Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Ja, det har jo mye å si at han spiser 2 dl når han først spiser, det er jo masse mer enn Kasper spiser som en porsjon :) Han får 1.25 dl x 2 (frokost og lunsj), og fra 2/3 til et helt middagsglass. Når jeg lager egen mat lager jeg i 160-170 grams porsjoner og det er ofte nok. Lunsj blir på samme størrelse.

Jeg tror du har helt rett i at du kjenner din baby best og at det blir bare tullete å presse i mat for et skjema sier det. Virker som du gjør alt rett :kose:

Hva med å gi lunsj først og pupp etterpå? Kasper er fan av grønnsaksmos med gulrot i så går mye i det til lunsj, men på sikt skal jeg bytte ut med brød :)

Har nå begynt å gi 1.5 dl morgengrøt + vann etter morgenpuppen. Til lunsj 3 timer seinere får han fruktpurè med havregyn eller moste grønnsaker, eller babyyouhurt med frukt osv + vann. Så får han pupp litt etterpå. Av og til smoothie imellom lunsj og middag.

Til middag spiser han nå et helt glass + vann og dessert (frukt) og så til kvelds 2 dl grøt + vann.

Og pupp i sofaen før lalletid :)

Han er mindre og mindre interessert i pupp nå. Får litt dårlig samvittighet over at jeg ikke ammer mer en 3 ganger til dagen. Men han har valgt det selv og jeg kan jo ikke tvinge han. Men jeg tenker at jeg har ammet han lenge og han får fortsette så lenge han vil (hvertfall til 1 år).

Han er så sykt kresen på klumper i maten btw….. Øver og øver.

Endret av Underverker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nå begynt å gi 1.5 dl morgengrøt + vann etter morgenpuppen. Til lunsj 3 timer seinere får han fruktpurè med havregyn eller moste grønnsaker, eller babyyouhurt med frukt osv + vann. Så får han pupp litt etterpå. Av og til smoothie imellom lunsj og middag.

Til middag spiser han nå et helt glass + vann og dessert (frukt) og så til kvelds 2 dl grøt + vann.

Og pupp i sofaen før lalletid :)

Han er mindre og mindre interessert i pupp nå. Får litt dårlig samvittighet over at jeg ikke ammer mer en 3 ganger til dagen. Men han har valgt det selv og jeg kan jo ikke tvinge han. Men jeg tenker at jeg har ammet han lenge og han får fortsette så lenge han vil (hvertfall til 1 år).

Han er så sykt kresen på klumper i maten btw….. Øver og øver.

Babyyoghurt, hva er det? Finnes det i butikken altså?

Kasper er mest glad i puppen på natta, og må ammes helt uten tv og for mye støy rundt seg på dagtid. Så altfor nysgjerrig :ler: Og du, mange babyer avvennes sakte, men sikkert fra puppen i disse tider og frem til ett år. Det er ingenting å ha dårlig samvittighet for. Jeg skjønner dog hvor den kommer fra, for jeg plages av den selv, men det har da blitt folk av mme-barn også, ikke sant? Amm så lenge han vil du, og vil han ikke mer, da er det stopp for denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyyoghurt, hva er det? Finnes det i butikken altså?

Kasper er mest glad i puppen på natta, og må ammes helt uten tv og for mye støy rundt seg på dagtid. Så altfor nysgjerrig :ler: Og du, mange babyer avvennes sakte, men sikkert fra puppen i disse tider og frem til ett år. Det er ingenting å ha dårlig samvittighet for. Jeg skjønner dog hvor den kommer fra, for jeg plages av den selv, men det har da blitt folk av mme-barn også, ikke sant? Amm så lenge han vil du, og vil han ikke mer, da er det stopp for denne gangen :)

www.nestlebarnemat.no/Var-barnemat/vare-produkter/Yoghurtprodukter/paere-banan-yoghurt-6-maneder/

Han har vel fått denne 2-3 ganger. Virker som han liker den. Men det virker som han må ha litt mer, så jeg tenker å prøve å gi han moste grønnsaker. Men han er ikke så glad i maten jeg lager av en eller annen grunn. Haha. Jeg damper grønnsaker, feks gulrot og en mandelpotet men han vil ikke ha det. Har prøvd uten hvitløk, med litt hvitløk, med litt urter. Spiser kanskje 4-5 skjeer så vil han ikke ha mer. Gir jeg han middagsglass med potet og gulrot så spiser han det. Hmmm…..

