Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

I dag er jeg litt nedfor og tenker bare på "hva om noe går galt da? Er enda fire uker til jeg er passert den magiske grensa!". Blir så oppgitt av meg selv. Så lenge varte effekten av UL :murvegg:

Legetime i dag. Ser faktisk frem til det. Får meg til å føle meg ekstra gravid, samt at jeg håper på en tidlig UL til for å sjekke cyste (og titte på den lille, hihi).

Har forøvrig både fått fødeplass OG innkalling til ordinær UL (28/12) nå, samt første jordmorkontroll (17/01). Håper alt går bra fremover, så jeg får gått på de innkallingene :)

God kveld :)

Hvordan går det? Gikk det fint på legetimen idag?

Fikk du en liten ro etterpå, i forhold til hva du hadde tidligere i dag?

Håper alt er bra med deg og spiren :) ønsker deg og dine en riktig god helg :jepp:

Noen planer som skjer eller? :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg litt nedfor og tenker bare på "hva om noe går galt da? Er enda fire uker til jeg er passert den magiske grensa!". Blir så oppgitt av meg selv. Så lenge varte effekten av UL :murvegg:

Legetime i dag. Ser faktisk frem til det. Får meg til å føle meg ekstra gravid, samt at jeg håper på en tidlig UL til for å sjekke cyste (og titte på den lille, hihi).

Har forøvrig både fått fødeplass OG innkalling til ordinær UL (28/12) nå, samt første jordmorkontroll (17/01). Håper alt går bra fremover, så jeg får gått på de innkallingene :)

Det er helt normale tanker. Jeg var på ul i uke 9, og gikk alikevel på nåler frem til langt inn i uke 12.

Som trøst så kan jeg jo si at når jeg var kommet til uke 9 så raste ukene av gårde, og vips var jeg i uke 12!

Nå er det jo bare en uke til du er 9 uker, og fra 9 til 10 går det jo kjemperaskt, og når du er 10 uker da er det jo bare 2 uker til uke 12! Og når du kommer til uke 12 er du 18 uker før du vet ordet av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

Hvordan går det? Gikk det fint på legetimen idag?

Fikk du en liten ro etterpå, i forhold til hva du hadde tidligere i dag?

Håper alt er bra med deg og spiren :) ønsker deg og dine en riktig god helg :jepp:

Noen planer som skjer eller? :)

:klem:

Hei du :) Alt gikk fint på legetimen, rent bortsett fra at sekretæren ikke klarte å ta blodprøver på meg. Ble stukket flere ganger i begge armene før hun gav opp. Ser mishandlet ut nå.

Men, fikk rekvisisjon og en telefonliste, så kan skaffe meg UL for å sjekke cyste selv, hurra!!! :)

Hadde en veldig rolig helg. I går gikk jeg og kjæresten fire timer i marka med hunden. Utrolig hyggelig, og ble nok en del prat om baby og bosted. Vi vurderer på sikt å flytte hjem til hans hjemplass, som er en liten by 1 time fra Oslo. Mest fordi vi begge ønsker å ha litt mer plass, spesielt en hage.

Hatt en fin helg du?

Det er helt normale tanker. Jeg var på ul i uke 9, og gikk alikevel på nåler frem til langt inn i uke 12.

Som trøst så kan jeg jo si at når jeg var kommet til uke 9 så raste ukene av gårde, og vips var jeg i uke 12!

Nå er det jo bare en uke til du er 9 uker, og fra 9 til 10 går det jo kjemperaskt, og når du er 10 uker da er det jo bare 2 uker til uke 12! Og når du kommer til uke 12 er du 18 uker før du vet ordet av det ;)

Ja, er jo påbegynt uke 9 nå :P Fullgått er jeg dog ikke før på lørdag, men har så mye planer fremover at dette må bare gå fort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om jeg kan gå opp til en utsatt eksamen når jeg har permisjon? Altså, jeg utsetter en eksamen jeg har nå til jul til neste år (desember 2013). Jeg skal jo ikke delta i undervisning, bare ta den ene eksamen.

Jeg jobber fullt, så lånekassen er ikke involvert her. Jeg tror ikke jeg tar ut permisjon fra skolen, da jeg som sagt kan utsette eksamner ett år. Med andre ord tipper jeg at jeg utsetter de jeg ikke rekker i mai til mai 2014 og som tidligere nevnt, den jeg ikke får tatt nå i desember til desember 2013. Planen er å ta 60 studiepoeng over to år med andre ord.

