Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

I dag tok jeg en ny CB-test og den viste 3+, noe som skal være korrekt for en som er 5 uker på vei. Jeeeeej!! Er jo hysterisk redd for å miste, så må sjekke når jeg kan. Men, nå skal jeg senke skuldrene frem til UL om to uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, skjønner at det er deilig å ikke få bakrus dagen etter en fest. Jeg har vært avholds i flere år nå, og det har bare vært positivt:)

Bortsett fra at jeg blir VELDIG fort VELDIG sliten, kan ikke gå en kilometer uten å bli sikkelig utslitt, har jeg det bra :)

Har du også oppblåst og kul mage, hehe. I og med jeg har to fra før av, selv om det er en stund siden, og hadde litt ekstra på magen, ser det ut som jeg er mye lengre på vei enn jeg er. Jeg vet ikke når oppblåsheten tar av, for jeg husker ikke hvordan det var med mine to andre. Hisker bare at magen min ikke var så synlig så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner at det er deilig å ikke få bakrus dagen etter en fest. Jeg har vært avholds i flere år nå, og det har bare vært positivt:)

Bortsett fra at jeg blir VELDIG fort VELDIG sliten, kan ikke gå en kilometer uten å bli sikkelig utslitt, har jeg det bra :)

Har du også oppblåst og kul mage, hehe. I og med jeg har to fra før av, selv om det er en stund siden, og hadde litt ekstra på magen, ser det ut som jeg er mye lengre på vei enn jeg er. Jeg vet ikke når oppblåsheten tar av, for jeg husker ikke hvordan det var med mine to andre. Hisker bare at magen min ikke var så synlig så tidlig.

Er nok litt for glad i å dele en flaske vin med gode venninner eller kjæresten til å bli avholds selv, men er helt klart bedre når det blir mer den flaska og ikke en kartong.

Jeg gikk raskt opp noen kilo og fikk skikkelig mage fort selv. Jeg ser veldig gravid ut. Spesielt på kvelden. Er veldig flaut, for er jo så kort på vei. Men, gleder meg utrolig til den dagen det er ekte babymage. Da skal jeg gå i trange klær og strutte med den, hehe.

Hvor langt er du på vei igjen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også veldig oppblåst mage og ser gravid ut.. Gleder meg til alle vet det og jeg ikke trenger skjule det mer :)

Jeg har gått opp 5 cm på magen, og det er på morgenen, før jeg blir skikkelig oppblåst. Helt merkelig. Gleder meg også helt sykt til det blir ekte babymage :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+2

Legger ved bilde av CB-en jeg tok i går, på morgenurin vel og merke. Jeg måtte bare se om HCG-produksjonen hadde økt, og sannelig. Alt er som det skal så langt :)

Mine symptomer i dag:

* Tunge og ømme bryster

* Øm korsrygg

* Oppblåst "gravid"-mage

* Slapp og trøtt

* Delvis forstoppet

* Murringer og smerter nederst i magen

* Stikkinger i underlivet

De to nederste kommer og går litt, og er ikke konstant.

post-62501-0-90897700-1349076939_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner alle symptomene utenom det med brystene jeg da.. Morsomt at alt er likt ;)

Hihi, er litt betryggende:) Det med...kremt...forstoppelse er verst. Hva gjør du for å fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hør ingenting foreløpig, for jeg har hatt løs mage helt frem i dag og da sa det omtrent stopp.. Synes det med luften er verst jeg... Stikker ikke så mye i dag, men det går nok opp og ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Hihi, kjenner også meg igjen i alt fortsett fra forstoppelse og ømme bryster.

Er ikke så veldig oppblåst men har en god liten bulk på magen, jeg som er pannekakeflat til vanlig. :fnise:

Regner jeg ut i fra første dag av siste mens er jeg 5 uker + 3 dager :)

Min gravide svigerinne sa jeg skulle regne fra det og ikke fra EL, siden det er så vanskelig å vite når det var nøyaktig. Håper tiden går fort nå til uke 12!!

Ønsker deg en fin kveld videre :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hør ingenting foreløpig, for jeg har hatt løs mage helt frem i dag og da sa det omtrent stopp.. Synes det med luften er verst jeg... Stikker ikke så mye i dag, men det går nok opp og ned :)

Vært plaget med det siden lørdag. Den ene venninna mi oppdaget at hun var gravid på den måten - rar luktesans og har mage, som aldri gav seg. Kjipt graviditetssymptom egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, kjenner også meg igjen i alt fortsett fra forstoppelse og ømme bryster.

