Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Nei, ikke noe bevisst i hvert fall. Det eneste jeg har gjort er at han har sovet hos oss (i stua, vogna, etc) på dagtid og i sin egen seng (vogge ved siden av senga) på natta. Har prøvd samsoving og ingen av oss sover noe spesielt bra da, gjør dere det?

Når det er sagt så spiser Kasper mye og ofte på dagtid, spesielt de siste timene før han legger seg. Virker som han lader opp for natta :)

Ella spiser også myyye på kvelden og er våken i tre timer før hun sovner. For oss hjalp det å legge henne i egen seng til samme tidspunkt hver dag (kl 21). Jeg ammer også en siste gang på mørkt og kjølig soverom uten å prate med henne.

Jeg tror vi er heldige som har sovebabyer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gjør det samme som dere ift sovingen virker det som. Hun sover i vogn, lekegrinden, på armen e.l på dagtid og i sengen med oss om natten. Da sover alle fint. Har ikke prøvd å legge henne i egen seng enda, men det er fordi vi har hatt mer enn nok annet å styre med, så orker ikke den kampen også nå (hvis det blir kamp da, det vet vi jo ikke) ;)

Jenta vår spiser annenhver time på dagtid, noen ganger 2.5-3 timer mellom. Hvor ofte spiser Kasper?

Deilig med sovegutt uansett hva dere gjør, det funker jo :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella spiser også myyye på kvelden og er våken i tre timer før hun sovner. For oss hjalp det å legge henne i egen seng til samme tidspunkt hver dag (kl 21). Jeg ammer også en siste gang på mørkt og kjølig soverom uten å prate med henne.

Jeg tror vi er heldige som har sovebabyer:)

Jeg ammer han ofte i senga før han legges og der er det ofte mørkt også. Det kan jo ha mye å si når jeg tenker etter :)

Vi gjør det samme som dere ift sovingen virker det som. Hun sover i vogn, lekegrinden, på armen e.l på dagtid og i sengen med oss om natten. Da sover alle fint. Har ikke prøvd å legge henne i egen seng enda, men det er fordi vi har hatt mer enn nok annet å styre med, så orker ikke den kampen også nå (hvis det blir kamp da, det vet vi jo ikke) ;)

Jenta vår spiser annenhver time på dagtid, noen ganger 2.5-3 timer mellom. Hvor ofte spiser Kasper?

Deilig med sovegutt uansett hva dere gjør, det funker jo :nigo:

Kasper spiser ikke etter noe mønster, haha. Noen ganger kan det gå 1 time, oftest 1.5 og andre ganger 2-3 timer. Prøver ikke å gjøre noe med det enda, lar han bare styre showet. Litt av latskap og litt fordi jeg tror han regulerer det best selv og at ting går seg til på sikt :)

Veldig deilig med sovegutt, virkelig luksus. I natt sov han 11 timer :sjokkert: . Sjokkerende glad i å sove han her :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spiser også mye på kvelden. Har endelig fått skikkelig fin rytme på han nå uten å bysse og styre. Nå tar jeg kveldsstellet, ammer han i sengen så ligger jeg han rett oppi sengen sin og går ut av rommet. Har uroen på under ammestunden og når jeg ligger han i sengen. Den spiller ca 5 min etter jeg har gått ut :)
Da sovner han fint i sengen uten at jeg må sitte der til han har sovnet :) Han sover fra ca fra 21-3 og fra 4-8 ca. Har en matpause iløpet av natten. Hender også han sovner igjen med meg igjen etter det også, men det er bare kos! :)
Om dagen sover han i vuggen sin, vognen, brystkassen vår og av og til sengen sin :) Kampen for å avvende han med byssing gikk overraskende fort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer?! :overrasket: Litt av en sovegutt dere har fått dere, ja! Må være deilig å sove hele netter, og spesielt med førstemann :)

