Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Tusen takk jenter :strix:

 

8 uker i dag. Nå går det jo faktisk litt unna her gitt :)

 

4 uker til jeg er forbi den magiske grensen og 2 uker til jeg skal ha første legetime. Stod i appen min at embroyet er på størrelse med en jordbær. Det er jo litt festlig, for jeg trodde den var mye mindre. Mer som en rips :ler: Men, magen er svær. Jeg er vanvittig oppblåst og magemusklene har gitt opp siden forrige graviditet, så jeg ser faktisk ut som jeg er 5 mnd på vei. Ingen overdrivelse. Jeg har brukt mammabukse i helga for å slippe press på symfyseområdet, for det er utrolig ubehagelig og mammabukser fremhever jo i grunnen en oppblåst mage mer enn de skjuler. Det er rett og slett flaut at jeg kun er 2 mnd på vei med den magen her :rodme: Gleder meg veldig til jeg får en ekte babymage nå og siden jeg fikk en babykul i uke 13 sist, så kanskje den kommer litt før denne gangen? 

 

Drømte forresten i helga at jeg fødte en jente og at jeg skulle amme henne, og fikk panikk for jeg hadde jo ikke melk i brystene. Det hadde jeg glemt å ordne :ler: Men, ellers var drømmen et utsnitt av den lykken jeg følte når jeg ammet Kasper for første gang. Et utrolig rørende og likefullt surrealistisk øyeblikk, som jeg ser veldig frem til å oppleve igjen :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det var så stille fra denne kanten, men så var det bare jeg som hadde glemt at du begynte å skrive her igjen. Kan jeg skylde på at det har vært hektisk på min kant i det siste? :sjenert: Skal få oppdatert men i morgen. Eller overimorgen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg prøvde også preggisbukser sist for å lette trykket ;) Kjempedeilig! Men som du sier, den fremhever jo ganske mye :fnise:

Så deilig med 8 uker :hoppendeglad: Jeg håper magen din kommer skikkelig snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter :strix:

 

8 uker i dag. Nå går det jo faktisk litt unna her gitt :)

 

4 uker til jeg er forbi den magiske grensen og 2 uker til jeg skal ha første legetime. Stod i appen min at embroyet er på størrelse med en jordbær. Det er jo litt festlig, for jeg trodde den var mye mindre. Mer som en rips :ler: Men, magen er svær. Jeg er vanvittig oppblåst og magemusklene har gitt opp siden forrige graviditet, så jeg ser faktisk ut som jeg er 5 mnd på vei. Ingen overdrivelse. Jeg har brukt mammabukse i helga for å slippe press på symfyseområdet, for det er utrolig ubehagelig og mammabukser fremhever jo i grunnen en oppblåst mage mer enn de skjuler. Det er rett og slett flaut at jeg kun er 2 mnd på vei med den magen her :rodme: Gleder meg veldig til jeg får en ekte babymage nå og siden jeg fikk en babykul i uke 13 sist, så kanskje den kommer litt før denne gangen? 

 

Drømte forresten i helga at jeg fødte en jente og at jeg skulle amme henne, og fikk panikk for jeg hadde jo ikke melk i brystene. Det hadde jeg glemt å ordne :ler: Men, ellers var drømmen et utsnitt av den lykken jeg følte når jeg ammet Kasper for første gang. Et utrolig rørende og likefullt surrealistisk øyeblikk, som jeg ser veldig frem til å oppleve igjen :)

 

Tenk at du er 8 uker allerede! :hakeslepp: Det går sikkert ikke like fort unna for deg som det gjør for meg da, men allikevel :fnise:

 

Husker jeg var utrolig oppblåst i starten forrige gang jeg også. Jeg kom tilbake på jobb i ca uke 8 etter sommerferie, og da var det enkelte kollegaer som tisket og hvisket om at jeg ikke var  gravid. Å jo, jeg var jo gravid, men det var jo bare forstoppelse og luft som lagde mage :fnise:

 

Mammabukse :hjerte:

Noe av det jeg likte best med å være gravid forrige gang var at man bare kunne drite i alt som het flat mage, spise seg stappmett, slippe ut magen og være stolt av det :ler:

 

Håååper på to streker om en liten ukes tid jeg også sånn at jeg kan slippe magen fri jeg også! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammabukse! Jeg begynte å bruke det i uke syv eller noe, for jeg ble så innmari uvel av å ha noe som strammet :fnise: Det er jo utrolig behagelig! Så deilig at du er 8 uker, det går jo kjempefort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg innom dagboka fordi jeg har googlet med rett inn i krisemodus:

 

Jeg er offisielt verdens verste gravide. I min gravidsvime har jeg kun tatt høyde for å ikke spise farlig mat, drikke alkohol eller få i meg jord fra grønnsaker. Det jeg derimot ikke har ofret en tanke er de fancy hudpleieproduktene mine, hvorpå den ene er en heftig antirynkekrem kjøpt på bryllupsreisen og vært i bruk altså siden juli! Nærmest daglig. 

