Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Bah, du skal liksom aldri få sove ordentlig du? :hug: Godt du kan ta det igjen etter fødsel ... :fnise: Nei, uff, det var bare dårlig gjort. Er det storebrors første år i barnehage? Er de ikke mer eller mindre kontinuerlig syke da? (Ikke at det gjør det mindre slitsomt!) Jeg var i alle fall stort sett syk det året jeg jobbet i barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 18.2.2016 at 15.31, lille_frosk skrev:

Bah, du skal liksom aldri få sove ordentlig du? :hug: Godt du kan ta det igjen etter fødsel ... :fnise: Nei, uff, det var bare dårlig gjort. Er det storebrors første år i barnehage? Er de ikke mer eller mindre kontinuerlig syke da? (Ikke at det gjør det mindre slitsomt!) Jeg var i alle fall stort sett syk det året jeg jobbet i barnehage!

Neida, er på andre året. Startet når han var 15 mnd, nå er han tre år i juni. Men, vært veldig mye tøffere i denne barnehagen enn i forrige i forhold til sykdom. Er sikkert tilfeldig, men nå er det snart vår og da blir det vel bedre.

Den 19.2.2016 at 12.13, Sjela skrev:

Uff, sender deg en stor :klem: Å ikke få nok søvn er så ødeleggende det! :( 

Det er helt ødeleggende. På lørdag sov jeg tre timer på dagtid, i går sov jeg bare én fordi sønnen min vekte meg. Jeg føler meg grei i dag, men har en sånn trykkende følelse i hodet konstant. Noen ganger utvikler den seg til hodepine og nå har jeg begynt å få veldig ubehagelige kynnere og generelt vondt i magen ved mye bevegelse. Jaja. Holder ut noen uker til, men blir det ikke tegn til bedring kaster jeg inn håndkleet og går til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det kan virke som kroppen sier i fra at den trenger mer hvile nå. Håper du lytter til den og kaster inn håndkleet snarere før enn siden. Håper du har en god og forståelsesfull lege :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tungt med dårlig søvn og lite energi. Det er vel ikkje tilfeldigvis klart for håndklekasting allerede? I andre graviditeten holdt eg det gåande i full jobb til 1 mnd. før permisjon. Heime klarte eg nesten ingenting, så det gjekk berre ut over meg sjølv, mann og storebror. Denne gongen er eg delvis sjukmeldt allerede. Det går fremdeles ein del ut over dei heime, men nå får nå NAV også litt av "byrden". Arbeidsgivar tapar neppe så mykje på at du jobbar redusert - du blir nok meir effektiv når du er på jobb, og arbeidsoppgaver må jo uansett delegerast/flyttast på når du skal ha permisjon? ;) Det høyrest ut som ein god idé med ein legetime, om ikkje anna, så for å få andre auge på problemene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sjela skrev:

Uff, det kan virke som kroppen sier i fra at den trenger mer hvile nå. Håper du lytter til den og kaster inn håndkleet snarere før enn siden. Håper du har en god og forståelsesfull lege :) 

Tror legen er forståelsesfull (han er i tredveårene og har små barn selv), men er nok mest min stolthet som står i veien. I dag har jeg forsåvidt vært på nippen å ringe flere ganger, men føler kanskje situasjonen må bli enda verre før jeg faktisk gjør noe med det.

16 timer siden, dreia skrev:

Det er tungt med dårlig søvn og lite energi. Det er vel ikkje tilfeldigvis klart for håndklekasting allerede? I andre graviditeten holdt eg det gåande i full jobb til 1 mnd. før permisjon. Heime klarte eg nesten ingenting, så det gjekk berre ut over meg sjølv, mann og storebror. Denne gongen er eg delvis sjukmeldt allerede. Det går fremdeles ein del ut over dei heime, men nå får nå NAV også litt av "byrden". Arbeidsgivar tapar neppe så mykje på at du jobbar redusert - du blir nok meir effektiv når du er på jobb, og arbeidsoppgaver må jo uansett delegerast/flyttast på når du skal ha permisjon? ;) Det høyrest ut som ein god idé med ein legetime, om ikkje anna, så for å få andre auge på problemene. :jepp:

Ja, det er mannen min som mener aller mest at det er på tide å ta en time-out. Jeg sover kronisk dårlig og fungerer knapt på jobb, så hjemme er jeg ikke mye til hjelp annet enn å gå rundt og være sur og gretten 80% av tiden. Jeg kjenner ikke meg selv igjen :(

Du har rett, det kan være det er en bedre løsning på sikt å ha noe redusert arbeidstid. Ønsket mitt er jo å stå i jobb frem til permisjon. 

Kanskje jeg bare skal ta den forbaska telefonen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg veit kor vanskelig det er. Mannen nevner stadig at eg kanskje bør vurdera meir enn 40 % sjukmelding, men det sit langt inne. :sjenert: Eg fungerer greit i vanlige veker. Men så er det enkelte veker med opptil fleire kontrollar, då. Ikkje rart at eg er sliten når eg er på jobb i tillegg til å ha 4 legetimar (med mykje venting) på ei veke! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg synes virkelig du skal ta den telefonen (om du ikke alt har gjort det). Faren her er jo at du går på en skikkelig smell, en sånn som det blir vanskelig å karre seg tilbake fra - og da får du i alle fall ikke jobbet noe! Det er mye bedre om du jobber gradert og klarer å yte noe den tiden du er der, enn om du hangler deg gjennom 100 % og ikke kjenner igjen deg selv på hjemmebane. Du har jo både bebis i magen, deg selv og storebror å tenke på her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, A4-livet skrev:

Det syns jeg du skal, før du blir helt utslitt og det ikke er noen vei utenom 100% sykemelding.

 

8 timer siden, dreia skrev:

Eg veit kor vanskelig det er. Mannen nevner stadig at eg kanskje bør vurdera meir enn 40 % sjukmelding, men det sit langt inne. :sjenert: Eg fungerer greit i vanlige veker. Men så er det enkelte veker med opptil fleire kontrollar, då. Ikkje rart at eg er sliten når eg er på jobb i tillegg til å ha 4 legetimar (med mykje venting) på ei veke! :daane:

 

1 time siden, lille_frosk skrev:

Du, jeg synes virkelig du skal ta den telefonen (om du ikke alt har gjort det). Faren her er jo at du går på en skikkelig smell, en sånn som det blir vanskelig å karre seg tilbake fra - og da får du i alle fall ikke jobbet noe! Det er mye bedre om du jobber gradert og klarer å yte noe den tiden du er der, enn om du hangler deg gjennom 100 % og ikke kjenner igjen deg selv på hjemmebane. Du har jo både bebis i magen, deg selv og storebror å tenke på her også!

Svarer i plenium for jeg tok motet til meg og vet der hva? Legen roste meg for det. Han sa det var bra jeg kom og tok ansvar, det ville trolig hindre at jeg gikk på en smell og en utslitt og nedbrutt tobarnsmor var ingen tjent med. Fine legen altså :rodmer:

Sjefen min tok det med fatning og var ganske ålreit, men føler han innerst inne er lei av dette. Han har hatt veldig mange gravide det siste året (vi snakker vel fem stykker totalt), så er vel slitsomt for han å forholde seg til en noe ustabil arbeidsstyrke. Når det er sagt så var han enig i at det var lurt å heller jobbe 80% enn at han mistet meg til en 100% sykemelding.

Så letta..... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, dreia skrev:

:tommelsmil::klappe:

Takk for all støtten i dag Dreia og du... hvis mannen din mener du trenger mer enn 40% så har han trolig rett. Det er han som opplever deg i det daglige og ser hvordan du fungerer. Du har jo tross alt to barn fra før av som trenger mammaen sin :Nikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Heida deg og hurra for lege og sjef som skjønner at det er bedre med litt sykemelding nå enn 100% senere fordi du presser deg selv! :kose:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Flinke og tøffe Pyntestøv :hug: Jeg er glad du har en så ok lege!!

