Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Flink! Må bli flinkere på treningen selv, har vært støttemedlem litt for lenge :ler: Gravidyoga og en tur i uken er litt lite :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber også hardt med meg selv. Før trente jeg 5-6 ganger i uken og elsket det, nå er jeg veldig fornøyd hvis jeg klarer 2! Har ikke gått opp mer enn 0,5 kg i svangerskapet enda da, men så gikk jeg vel opp 5-6 kg i sommer, så jeg tenker at de kiloene dekker den biten :fnise:  Hva likte du best å trene i ditt forrige svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, trening ja. Før trente jeg masse, minst fire dager i uken kombinert med turer. Nå går jeg bare tur. Trøster meg selv med at jeg går mye i ulendt terreng, og det er jo ganske bra trening sånn egentlig. Men hva jeg spiser har sklidd litt ut altså ... Skjerpings må til! Håper du kan motivere litt Pyntestøv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger også litt (mye) motivasjon. Har ikke trent siden vi flytta, det er fire mnd sider :sjenert: Trenger virkelig en tupp i ræva!

 

hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink! Må bli flinkere på treningen selv, har vært støttemedlem litt for lenge :ler: Gravidyoga og en tur i uken er litt lite :sjenert: 

Er vanskelig i starten med så lav energi. Tips: sett en plan for neste uke og få det inn i kalederen med dag og tidspunkt. Lag eventuelt avtale med noen venninner. Da er det lettere å gjennomføre. Å gå tur med andre syns i hvert fall jeg er superhyggelig :)

Jeg jobber også hardt med meg selv. Før trente jeg 5-6 ganger i uken og elsket det, nå er jeg veldig fornøyd hvis jeg klarer 2! Har ikke gått opp mer enn 0,5 kg i svangerskapet enda da, men så gikk jeg vel opp 5-6 kg i sommer, så jeg tenker at de kiloene dekker den biten :fnise:  Hva likte du best å trene i ditt forrige svangerskap?

Jeg trente også mye før jeg fikk barn. Etter det har det blitt tre ganger i uken, noen ganger fire frem til bryllupet. Etter det kom pendling og graviditet i veien, så her har det også smelt på omlag fem kilo i sommer. Jeg har nok også lagt på meg mer en 0,5 etter jeg ble gravid. Så, jeg må rett og slett skjerpe meg så det blir mer en normal vektoppgang.

Jeg elsker å løpe, men det kunne jeg ikke som gravid så da trente jeg styrke med søsteren min før jobb 2-3 ganger i uken og gikk ellers tur med hunden :)

Sukk, trening ja. Før trente jeg masse, minst fire dager i uken kombinert med turer. Nå går jeg bare tur. Trøster meg selv med at jeg går mye i ulendt terreng, og det er jo ganske bra trening sånn egentlig. Men hva jeg spiser har sklidd litt ut altså ... Skjerpings må til! Håper du kan motivere litt Pyntestøv! 

Å gå tur som gravid er kjempebra trening. Gikk mye som gravid jeg, og trente styrke forsåvidt (men, ikke tung styrke). Tror nesten jeg fikk mer ut av turer i ulent terreng altså.

Nå gikk denne helga litt i dass (vært på besøk hos andre), men skal prøve å komme sterkere tilbake denne uka. Om jeg kan være til noe inspirasjon så er det et ekstra pluss :)

Jeg trenger også litt (mye) motivasjon. Har ikke trent siden vi flytta, det er fire mnd sider :sjenert: Trenger virkelig en tupp i ræva!

 

hatt en fin helg?

Helgen har vært kjempefin. Vært på besøk hos venner og familie i Oslo og Kasper har storkost seg. Det har vært helt supert. Ble avsluttet med trøbbel i korsrygg/halebein, så tror jeg ikke kan bære på Kasper noe særlig mer gitt. Skal spørre legen i morgen om det. Hvordan har din helg vært? :)

 

------------------------------

Da var jeg forresten 10 uker. Legebesøk i morgen og ny ultralyd om to uker. Åhhh, som jeg håper alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for uka, om det er noe inspirasjon. Jeg starter i det små siden jeg enda er i første trimester og veldig sliten:

 

Mandag: Teste crosstrainer, se hvor lenge jeg orker

Onsdag: Crosstrainer, samme tid som mandag

Lørdag: Gå tur med venninne

Søndag: Tur

 

Mat:

Holde meg unna sukker hele uka forutenom lørdag. Alternativt snacks om søtsuget melder seg på kveldene:

  • Smoothie
  • Kesam og varme bringebær med stevia
  • Riskaker med ulik smak
  • Fruktsalat
  • Gulrøtter og dip

