Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

:digge:13+2. Det flyr så det suser..... :dry:

Neida. Det blir sikkert bedre. Mye på tapeten neste uke og egentlig fremover mot jul, og voila, så er det ordinær ultralyd midt i romjula. Har planer om å endelig starte å kjøpe inn litt julegaver nå fremover (og ikke to sekunder før jul). Vi skal ha jula hos oss, så må vel også gå til anskaffelse av litt mer julepynt. Tips til dere med barn: på Rusta så har de plastkuler til juletreet. 

Men, dere, det er freeeeedag, så hva skjeeeer'a? Det er tida hvor vi får en fridaaaaaag :digge:.

Kanskje bare meg som får den på hodet hver fredag? Fridag blir det, men her blir det sofafest. Eller vent, det blir faktisk ikke sofafest! Det blir ut-å-spise-fest med mannen i dag!!! :danser: Jeg har siklet en stund på jordskokksuppe og andeconfit hos en restaurant her vi bor. Altså, anda er jo langtidsstekt i mange timer. Den er vel så og si ihjeldrept i forhold til bakterier? Eller? :klo: (Hei google, da møtes vi igjen. Ålreit, du sier at anda er kokt i sitt eget fett i mange timer? Vel da så, da skal den fortæres med stor lyst :spise:).

Forøvrig så føler jeg magen poppet enda mer frem i dag morges. Jeg er like stor som da jeg var 16-17 uker. Det er ganske sært. Den er umulig å skjule nå med mindre jeg ikler meg et telt. Jeg fikk jo mage tidlig sist, så visste det kom til å skje denne gangen også, men ærlig talt - det er faktisk bare én der inne og jeg har akkurat rundet 13 uker. Dette bør vi ha et møte om snart kroppen min!!!

 

 

 

 

:digge:Hva så om de har mindre kontor borti japan
Det er varmt og trangt, og skjefen din er fort i slekt med satan
få ting på avstand der dem svetter m dataen
for det beste med en jobb
det er jo tross alt det og dra fran 
:skya:

 

Så deilig å spise ute! Tror jammen jeg skal ta initiativ til en date med min bedre halvdel selv!

Når skal du fortelle på jobb forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å gå ut og spise med mannen. Og andeconfit er jo så godt! Mat :hjerte: :fnise: 

julegaver ja, på tide å få ut fingeren her også. Skal kjøpe noe på julemarked i Gøteborg (storbyweekend på sparebluss her...) og lage noe, men resten er greit å begynne med før det blir kaos på kjøpesenterne (bare tanken på Sandvika storsenter i desember gir meg svettetokter). 

Ha en fin date med mannen og en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:digge:Hva så om de har mindre kontor borti japan
Det er varmt og trangt, og skjefen din er fort i slekt med satan
få ting på avstand der dem svetter m dataen
for det beste med en jobb
det er jo tross alt det og dra fran 
:skya:

 

Så deilig å spise ute! Tror jammen jeg skal ta initiativ til en date med min bedre halvdel selv!

Når skal du fortelle på jobb forresten?

Jeg er litt sånn skapfan av OnklP, så artig flere kan joine meg her inne. Er litt trangt da men :hoho:

Vet du, det var FULLT! Altså.... hallo, jeg og hormonene mine takler ikke sånt :grine: Har sjekket litt andre steder nå, og skal ta en liten ringerunde, men jeg ville jo ha andeconfiiiiiiiit.  

Åh, har jeg ikke sagt det? Jeg fortalte det på tirsdag, men kun min avdeling. Sitter på et hovedkontor med flere avdelinger, så jeg må vel begynne å droppe bomba litt sporadisk rundt, for magen er ikke til å skjule. Skal sende deg en snap. Du setter pris på ørtentusen magebildersnapper, gjør du ikke? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å gå ut og spise med mannen. Og andeconfit er jo så godt! Mat :hjerte: :fnise: 

julegaver ja, på tide å få ut fingeren her også. Skal kjøpe noe på julemarked i Gøteborg (storbyweekend på sparebluss her...) og lage noe, men resten er greit å begynne med før det blir kaos på kjøpesenterne (bare tanken på Sandvika storsenter i desember gir meg svettetokter). 