Han er skikkelig ålreit altså. Fikk lyst til å gå inn på legelisten og gi han full pott for å si det sånn. Har tatt ut sykemeldingsdag i dag (unntatt tre timer med hjemmekontor/møte) og fikk gått en tur i skogen med mamma. Det gjorde veldig godt for kropp og sjel, selv om jeg fortsatt føler jeg er rimelig sliten. Det tar vel litt tid før jeg merker virkningen av sykemeldingen antar jeg.

3 timer siden, Tekola skrev:

Så bra! Heida deg og hurra for lege og sjef som skjønner at det er bedre med litt sykemelding nå enn 100% senere fordi du presser deg selv! :kose:

 

Hørt så mange skrekkhistorier om leger som kjefter på gravide for å i det hele tatt føle seg utslitt, det er bare en del av pakka med å være gravid. Godt å ha en lege som ser det i et større perspektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker (ok i morgen).

Tenk at hun er over et kilo da. Hva er hun på størrelse med nå? En honningmelon? :ler:

Magen begynner å bli stor. Legger jeg på rygg på et hardt underlag  (gulvet) så er toppen av livmora nesten der ribbeina møtes. Regner med sjokkmåling hos jordmor. Greit at jeg har vært gjennom dette før da og vet at det kun handler om en utålmodig og hurtigvoksende livmor. Kan skrive under på at dette overhode ikke er trekk jeg kjenner igjen i meg selv :hoho:

Dagens fra Kasper:

Jeg synger "so ro lillemann" og har kommet til "sov min vesle..." "HOREEEE", smeller det fra senga. Hahaha. Jeg trodde jeg skulle knekke sammen. (For dere som ikke er så befaren i godnattsanger enda så byttet like så greit Kasper ut p-en ut med en mer passende bokstav: h).

Ellers så har han begynt å snakke om i barnehagen at han skal bli storebror og vil titt og ofte se på "den store magen" og "snakke med beibiiien". Det er den søte siden. Fikk derimot innblikk i den andre siden i dag. Har kjøpt en gammel retro simovogn fra 70-tallet som hovedsakelig skal være sovevogn her hjemme og den fikk Kasper se for første gang i dag. Spurte om den og jeg sa det var vogna til babyen. Da skulle han opp i den og sove. Nektet plent å komme ut så det kulminerte i totalt nedsmelting. Vogna står med andre ord i boden nå....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho: Det var vel et par bokstaver han byttet ut? :PGullkorn fra barnemunn ass :ler:

Jeg skjønte ikke helt :klo: Ble vogna ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sjela skrev:

:hoho: Det var vel et par bokstaver han byttet ut? :PGullkorn fra barnemunn ass :ler:

Jeg skjønte ikke helt :klo: Ble vogna ødelagt?

Neida, vogna er fin den, men Kasper fikk et skikkelig trassanfall da han forstod at det ikke var et leketøy for han, men babyen i magen skulle ha vogna. Så nå har vi fått en forsmak på søskensjalusien som venter :haar:

Nå er virkelig tiden for å skrive ned alt det psyko som kommer ut av munnen på han der. Han har en tendens til å bytte ut noen bokstaver som fører til de merkeligste setningene :hoho:Å si "hore" i stedet for "pode" er bare en i rekken av mange :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :fnise: Det går vel over litt etterhvert, og så er vel kanskje Kasper inne i en liten trassalder nå også kanskje? 

Haha, håper du skriver disse ned. Veldig morsomt å ha, og ekstra artig å lese opp i konfirmasjons-eller bryllupstalen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med søskensjalusi! :ironi: 2-åringen her i heimen var raskt ute med å masa om at babyen ikkje måtte ta krona hans (som han fekk til 2-årsdagen i barnehagen). Det er visst den store skrekken. Heldigvis har det ikkje resultert i raserianfall. Dei har me nok av frå før. Storebror er fryktelig flink til å egga fram dei, når han føler det for godt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...