Siden jeg bare studerer ved siden av jobb så er det kanskje ikke like strenge regler for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forøvrig veldig sliten om dagen. Gjesper hele tiden og føler meg utslitt. Har kun 1-2 timer på morgenen jeg føler meg frisk og rask. Har vurdert å stå opp når jeg våkner (og ofte er pling våken) og trene, i stedet for å dra meg i 1-2 timer til. For etter jobb er det virkelig ingen sjans. Allerede nå har jeg begynt å glede meg til jeg kan legge meg (som ofte er rundt kl. 21:00!!!!).

Kanskje prøve meg på en liten joggetur med hunden? Kan begynne i det små og jogge forsiktig, for veldig høy puls gjør meg dessverre kvalm. Får heldigvis gått mye turer med hundne om dagen og marka er så kupert at jeg ofte får god puls, men, det føles jo ikke akkurat som trim. Mer mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Huff, har det på samme måte som deg :( Føler meg trøtt 24/7 og gjesper konstant!! Blir utslitt bare jeg går opp en trapp... What to do?!

Orker jo ingenting når jeg kommer hjem fra jobb, så huset ser jo ikke klokt ut.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forøvrig veldig sliten om dagen. Gjesper hele tiden og føler meg utslitt. Har kun 1-2 timer på morgenen jeg føler meg frisk og rask. Har vurdert å stå opp når jeg våkner (og ofte er pling våken) og trene, i stedet for å dra meg i 1-2 timer til. For etter jobb er det virkelig ingen sjans. Allerede nå har jeg begynt å glede meg til jeg kan legge meg (som ofte er rundt kl. 21:00!!!!).

Kanskje prøve meg på en liten joggetur med hunden? Kan begynne i det små og jogge forsiktig, for veldig høy puls gjør meg dessverre kvalm. Får heldigvis gått mye turer med hundne om dagen og marka er så kupert at jeg ofte får god puls, men, det føles jo ikke akkurat som trim. Mer mosjon.

Jeg hadde det sånn jeg også, trøsten er at det gikk over i uke 13 for meg :) I mellomtiden er det bare å legge seg kl åtte ;)

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn jeg også, trøsten er at det gikk over i uke 13 for meg :) I mellomtiden er det bare å legge seg kl åtte ;)

Et nytt problem har dukket opp de siste dagene. Legger meg kl. 21, og er kjempetrøtt. Men, ligger våken leeeenge og stirrer i taket. Kanskje det er fordi jeg er så bekymret fortiden og lagrer mye spenninger i kroppen. Snart bare 3 uker igjen til de magiske 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått time hos gynekolog for å sjekke cyste 1. november. Håper å se lillefrø da også, og at alt er bra med han eller hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Det er nokk ganske vanlig å bekymre seg frem til de magiske 12 vil jeg tro.. Heldigvis er det ikke så lenge igjen, og etter forrige legebesøk var jo alt bra med spiren ? :jepp: håper etter turen til gynekolog 1.nov gir deg litt mer rolig følelse..du vil da omtrent være i uke 12 :Nikke:

Sender deg en god klem og ønsker deg en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har det på samme måte som deg :( Føler meg trøtt 24/7 og gjesper konstant!! Blir utslitt bare jeg går opp en trapp... What to do?!

Orker jo ingenting når jeg kommer hjem fra jobb, så huset ser jo ikke klokt ut.. :/

Oi, så ikke at du hadde skrevet, så fikk ikke svart før nå :) Jeg er også helt utslitt. Orker snart ikke engang å jobbe. Jeg er bare så slapp. Føles ut som jeg er syk :( Kan man egentlig få sykemelding for noe så diffust som "utslitt" ved svangerskap?

PS: Så deg på mammanett. Jeg heter Augustina der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nokk ganske vanlig å bekymre seg frem til de magiske 12 vil jeg tro.. Heldigvis er det ikke så lenge igjen, og etter forrige legebesøk var jo alt bra med spiren ? :jepp: håper etter turen til gynekolog 1.nov gir deg litt mer rolig følelse..du vil da omtrent være i uke 12 :Nikke:

Sender deg en god klem og ønsker deg en strålende dag :)

Jeg vil være nesten 10 uker på vei ved neste UL, så om alt er bra da skal jeg virkelig bare slappe av :) Har vært så slapp i dag at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Fortsetter dette må jeg ha sykemelding, om det i det hele tatt er mulig å få. Orker virkelig ingenting, føles som jeg er reelt syk og alt er bare et ork og et slit.