 

Så nå har jeg googlet på meg panikkangst og funnet ut at det stakkars frøet mitt nå er så hormonskadet at jeg sikkert føder en gummiball i stedet. At det går an!! Det er jo lett å si at "det går sikkert bra" og det er ingen offisielle råd om å holde seg borte fra disse produktene i Norge, men ser flere leger bruker "føre var"-prinsippet og fraråder bruk av disse produktene som ofte bruker retinyl palmitate (mild form form a-vitaminsyre) det første trimesteret. Jeg har 3.5 uke igjen av første trimester og først nå har jeg funnet ut dette! Jeg var jo så flink sist gang, men denne gangen går alt på trynet. Har jo i tillegg spist salami helt i starten før det slo meg at det kanskje ikke var særlig gravidvennlig. 

 

:grine:  :grine:  :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Det har jeg faktisk ikke ofret en tanke ... Der fikk du opp min puls også! Men - hadde det vært utvetydige bevis på at det hadde vært skadelig, så hadde det vært offisielle råd mot det altså. Dette forskes det jo på! Jeg tror ingen av oss får gummiballer. Kanskje bittelitt mer spretne enn andre unger bare kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å finne "trygge" kremer jeg :vetikke: Det er så mange navn for a-vitamin også, og blir jo omtrent blind av å skulle stirre på de lange ingredienslistene på kremene :bond:

Tror ikke det er så viktig jeg altså. Greit å unngå A-krem fra apoteket kanskje :ler: Apropos det så stod faktisk A-kremen i gravid hylla på apoteket :sjokk: Det synes jeg var veldig spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt meg unna en exfoliator jeg har med AHA, men har googlet litt og ser at det ofte er en blanding av det OG lav ph man skal holde seg unna. Vitamin-a har jeg ikke ofret en tanke mtp hudpleie... Aiai. Vi satser på at opptaket gjennom huden har svært lite å si! Og vi får uansett ikke gjort noe med det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Det har jeg faktisk ikke ofret en tanke ... Der fikk du opp min puls også! Men - hadde det vært utvetydige bevis på at det hadde vært skadelig, så hadde det vært offisielle råd mot det altså. Dette forskes det jo på! Jeg tror ingen av oss får gummiballer. Kanskje bittelitt mer spretne enn andre unger bare kanskje.

 

Hahaha, en unge som aldri får rynker:

 

"Hvor mange operasjoner har du egentlig tatt??"

"Ingen, min mor brukte bare veldig mye anti-rynkekrem da hun gikk gravid med meg serru, funker fjell"

 

Jeg synes det er vanskelig å finne "trygge" kremer jeg :vetikke: Det er så mange navn for a-vitamin også, og blir jo omtrent blind av å skulle stirre på de lange ingredienslistene på kremene :bond:

Tror ikke det er så viktig jeg altså. Greit å unngå A-krem fra apoteket kanskje :ler: Apropos det så stod faktisk A-kremen i gravid hylla på apoteket :sjokk: Det synes jeg var veldig spesielt.

 

Er det egentlig a-vit i a-krem? Ser for meg at det er som vaniljesausen, bare juksfantera :ler:

 

Jeg har holdt meg unna en exfoliator jeg har med AHA, men har googlet litt og ser at det ofte er en blanding av det OG lav ph man skal holde seg unna. Vitamin-a har jeg ikke ofret en tanke mtp hudpleie... Aiai. Vi satser på at opptaket gjennom huden har svært lite å si! Og vi får uansett ikke gjort noe med det nå.

 

Opptaket er på omlag 1-2 prosent gjennom huden og da er det ikke akkurat 100% a-vitamin i et produkt. Gjerne bare sånn 2 prosent, så det er ytterst små tall heldigvis.

 

 

----------------------------------------

 

Da blir jeg 9 uker i helga og vurderer en ny ultralyd i uke 12. Risikerer å ikke få ordinær ultralyd før ut i januar siden jeg ikke lenger bor i Oslo. Usikker på om de gjennomfører ordinære ultralyder på det lokale sykehuset her (unnskyldninger altså).  Er ikke så gæli pris her, 990 og da får man med bilder. 