Sliter litt med lunsjen jeg altså, hva gir jeg som metter bedre enn frukt, youghurt og slikt. Bør jeg liksom gi middag to ganger til dagen da? Haha! Gleder meg til han kan begynne å spise skiver jeg.

Idag spiste han nesten en liten skalk med leverpostei, så det var jo bra! Får fortsette med det.

Men han tygger jo ikke, bare suger på den.

Teit at helsesøsteren er bare annenhver måned nå, skulle gjerne likt å fortsatt gått en gang i måneden jeg.

Trenger litt råd. Har bedt hun ringe meg, men hun ringte jo aldri igjen.

Han har forresten blitt flink å spise klumper nå, kommer seg for hver dag :) Da blir det litt lettere å lage middag selv, siden stavmikseren min er så dårlig.

Amming ja. Nå ammer jeg bare to ganger til dagen, av og til tre. Selv om jeg skrur av tv, lys osv så vil han ikke ha. Blir bare sint. Klyper, slår og klager. Men jeg håper å holde på morgenpuppen da, den liker han jo fortsatt veldig godt. Jeg kan jo ikke tvinge han heller.

Men han trenger vel ikke MME nå gjør han vel?

Har prøvd å gitt han MME på flaske noen ganger, men han nekter å drikke det.

Det er jo melkepulver i grøten, men jeg har i litt ekstra også jeg selv om det ikke er nødvendig.

Siden jeg ammer så sjeldent.

Men er det egentlig så sjeldent for en baby på 8 mnd med to-tre ganger om dagen?

Skal slutte å mase jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vil heller ikke ha MME på flaske.. Hun tar fint vann på flaske og liker det godt, men melk er det litt verre med.. Det smaker ko virkelig ikke godt, så skjønner det forsåvidt..

Jeg ammer også mye mindre nå. Prøver å tilby etter frokostgrøten, men det er ikke alltid hun vil ha. Dersom hun spiser litt brød (ofte 1/4 brødskive) og frukt rundt 11 og så middag (stort sett aldri ett helt glass, det har kun skjedd én gang). Etter middag tilbyr jeg pupp også, så en gang i 16 tiden, da blir det mellom middag og kveldsgrøt (kl 17:30-18). Men dersom hun viker veldig fra tidene ift måltider, så tilbyr jeg litt oftere. Og så ammer jeg endel på kvelden etter hun har lagt seg, kanskje 3-4 ganger fra legging kl 18:30-19 til jeg legger meg i 23-24 tiden. Så blir det stort sett 2-3 (noen ganger 4-6) ganger om natten. Men melkeproduksjonen er vesentlig lavere nå enn før fast føde ble innført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det egentlig så sjeldent for en baby på 8 mnd med to-tre ganger om dagen?

Husker ikke helt hvordan det var med storebror, for jeg ammet til han selv bestemte han ville slutte rundt 9 måneder, men tror det er helt normalt ja :) Tror absolutt ikke du trenger å bekymre deg for det. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvordan det var med storebror, for jeg ammet til han selv bestemte han ville slutte rundt 9 måneder, men tror det er helt normalt ja :) Tror absolutt ikke du trenger å bekymre deg for det. :klemmer:

Takk Dine :)

Nei, sånn jeg har lest litt rundt på nettet er det vist veldig vanlig å slutte rundt 8-9 måneder for mange. Siden de ikke har lyst på pupp lenger. Så jeg tenker at så lenge han har valgt det selv så skal jeg vel ikke ha dårlig samvittighet :) Føler jeg sliter meg ut vist jeg prøver å få han til å amme mer.

