Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Høres ut som en herlig nyttårsaften, og ganske lik vår! Minus M&M og settlers bare :fnise: Håper den første helgen i 2016 blir super for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, lille_frosk skrev:

Høres ut som en herlig nyttårsaften, og ganske lik vår! Minus M&M og settlers bare :fnise: Håper den første helgen i 2016 blir super for deg!

Den har vært stille og rolig. Litt sånn at jeg gruer meg til å jobbe igjen. Liker jobben min, men har vært så deilig med en ferie. Føler sommerferien bare fløy av gårde i bryllup og flytting, så ser virkelig frem til å starte permisjonen om.... fire måneder :sjokk: (Jeg går ut i starten av mai).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, toneeee_ skrev:

Fire måneder! :hoppendeglad: Å herregud jeg gleder meg og er så spent!!!!!!!

Gratulerer med å være halvveis Tone!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår :strix: Tenke seg til at det er ei lita jente inni der da :rodmer: Gleder meg utrolig mye til UL selv. Da blir alt så mye mer virkelig, og jeg tenker meg at man får et veldig spesielt forhold til det å gå gravid. Foreløpig er det ganske uvirkelig :P Selv har jeg nå bikka 10 uker og embryoet har gått over til å være et foster. Bare det er jo en liten milepæl da :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sjela skrev:

Godt nyttår :strix: Tenke seg til at det er ei lita jente inni der da :rodmer: Gleder meg utrolig mye til UL selv. Da blir alt så mye mer virkelig, og jeg tenker meg at man får et veldig spesielt forhold til det å gå gravid. Foreløpig er det ganske uvirkelig :P Selv har jeg nå bikka 10 uker og embryoet har gått over til å være et foster. Bare det er jo en liten milepæl da :) 

 

Ultralyd er utrolig koselig, selv om jeg har gjort det noen ganger nå så er det like fint hver gang :) Det blir virkelig når man ser babyen, men enda mer virkelig når man kjenner tydelig spark og bevegelser. Det er så fint det :)

Gratulerer med å være 10 uker og bære et foster!! Nå er det ikke lenge til du bikker 12 uker og så starter tiden å fly. Jeg syns det gikk så fryktelig tregt i starten, men nå er jeg straks halvveis :sjokk:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg bikket 20 uker og er halvveis. 

Fant en oppsummering på en blogg som jeg faktisk bare er så frekk og stjeler:

♥ Termin: 29.mai

♥ Uke: 20+0 (fått ny termin, gidder ikke forandre ticker)

♥ Kjønn: Jordmor mente det var en jente, ny ultralyd om en uke.

♥ Navn: Vi har så vidt begynt å se på det. Mitt favorittnavn er Sigrid, men mannen er ikke overbevist.

♥ Neste kontroll: 14.januar, ny ultralyd. Deretter 3.februar - jordmorkontroll. 

♥ Utstyr: Har det meste, men har faktisk kjøpt en babygym (lite brukt på finn), et stellebord (sammenleggbart med badekar), samt en Bbhugme sove/ammepute. Kjøpt tre bodyer og en bukse, kommer ikke til å kjøpe så mye mer. Har så mye kjønnsnøytralt fra før av og vet av erfaring at det kommer masse gaver.

♥ Mangler av utstyr: Lilleknøtt trenger en tripptrapp med newbornseat, jeg ønsker meg denne senga her (vi lånte en vugge sist, men syns den var litt upraktisk), en kommode (sist kjøpte jeg en teakkommode og malte knallgrønn, gjør nok noe ala det samme nå), og en ny brystpumpe. Denne gangen går jeg for Medela swing. Og jo, en babycall vi kan legge i vogna siden vi nå bor i et stort hus. Den vi har fra før av krever strømuttak. Vi bor i murhus så derfor går jeg for en neonate.

♥ Vektøkning: 4.5 kg sist jeg sjekket. 

♥ Aktivitet: Kjent mye de siste dagene. Føler hun er mye våken til tider. Stikk motsatte av storebroren.

♥ Søvnmønster: Er vel først nå babyen faktisk får et søvnmønster?