Ha en fin date med mannen og en fin helg! :)

Åhh, så koselig med julemarked :hjerte: 

Men kjøpesenter.... definitivt et sted å styre unna uka før jul, med mindre man har en greie for mye kroppskontakt, stillestående køer og kjenne på den voksende panikken, som brer seg som et hektisk rødt utslett utover kroppen. 

Og tusen takk, håper du/dere får en fin helg også, til tross for alt. Ta vare på hverandre. Kanskje en idé å ta en date med god mat og vin snart? (Det savner jeg gitt, viiiiiiin :vin: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneeei, håper det ordner seg! Det er så kjipt når man er innstilt på noe og så blir det ikke sånn allikevel! (Jeg går veeeldig fort i "Jammen jeg vil ha flesk og duppe!"-modus :sjenert::ler:

Koselig med mage, da, om enn litt tidlig! :nigo: 

Jeg joiner dere i OnklP-skapet! Og det hadde jeg virkelig aldri trodd! #SmågothRockerPåVGS :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneeei, håper det ordner seg! Det er så kjipt når man er innstilt på noe og så blir det ikke sånn allikevel! (Jeg går veeeldig fort i "Jammen jeg vil ha flesk og duppe!"-modus :sjenert::ler:

Koselig med mage, da, om enn litt tidlig! :nigo: 

Jeg joiner dere i OnklP-skapet! Og det hadde jeg virkelig aldri trodd! #SmågothRockerPåVGS :ler: 

 

Det var fullbooket :grine: Men, jeg fikk booket oss inn på en annen restaurant (som også var fulle, men supersøt servitør presset oss inn), hvor menyen også så lovende ut. Det blir i kamskjell til forrett og kveite til hovedrett, evenuelt moules frites med aioli, som er en belgisk (ikke fransk, fant jeg ut gitt) favoritt. Jeg er alltid på fiskekjøret når jeg er gravid. Ikke bare fordi jeg synes det er ekstra godt, men fordi all gjennomstekt kjøtt smaker skosåle :opplyser: :ler: 

Ja, det er supertidlig. Måtte selvfølelig spørre google om jeg er den eneste og fant noen magebilder som fikk meg til å føle meg langt bedre. Det er flere av oss. Mamma sier forøvrig at hun fikk mage veldig tidlig også, så jeg slekter nok bare på henne. 

Utsnitt, fritt fra hukommelsen, fra min forlovers tale: "Og den perioden hvor vi kun hørte på band, som ingen andre hadde hørt om, for ellers var det for kommerst. Nevnte noen andre bandet så ble det umiddelbart kassert!". Det gikk sport i å grave frem ukjente, kule (rocke)band og det kunne til nød tillates med synth (her skulle alle instrumentene spilles av bandmedlemmene). Hilsen hun som nå liker alt fra rap til elektronika tilbake til rock og gjerne sjangerblanding :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullbooking suger :grine: 

Kamskjell har jeg fortsatt ikke prøvd. Tror jeg har fått litt skrekken etter litt for mange sesonger av Hell's Kitchen :hoho: "THEY'RE FUCKING RAW! THEY'RE OVERCOOKED! THEY'RE ALL SQUISHY! THEY'RE LIKE RUBBER!" :fnise: 

http://maternitygallery.com/ er en fin trøst uansett hvor man er i svangerskapet! Og jeg er megafascinert over flerlingmagene, spesielt mot slutten :ler: 

Woho, vi er flere! :fnise: :5: 

Mitt store ungdomsopprør var også klassisk på full guffe, type skjebnesymfonien og slikt. Det er sååå godt å være ferdig med tenåra :Knegg: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være partypooper, men er rimelig sikker på at kveite er no go som preggers :/ I følge matportalen.. Jeg må alltid bestille sushi uten kveite i hvertfall. Kanskje annerledes når den er stekt? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er blåkveite man skal holde seg unna, ikke vanlig kveite. Nærmere bestemt blåkveite over 3 kg. Blåkveite er visst ikke så vanlig i Norge heller så vidt jeg har forstått..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullbooking suger :grine: 

Kamskjell har jeg fortsatt ikke prøvd. Tror jeg har fått litt skrekken etter litt for mange sesonger av Hell's Kitchen :hoho: "THEY'RE FUCKING RAW! THEY'RE OVERCOOKED! THEY'RE ALL SQUISHY! THEY'RE LIKE RUBBER!" :fnise: 

http://maternitygallery.com/ er en fin trøst uansett hvor man er i svangerskapet! Og jeg er megafascinert over flerlingmagene, spesielt mot slutten :ler: 