Jeg skal være stolt av å ha fullammet til 4 måneder og ammet helt til nå. :)

Så får jeg se hvor lenge han vil ha morgen og kveldspupp.

I går kveld ga jeg han en skalk og han spiste ca halvparten :) Idag spiste han nesten ikke noe for han fikk grøt først. Får gi han brød til lunsj og se om han heller spiser litt mer av det så kan jeg heller gi noe frukt etterpå.

Han har alltid vært småspist, men har begynt å spise godt med fast føde og spiser store porsjoner men spiser heller litt sjeldnere. Prøver å tilby mat innimellom, men da er han liksom fortsatt mett etter sist jeg ga han. Har funnet ut 3-4 timer mellom mating fungerer bra. Får drikke godt innimellom og til måltider.

Vektskalaen stiger hvertfall veldig fint og han er rund og god selv om han ligger mellom 2-3 linjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg uttrykte meg uklart. Jeg mente ikke at du skulle begynne å tilby mme Underverker, jeg mente at du ikke trengte å ha dårlig samvittighet for at du ikke ammer like mye som før :kose:(Altså, mange barn får jo kun mme og ingen mm og det blir folk av dem også var det jeg mente). Så lenge han får i seg nok vann, som jeg vet han gjør basert på dine snaps, så er det jo tipptopp. Leste et sted at kun en amming om dagen gir baby det mest nødvendige i forhold til antistoffer, etc. Samt at rådet fra Verdens helseorg.om å amme helt til 2-årsalderen faktisk er tiltenkt den tredje verden hvor morsmelk er et bedre alternativ enn ensidig kost fordi familien er fattig. Han er jo snart 8 mnd!! Kos deg med morgenpuppen du :)

Angående lunsj så sliter jeg veldig her selv. Blir mye grønnsaksmoser og tidvis middagsmat, hehe. Jeg håper på sikt å bytte ut med brød. Forøvrig syns jeg babyyoghurt med havregryn later til å være et fullverdig måltid, eller?

Må fortelle om natta, den var både hard, og god. For å utdype:

Kasper sovnet 17:45. Han våknet igjen halv elleve og gav uttrykk for at han ville ha pupp. Jeg visste med sikkerhet at han ikke var sulten. Han hadde spist godt hele dagen og fått en stor porsjon grøt til kvelds. Så, jeg bestemte jeg bare for å roe han. Uten byssing, siden jeg har innført null-byssing-i-søvn (med unntak på dagtid om han våkner for tidlig opp i vognbagen, men det er bare innimellom). Han roet seg ikke i armene mine (tidvis hyyylgråt) og da han bare smågråt og klagde la jeg han ned i senga. Jeg klemte han, sang, strøk og koset på han, men tok han ikke opp igjen. Etter hvert begynte han å kose med uglebamsen sin og da så jeg mitt snitt og gikk ut av rommet. Hadde med babycallen og hørte han lage lyder, men til slutt sovnet han og sov til 04.. Da fikk han mat og sovnet igjen relativt raskt og våknet 06:35!!! Det er faktisk sykt bra for å være Kasper :) Jeg føler meg uthvilt!! Wuhuuu. Syns fortsatt to oppvåkninger er en for mye, men jeg føler at denne null-byssing-regelen begynner å virke og forhåpentligvis blir det bare bedre og bedre :D :strix:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg uttrykte meg uklart. Jeg mente ikke at du skulle begynne å tilby mme Underverker, jeg mente at du ikke trengte å ha dårlig samvittighet for at du ikke ammer like mye som før :kose:(Altså, mange barn får jo kun mme og ingen mm og det blir folk av dem også var det jeg mente). Så lenge han får i seg nok vann, som jeg vet han gjør basert på dine snaps, så er det jo tipptopp. Leste et sted at kun en amming om dagen gir baby det mest nødvendige i forhold til antistoffer, etc. Samt at rådet fra Verdens helseorg.om å amme helt til 2-årsalderen faktisk er tiltenkt den tredje verden hvor morsmelk er et bedre alternativ enn ensidig kost fordi familien er fattig. Han er jo snart 8 mnd!! Kos deg med morgenpuppen du :)

