Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fikk forresten plass og skal på vanlig UL i midten av november. Gleder meg sånn og håper det blir en jente :) for jeg har to gutter fra før av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldig du er som slapp unna kvalme, for det er noe dritt! Ja, det er ikke så bra med tidlig UL har jeg også lest, men jeg var redd for at fostret var utenfor livmoren og måtte sjekke at alt var i orden, heldigvis var det det. Gjorde det på Ullevål. Jeg har søkt A-hus som første prioritet, selv om jeg bor i Oslo. Jeg har positiv erfaring fra det sykehuset. Jeg fikk min andre sønn, 8år, der :) Dette er nemlig mitt tredje svangerskap :)

Skulle egentlig føde på Ullevål, men de sa at det var fullt i siste liten, altså få timer før ungen skulle komme til verden, derfor er jeg ikke så begeistret over det sykehuset :)

Ahhh, jeg er så redd for A-hus etter den nyfødte som døde, men jeg kjenner jo ikke til detaljene da og det sies jo at sikkerheten aldri er så bra, som etter en katastrofe.

Synd den kjipe opplevelsen med Ullevål. Alle mine venninner har født der og vært fornøyd. Eneste som er kjip, syns jeg, er at de ikke lenger tilbyr lystgass. Gjør de dette på A-hus mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: dette er ukjent for meg!!! Når skjedde det???

Der ungen døde av hjertefeil noen dager etter fødsel var en reportasje på nyhetene, så den finner jeg ikke i farta, men er flere saker.

Her, f,eks, hvor det står at det etterforskes tre barnedødsfall ved A-hus. Et annet sted fant jeg dette om A-husskandalen:

"I perioden januar til oktober 2011 kom det inn en rekke bekymringsmeldinger fra ansatte, og det ble meldt inn ni unaturlige dødsfall og 20 meldinger om alvorlig personskade"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt veldig mye om denne saken også: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10045887

Spesielt siden jeg har fulgt bloggen hennes en stund også.

Skummelt det der med Ahus altså. Er glad jeg skal føde på Stavanger sitt :)

Merkelig det står forskjellige dager på tickeren vår, selv om vi er like mange dager på vei :)

Appene viser også sykt forskjellig, de som går ut i fra mensen viser 5 uker, de som går ut i fra EL viser 4 uker +4.

Stemmer nok mest å følge EL tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhh, jeg er så redd for A-hus etter den nyfødte som døde, men jeg kjenner jo ikke til detaljene da og det sies jo at sikkerheten aldri er så bra, som etter en katastrofe.

Synd den kjipe opplevelsen med Ullevål. Alle mine venninner har født der og vært fornøyd. Eneste som er kjip, syns jeg, er at de ikke lenger tilbyr lystgass. Gjør de dette på A-hus mon tro?

Ahus tilbyr lystgass og alt annet av moderne smertelindring. Fødeavdelingen er også veldig moderne og er delt inn i en avdeling for de som ønsker en mest mulig "naturlig" fødsel, og en vanlig avdeling med alle fasiliteter. Jeg tror ikke du trenger å være redd for Ahus. Klart det er skummelt med alle disse sakene som kommer opp nå, men feil kan skje på alle sykehus. Snart er det et annet sykehus som er i fokus i media. De har slitt med bemanningen på Ahus, men nå skal det være bedre der. Jeg har søkt litt rundt for å se hva folk som har født der sier, og omtrent alle har vært kjempefornøyde! :) Jeg skal føde på Ahus og er veldig fornøyd med det. :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahus tilbyr lystgass og alt annet av moderne smertelindring. Fødeavdelingen er også veldig moderne og er delt inn i en avdeling for de som ønsker en mest mulig "naturlig" fødsel, og en vanlig avdeling med alle fasiliteter. Jeg tror ikke du trenger å være redd for Ahus. Klart det er skummelt med alle disse sakene som kommer opp nå, men feil kan skje på alle sykehus. Snart er det et annet sykehus som er i fokus i media. De har slitt med bemanningen på Ahus, men nå skal det være bedre der. Jeg har søkt litt rundt for å se hva folk som har født der sier, og omtrent alle har vært kjempefornøyde! :) Jeg skal føde på Ahus og er veldig fornøyd med det. :nigo:

Hmm, vurderte i noen gode minutter A-hus etter ditt "reklame"innlegg, hehe :) Men, dessverre for meg så bor jeg i Oslo, det er 25 min unna meg (kontra Ullevål på 10 min) og jeg vil nok få flest besøkende på Ullevål også (lettere for folk å komme seg dit). Så, da blir det nok Ullevål for min del, selv om A-hus har lystgass, åååhhh, vilhadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ny CB-test. Lurer på om jeg ikke holdt den lenge nok ned i urinen, for halve streken er sterkere enn resten, men uansett.... selve "gravidstreken" er sterkere en kontrollstreken, så det lover godt :)

Vurderer også nå å forskyve tidlig UL, fra 7 til 10-uker. Har hørt de kan måle nakkefolden på 10 uker, er det noen som har erfaring med det?

post-62501-0-77345500-1348726159_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt veldig mye om denne saken også: http://www.vg.no/nyh...?artid=10045887

Spesielt siden jeg har fulgt bloggen hennes en stund også.