Er ikke så veldig oppblåst men har en god liten bulk på magen, jeg som er pannekakeflat til vanlig. :fnise:

Regner jeg ut i fra første dag av siste mens er jeg 5 uker + 3 dager :)

Min gravide svigerinne sa jeg skulle regne fra det og ikke fra EL, siden det er så vanskelig å vite når det var nøyaktig. Håper tiden går fort nå til uke 12!!

Ønsker deg en fin kveld videre :blomst:

Åååh, men da er jeg jo 6 uker på vei i dag. Oppdaterer du tickeren din?

Glemte å si - ha en finfiiiin kveld du også :klem:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Åååh, men da er jeg jo 6 uker på vei i dag. Oppdaterer du tickeren din?

Kommer nok til å gjøre det, men orker ikke nå x) Bah!

Jeg venter nok sikkert til jeg har vært på UL og fått en skikkelig temin :) Skal til legen på torsdag å spørre om jeg kan bli fulgt opp litt tettere pga jeg har vært så plaget med mellomblødninger. Kanskje jeg får en tidligere UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å gjøre det, men orker ikke nå x) Bah!

Jeg venter nok sikkert til jeg har vært på UL og fått en skikkelig temin :) Skal til legen på torsdag å spørre om jeg kan bli fulgt opp litt tettere pga jeg har vært så plaget med mellomblødninger. Kanskje jeg får en tidligere UL :)

Høres så mye gøyere ut å si jeg er 6 uker på vei. Vet det er det legen min jobber etter og at jeg har termin 28/05... helt til ordinær UL flytter den frem da, hehe. Men, betyr nok at jeg får den ordinære UL rett før jul. Håper det, så jeg ikke må vente til over jul med å se lille lykkefrøet, som en sprell levende baby <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5+3 eller 6+1, kommer ann på om en teller fra EL eller menstruasjon.

I dag er jeg sånn hysterisk igjen. Hvordan er deres temperatur? Til morgenen var min 37,1. Jeg tempet meg for halvannen uke siden og da lå den på 37,6 (dagen etter jeg fikk positiv graviditetstest). Er det slik at jeg egentlig skal ha høy temperatur hele svangerskapet, eller kan det variere? Følte meg så varm da jeg våknet, fordi jeg hadde hetetokter. Ble veldig overrasket over hvor "lav" temperaturen var.

Min normaltemperatur er forøvrig rundt 36,5. Bare sånn at det er sagt.

Noen med erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal telle fra første dag i siste menstruasjon, ellers blir det heeeelt gæærnt. ;) Så selve befruktningen skjer i starten av uke 2. Så ved uke 6 er fosteret 4 uker gammelt osv. Når det gjelder temping har jeg ikke drevet med sånt, så jeg aner ikke. Men jeg syns ikke du skal henge deg så mye opp i sånt, da blir du jo bare stressa!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal telle fra første dag i siste menstruasjon, ellers blir det heeeelt gæærnt. ;) Så selve befruktningen skjer i starten av uke 2. Så ved uke 6 er fosteret 4 uker gammelt osv. Når det gjelder temping har jeg ikke drevet med sånt, så jeg aner ikke. Men jeg syns ikke du skal henge deg så mye opp i sånt, da blir du jo bare stressa!! ;)

Meeen, jeg har ikke 28-dagers syklus, jeg har 32-33 dager. Derfor blir det egentlig helt galt å si jeg er 6+1 da jeg jo ikke er så langt på vei (jeg testet jo for EL og vet når den var). Vet legen arbeider ut fra siste menstruasjon frem til ordinær UL, men jeg vil jo bare bli satt tilbake når jeg er der :) Flere steder hvor en regner ut termin kan en faktisk plotte inn EL, noe jeg har gjort :) Jeg er 5+3 (og da medregnet de to ukene før EL).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som også er følelsesmessige vrak for tiden? Brukte mesteparten av kvelden (og natta) i går på å gråte fordi jeg savnet kjæresten, som er på jakttur, og så for meg alle de forferdelige tingene som kunne skje. Helt spinnvill i toppen, så her herjer hormonene i kroppen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...