Men, det er jo verdt det da :)

Ha en strålende dag du også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er ikke greit å måtte gå på jobb når man føler seg sånn. Trøsten er at det sannsynligvis blir mye bedre når uke 12 nærmer seg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

God bedring kjære deg :) håper formen bedre seg! Eller at du evnt får sykemld. Tror det er mulig når en er dårlig ved graviditet.. Egenmeldingene er jo begrenset, og en arbeidsplass kan vel ikke sparke noen pga dårlig ved graviditet.. Det ordner seg nokk, og om du hadde tatt en tur til legen, så viser h*n nokk god forståelse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er ikke greit å måtte gå på jobb når man føler seg sånn. Trøsten er at det sannsynligvis blir mye bedre når uke 12 nærmer seg. :Nikke:

God bedring kjære deg :) håper formen bedre seg! Eller at du evnt får sykemld. Tror det er mulig når en er dårlig ved graviditet.. Egenmeldingene er jo begrenset, og en arbeidsplass kan vel ikke sparke noen pga dårlig ved graviditet.. Det ordner seg nokk, og om du hadde tatt en tur til legen, så viser h*n nokk god forståelse :klem:

Planen er å holde ut denne uka. Er det like ille etter helga kaster jeg inn håndkleet og går til legen. Håper jeg slipper det da. Tusen takk for hyggelige, og støttende, kommentarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Masse god bedring!! :)

Taaaakk:) Er fortsatt trøtt, men er bedre i dag. Hvordan går det med deg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den derre Lilypie'n er jo ikke helt korrekt. Barnet vil være 30 mm neste helg, når jeg går inn i uke 10. Det trodde i hvert fall jeg da jeg leste at embroyet vokser 1 mm om dagen ca.

Er i hvert fall fortsatt helt utslitt. Føles ut som jeg har løpt en maraton. Jeg orket en halvannen time i skogen med hunden i dag tidlig, men det tok fullstendig knekken på meg. Føles ut som å ha ME (utmattelsessyndrom), men flere av venninne mine sier at det går over. Jeg håper det:) For all del, er verdt det, men bare litt tungt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den derre Lilypie'n er jo ikke helt korrekt. Barnet vil være 30 mm neste helg, når jeg går inn i uke 10. Det trodde i hvert fall jeg da jeg leste at embroyet vokser 1 mm om dagen ca.

Er i hvert fall fortsatt helt utslitt. Føles ut som jeg har løpt en maraton. Jeg orket en halvannen time i skogen med hunden i dag tidlig, men det tok fullstendig knekken på meg. Føles ut som å ha ME (utmattelsessyndrom), men flere av venninne mine sier at det går over. Jeg håper det:) For all del, er verdt det, men bare litt tungt akkurat nå.

Jeg hadde det ganske likt rundt uke 9. Husker en gang vi gikk en 5 km tur på hytta, da var jeg så sliten den siste km at jeg var helt svimmel. Måtte sove når jeg kom tilbake på hytten også, var helt ferdig.

For å sammenligne har vi pleid å gå turer i fjellet på 2 mil tidligere når vi har vært på hytta, uten at jeg har blitt i nærheten like sliten.

Selv om formen er mye bedre nå så er jeg fortsatt sliten, så 2-mils turer er fortsatt helt utelukket. Men jeg klarer iallefall en tur på 6-7 km uten at jeg blir så sliten at jeg blir dårlig etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den derre Lilypie'n er jo ikke helt korrekt. Barnet vil være 30 mm neste helg, når jeg går inn i uke 10. Det trodde i hvert fall jeg da jeg leste at embroyet vokser 1 mm om dagen ca.

Er i hvert fall fortsatt helt utslitt. Føles ut som jeg har løpt en maraton. Jeg orket en halvannen time i skogen med hunden i dag tidlig, men det tok fullstendig knekken på meg. Føles ut som å ha ME (utmattelsessyndrom), men flere av venninne mine sier at det går over. Jeg håper det:) For all del, er verdt det, men bare litt tungt akkurat nå.

Bare hold ut!:) her ble det nesten bedre over natten. Kvalme og trøtthet er nesten helt vekke, og jeg nyter veldig få symptomer:) det blir som oftest bedre etter uke 12:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...