Angående lunsj så sliter jeg veldig her selv. Blir mye grønnsaksmoser og tidvis middagsmat, hehe. Jeg håper på sikt å bytte ut med brød. Forøvrig syns jeg babyyoghurt med havregryn later til å være et fullverdig måltid, eller?

Må fortelle om natta, den var både hard, og god. For å utdype:

Kasper sovnet 17:45. Han våknet igjen halv elleve og gav uttrykk for at han ville ha pupp. Jeg visste med sikkerhet at han ikke var sulten. Han hadde spist godt hele dagen og fått en stor porsjon grøt til kvelds. Så, jeg bestemte jeg bare for å roe han. Uten byssing, siden jeg har innført null-byssing-i-søvn (med unntak på dagtid om han våkner for tidlig opp i vognbagen, men det er bare innimellom). Han roet seg ikke i armene mine (tidvis hyyylgråt) og da han bare smågråt og klagde la jeg han ned i senga. Jeg klemte han, sang, strøk og koset på han, men tok han ikke opp igjen. Etter hvert begynte han å kose med uglebamsen sin og da så jeg mitt snitt og gikk ut av rommet. Hadde med babycallen og hørte han lage lyder, men til slutt sovnet han og sov til 04.. Da fikk han mat og sovnet igjen relativt raskt og våknet 06:35!!! Det er faktisk sykt bra for å være Kasper :) Jeg føler meg uthvilt!! Wuhuuu. Syns fortsatt to oppvåkninger er en for mye, men jeg føler at denne null-byssing-regelen begynner å virke og forhåpentligvis blir det bare bedre og bedre :D :strix:

Ja, jeg skjønte hva du mente :) Ble bare litt usikker på om jeg kanskje burde gitt han mme i tillegg. Hehe.

Men det tror jeg heller ikke er nødvendig siden det er melkepulver i grøten.

Ja, tror nok mange av de ammeguidene som fins er ganske så gamle og må han en liten oppdatering, hehe.

Tror nok babyyoughurt og havregryn også skal være en fin lunsj. Han er litt skeptisk til havregrynen pga klumpene, tenkte å kjøre det i mikseren så det ble litt finere.

Natten hørtes bra ut da! Jeg tror det er viktig at barnet selv finner ut hvordan det skal sovne, uten å måtte ammes og bysses. Da sover de nok bedre om natten også om de plutselig skulle våkne av host eller slike ting. William lærte å finne søvnen når han var 4 måneder, da han fikk eget rom bestemte vi oss for at han burde lære det med tanke på at vi skulle slippe å springe inn om natten heletiden for å bysse han i søvn om han skulle våkne av noe.

Vi har sefølgelig hatt tilbakefall på byssing underveis pga sykdom og slike ting.

Han sluttet også med nattamming da han flyttet på eget rom litt over 4 måneder, da fikk han jo også kveldsgrøt. Etter det har jeg vel kun ammet han 2-3 ganger om natten siden, typisk fordi han hadde spist lite pga sykdom. Så det er veldig deilig å være ferdig med nattamming.

Merket fort at han klagde seg mer når vi var inne på rommet å prøvde å roe han ned. Gikk vi ut hadde han liksom ingen å kjefte til og da roet han seg med bamsen sin. Veldig greit i grunn.

Men noen ganger måtte vi jo inn å roe han ned.

Den siste uken har han sovet dårlig på natten og våknet grytidlig og er lys våken. Han hoster enda en god del og er snørrete. Det ødlegger nok litt for søvnen.