 

I morges opplevde jeg at nedre del av magen var steinhard pga full blære. Jeg har sluttet å våkne i to-tiden (bank i bordet), men våkner gjerne i 5-6-tiden og må så mye på do at det gjør vondt. I dag lå jeg i midlertidig pall i sengen og kjente fascinert på denne harde, veldig gravidaktige kulen. Husker det fra jeg var gravid sist, men det må ha vært i uke 12 eller noe. Kan det virkelig komme så tidlig med barn nummer to? Er forøvrig urinblæren som dytter opp livmoren, og jeg er veldig sikker på at det var livmoren for de var stein hard og veldig vond å ta på. Det må vel bety at livmoren vokser? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da, jeg har brukt det i to graviditeter. Har jo gått bra for meg da. Det er vel en veldig liten sjanse for at fosteret blir påvirket, og du fant det jo ut ganske tidlig :)

Jeg kjente livmora rundt den tiden du er nå med lillesøster. Livmoren er jo litt større for andregangs. Så det er definitivt livmora som vokser :)

Edit: TO graviditeter, ikke TI! Hjelpes. :fnise:

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da, jeg har brukt det i to graviditeter. Har jo gått bra for meg da. Det er vel en veldig liten sjanse for at fosteret blir påvirket, og du fant det jo ut ganske tidlig :)

Jeg kjente livmora rundt den tiden du er nå med lillesøster. Livmoren er jo litt større for andregangs. Så det er definitivt livmora som vokser :)

Edit: TO graviditeter, ikke TI! Hjelpes. :fnise:

Kun opplevd det en gang i uke 8 (torsdag), men satser på at det er fordi det er gørrtidlig og at det skjer igjen når jeg er litt lenger på vei. Trenger vel en helt sprengt blære for å oppleve det så kort på vei.

------------------------------------

Da er jeg 9 uker i dag. En uke igjen til første legetime og jeg har endelig landet på hvilke sykehus jeg skal føde på. Til mannens fortvilelse da den er 50 minutter unna oss, men det er det beste sykehuset så da får vi heller bare dra litt tidligere inn når fødselen kommer i gang.

Det blir også en ny ultralyd i uke 12. Må bare få bestilt på mandag, så satser på de har ledig tidspunkt.

Ny utfordring. Det er seminar og middag (med alkohol) på kvelden til uka. Seminaret er i byen jeg bor og alle driver og organiserer seg så de kan drikke vin og ha en trivelig og sosial kveld ute. Åhh, jeg vet ikke hvordan jeg kan fake dette uten å avsløre meg selv. Ville liksom ikke si noe før etter ultralyd i uke 12 når jeg er sikker på alt er bra. Noen forslag til løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun opplevd det en gang i uke 8 (torsdag), men satser på at det er fordi det er gørrtidlig og at det skjer igjen når jeg er litt lenger på vei. Trenger vel en helt sprengt blære for å oppleve det så kort på vei.

------------------------------------

Da er jeg 9 uker i dag. En uke igjen til første legetime og jeg har endelig landet på hvilke sykehus jeg skal føde på. Til mannens fortvilelse da den er 50 minutter unna oss, men det er det beste sykehuset så da får vi heller bare dra litt tidligere inn når fødselen kommer i gang.

Det blir også en ny ultralyd i uke 12. Må bare få bestilt på mandag, så satser på de har ledig tidspunkt.

Ny utfordring. Det er seminar og middag (med alkohol) på kvelden til uka. Seminaret er i byen jeg bor og alle driver og organiserer seg så de kan drikke vin og ha en trivelig og sosial kveld ute. Åhh, jeg vet ikke hvordan jeg kan fake dette uten å avsløre meg selv. Ville liksom ikke si noe før etter ultralyd i uke 12 når jeg er sikker på alt er bra. Noen forslag til løsninger?

9 uker! :strix:

Jeg skal på flere sosiale greier fremover der det blir servert alkohol, og planen er å ta i mot et glass vin som jeg bare later som jeg drikker av. Da slipper jeg å si nei til alkohol, og folk er jo ikke så innmari opptatt av hvor mye jeg drikker.

