 - Gutt
Venninne 2 - Gutt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pyntestøv skrev:

Håper alle som har vært innom dagboka har hatt en fin jul så langt (God jul Tekola!!) og klarer å slappe av og nyte. Selv har jeg stresset mye og er veldig sliten. Sover mye, men samtidig godt å ferie med familie og ha ferie.

Forsåvidt så dro nettopp min familie og del to med svigerfamilien starter i kveld, så her er jula langt fra over. Har spist så store mengder godterier at det er flaut, men sliter veldig med julemiddagene så da blir det mye annet vomfyll. (Forutenom pinnekjøtt selvsagt, pinnekjøtt går ned uten problem).

Det er mye dulter i magen, frem til i dag. Vært veldig stille. Kjent et og annet svakt, men hørte hjertelyden i går så må bare prøve å ikke stresse. Han har jo mye plass enda. Ordinær ultralyd er om to dager. Noen som tør å tippe?

Her er lista så langt, så langt overvekt på guttetipping:

Jeg - Gutt
Mamma - Jente
Søster - Gutt
Svigermor - Jente
Svigerinne - Jente
Venninne 1 - Gutt
Venninne 2 - Gutt
 

Har stresset meg helt utslitt jeg og, og vi har jo ikke hatt i nærheten så mye selskapeligheter som dere. Besøket vårt dro feks ikke hjem før kl 01:15 på natten på julaften, og da var jeg så sliten at det var nummeret før jeg hylgrein :grine:  Så første og andre juledag har vært særdeles rolige.  

 

Jeg tipper :babyjente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente, jente! :duskedame:

Her har det vært helt rolig. Null selskap eller sosialt siden julaften, er jeg en eremitt? 

Ønsker meg faktisk litt juleselskaper osv men orker ikke lage til noe selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutt! :rodmer:

Husk at de kun er våkne 6 timer i løpet av et døgn når de er rundt 18-19 uker, så litt lite aktivitet noen dager må vi bare regne med nå som de fortsatt er så små inni der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Frøken Vims skrev:

Har stresset meg helt utslitt jeg og, og vi har jo ikke hatt i nærheten så mye selskapeligheter som dere. Besøket vårt dro feks ikke hjem før kl 01:15 på natten på julaften, og da var jeg så sliten at det var nummeret før jeg hylgrein :grine:  Så første og andre juledag har vært særdeles rolige.  

 

Jeg tipper :babyjente: 

Ja, det har vært noen hektiske dager og jeg har vært rimelig sliten i dag, men definitivt vært verdt det likevel. Jeg elsker jul, selv om den ble noe mer stressende i år enn hva jeg er vant til. Hadde et tidspunkt jeg holdt på å bryte sammen og ble litt skarp i kantene, men fikk sagt unnskyld etterpå. Jeg er ikke en særlig hyggelig person når jeg i overkant stresset gitt :flau:

 

5 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Jente, jente! :duskedame:

Her har det vært helt rolig. Null selskap eller sosialt siden julaften, er jeg en eremitt? 

Ønsker meg faktisk litt juleselskaper osv men orker ikke lage til noe selv :P

Har hatt familien boende hos oss frem til i dag så det krever jo selskapeligheter. Nå skal vi feire med mine svigerforeldre, men siden vi bor i samme by så kan vi styre litt selv hvor mye vi er hos dem. Så her er det lite valg, her er det selskapeligheter hele juleuka :) Er litt koselig også da, men er helt lov å ikke orke også tenker jeg :)

1 time siden, Tekola skrev:

Jente! :lillesky:

Tenk at det straks er OUL 'a gitt! :bond:

 

Oi, her var det mange jentetippinger. Jeg er så sikker på at det er gutt at jeg faller vel av benken om jeg får beskjed om jente :ler:

Hadde gjort navnevalget enkelt da vi har to navn det står mellom, men blir det gutt har vi full navnekrig i flere måneder :hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tippeliste :baby: 

Jeg - Gutt
Mamma - Jente
Søster - Gutt
Svigermor - Jente
Svigerinne - Jente
Venninne 1 - Gutt
Venninne 2 - Gutt

Frøken Vims - Jente
LilleMy1989 - Jente
Toneee_ - Gutt
Tekola - Jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, toneeee_ skrev:

Gutt! :rodmer:

Husk at de kun er våkne 6 timer i løpet av et døgn når de er rundt 18-19 uker, så litt lite aktivitet noen dager må vi bare regne med nå som de fortsatt er så små inni der. 

Oi, hoppet over deg. Det var ikke meningen, men jeg la deg inn på tippelista over.

De kommer jo ut med noe ala det søvnmønsteret. Er mye soving de første ukene husker jeg.

Nå som dere vet kjønn, har dere funnet noen alternative guttenavn? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten rotet bort papirene og husker ikke fra forrige gang, men tar man med seg morgenurin til ordinær ultralyd? :klo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pyntestøv skrev:

Oi, hoppet over deg. Det var ikke meningen, men jeg la deg inn på tippelista over.

De kommer jo ut med noe ala det søvnmønsteret. Er mye soving de første ukene husker jeg.

Nå som dere vet kjønn, har dere funnet noen alternative guttenavn? :)

 

Jeg syns guttenavn er utrolig vanskelig! Vi har foreløpig et favorittnavn som jeg egentlig alltid har ønsket å bruke (fra min familie), et som jeg syns er veldig fint og som mannen min er knyttet til, også har det dukket opp et navn de siste dagene som jeg aldri har tenkt over før men som jeg liker veldig godt :) Ser for meg at de tre navnene blir med oss til han kommer, også ser vi da hva som passer best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...