Han pleier jo sove til 8/halv 9 til vanlig. I det siste har han våknet 05:30 liksom. Da har pappan gått inn, gitt han smokken og gått ut igjen. Da sovner han igjen etter en liten stund og sover han videre til ca 8.

Vist han våkner midt på natten ellers, så gråter han litt og snur seg etter kaninen sin og sovner fint igjen. Så da slipper jeg å gå inn :)

Tror det er litt greit å ha sånn kosebamse jeg. Det gir dem liksom en trygghet og noe å knytte seg til om de føler seg aleine når dem våkner. Ja, det er jo litt dumt om man skulle glemme eller miste bamsen. Men nå har vi nesten to helt make som han er like glad i begge to. Så om vi skulle miste den ene så har vi hvertfall en til :) Merker hvertfall at min har stor trygghet og finner lett søvnen når han har den å kose med.

Jeg mistet aldri mine bamser, selv om jeg holdt på å miste dem av og til hadde det ikke vært for min mor passet på, hehe.

Lurer på å vende av med smokken snart jeg. Han bruker den bare akkurat når han skal sovne.

Ellers får vi gjøre det når han blir året, men da tror jeg det blir vanskligere. Viljen blir sterkere, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønte hva du mente :) Ble bare litt usikker på om jeg kanskje burde gitt han mme i tillegg. Hehe.

Men det tror jeg heller ikke er nødvendig siden det er melkepulver i grøten.

Ja, tror nok mange av de ammeguidene som fins er ganske så gamle og må han en liten oppdatering, hehe.

Tror nok babyyoughurt og havregryn også skal være en fin lunsj. Han er litt skeptisk til havregrynen pga klumpene, tenkte å kjøre det i mikseren så det ble litt finere.

Natten hørtes bra ut da! Jeg tror det er viktig at barnet selv finner ut hvordan det skal sovne, uten å måtte ammes og bysses. Da sover de nok bedre om natten også om de plutselig skulle våkne av host eller slike ting. William lærte å finne søvnen når han var 4 måneder, da han fikk eget rom bestemte vi oss for at han burde lære det med tanke på at vi skulle slippe å springe inn om natten heletiden for å bysse han i søvn om han skulle våkne av noe.

Vi har sefølgelig hatt tilbakefall på byssing underveis pga sykdom og slike ting.

Han sluttet også med nattamming da han flyttet på eget rom litt over 4 måneder, da fikk han jo også kveldsgrøt. Etter det har jeg vel kun ammet han 2-3 ganger om natten siden, typisk fordi han hadde spist lite pga sykdom. Så det er veldig deilig å være ferdig med nattamming.

Merket fort at han klagde seg mer når vi var inne på rommet å prøvde å roe han ned. Gikk vi ut hadde han liksom ingen å kjefte til og da roet han seg med bamsen sin. Veldig greit i grunn.

Men noen ganger måtte vi jo inn å roe han ned.

Den siste uken har han sovet dårlig på natten og våknet grytidlig og er lys våken. Han hoster enda en god del og er snørrete. Det ødlegger nok litt for søvnen.

Han pleier jo sove til 8/halv 9 til vanlig. I det siste har han våknet 05:30 liksom. Da har pappan gått inn, gitt han smokken og gått ut igjen. Da sovner han igjen etter en liten stund og sover han videre til ca 8.

Vist han våkner midt på natten ellers, så gråter han litt og snur seg etter kaninen sin og sovner fint igjen. Så da slipper jeg å gå inn :)

Tror det er litt greit å ha sånn kosebamse jeg. Det gir dem liksom en trygghet og noe å knytte seg til om de føler seg aleine når dem våkner. Ja, det er jo litt dumt om man skulle glemme eller miste bamsen. Men nå har vi nesten to helt make som han er like glad i begge to. Så om vi skulle miste den ene så har vi hvertfall en til :) Merker hvertfall at min har stor trygghet og finner lett søvnen når han har den å kose med.

