Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Jeg tenker også på når man kan prøve seg i høyet igjen :) Men har dere sluttet å blø? Når er det vanlig at det slutter? Det er sikkert lurt å bruke kondom før man har vært hos lege kanskje, også mtp at man kan bli gravid fort igjen tenker jeg. Litt tidlig med en til kanskje? ;)

Jeg "blør" enda. Kommer så lite at jeg regner med å være ferdig snart. Hva med deg?

Tror sjansen for å bli gravid når man fullammer er veldig små. Tar nok sjanse jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøvde oss på sex igjen for en uke siden, altså 3 mnd etter fødsel. Og det var, hva skal jeg si, ganske ok? Det var veldig godt å få litt nærhet igjen, men jeg kjente arret etter klippet ganske godt.

Tror jeg kommer til å kjenne arret en god stund fremover, men det var ikke på langt nær så vondt som jeg så for meg. Jeg klarte jo ikke å gå normalt før ca 3 uker etter fødselen, så jeg så for meg at det skulle være mye verre.

Det skal jo sies at kondom ikke gjorde saken så veldig mye bedre heller :eeeh:

Men det er jo som en i termingruppa mi sa det; før eller siden må man jo klatre opp på hesten igjen :fnise: Man skal jo tross alt ta vare på forholdet også :)

Oi, det var lenge å ha vondt i arret. Hvor lenge sting ble du sydd? Selv sluttet det å gjøre vondt ca. 11-12 dager etter fødsel. Ikke kjent noe på ca. en uke, alt føles rimelig normalt nedentil egentlig. Men, må kanskje ikke ha for høye forhåpninger heller. Lett å bli skuffet. Underlivet har jo blitt rimelig mørbanket, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var lenge å ha vondt i arret. Hvor lenge sting ble du sydd? Selv sluttet det å gjøre vondt ca. 11-12 dager etter fødsel. Ikke kjent noe på ca. en uke, alt føles rimelig normalt nedentil egentlig. Men, må kanskje ikke ha for høye forhåpninger heller. Lett å bli skuffet. Underlivet har jo blitt rimelig mørbanket, hehe.

Vet ikke helt hvor mange sting jeg ble sydd, for jeg spurte aldri, men jeg ble klippet både innvendig og utvendig sånn jeg forstod det.

Jeg trodde det var skikkelig ille, men på 6-ukers kontrollen så sa legen min at alt så helt fint ut og at jeg hadde "et fint lite arr", så da kan det jo ikke ha vært så galt? :vetikke:

Det kjennes ut som alt er riktig der nede da, bortsett fra at det er hard akkurat rundt det arret som er utvendig. Det innvendige har jeg ikke kjent noe til.

Kjære sa også at alt kjentes mer eller mindre ut som før når vi hadde oss, så da skal jeg være fornøyd! Arret blir vel helt bra etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var lenge å ha vondt i arret. Hvor lenge sting ble du sydd? Selv sluttet det å gjøre vondt ca. 11-12 dager etter fødsel. Ikke kjent noe på ca. en uke, alt føles rimelig normalt nedentil egentlig. Men, må kanskje ikke ha for høye forhåpninger heller. Lett å bli skuffet. Underlivet har jo blitt rimelig mørbanket, hehe.

Jeg blør også enda, sluttet å blø rundt 3 uken, men så begynte jeg å blø igjen. Tror det var skårpen etter morkaken som gjorde det. Har begynt å slutte igjen nå.

Har samme problem som Frøken Vims, er enda øm og vond i klippet(2 grads). Er enda ikke grodd helt heller :( Gruer meg litt til sex pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster sa at det var som å ha sex for første gang igjen.. Men jeg vet jo ikke, har jo ikke forsøkt enda. Jegsluttet tidlig å blø, husker ikke helt når. Jeg var masse ute og gikk etter fødselen og føler jeg fikk rensa meg godt da. Skiftet jo bind hele tiden siden jeg var såpass aktiv. Men det var vondt å gå, ja.. Kjentes ut som om jeg måtte på do hele tiden. Ubehagelig. Men kan huske at etter 6 uker, så var alt fint og normalt. Ikke sett spor etter noen sting, og smertene av såret utvendig ga seg ganske tidlig fordi jeg hoppet i dusjen etter hvert toalettbesøk. Klarte ikke annet, og det lindret svien.