Om noen har andre tips så skrik gjerne ut :)

 

Ellers spiser jeg normalt slik at jeg blir mett, men kan tenke smart. Det går an å velge mer grønnsaker enn pasta, uten at det går utover mettheten. Motivasjon: bra mat for baby og for mor. Jeg skal ikke ned i vekt, jeg skal bare kontrollere så jeg går opp i normalt tempo :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk på vekta i går og den var faktisk overraskende grei med meg. Faktisk fire kilo mindre enn hva jeg selv trodde jeg veide. Så ut med gulrøtter og inn med potetgull!! :strix: :hoho:

Men, jeg lå faktisk og fantaserte i natt om salt potetgull. Sånn helt vanlig salt potetgull. Gjett hva jeg skal ha på lørdag? Store billass med salt potetgull :ler:

Og forøvrig har shoppingnissen gått amok, så nå er det en doppler på vei til meg innen 1-3 virkedager :sjenert: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i går og den var faktisk overraskende grei med meg. Faktisk fire kilo mindre enn hva jeg selv trodde jeg veide. Så ut med gulrøtter og inn med potetgull!! :strix: :hoho:

Men, jeg lå faktisk og fantaserte i natt om salt potetgull. Sånn helt vanlig salt potetgull. Gjett hva jeg skal ha på lørdag? Store billass med salt potetgull :ler:

Og forøvrig har shoppingnissen gått amok, så nå er det en doppler på vei til meg innen 1-3 virkedager :sjenert: 

 

Så digg at vekta er grei, det pleier jo som oftest å være omvendt. Jeg har ikke veid meg siden vi ryddet til visning, dvs. siden april :ler: Det gikk fint i sommer, for da var det så hektisk med flytting og oppussing at jeg både så selv og fikk kommentarer fra andre på at jeg hadde blitt tynnere, men nå er det en stund siden vi flyttet inn og jeg har kost meg i overkant mye :sjenert:

Det er vel ingen vei utenom en tur ned i rotekjelleren for å finne vekta snart... Det er jo greit å vite hva startvekta var når det begynner å balle på seg om noen uker.

Men du, å kjøpe doppler går jo ikke under "shopping". Det er jo noe nyttig til babyen, og det er jo noe heeeelt annet! :jepp:

Når vi først er inne på shopping, har du tenkt til å kjøpe noe nytt utstyr denne gangen? Jeg sikler litt på en ny vogn, selv om jeg overhodet ikke trenger det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så digg at vekta er grei, det pleier jo som oftest å være omvendt. Jeg har ikke veid meg siden vi ryddet til visning, dvs. siden april :ler: Det gikk fint i sommer, for da var det så hektisk med flytting og oppussing at jeg både så selv og fikk kommentarer fra andre på at jeg hadde blitt tynnere, men nå er det en stund siden vi flyttet inn og jeg har kost meg i overkant mye :sjenert:

Det er vel ingen vei utenom en tur ned i rotekjelleren for å finne vekta snart... Det er jo greit å vite hva startvekta var når det begynner å balle på seg om noen uker.

Men du, å kjøpe doppler går jo ikke under "shopping". Det er jo noe nyttig til babyen, og det er jo noe heeeelt annet! :jepp:

Når vi først er inne på shopping, har du tenkt til å kjøpe noe nytt utstyr denne gangen? Jeg sikler litt på en ny vogn, selv om jeg overhodet ikke trenger det...:sjenert:

Mitt argument ovenfor mannen når den kommer i posten: jeg kan selge den på Finn altså når jeg ikke trenger den lenger.

Jeg vurderer Snuzpod 3-in-1 sengen. Finnes egentlig ikke i Norge, men har sett den til salgs på Finn. Da har jeg dagseng/vogge/bedside crib i en og samme seng. Men, det jeg uansett skal ha er en babynest. Og babycall jeg kan legge i vogna (har kun den med kamera, som krever strømtilgang). Bruker nok samme vogna jeg da, men den skal vaskes grundig. Så blir det tripp trapp med den babygreia (hva heter den da??) og stellebord med badekar. Vi brukte bare stellematte oppå vaskemaskin sist. Så det blir litt gitt.

 

Hvilken vogn har du og hvilken sikler du på?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mitt argument ovenfor mannen når den kommer i posten: jeg kan selge den på Finn altså når jeg ikke trenger den lenger.

Jeg vurderer Snuzpod 3-in-1 sengen. Finnes egentlig ikke i Norge, men har sett den til salgs på Finn. Da har jeg dagseng/vogge/bedside crib i en og samme seng. Men, det jeg uansett skal ha er en babynest. Og babycall jeg kan legge i vogna (har kun den med kamera, som krever strømtilgang). Bruker nok samme vogna jeg da, men den skal vaskes grundig. Så blir det tripp trapp med den babygreia (hva heter den da??) og stellebord med badekar. Vi brukte bare stellematte oppå vaskemaskin sist. Så det blir litt gitt.