♥ Kynnere: Hadde en del for noen uker siden, lite i det siste. Heldigvis. 

♥ Cravings: Kanskje frukt, slik som appelsiner. Klarer ikke veldig fet mat, så syns ofte fisk og skalldyr kan være det beste valget.

♥ Plager: Lite. Sover litt dårlig på nettene (våkner ofte) og får vondt i bekkenet nå og da, men føler meg egentlig i veldig god form.

♥ Humør: Vekslende, tidvis veldig hormonell.

♥ Utålmodig?: Alltid! :hoho:

♥ Strekkmerker: Er det mulig å bare resirkulere de fra forrige runde? :opplyser:

♥ Vann i kroppen?: Ikke enda. Fikk en del på slutten sist, dessverre. Var ankelløs og våknet hver morgen med leddgikt fordi fingrene stivnet pga alt vannet :sjokk: Ikke rart at alle de 13 kg som kom på i svangerskapet var borte på to uker.

♥ Fødselen: Blir i hvert fall bedre enn første fødsel, håper jeg. Har valgt det sykehuset jeg føler meg mest trygg på, selv om det er 45 minutters kjøretur fra oss. 

♥ Hodet ned/festet: Nei.

♥ Tungt?: Nei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkefest i magen. Like koselig denne gangen som sist:)

Skal på ultralyd på torsdag og er så spent på om det fortsatt er en jente. Kaller baby konsekvent for "hun" nå, så håper virkelig det, men hadde vært typisk meg om det faktisk er en gutt :fnise:

Er alene hjemme i dag så ligger på sofaen og ser hele andresesongen av jordmødrene. Hadde vel egentlig tenkt å gjøre unna litt ting her hjemme, men prøver å fortelle meg selv at jeg faktisk også trenger hvile og ro. Jeg holder, ironisk nok, kurs i stressmestring på jobb og en av de tingene de fleste (typisk kvinner) kan gjøre mindre av så er det alt man "burde" gjøre. For det er mye man ikke trenger å gjøre altså, som å ha et klinisk rent hjem til enhver tid. Skal forøvrig ta meg en halvtime på crosstraineren etterpå og legge meg i badekaret før jeg lager ferske vårruller :sikle:

God lørdag folkens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du hadde en fin lørdag :) Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett jordmødrene, koser meg sånn med den serien. Skulle ønske det dukket opp en sesong til.. 

Her snør vi inne, og jeg sitter under ullteppet og spiser mat og gruer meg til å skulle ut og kjøre etterpå. Godt med stressfri helg, vi trenger det! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, toneeee_ skrev:

Høres ut som du hadde en fin lørdag :) Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett jordmødrene, koser meg sånn med den serien. Skulle ønske det dukket opp en sesong til.. 

Her snør vi inne, og jeg sitter under ullteppet og spiser mat og gruer meg til å skulle ut og kjøre etterpå. Godt med stressfri helg, vi trenger det! :klem: 

Den stressfrie helga ble toppet med en horisontal søndag også da mannen tok med seg sønnen vår og ble borte halve dagen, såååå godt for det skjer ikke så ofte med en aktiv toåring, hehe.

Ja, det er synd det kun er to sesonger og ikke flere. Men, jeg tror det skulle lages en serie om fødende på Ahus, men det blir nok ikke en like rolig og udramatisk serie som jordmødrene antar jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pumpe noe alle må ha? Jeg bare spør, for da er det greit å ta den med i budsjettet og kjøpe den inn før fødsel. Jeg tenkte kanskje dette var noe man ventet og så an, men det virker som "alle" pumper i tillegg til å amme barnet fra tid til annen :) Og tenk at du er 20 uker alt da! Husker da jeg leste du hadde fått to streker. Tida går fort! Jeg synes det selv for min egen del egentlig også. Nå er jeg 11+1 og snart over den magiske grensa. Da går det vel bare enda fortere etter det :P Første innkjøp blir definitivt den BBHugme-puta som alle skryter så hemningsløst av :) Er du fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere fødeserier! !!!! Følger fødeavdelingen men den er vel ferdig for sesongen???

