Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Unnfangelse: 08.09.2012

Hjertet begynner å slå: 30.09.2012 eller 03.10.2012 (får ulike svar her)

Embryoet beveger seg: 27.10.2012

Embryoperioden er over, spiren er nå et foster: 03.11.2012

Indre organer er nå ferdig formet: 03.11.2012

Du er nå i 2.trimester: 17.11.2012

Risikoen for spontanabort avtar: 17.11.2012

Kvalmen avtar for de fleste: 24.11.2012

Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 28.11.2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 01.12.2012

Fosteret svelger og tisser: 15.12.12

Ordinær ultralyd: 22.12.2012

Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 30.12.2012

Du er nå halvveis i svangerskapet: 12.01.2013

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12.01.2013

Fosteret begynner å høre: 02.02.2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 02.03.2013

Du er nå i 3.trimester: 09.03.2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 06.04.2013

Du regnes nå som fødeklar: 13.05.2013

Permisjonen starter: 13.05.2013

Antatt termin: 03.06.2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet fire i dag og fikk ikke sove igjen!!! Herregud. Dette begynner å bli en vane. Har hatt noen netter hvor jeg har sovnet igjen etter dotur (i stummende mørke, skrur ikke på lyset), men i dag er insomniaen tilbake! Flere som sliter med dette? Jeg kommer til å få kronisk søvnmangel snart, jeg blir jo så sliiiiteeeen, sint, frustrert og lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelse: 08.09.2012

Hjertet begynner å slå: 30.09.2012 eller 03.10.2012 (får ulike svar her)

Embryoet beveger seg: 27.10.2012

Embryoperioden er over, spiren er nå et foster: 03.11.2012

Indre organer er nå ferdig formet: 03.11.2012

Du er nå i 2.trimester: 17.11.2012

Risikoen for spontanabort avtar: 17.11.2012

Kvalmen avtar for de fleste: 24.11.2012

Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 28.11.2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 01.12.2012

Fosteret svelger og tisser: 15.12.12

Ordinær ultralyd: 22.12.2012

Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 30.12.2012

Du er nå halvveis i svangerskapet: 12.01.2013

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12.01.2013

Fosteret begynner å høre: 02.02.2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 02.03.2013

Du er nå i 3.trimester: 09.03.2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 06.04.2013

Du regnes nå som fødeklar: 13.05.2013

Permisjonen starter: 13.05.2013

Antatt termin: 03.06.2013

Hvor har du funnet denne listen? Jeg vil også ha! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du funnet denne listen? Jeg vil også ha! ;)

Jeg googlet litt bare. Flere terminkalkulatorer gir slike lister når man plotter inn informasjon som siste menstruasjon og/eller termindato. Jeg kombinerte to slike oversikter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer å fortelle min sjef i dag at jeg er gravid. Rett og slett fordi jeg har vært tre turer hos legen, to turer på ultralyd og i dag skal på et gravidtreff i regi av min bydel. Har veldig dårlig samvittighet. Samtidig er jeg så redd for å fortelle det for tidlig, men samtidig.... om det skulle gå galt er det jo kanskje greit for han å vite hvorfor jeg sikkert blir sykemeldt i noen dager, samt vil være nedfor og tungsinnet på jobb i en periode, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå går det fort til 12 uker! Jeg husker jeg syntes ukene gikk veldig fort etter uke 9, og når du passerer uke 12 så bare flyr ukene av gårde!

Hvis du har et godt forhold til sjefen din er det vel ingen ting i veien for å si det. Mest sannsynlig så går det jo bra, og om det mot formodning ikke skulle gjøre det så er det jo greit at han vet.

Jeg ventet til uke 13 med å si noe til sjefen min, men så har ikke jeg et spesielt godt forhold til sjefen heller... :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert like greit å si det. Er jo godt mulig han har sine mistanker allerede, siden du har vært så mye hos legen osv...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå går det fort til 12 uker! Jeg husker jeg syntes ukene gikk veldig fort etter uke 9, og når du passerer uke 12 så bare flyr ukene av gårde!