 

Hvilken vogn har du og hvilken sikler du på?:)

Den Snuzpoden var snedig! Jeg har allerede en bedside crib og en vugge, så jeg er vel dekket på den fronten. Jeg skal også ha et babynest, det ser veldig snedig ut! Husker det var vanskelig å få lagt junior tilbake i sengen sin når han sovnet ved amming på natten forrige gang, og jeg ser for meg at det blir lettere når babyen ikke blir lagt i en kald seng, men kan fortsette å ligge i  det varme nestet. Ellers skal vi også ha stellebord med badekar. Vi hadde det forrige gang også, og var godt fornøyd med det, men desverre gikk det stellebordet i oppløsning etter hvert, på tross av ganske stiv pris. Blir en enklere variant denne gangen, noe ala dette.

Jeg har litt lyst på en trehjuling, enten en Mountain Buggy terrain eller en babyjogger city elite. Samtidig så har jeg jo vært veldig fornøyd med City Crossen vår, så jeg har i grunn ingen rasjonelle grunner til å bytte utover at det blir bedre plass i bilen når vi skal på hytta. Så vi får se, vi har jo tross alt en del andre ting å bruke penger på også :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Snuzpoden var snedig! Jeg har allerede en bedside crib og en vugge, så jeg er vel dekket på den fronten. Jeg skal også ha et babynest, det ser veldig snedig ut! Husker det var vanskelig å få lagt junior tilbake i sengen sin når han sovnet ved amming på natten forrige gang, og jeg ser for meg at det blir lettere når babyen ikke blir lagt i en kald seng, men kan fortsette å ligge i  det varme nestet. Ellers skal vi også ha stellebord med badekar. Vi hadde det forrige gang også, og var godt fornøyd med det, men desverre gikk det stellebordet i oppløsning etter hvert, på tross av ganske stiv pris. Blir en enklere variant denne gangen, noe ala dette.

Jeg har litt lyst på en trehjuling, enten en Mountain Buggy terrain eller en babyjogger city elite. Samtidig så har jeg jo vært veldig fornøyd med City Crossen vår, så jeg har i grunn ingen rasjonelle grunner til å bytte utover at det blir bedre plass i bilen når vi skal på hytta. Så vi får se, vi har jo tross alt en del andre ting å bruke penger på også :eeeh:

Slike stellebord får du får en slikk og ingenting på Finn. Både min mor og svigermor har kjøpt sine der og de funker som fjell, men på den andre side - de blir jo ikke brukt hver dag heller.

Jeg kjøpte faktisk en trille Kasper, som er supergod. Den kostet en del da, men tenker at jeg nok går over til den på sikt. Den tar minimalt med plass i bagasjerommet, så her har jeg virkelig ingen argumenter for å kjøpe en ny vogn om jeg hadde lyst på det. Med mindre den lottogevinsten flyr vår vei :ler: Vi har også en god del prosjekter som skal finansieres fremover :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike stellebord får du får en slikk og ingenting på Finn. Både min mor og svigermor har kjøpt sine der og de funker som fjell, men på den andre side - de blir jo ikke brukt hver dag heller.

Jeg kjøpte faktisk en trille Kasper, som er supergod. Den kostet en del da, men tenker at jeg nok går over til den på sikt. Den tar minimalt med plass i bagasjerommet, så her har jeg virkelig ingen argumenter for å kjøpe en ny vogn om jeg hadde lyst på det. Med mindre den lottogevinsten flyr vår vei :ler: Vi har også en god del prosjekter som skal finansieres fremover :plystre: 

Det blir nok til at vi kjøper stellebord brukt ja. Vi kommer nok ikke til å kjøpe en av de aller spinkleste variantene, men et som ikke tar alt for mye plass og som har badekar og gode lagringsmuligheter for litt klær og øvrig babystæsj. Når vi pusset opp badet i sommer så valgte vi å lage stor dusj fremfor å sette av plass til stellebord, siden det tross alt kun er for en kort periode vi skal ha stellebord der inne, så nå må vi ha et stellebord som lar seg flytte på siden stellebordet må stå inne i dusjen når vi ikke dusjer. Det høres veldig klønete ut, men det kommer til å fungere fint :fnise:

Hvilke husprosjekter står på lista deres fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok til at vi kjøper stellebord brukt ja. Vi kommer nok ikke til å kjøpe en av de aller spinkleste variantene, men et som ikke tar alt for mye plass og som har badekar og gode lagringsmuligheter for litt klær og øvrig babystæsj. Når vi pusset opp badet i sommer så valgte vi å lage stor dusj fremfor å sette av plass til stellebord, siden det tross alt kun er for en kort periode vi skal ha stellebord der inne, så nå må vi ha et stellebord som lar seg flytte på siden stellebordet må stå inne i dusjen når vi ikke dusjer. Det høres veldig klønete ut, men det kommer til å fungere fint :fnise:

Hvilke husprosjekter står på lista deres fremover?