 

Jeg vil ha pumpe slik at jeg evnt kan lagre melk ;) Skal ha den med på føden i tilfelle melka ikke kommer med en gang/det er lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært balsam for en halvtkommet gravid å få en søndag i horisontalen! Vel fortjent!! Jeg vil også ha flere sesonger av jordmødrene ... Kanskje ta med kamera selv og sende inn til NRK etter fødselen er overstått? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sjela skrev:

Er pumpe noe alle må ha? Jeg bare spør, for da er det greit å ta den med i budsjettet og kjøpe den inn før fødsel. Jeg tenkte kanskje dette var noe man ventet og så an, men det virker som "alle" pumper i tillegg til å amme barnet fra tid til annen :) Og tenk at du er 20 uker alt da! Husker da jeg leste du hadde fått to streker. Tida går fort! Jeg synes det selv for min egen del egentlig også. Nå er jeg 11+1 og snart over den magiske grensa. Da går det vel bare enda fortere etter det :P Første innkjøp blir definitivt den BBHugme-puta som alle skryter så hemningsløst av :) Er du fornøyd?

Du kan fint vente om man vil, men jeg tenkte jeg ville ha behov før eller siden. Jeg fullammet, men det hendte jeg ble med på noe som krevde at jeg var borte fra baby. Måtte da gjerne ha pumpet på forhånd, samt pumpe for å unngå brystspreng. Regner med det blir det samme denne gangen så da kan jeg likesågreit kjøpe før baby kommer:)

Altså.... :sjenert: Jeg sendte puta til gamleadressen min (glemt å oppdatere informasjonen på flust.no) så den ble først henta i helga og jeg har enda ikke fått den ut av eska. Men, planen er å testkjøre den i kveld :tommelopp:

 

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Flere fødeserier! !!!! Følger fødeavdelingen men den er vel ferdig for sesongen???

 

Jeg vil ha pumpe slik at jeg evnt kan lagre melk ;) Skal ha den med på føden i tilfelle melka ikke kommer med en gang/det er lite. 

Ja, det kan alltids være et fint hjelpemiddel å ha i bakhånd. Jeg vet jo som andregangsfødende at melka hos meg kom som en foss med en gang, men det er absolutt ikke gitt. De kommenterte det faktisk så jeg tror i grunnen det var utenfor normalen :ler:

39 minutter siden, lille_frosk skrev:

Det må ha vært balsam for en halvtkommet gravid å få en søndag i horisontalen! Vel fortjent!! Jeg vil også ha flere sesonger av jordmødrene ... Kanskje ta med kamera selv og sende inn til NRK etter fødselen er overstått? :fnise:

Haha. Den videoen av meg som føder første gang unner jeg ingen å se :hoho:

Jeg labbet rundt halvnaken halve tiden i en gigantisk bleie (stabbet ned i en herlig nettingtruse str. XXL), usminket og svett, mens jeg kastet opp utover gulvet. Slikt blir det bra tv ass.... om man liker skrekkfilm :Hehe:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Pyntestøv skrev:

Haha. Den videoen av meg som føder første gang unner jeg ingen å se :hoho:

Jeg labbet rundt halvnaken halve tiden i en gigantisk bleie (stabbet ned i en herlig nettingtruse str. XXL), usminket og svett, mens jeg kastet opp utover gulvet. Slikt blir det bra tv ass.... om man liker skrekkfilm :Hehe:

 

Kanskje noe å vise på ungdomsskoler rundt omkring, sånn for å forhindre tenåringsgraviditeter? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lille_frosk skrev:

Kanskje noe å vise på ungdomsskoler rundt omkring, sånn for å forhindre tenåringsgraviditeter? :fnise:

 

11 timer siden, toneeee_ skrev:

:skratte:

Putt på soundtracket fra Aliens og kanskje klipp inn noen filmsnutter fra da jeg var spedbarn og hadde kolikk. Da burde det virke særdeles preventativt :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pyntestøv skrev:

 

Putt på soundtracket fra Aliens og kanskje klipp inn noen filmsnutter fra da jeg var spedbarn og hadde kolikk. Da burde det virke særdeles preventativt :ler:

 

:hoho: At ingen har tenkt på dette før!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...