Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sykt stor forskjell på dem altså :) Han høres jo såå herlig ut! :rodmer:

Min gutt er 2 måned på lørdag og veier rundt 4500 og er 54-55 cm lang, hihi. Ser ikke ut som han lider noe nød han heller. Dobbelthake og strikk rundt lårene har han hvertfall :fnise:

Min tuller litt om mårningen, våkner kl 5 og sovner for å våkne en time seinere igjen. Tror det er pga det har vært så varmt her i det siste + veldig stort soveromsvindu så det blir så altforlyst på rommet :( Hvordan få det mørkt liksom?! Ellers sover han fra 23-06 ca. Pleier å sove derfra og 3-4 timer til egentlig.

Ja, Kasper har den dobbelthaka og kulemagen nå, haha, men han ser egentlig ikke så tykk ut ellers - mer langlemmet akkompagnert av noen herlige valker her og der :fnise: .

Kasper har også tullet litt med sovingen i det siste pga varmen. Trodde også det var fordi det var lyst, men i natt har det vært veldig lyst på soverommet (tok bort teppet jeg hadde foran vinduet for å få det mørkere - har svart persienne, men syns ikke den er så god) og han sov godt (først 6 timer, så 4 til, før jeg valgte å stå opp med han fordi jeg var så våken). Tror det var fordi det var mindre varmt i natt på soverommet. Men, har dere mulighet for blendingsgardin? Det kan kanskje funke?

Kasper er sannelig en lang gutt :jepp: Herlig!

Ha en flotters helg :hjerte:

Hvor lang var Edvard når han var 6-7 uker? :)

Ha en suuuuperhelg du også :kose:

Han høres ut som en flott gutt :) Hvilken størrelse bruker han i klær? Bare nysgjerrig ;)

Han bruker 62 nå. Han vokste ut fra 56-klærne sine for ca. halvannen uke siden. Hva med din? :)

Høres ut som du er flink til å gå han mat ;) Han høres herlig ut :)

Han har næringsvett, det er sikkert og visst :laugh: . Han er helt perfekt han er. Skjønner ikke hvordan vi har klart å lage noe så vakkert altså :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bruker også 62 nå. Noe i 56 passer enda, men det virker som om det er ubehagelig med den størrelsen i bleieområdet så nå skal vi ut å kjøpe mer tøy i 62. Vi har en gulper så det går mye skift hver dag ;)

Ha en fin helg med guttene dine :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bruker også 62 nå. Noe i 56 passer enda, men det virker som om det er ubehagelig med den størrelsen i bleieområdet så nå skal vi ut å kjøpe mer tøy i 62. Vi har en gulper så det går mye skift hver dag ;)

Ha en fin helg med guttene dine :)

Min bruker 56, begynte med det for ca 2 uker siden.

Opplever dere mye lekkasje fra bleiene på siden ved rumpen? Og hvilke bleier bruker dere isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bruker 56, begynte med det for ca 2 uker siden.

Opplever dere mye lekkasje fra bleiene på siden ved rumpen? Og hvilke bleier bruker dere isåfall?

Vi opplevde lekkasje på siden med libero ja, men ikke med pampers. Vi har gått over til nr 2 nå for hun er blitt så rund og god rundt låra ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bruker 56, begynte med det for ca 2 uker siden.

Opplever dere mye lekkasje fra bleiene på siden ved rumpen? Og hvilke bleier bruker dere isåfall?

Opplevde lekkasje fra libero, ikke pampers. Prøvd begge merkene?

Vi bruker pampers nummer 2, men det har vi gjort nesten fra fødselen av, hehe.

Vi opplevde lekkasje på siden med libero ja, men ikke med pampers. Vi har gått over til nr 2 nå for hun er blitt så rund og god rundt låra ;)

Vi har brukt nr. 2 siden fødsel, hehe. Kasper var slank når han kom ut, men da bare strammet vi bleia ekstra godt. Nå må vi snart tenke på å gå over til nummer 3. Artig hvor forskjellig babyer er, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde lekkasje fra libero, ikke pampers. Prøvd begge merkene?

Vi bruker pampers nummer 2, men det har vi gjort nesten fra fødselen av, hehe.

Vi har brukt nr. 2 siden fødsel, hehe. Kasper var slank når han kom ut, men da bare strammet vi bleia ekstra godt. Nå må vi snart tenke på å gå over til nummer 3. Artig hvor forskjellig babyer er, hehe.

Hehe, ja artig at de er så forskjellige i både størrelser og personlighet :hjerte:

Jeg må stramme nr 2 så mye det går for at den ikke skal dette av ;) Herlig at gutten din vokser bra da, det er bare sunt det :) Mannen min var visst 5, 9 på 6 ukers kontroll, noen trodde visst han var på 3 mnd kontroll ;) men nå er han høy og slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se hvor forskjellige de er :) her hadde vi lekkasjer med pampers men ikke libero, begynte på prematurbleier og er nå oppe i treer på dem 8 uker gamle (korrigert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja artig at de er så forskjellige i både størrelser og personlighet :hjerte:

Jeg må stramme nr 2 så mye det går for at den ikke skal dette av ;) Herlig at gutten din vokser bra da, det er bare sunt det :) Mannen min var visst 5, 9 på 6 ukers kontroll, noen trodde visst han var på 3 mnd kontroll ;) men nå er han høy og slank.