Kan jo fortelle at jeg har forsøkt såvidt å kjenne etter hvordan ting er nedi der, og jeg synes jeg er skremmende åpen. Trente musklaturen i mange uker etter fødsel, men kanskje ikke godt nok. Så her må jeg til pers igjen!

Not sexy, men hvem vet, kanskje jeg kan lære meg å plystre med dåsa? :klo:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor mange sting jeg ble sydd, for jeg spurte aldri, men jeg ble klippet både innvendig og utvendig sånn jeg forstod det.

Jeg trodde det var skikkelig ille, men på 6-ukers kontrollen så sa legen min at alt så helt fint ut og at jeg hadde "et fint lite arr", så da kan det jo ikke ha vært så galt? :vetikke:

Det kjennes ut som alt er riktig der nede da, bortsett fra at det er hard akkurat rundt det arret som er utvendig. Det innvendige har jeg ikke kjent noe til.

Kjære sa også at alt kjentes mer eller mindre ut som før når vi hadde oss, så da skal jeg være fornøyd! Arret blir vel helt bra etter hvert :)

Gjort mye knipeøvelser, siden alt føltes som før? Jeg er ganske religiøs på det om dagen. Er mest det som skremmer meg (at jeg er like vid som verdensrommet) mer enn om det skal gjøre vondt :fnise: .

Jeg blør også enda, sluttet å blø rundt 3 uken, men så begynte jeg å blø igjen. Tror det var skårpen etter morkaken som gjorde det. Har begynt å slutte igjen nå.

Har samme problem som Frøken Vims, er enda øm og vond i klippet(2 grads). Er enda ikke grodd helt heller :( Gruer meg litt til sex pga det.

Åh, har de klassifisering på klipping, slik de har med revning? Står det noen steder i papirene man fikk med seg fra sykehuset? Jeg fikk bare et enkelt klipp, 7 sting, og det plagde meg bare i starten. Kjenner ikke til det lenger etter at stingene falt av og alt later til å være grodd. Det at du sier at det ikke er grodd syns jeg du skal ta opp med legen din. Ring og få en undersøkelse. Det er gått over 4 uker og man har i teorien godt grokjøtt nedentil. Med andre ord burde alt være grodd innen nå (tror jeg). Er jo selvfølgelig ikke lenge til 6-ukerskontrollen, men kanskje du kan komme inn en uke tidligere?

Søster sa at det var som å ha sex for første gang igjen.. Men jeg vet jo ikke, har jo ikke forsøkt enda. Jegsluttet tidlig å blø, husker ikke helt når. Jeg var masse ute og gikk etter fødselen og føler jeg fikk rensa meg godt da. Skiftet jo bind hele tiden siden jeg var såpass aktiv. Men det var vondt å gå, ja.. Kjentes ut som om jeg måtte på do hele tiden. Ubehagelig. Men kan huske at etter 6 uker, så var alt fint og normalt. Ikke sett spor etter noen sting, og smertene av såret utvendig ga seg ganske tidlig fordi jeg hoppet i dusjen etter hvert toalettbesøk. Klarte ikke annet, og det lindret svien.

Kan jo fortelle at jeg har forsøkt såvidt å kjenne etter hvordan ting er nedi der, og jeg synes jeg er skremmende åpen. Trente musklaturen i mange uker etter fødsel, men kanskje ikke godt nok. Så her må jeg til pers igjen!

Not sexy, men hvem vet, kanskje jeg kan lære meg å plystre med dåsa? :klo:;)

Vet mange som blir sydd innvendig kan oppleve å bli trangere - da blir det i hvert fall som første gang igjen, hehe. Jeg hoppet også i dusjen etter hvert dobesøk. Jeg slapp unna svien, men fikk beskjed av jordmora som sydde meg at det var lurt for å unngå infeksjon. Alt later i hvert fall til å ha grodd fint, selv om jeg føler jeg ser litt rar ut nedentil.

Jeg har egentlig vært litt inspirert av deg og har vært fanatisk på knipeøvelser. Gjør det så ofte jeg kommer på det og har også bedt min kjære minne meg på å gjøre de, så håper at ting "trekker seg" bra sammen der nede. Har ikke hatt noen lekasjer eller følelse av mindre kontroll så tror jeg har sluppet billig unna egentlig. Håper jeg. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg "blør" enda. Kommer så lite at jeg regner med å være ferdig snart. Hva med deg?