Woho, vi er flere! :fnise::5: 

Mitt store ungdomsopprør var også klassisk på full guffe, type skjebnesymfonien og slikt. Det er sååå godt å være ferdig med tenåra :Knegg: 

 

Jeg tror jeg satt en time og bladde meg igjennom det galleriet. Ble særdeles fascinert av de med flere i magen (særlig tre). De er så svare på slutten at jeg lurer på hvordan det er fysisk mulig å i det hele tatt stå oppreist :sjokk:

Men, altså - kamskjell :rodmer: Her er det bare å hive seg utpå og ta en sjanse. Det er så utrolig godt og jeg har enda ikke spist verken overkokte, gummistrikklignende eller veldig seige kamskjell altså. Tror det mest er i Gordon Ramsey sitt hode :ler: (Orker ikke google navnet nå, det skrives vel ca. sånn?).

Ikke for å være partypooper, men er rimelig sikker på at kveite er no go som preggers :/ I følge matportalen.. Jeg må alltid bestille sushi uten kveite i hvertfall. Kanskje annerledes når den er stekt? :vetikke: 

Neida, kveite er greit så lenge man ikke spiser enorme mengder gigant-kveite :) 

 

Og det er blåkveite man skal holde seg unna, ikke vanlig kveite. Nærmere bestemt blåkveite over 3 kg. Blåkveite er visst ikke så vanlig i Norge heller så vidt jeg har forstått..?

Kveite skal være i orden :) 

Da er det jeg som har surret mellom blåkveite og vanlig kveite! My bad! Kos deg med kveiten :nigo: 

Så fint å få avklart det, for jeg spiste en del kveite i forrige svangerskap. Det er jo selve kongefisken! Såååå godt :spise:

Men, nå ble det uansett ingen tur ut. Mannen var ikke i særlig god form og dro hjem fra jobb, så da lagde jeg heller ferske vårruller (med salmalaks, naaaaam) og koste oss med en stor porsjon is og sjokoladesaus som stivner på toppen. Nå er det en del på plakaten fremover så om vi skal prøve å komme oss ut så skjer det nok ikke på tre helger.

Men, BREAKING NEWS: Jeg har kjøpt den aller første julegaven! Og så fant jeg i samme slengen dette spillet:

Quips

Noen som også har spilt det som barn? Altså, jeg gråt nesten i butikken av gjensynsglede :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ikke så mange flerlingmager jeg, må vel lete mer :P Syns å huske vaaage minner fra det spillet :)

De flerlingermagene jeg fant var rimelig svære på slutten i hvert fall :sjokk:

Det kløøøør i fingra til Kasper er litt større og vi kan spille det for å si det sånn :ler:

Steike, nå fikk jeg skikkelig lyst på kveite. SÅ godt da!!

Håper du får en fin dag og en fin uke Pynte!

Kveite ass. For en fin oppfinnelse av sjøen.

Her er det tredagerskurs med jobben og hotellovernatting, så uka starter med uthvilt småbarnsmor. Det er så sykt hverdagsluksus dette. Litt som å ta seg en dusj blir en miniferie når man er i permisjon :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er utrolig hvordan standardene på ting endrer seg når man får unger! :ler: 

"Tre retters middag? Luksus!"

"Få spise maten varm, uten å reise meg fra stolen en eneste gang? Wow, for en fantastisk luksus!" :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvordan standardene på ting endrer seg når man får unger! :ler: 

"Tre retters middag? Luksus!"

"Få spise maten varm, uten å reise meg fra stolen en eneste gang? Wow, for en fantastisk luksus!" :fnise: 

 

:hoho:Det er nøyaktig slik det blir. Det finnes fortsatt luksus i hverdagen, men begrepet luksus blir noooooe omdefinert.

Haha jeg fikk også skikkelig lyst på kveite :ler: NAM! 

Kveite is the new shit :ler:

Kos deg på hotell!! NYT!

Åhhh, jeg nyyyyyter. Nå med Fargo på laptop'n og appelsin :spise:

 

 

--------------------------

Til de av dere som følger meg på den dødende bloggen her inne: innlegg om bryllupet er nå ute. ("Du tror ikke før du får se det" - fikk jeg med ett på hodet).

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...