Skummelt det der med Ahus altså. Er glad jeg skal føde på Stavanger sitt :)

Merkelig det står forskjellige dager på tickeren vår, selv om vi er like mange dager på vei :)

Appene viser også sykt forskjellig, de som går ut i fra mensen viser 5 uker, de som går ut i fra EL viser 4 uker +4.

Stemmer nok mest å følge EL tror jeg.

Min app henger bare litt etter, men i dag er den korrekt (4+5). Tenk, vi er 5 uker på lørdag!! :) Det går fremover.

Hvilke apper har du`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ny CB-test. Lurer på om jeg ikke holdt den lenge nok ned i urinen, for halve streken er sterkere enn resten, men uansett.... selve "gravidstreken" er sterkere en kontrollstreken, så det lover godt :)

Vurderer også nå å forskyve tidlig UL, fra 7 til 10-uker. Har hørt de kan måle nakkefolden på 10 uker, er det noen som har erfaring med det?

Vi var på tidlig ul i uke 6, og 10. I uke 6 så vi bare en prikk med et hjerte som banket. I uke 10 sa hun at om vi kom tilbake i uke 12 så kunne hun måle nakkefold. Den så normal ut nå men kan visst forandre seg på de 2 ukene. Men vi skal ikke tilbake før ordinær :) Slår oss til ro med at alt så normalt ut sist og håper at alt går bra videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tidlig ul i uke 6, og 10. I uke 6 så vi bare en prikk med et hjerte som banket. I uke 10 sa hun at om vi kom tilbake i uke 12 så kunne hun måle nakkefold. Den så normal ut nå men kan visst forandre seg på de 2 ukene. Men vi skal ikke tilbake før ordinær :) Slår oss til ro med at alt så normalt ut sist og håper at alt går bra videre :)

Hmmm... nå ble jeg lysten på å ta UL i uke 7 (som planlagt) og uke 12. Håper det ikke er stressende for barnet med så mange UL-er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg faktisk ikke. Har jo selv vært på 2 til nå. Og de som har risikosvangerskap går jo ofte, så jeg tror ikke det? Er vell heller bare det at det blir dyrt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke sett noen skader / senvirkninger på barn som har vært tatt mye ul av, såvidt jeg vet. Men man vet jo heller ikke 100% sikkert om det kan ha en negativ effekt, derfor rådes man vel til å ikke ta veldig mange ul hvis det ikke er nødvendig. Jeg tror egentlig at det er helt uproblematisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg faktisk ikke. Har jo selv vært på 2 til nå. Og de som har risikosvangerskap går jo ofte, så jeg tror ikke det? Er vell heller bare det at det blir dyrt :-)

Ja, det er ikke akkurat billig. 1200 her i Oslo, pjuuuu.

Man har ikke sett noen skader / senvirkninger på barn som har vært tatt mye ul av, såvidt jeg vet. Men man vet jo heller ikke 100% sikkert om det kan ha en negativ effekt, derfor rådes man vel til å ikke ta veldig mange ul hvis det ikke er nødvendig. Jeg tror egentlig at det er helt uproblematisk. :)

Jeg satser også på det, så da blir det ul 16 oktober, 2.5 uke til, tjohooooo :) Grugleder meg sånn. Redd for dårlige nyheter, men samtidig så håper jeg på en overveldende, gledelig opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4+6 i dag. I morgen er fem uker overstått. Tiden går ikke akkurat fort. 7 uker igjen, men har satt noen milepæler:

2.5 uke til UL

3 uker til legetime

7 uker til de magiske 12 ukene

7 uker til ny UL

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene gikk veldig sent når jeg var 5-6 uker på vei. Men bare vent!:) nå er jeg snart 11 og de siste ukene har bare flydd. Snart bare en uke til de magiske 12:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene gikk veldig sent når jeg var 5-6 uker på vei. Men bare vent!:) nå er jeg snart 11 og de siste ukene har bare flydd. Snart bare en uke til de magiske 12:D

Ja, prøver å fylle uker og helg med så mye, slik at tiden skal gå fortere. Blir snart "crazy in the coconut, hehe.

Men, jeg syns, til motsetning, at tiden etter sommerferie har virkelig flydd og høsten kom altfor fort, så håper du har rett og at tiden setter opp tempoet igjen snart ;)

Hvordan går det i dag? :)

Veldig bra egentlig. 5+1 og teller ja, haha. Var i bryllup i går og siden jeg ikke drakk og med en oppblåst kul magen, så var det mange som fikk med seg at noe var på gang. Overrasket over hvor greit det var å være i et, for meg, alkoholfritt bryllup. Deilig å ikke være fyllesyk i dag;)

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...