Tror det er bedre enn å vikle seg inn i en eller annen rar historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det går fort med deg nå jeg! Er liksom ikke så lenge siden du sendte snap av graviditetstesten!  :fnise: 
Blir så gøy å følge med! Er så spent på hvem som befinner seg inni der jeg. Har tro på at det er en gutt jeg, hihi  :rodmer: 
Fint å få baby i slutten av mai, det kan jeg skrive under på!  :danse: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker! :strix:

Jeg skal på flere sosiale greier fremover der det blir servert alkohol, og planen er å ta i mot et glass vin som jeg bare later som jeg drikker av. Da slipper jeg å si nei til alkohol, og folk er jo ikke så innmari opptatt av hvor mye jeg drikker.

Tror det er bedre enn å vikle seg inn i en eller annen rar historie.

Problemet her blir at middagen er litt uformell. Vi skal ut og spise på en lokal resturant og da er jo bordbestilling noe som skjer foran alle. Bestiller jeg vin så vil jo alle se at jeg ikke drikker den da vi kun er omlag 8 stykk fra min avdeling som sitter rundt bordet. Så da blir det å bestille noe alkoholfritt og si jeg kjørte bil fordi jeg glemte meg litt bort. Eller noe. :ler:

Syns det går fort med deg nå jeg! Er liksom ikke så lenge siden du sendte snap av graviditetstesten!  :fnise: 

Blir så gøy å følge med! Er så spent på hvem som befinner seg inni der jeg. Har tro på at det er en gutt jeg, hihi  :rodmer: 

Fint å få baby i slutten av mai, det kan jeg skrive under på!  :danse:

Du og søsteren min er enige, mens min svigermor mener bestemt det er jente. :ler: Bare sånn ca. 10-11 uker til vi finner ut (altså et helt år) :hoho:

Koselig å se deg på KG igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville kanskje bare dratt en hvit løgn om at lillemann er syk, og at du derfor kjører så du kan være parat til å komme deg hjem på kort varsel eller noe sånt. Eller er det dårlig gjort å bruke barna som unnskyldning? :vetikke:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje bare dratt en hvit løgn om at lillemann er syk, og at du derfor kjører så du kan være parat til å komme deg hjem på kort varsel eller noe sånt. Eller er det dårlig gjort å bruke barna som unnskyldning? :vetikke:  :fnise:

Takk for tips. Da viser det seg at jeg uansett må kjøre til jobb så problem er løst. Hvis ikke hadde jeg glatt skyldt på mann og barn :hoho:

Det er forøvig verdens beste unnskyldning og en stor fordel med barn - gidder du ikke så skyld på barnet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann og barn er alltid gyldig grunn!

Jeg har pønsket fælt på hva jeg skal si til kollegaer når jeg ikke drikker på julebordet, men heldig for meg så har de planlagt julebordet dagen før lucia. Ikke det at barnehagen til tassen vår faktisk feirer Lucia, men det vet jo ikke jobben :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at Lucia fra nå av et en særdeles bra feiring FrK.Vims :ler:

----------------------------

Da nærmer jeg meg 10 uker. Så en video på instagram av et foster i uke 10, som sprella rundt. Helt utrolig hvor godt utviklet de er så tidlig.

Dagens bekymring: fravær av mensmurringer. Det hadde jeg jo i forrige svangerskap på disse tider. Jeg har hatt så og si ingenting dette svangerskapet. Det uroer meg til tider. Ny ultralyd om litt over to uker.

Dagens høydare: jeg kan kjenne noe hardt nederst på magen på kveldstid. Kan heller ikke holde inn magen (fysisk umulig). Har en del andre symtpomer heldigvis.

Dagens plan: endelig motivert til å stanse den voldsomme vektoppgangen. Har vært demotivert siden bryllupet og har ikke orket å trene så mye siden jeg først pendlet horribelt langt frem til 12.oktober, og så ble jeg jo gravid og sovner gjerne på sofaen kl.20:30 om jeg får sjansen. Husker jeg fikk både energi og treningslyst i andre trimester, så nå har jeg satt opp en plan  (jeg holdt kurs i endring her om dagen så nå må jeg følge mine egne råd), som skal evalueres hver søndag. Vi har gratis trening på min jobb hver mandag så det skal bli en fast rutine så fort katta er ute av sekken (om snart to uker) og jeg har også kjøpt meg en crosstrainer, som er på høy tid å ta i bruk. Fra nå av er målet mitt å være mer bevisst i inntaket, begrense søtt/fett til en dag i uka og altså på sikt få inn regelmessig trening igjen. Jeg vet jo jeg legger på meg som gravid, men holder jeg på slik som nå så kan det fort bli stygge tall på vekta. Og det er det ikke verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...