Oioi, hvor skal vi begynne? :hoho:

Først skal vi gjøre kjelleren helt ferdig til jul, deretter blir det nok de to stuene oppe (som henger delvis sammen) for tur. Der skal det skjæres til en større åpning mellom disse, legge nytt gulv i den ene delen, sette inn et større vindu, samt helsparkle og male. Her skal vi leie inn folk til størstedelen av arbeidet. Vi legger nok kun gulv og maler selv. Jeg tror det blir neste prosjekt, men er en del maling som skal gjøres (vi maler) i øvrige rom, bytte ut peisen med ovn, samt bygge en platting på forsiden av huset og sette opp en ekstern garasje (de er jo gjerne modulbasert og fort gjort). Den innvendige garasjen til huset er egentlig for liten, for så vidt plass til bilen våres. Er ganske stolt over at jeg klarer å rygge inn bilen inn i den fyrstikkeska altså (har ryggekamera, haha). 

Men, jeg er usikker på hvordan den prioriterte lista egentlig ser ut. Vi skal på sikt også bytte ut taket så vi kan få spotter, men realistisk sett så er vi nok ikke helt ferdig før sommeren 2017. Prislappen tør jeg ikke tenke på. Vi har enda penger igjen fra salg av leilighet, men tror nok vi må låne opp mer. Heldigvis så var jo huset relativt billig, så lånet er ikke per dags dato avskrekkende. Jeg sier, per dags dato :ler: 

Dere er helt ferdig, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine::grine::grine: For et uttrykk!! Måtte kikke ned på mine egne firbeinte, uff ... De føler mer enn man tror! *snufs*

#PåIngenMåteHormonell

Fra nå av må jeg aktiv styre unna alt som potensielt kan få meg til å gråte, for jeg har ingen kontroll. Har opplevd å sitte hulkende på arbeidsplassen, så sånn sett veldig greit med eget kontor. Både for meg og for mine kollegaer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra nå av må jeg aktiv styre unna alt som potensielt kan få meg til å gråte, for jeg har ingen kontroll. Har opplevd å sitte hulkende på arbeidsplassen, så sånn sett veldig greit med eget kontor. Både for meg og for mine kollegaer :ler:

:ler: Ikke google "soldier coming home to dog" mens du er på jobb, med andre ord ... :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg fant hjertelyd i dag. Blir 11 uker til helga, så veldig tidlig, men er jo også andregangsgravid.

Greia er at jeg fant den etter veldig kort tid og den var slik jeg husker den fra sist graviditet. Veldig raske hjerteslag (totalt forskjellig fra mine egne). Hørte på den i noen sekunder før jeg rev av meg hodetelefonene og løp ned til mannen. Da jeg skulle prøve igjen fant jeg ikke lyden og jeg prøvde sikkert i fem minutter, så nå føler jeg hodet har spilt meg ett puss. Men, altså, man finner jo ikke superraskehjerteslag med mindre det er fosterets? Lyden fra morkaka er veldig svutsjete og egen puls var lav. Og så er vel hjertet bare noen milimeter, så jeg var vel kanskje bare veldig heldig som fant hjerteslagene i første omgang? :vetikke:

Jeg velger faktisk å stole på meg selv - det var hjerteslag jeg hørte og det var definitivt ikke mine. Jeg vil anslå at det lå mellom 130-150 et sted. Ikke galloperende, men det var det aldri med Kasper heller. Var bare veldig raske hjerteslag, litt som en stressa hare (innbiller jeg meg, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ikke google "soldier coming home to dog" mens du er på jobb, med andre ord ... :hoho: 


Det, eller se på Fødeavdelingen. Da er løpet kjørt. Snørr og gørr over hele linja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det, eller se på Fødeavdelingen. Da er løpet kjørt. Snørr og gørr over hele linja.

Mhm! Jordmødrene tåler jeg ikke se introen til engang! :hoho: Du kan nok helt trygt stole på deg selv når det gjelder hjerteslagene, det er ikke noe man kan forveksle det med føler jeg. Som du sier, morkaken høres helt annerledes ut, og det gjør jo dine egne hjerteslag også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...