Tror sjansen for å bli gravid når man fullammer er veldig små. Tar nok sjanse jeg :)

Jeg blør litt jeg også, men det virker som om det er i ferd med å gi seg.

Det er sant at det er liten sjanse for å bli gravid når man fullammer, jeg er bare så redd for å bli gravid fort igjen.

Lykke til med å prøve sex igjen, om du skulle trenge det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... det er jo forskjell på "inni" og "utenpå" også, er det ikke? Uansett hvordan man revnet eller ble klippet?

Jeg er jo relativt velbrukt, så og si, men har aldri hatt problemer med å være slapp eller vid (herrefred, skrev jeg nettopp dette?? I et åpent forum? Godt man er relativt anonym da, i alle fall).

Men utseendet er ikke hva det var- jeg ble nok sydd et par sting for lite etter en av fødslene, og siden det har det ikke sett helt ut som det en gang gjorde. Det er rett og slett ikke like pent, og åpningen er litt rar. Men det duger for all del- og det er det viktigste, tenker jeg. I tillegg til at det er kjekt hvis man skal ha flere barn- man er liksom "ferdigrevna" på forhånd. Slå den! :ler:

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde oss i høyet nå nylig, og det gikk veldig bra heldigvis! :) Man er jo litt nervøs for at det skal gjøre skikkelig vondt. Kjente at det på en måte stakk litt i arret (jeg hadde en grad 3b rift), men det var ikke ille i det hele tatt. Var bare å ta det litt rolig. :Nikke:

Apropos å være "ferdigrevna" hvis man skal ha flere barn, er det noen som vet om det er større sannsynlighet for å revne mye når man føder for andre gang og revnet mye første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, det lurer jeg også på, My!

..Jeg synes kvinnekjønnet ser litt rart ut uansett, jeg :fnise:

Viktigste er jo at ting fungerer som det skal :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på mobilen, så svarer alle felles akkurat nå (Kasper sover søtt på brystet mitt og har ikke hjerte til å flytte på han. Han har sovet så mye i vogna i dag og trenger litt nærhet... eller, er det kanskje jeg som trenger det? Hehe.).

Etter å ha tenkt litt på det har jeg selv blitt litt redd for ubeskyttet sex. Blir nok til å kjøpe meg en eggløsningsmonitor og hoppe av i svingen i de usikre periodene. Blir jeg likevel gravid er det ingen krise, men kombinert med å amme så tror jeg sjansene er ytterst små. Orker ikke gå på pilla mer og kondom er utelukket. Spiral eventuelt? P-stav? P-ring? Får høre på 6-ukerskontrollen :)

Haha, ferdigerevnet er nok en fordel. Jeg er i så fall ferdigklippet. Syns jeg ser omøblert ut neddentil, men det kan være fordi jeg egentlig aldri har studert underlivet mitt før, hehe. Vi har i hvert fall ikke prøvd oss på noe enda siden jeg fortsatt blør en spiseskje om dagen (for en meningsløs tulleblødning), så jeg kniper som en gal frem til vi tar våre første, usikre skritt tilbake til et sexliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov Kasper fra 22:30 til 04:30, det er 6 timer i strekk det!! Herlig. Siden kjæresten skulle gi han en flaske når han våknet så jeg kunne sove så endte jeg faktisk med å sove fra 23:00 - 07:30. Våknet pga melkespreng og måtte pumpe meg. Kasper våknet ikke før i ni-tiden, så dette var virkelig en drømmenatt!!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes skikkelig deilig ut :) Bra at kjæresten tar tak og hjelper såpass til. Og ikke minst at han faktisk gjennomfører det, ikke bare sier han skal det ;)

Håper du får sove godt i nettene fremover også. Må være deilig å ha hjelp i hele sommer, nå som dere er hjemme begge to :)

Tenker også på prevensjon for tiden. Det er ikke aktuelt med p-piller for min del, det ble jeg heller ikke anbefalt etter forrige fødsel. Hadde kobberspiral og det var helt fint å sette inn og ta ut, men jeg småblødde endel i to-tre mnd'er, så jeg tok den ut og vi brukte kondom etter det. Men da var det heller ikke krise om jeg skulle bli gravid igjen, men nå er det totalt uaktuelt :fnise: Så må nok se om etter spiral igjen gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert lurt å bruke prevensjon, særlig siden mannen din er så snill og gir flaske på natta, da er det vel ikke like sikkert, om man ikke nattammer?