Jeg mistet aldri mine bamser, selv om jeg holdt på å miste dem av og til hadde det ikke vært for min mor passet på, hehe.

Lurer på å vende av med smokken snart jeg. Han bruker den bare akkurat når han skal sovne.

Ellers får vi gjøre det når han blir året, men da tror jeg det blir vanskligere. Viljen blir sterkere, hehe.

Helt frem til Kasper var omtrent 4 måneder sov han natta igjennom, så selv om jeg på det tidspunktet ammet i søvn, så påvirket ikke det natta. Frem til altså 4 mnd. Det kan være alle mulige årsaker til at han begynte å våkne - tenner, større næringsbehov, større bevissthet på sine omgivelser, etc. I hvert fall innså jeg sakte, men sikkert at amming i søvn ikke lenger gjorde trikset, men kanskje var nå med på å bidra til at han våknet igjen kort tid etter han hadde våknet. Jeg begynte da å trappe ned på dette og dermed ble byssing et alternativ. Jeg har forøvrig prøvd å trappe ned på byssinga en stund altså før jeg gikk cold turkey de siste dagene. Det har vært en prosess hit vi er i dag, men nå begynner ting å løsne :) Å la han sovne på eget rom eller gi han fast føde hjalp i hvert fall ikke, men babyer er jo også forskjellige.

Jeg har ikke noe mot å amme på natta, men kun én gang og da helst ikke før i 4-5-tiden. Det var jo det som skjedde i natt og da følte jeg meg uthvilt og fin, så fortsetter det er jeg strålende fornøyd. Kutter nattamming når jeg begynner å jobbe tenker jeg. Da er han nesten 10 mnd. Kan ikke kutte nå rett før ferie og i hvert fall ikke i ferien da vi bor med et annet par i en leilighet med tynne vegger. De skal slippe å holdes våken fordi vi har bestemt oss for å nattavvenne Kasper, hehe.

Prøvde lenge å få Kasper til å ta smokk etter han sluttet med den i 3-mndsalderen. Han kunne ta den av og til etter det, men nå tygger han bare på den. Verken jeg eller faren ville ta noe særlig smokk som barn, så kanskje sånt er arvelig :vetikke: Har forøvrig forstått på flere av mine venninner at å slutte med smokk ikke har vært et problem, men de har ofte sluttet når de var nærmere 2 år og forstår litt mer. Har i grunne vært av typen: Nå er du for stor for smokk, ikke sant? Skal vi heller gi smokkene til noen som trenger dem mer? Og så har det ikke vært noe mer smokk :)

Tenkte jeg skulle ta en tur på sprell og kjøpe slike kosekaniner. Har jo en koseugle han liker veldig godt, men har bare en og det er for risky, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det med å fortelle at "nå er du for stor for smokken" har ikke funket her hvertfall :fnise: Nå har han akkurat blitt 3 og den er her enda.. :sjenert:

Men vi har ikke lagt særlig i for å få den bort pga mye annet nytt, så her går vi for 3.5 år og smokkefri heller tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det med å fortelle at "nå er du for stor for smokken" har ikke funket her hvertfall :fnise: Nå har han akkurat blitt 3 og den er her enda.. :sjenert:

Men vi har ikke lagt særlig i for å få den bort pga mye annet nytt, så her går vi for 3.5 år og smokkefri heller tror jeg ;)

Er det ikke et smokketre (dam?) eller noe lignende hvor man kan ta med barna? Husker ikke helt, men har hørt flere av mine venner har nevnt noe sånt :) Da blir det litt mer høytidelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi har tenkt på det :) Vet ikke hva som er på østlandet annet enn i Amadeus Dyrepark (der har de smokketre man kan henge smokkene i). Og så er det i Kr.Sand Dyrepark, men det blir nok ikke aktuelt i år.