Her spiser hun 2-3 ganger i løpet av natta, men det gjør meg ingenting. Etter 15 år med småbarn i hus har jeg blitt immun mot å bli vekket om natten, jeg bare snur meg rundt og sover videre etterpå. Da gjør det ikke så mye å bli vekket. Det jeg er mest fornøyd med, er at hun sovner av seg selv. Tidspunktet varierer litt, men en gang mellom klokka 19 og 21 pleier hun å bli tydelig trøtt, så da tanker jeg henne opp og legger henne i senga. Noen ganger må hun en tur opp igjen (ikke trøtt nok?), men som regel sovner hun på første forsøk. Og det er jeg ganske lettet over... noen nattmatinger gjør meg ingenting, men tanken på kjempelange leggerutiner med byssing og bæring på slutten av en lang dag får meg nesten til å bryte ut i kaldsvette :fnise:

Ikke noen mønster på spisingen her heller, men det tenker jeg faller på plass når hun etter hvert begynner med middagsmat og grøt. Det er faktisk ikke så mange ukene til vi kan begynne med smaksporsjoner, tida går fryktelig fort...!

Ha en flott dag med Kasper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min spiser også mye på kvelden. Har endelig fått skikkelig fin rytme på han nå uten å bysse og styre. Nå tar jeg kveldsstellet, ammer han i sengen så ligger jeg han rett oppi sengen sin og går ut av rommet. Har uroen på under ammestunden og når jeg ligger han i sengen. Den spiller ca 5 min etter jeg har gått ut :)

Da sovner han fint i sengen uten at jeg må sitte der til han har sovnet :) Han sover fra ca fra 21-3 og fra 4-8 ca. Har en matpause iløpet av natten. Hender også han sovner igjen med meg igjen etter det også, men det er bare kos! :)

Om dagen sover han i vuggen sin, vognen, brystkassen vår og av og til sengen sin :) Kampen for å avvende han med byssing gikk overraskende fort! :)

Så det ordnet seg forstår jeg. Så du søkte råd om den dårlige søvnen. Godt å lese altså :)

Vi bysser heller ikke. Han halvsovner som regel ved puppen og så legger jeg han i vogga. Sovner stort sett kort tid etter av seg selv heldigvis. Han er ofte veeeeeldig trøtt i 20-tiden heldigvis, så det utnytter vi i forhold til legging.

Fint å få noen amme- og sovetips ;)

Beste rådet jeg har er at det går seg til :) Ikke stress så mye den første tiden tenker jeg (og takk til blant annet Mafalda som har fått meg til å innse det).

11 timer?! :overrasket: Litt av en sovegutt dere har fått dere, ja! Må være deilig å sove hele netter, og spesielt med førstemann :)

Her spiser hun 2-3 ganger i løpet av natta, men det gjør meg ingenting. Etter 15 år med småbarn i hus har jeg blitt immun mot å bli vekket om natten, jeg bare snur meg rundt og sover videre etterpå. Da gjør det ikke så mye å bli vekket. Det jeg er mest fornøyd med, er at hun sovner av seg selv. Tidspunktet varierer litt, men en gang mellom klokka 19 og 21 pleier hun å bli tydelig trøtt, så da tanker jeg henne opp og legger henne i senga. Noen ganger må hun en tur opp igjen (ikke trøtt nok?), men som regel sovner hun på første forsøk. Og det er jeg ganske lettet over... noen nattmatinger gjør meg ingenting, men tanken på kjempelange leggerutiner med byssing og bæring på slutten av en lang dag får meg nesten til å bryte ut i kaldsvette :fnise:

Ikke noen mønster på spisingen her heller, men det tenker jeg faller på plass når hun etter hvert begynner med middagsmat og grøt. Det er faktisk ikke så mange ukene til vi kan begynne med smaksporsjoner, tida går fryktelig fort...!

Ha en flott dag med Kasper! :)

Han er helt spenngæern når det kommer til søvn altså. Tror ikke det er vanlig i det hele tatt så tidlig, i hvert fall ikke ifølge min mor og svigermor. Håper det fortsetter sånn fremover for det kan jo fort snu når det blir tenner på gang.

Ja, jeg orker ikke stresse med denne spisinga. Det er ikke mange månedene til han likevel ikke fullammes lengre, så da lar jeg han bare styre det slik han vil. Det er jo ikke noe stress når man ammer, bare slenge ut puppen. Ville helt sikkert ha tenkt annerledes om han var flaskebarn.