Du er heldig som har mannen der hele sommeren, da får dere virkelig blitt kjent som familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes skikkelig deilig ut :) Bra at kjæresten tar tak og hjelper såpass til. Og ikke minst at han faktisk gjennomfører det, ikke bare sier han skal det ;)

Håper du får sove godt i nettene fremover også. Må være deilig å ha hjelp i hele sommer, nå som dere er hjemme begge to :)

Tenker også på prevensjon for tiden. Det er ikke aktuelt med p-piller for min del, det ble jeg heller ikke anbefalt etter forrige fødsel. Hadde kobberspiral og det var helt fint å sette inn og ta ut, men jeg småblødde endel i to-tre mnd'er, så jeg tok den ut og vi brukte kondom etter det. Men da var det heller ikke krise om jeg skulle bli gravid igjen, men nå er det totalt uaktuelt :fnise: Så må nok se om etter spiral igjen gitt..

Ja, han mannen min er virkelig god å ha altså :hjerte:

Er det vondt å sette inn spiral? Er det legen/gynokologen som gjør det? Kjedelig om det fører til småblødninger i flere måneder da, så håper jeg kan unngå det. Da blir det i hvert fall verdens beste prevensjon - fordi man har aldri sex (og det er jo ikke akkurat poenget med prevensjon, hehe).

Det er sikkert lurt å bruke prevensjon, særlig siden mannen din er så snill og gir flaske på natta, da er det vel ikke like sikkert, om man ikke nattammer?

Du er heldig som har mannen der hele sommeren, da får dere virkelig blitt kjent som familie :)

Han gjør det bare innimellom. Ønsker å amme mest mulig, og ikke forvirre for mye med flaske (men, later ikke til at han har blitt det). Men, du har absolutt et poeng. Nå har vi enda ikke prøvd oss på noe som helst, men må vel kanskje praktisere litt hoppe-av-i-svingen til man får noe mer permanent :)

Ja, det er helt utrolig deilig å ha han hjemme altså frem til midten av august. Han er så flink til å avlaste, og vi koser oss hver dag. Tror nesten vi må time det til sommeren neste gang også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neida, gjorde absolutt ikke vondt å sette inn spiral :) Kanskje litt ubehagelig bare, ift å ligge der foran fastlegen som gjorde det.. :sjenert: Får se hva det blir til denne gangen, men nå kan det være at jeg var ekstra utålmodig ift blødningen og at det går bedre denne gangen. Ikke minst at man kanskje gjør det likevel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, gjorde absolutt ikke vondt å sette inn spiral :) Kanskje litt ubehagelig bare, ift å ligge der foran fastlegen som gjorde det.. :sjenert: Får se hva det blir til denne gangen, men nå kan det være at jeg var ekstra utålmodig ift blødningen og at det går bedre denne gangen. Ikke minst at man kanskje gjør det likevel :fnise:

Haha, ja, til slutt orker man ikke å vente lenger på at blødningen skal gi seg og kjører på :ler:

Vurderer også p-stav. Men, får google litt og se hvilken erfaringer folk har. Har vurdert å kjøre på med en eggløsningsmonitor og hoppe-av-i-svingen-metoden i usikre perioder. Det er jo ikke krise om jeg blir gravid igjen, men vil helst unngå det i noen år likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del så skal vi ikke ha flere barn og da er det litt krise om jeg blir gravid igjen kjenner jeg :sjenert:

Greit å sjekke ut litt alternativer ja, men jeg vet om flere som ikke blødde i det hele tatt på spiral, så du trenger jo ikke være en som blør du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant Dine. Kan være jeg er heldig. Verdt et forsøk :)

Forresten, noen som har erfaring med vibrerende vippestol? Vurderer å kjøpe MamaRoos sin da jeg kan få en helt ny til halv pris. Lilleputt har vært litt "vanskelig" i dag. Vil bare henge på puppen eller sove på en av oss, helst med masse byssing først. Kan være det bare var i dag, men er dette normen fremover så trenger vi et alternativ når vi feks skal spise, eller om man er alene hjemme - gå på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...