Og Kasper var 6,1 :fnise: En real plugg, men han ser ikke så tykk ut egentlig - men dobbelthake er dog godt på plass. Det er i grunnen bare søtt :)

Moro å se hvor forskjellige de er :) her hadde vi lekkasjer med pampers men ikke libero, begynte på prematurbleier og er nå oppe i treer på dem 8 uker gamle (korrigert)

Wow, de gutta dine har sannelig vokst altså!! Så koselig å lese :) Fine bilder du hadde på bloggen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte med nr 2 for noen uker siden men fikk anbefalt å gå opp en størrelse vist man fikk mye lekasjer, men syns ikke det hjalp no. Så kanskje vi skal prøve et annet merke? Men har ikke Pampers sånn lotion i bleiene som kan gi allergier? Eller har dem sluttet med det?
Sykt stor forskjell ja, lillemann var 4020 på 6 ukerskontrollen, hihi.


Lollipop, kan du legge meg inn i bloggen din?! :engel:
Er så lengesiden jeg har fulgt deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte med nr 2 for noen uker siden men fikk anbefalt å gå opp en størrelse vist man fikk mye lekasjer, men syns ikke det hjalp no. Så kanskje vi skal prøve et annet merke? Men har ikke Pampers sånn lotion i bleiene som kan gi allergier? Eller har dem sluttet med det?

Sykt stor forskjell ja, lillemann var 4020 på 6 ukerskontrollen, hihi.

Lollipop, kan du legge meg inn i bloggen din?! :engel:

Er så lengesiden jeg har fulgt deg :)

Aldri hørt det om pampers. Trodde alle bleier var gjort veldig allergi- og miljøvennlige nå om dagen, men her har jeg virkelig ikke satt meg inn i dette (dessverre). Kasper har i hvert fall ikke reagert på pampers. Han har ikke hatt noe sår stump eller utslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, pampers inneholder salve, jeg var også skeptisk til pampers men syns den er bedre på de små. På eldre barn er libero bra. Jeg har ikke merket noe på Ella heller, tror det er trygt så lenge de ikke reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pampers inneholder salve, jeg var også skeptisk til pampers men syns den er bedre på de små. På eldre barn er libero bra. Jeg har ikke merket noe på Ella heller, tror det er trygt så lenge de ikke reagerer.

Da lærte jeg noe nytt. Huff, fikk nesten litt dårlig samvittighet, men vi syns passformen på pampers er så mye bedre enn libero. Bra han ikke har reagert altså, for da fortsetter vi nok bare med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å måle Kasper i dag og han har sannelig strekt seg. Må være 61 cm nå, minst! Merker det da enkelte av 62-bodyene er for trange i bleieområdet, så mistenker at han til og med kan være 62. Skal ta han med på helsestasjonen etter hvert og få både veid og mål langemannen min :rodmer:

I kveld sovnet han for øvrig sånn halvni-ish. Det er det tidligste vi har fått lagt han, så et lite jubelrop for det. Aner ikke om dette er noe han vil være enig i fremover, men på mange måter viser det at babyen min vokser. Han er 8 uker på søndag. Sannelig hvordan tiden bare flyyyyr. Litt over en uke så er han 2 måneder :sjokkert: .

Prøvde å legge ut et helt nyyyydelig bilde jeg tok av han i dag på bloggen, men fikk det ikke til. Påstod at fila var for stor, og jeg måtte få det ned i frimerkestørrelse før jeg fikk lasta opp. Veldig rart for flere av de andre bildene jeg har lagt ut har vært langt større, og det har gått greit :grine: . Og jeg som ville vise hvor skjønn han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke så lett å forstå seg på verken pc'er eller forum bestandig. Skjønner godt at det er nedtur å ikke få lagt ut bildet (og jeg er litt nysgjerrig på Kasper selv! ;)), men jeg må si at du er heldig som har fått tatt et blinkskudd i det hele tatt. Jeg tar masse bilder, og mange av dem er fine, men som regel sitter jeg igjen med følelsen av at "hun er jo søtere enn dette..." :ler:

To måneder, ja, og så stor gutt! Tida bare flyr av gårde. Vi får kose oss med smågullene mens vi kan, snart krabber de av gårde og lager alskens tullball :fnise:

62 cm høres langt ut, selv om jeg ikke skal påberope meg å ha vekstkurvene i hodet. Har bare blitt sløvere og sløvere for hver baby, så Smule er ikke blitt målt siden seksukerskontrollen. Aner ikke hvor lang eller tung hun er, men hun vokser da ut av klærne og er deilig babylubben, så da regner jeg med at alt er fint. Skal på tremånederskontroll om to uker og får sikkert bekreftet det der.

Og dere nyter fremdeles ferie sammen alle tre? Det blir vel neppe flere fisketurer med det aller første, men dere har kanskje andre planer for den siste sommermåneden? Kos dere i hvert fall, og gi Kasper et lite nuss fra Smule... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så bekymret for Kasper nå. På fireukerskontrollen målte helsesøster hodet hans og da var han 40 cm. Hun stusset litt på det, men gav ingen informasjon utover dette. Derfor målte jeg han i dag (8 uker) og han er nå 43!!! Det er veldig mye på en så liten baby. Nå er han forøvrig en stor baby, tung og lang, men så stort hode tror jeg ikke er helt normalt. Jeg er redd for vannhode jeg og det er hele to dager til mandag og legekontoret er åpent.

Hva gjør man? Venter tålmodig til mandag? :(

Mafalda - må svare deg når jeg ikke sitter med en stor, mørk klump i magen.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, jeg skjønner at du blir redd, man vet jo ikke om det er normalt, selvom det meste stort sett er det. Men jeg syns du skal ringe noen for å høre så du slipper å bekymre deg så lenge! Jeg vet ikke helt hvem man ringer, om det er sykehuset eller legevakten? Håper du får svar snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...