Håper du koser deg masse med smulehermule, og resten av den fantastiske lilestore familien din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Kasper 2 mnd og 20 dager i følge en app jeg har. Litt under 2 uker til han er 3 måneder!! Hvor blir tiden av?

Han er en glad, liten baby. Eller, sa jeg liten? Han er over 7 kilo nå og omtrent 62-63 cm. Herregud, storelille babyen sin det altså, så her er det på alvor høyproduksjon av fløtemelk :hoho:

Nå har han blitt kjempeflink til å slå etter lekene sine og prøver også gripe, stoooor skuffelse når han ikke får det til (og dertil frustrasjonssutring). Putter ofte rangla i hånda på han og da tar det helt av. Han rister så hardt på den rangla at han ofte slår seg selv i ansiktet med den. Ser virkelig ikke godt ut, men han bare rangler videre - for opptatt av den enn til å merke at han fikk vondt, hehe. Han kan også rulle fra mage til rygg, men virker enda veldig tilfeldig (han legger vekta på en av armene og tipper over). Må vel kanskje trene med han her? Han er supersterk i nakken og holder hodet fint selv nå, det er deilig. Gleder meg veldig til 3-mndskontrollen og se hva legen sier til utviklingen :).

Han er fortsatt en sovebaby, men har våknet noen netter i fem-sekstiden for mat. Det går litt opp og ned, men i natt sov han 10 timer igjen og sovnet igjen etter amming, så jeg er utrolig fornøyd.

I morgen skal vi prøve oss på vår første flytur til nordnorge. Det blir altså 2-timerstur. Siden vi ikke får babykurv på innenlandsreise har jeg lurt på å leie en sånn FlyeBaby. Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oi oi, for en stor gutt! :nigo: Lillejenta mi har ikke bikket 7 kg ennå hun! Morsomt at det er så stor forskjell på småttisene våre. :rodmer: Gikk flyturen greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, for en stor gutt! :nigo: Lillejenta mi har ikke bikket 7 kg ennå hun! Morsomt at det er så stor forskjell på småttisene våre. :rodmer: Gikk flyturen greit?

Gutter er ofte større enn jenter, men ja... han er virkelig en stor gutt. Vi har et vennepar med en baby som er 2.5 måned eldre og han og Kasper er nesten like store, haha). Hvor stor er din forresten?

Flyturen gikk veldig bra. Han sov stort sett og virket ikke som letting og landing plaget han (ammet han for å unngå dotter). Nå skal vi prøve oss på flytur nummer to om noen uker og håper det går like bra :)

--------------------------------

Nytt innlegg på bloggen min forøvrig. Med skrytebilder :nigo: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gratulerer til Kasper som er 4 mnd :) :)

Hurra for Kasper :)

Tusen takk dere. Er så rart hvordan tiden bare flyr. Jeg fødte jo i går!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åhhh, si det er flere som har hatt økedøgn og babyen har våknet hver andre time (!!) fra den har lagt seg til den stod opp? Jeg klarte heldigvis å sovne fort mellom hver amming (uvanlig for å være meg), så jeg er relativt oppegående, men håperhåperhååååper dette bare var et økeDØGN! Skal legge han ofte til i dag og pumpe når han har lagt seg, så sannsynligvis gjør produksjonen et bykst.

Jeg skal fullamme til han er 6 måneder så grøt er ikke et alternativ. Han legger fortsatt på seg nesten 200 gram i uka så er liten grunn til å tilføre tilleggsføde heeeelt enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått deg blogg? er det noe mulighet å få link :) ? :D Har jo fulgt deg fra du begynte å prøve, så spennende å fortsette å "følge" deg :) haha følte meg litt stalkerish her nå :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått deg blogg? er det noe mulighet å få link :) ? :D Har jo fulgt deg fra du begynte å prøve, så spennende å fortsette å "følge" deg :) haha følte meg litt stalkerish her nå :fnise: :fnise:

Er bare blogg her inne: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?app=blog&blogid=1300

Skal legge deg til som leser nå :)

Edit: Hadde allerede lagt deg til jeg :danse:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...