Vi finner sikkert ut noe :) Nå er det helt vanlig at en 3 åring bruker smokk om natten, så det føles helt fint. Han har den aldri på dagen annet enn hvis han har slått seg feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Psst psst, får vi reisebrev eller....? *håpe håpe* ;)

Enig :nigo:

Så koselig at dere har lyst til å lese hvordan vi har det her nede. Jeg skal ta å snekre sammen noe på bloggen. Da kan jeg legge til noen bilder også :) Dere har begge tilgang :blomst: .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Da er prosjekt avvenne nattpupp i gang. Status:

Natt 1: Våknet kl. 04, var sint og frustrert da faren kun tilbydde vann. Roet seg til slutt ned og sovnet 04:40 og sov til 06:45.

Natt 2: Våknet kl. 04. Godtok fort at det ikke var pupp å få. Sovnet 04:15. Våknet på ny en time etterpå og var ikke medgjørlig. Til slutt gav faren opp og samsov med K frem til 06:30.

Med andre ord - det går ikke som smurt. Æsj altså. Håper han bare drøyer mer og mer med når han våknet så vi bare kan stå opp med han tidlig på morgen. Vil ikke tilvenne han at det må samsoves fra 05-tiden og utover. Det er koselig, men slitsomt for far (som må ta støyten) og Kasper lærer seg ikke å sovene igjen på morgenkvisten uten å sove inntil noen. Koselig og fint, men veldig upraktisk.

Så, spent på de nærmeste nettene nå altså! Noen som har tips så er det bare å skrike ut :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Hva med å ha en flaske med vann liggende i senga?

Jeg gjorde ikke det med Ed, men søstra mi gjorde det med sin baby. Det gikk veldig bra.

Så fremt han klarer å drikke selv selvfølgelig.

Her var nattammingen så å si over da han begynte med kveldsgrøt. Hadde ikke behov for mat på natta.

Keep it going, Pyntestøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Hva med å ha en flaske med vann liggende i senga?

Jeg gjorde ikke det med Ed, men søstra mi gjorde det med sin baby. Det gikk veldig bra.

Så fremt han klarer å drikke selv selvfølgelig.

Her var nattammingen så å si over da han begynte med kveldsgrøt. Hadde ikke behov for mat på natta.

Keep it going, Pyntestøv :)

Han her har vært litt for glad i nattpuppen og jeg leste at melkeproduksjonen holder seg lettere oppe om man nattammer så da var det ikke så ille (jeg ammer fortsatt på dagtid, omtrent 4 ganger i løpet av dagen). Er jo stort sett kun vært en gang han har fått mat, i 4-5 tiden, så har på ingen måte vært tungt arbeid :P Nå som nattpuppen ikke lenger er et faktum så sliter vi selvsagt med ettervirkningene og en gutt som ikke helt skjønner hvorfor puppen ikke er der. Han er ikke tørst for han drikker ikke særlig med vann når han blir tilbydd det av faren, så her er det vel mest snakk om å bryte en vane. Det tar nok litt tid, men det går til slutt. Er uansett faren som tar han så jeg lider ingen nød, hehe.

Takk for heiarop :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver litt på det samme, men hos oss går det veldig fint. Var engstelig i forkant, for jeg husker ikke hvordan det var med eldstemann, men jeg har hørt av andre at det kan ta ukesvis, men det er viktig å være bestemt og ikke gi etter. Da blir han jo mer forvirret og det blir som å starte på nytt.

Her får hun pupp stort sett rundt 22-23 når hun først har lagt seg (får også ved leggetid 18:30 tiden), men mellom midnatt og 5:30 er det ikke pupp. Da går pappan inn og jeg holder meg på vårt rom. Det har som sagt gårt helt fint og nå har jeg kunne ha to netter borte (to separate anledninger) uten at drt har vært et problem. Hos oss tror jeg veldig, som hos dere, at det er en vanesak og det er kun for kos. Blir hun tilbudt vann eller velling vil hun ikke ha, så da er hun ikke sulten.

Hold motet oppe og fortsett!!! :danser::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...