Hvis du har et godt forhold til sjefen din er det vel ingen ting i veien for å si det. Mest sannsynlig så går det jo bra, og om det mot formodning ikke skulle gjøre det så er det jo greit at han vet.

Jeg ventet til uke 13 med å si noe til sjefen min, men så har ikke jeg et spesielt godt forhold til sjefen heller... :eeeh:

Er et godt forhold, og vil ikke være et problem. Jeg er bare redd for å si det om noe går galt, men da er det jo greit at han vet det da også. Men, så er han ikke på jobb i dag så da venter jeg til neste uke og et internmøte vi har. Da sier jeg det til alle mine kollegaer. Da er jeg 11+5, så da får det bare stå til. Neste møte er ikke før to uker etter det og jeg frykter at flere allerede går litt og lurer da magen er blitt større (mest luft da, men den er jo konstant stor nå, haha).

Sikkert like greit å si det. Er jo godt mulig han har sine mistanker allerede, siden du har vært så mye hos legen osv... ;)

Min nestsjef spurte meg rett ut og jeg sa nei, hehe. Jeg troooor han har sterke mistanker, men også at han forstår at jeg ikke ønsker å si det for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fortalte det til sjefen så sa hun at hun egentlig hadde skjønt at jeg var gravid ;) Bla. så gikk jeg hjem kl 8 fra et sosialt arrangement en gang, og magen min begynte å synes ganske tidlig den også. Men jeg tror de fleste har forståelse for at man ønsker å vente til etter uke 12 før man sier noe, selv om folk kanskje begynner å få mistanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fortalte det til sjefen så sa hun at hun egentlig hadde skjønt at jeg var gravid ;) Bla. så gikk jeg hjem kl 8 fra et sosialt arrangement en gang, og magen min begynte å synes ganske tidlig den også. Men jeg tror de fleste har forståelse for at man ønsker å vente til etter uke 12 før man sier noe, selv om folk kanskje begynner å få mistanke.

Har julebord i starten av desember, så likesågreit å bare buse ut med det neste uke. Håper bare jeg ikke jinxer noe (og jeg tror ikke engang på sånt, men i dette tilfelle er jeg bare livredd for å miste).

Skulle ønske du lagde dagbok jeg, om din graviditet generelt. Er sikkert koselig å se tilbake på senere. Trenger ikke legge igjen personlige spor og opplysninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det kommer til å gå kjempe bra å fortelle det til sjefen :Nikke: Og hvis de tar det dårlig så er det deres "tap" og du har allikevel en liten babytass der inne som venter på å komme ut til mamman og pappan sin :hjerte:

Det prøver jeg å fortelle meg selv hvertfall, at uansett hva som skjer rundt oss så skal vi få en liten en som kommer til sommeren.. *Men må si jeg gleder meg til 12 ukers kontroll hos jordmor for å få bekreftet liv og tidlig ul så klart* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 11 uker og inne i min tolvte uke, tjoho.

Dine: sjefen tok det veldig bra:) Når har du tidlig UL?

I går fant jeg forresten hjerteslag med en dopler. Ei venninne, som nylig har født, tok med seg til meg i går og jeg fant 150 slag i noen sekunder. Er enda litt for tidlig, jeg har bakoverlent livmor og fett på magen, men HURRA, den lille lever <3

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for 11 uker og hjerteslag :hoppendeglad:

Jeg har lastet ned en app på tlf, så nå hører jeg hjerteslag hver dag :D

Gratulerer med 11 uker! Snaaaart i mål!!!

Stine889: Hvilken app er det? Ble nyskerring her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 11 uker! Snaaaart i mål!!!

Stine889: Hvilken app er det? Ble nyskerring her :D

Den heter babyscope! Fant lyden første gang i uke 14 eller 15, mens nå finner jeg den hver dag :) litt lettere når man vet hvor man skal lete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 11 uker og hjerteslag :hoppendeglad:

Jeg har lastet ned en app på tlf, så nå hører jeg hjerteslag hver dag :D

Oi, shit. Hva man ikke kan med en telefon nå om dagen. Hvor langt på vei var du når du startet å bruke den? :)

Gratulerer med 11 uker! Snaaaart i mål!!!

Stine889: Hvilken app er det? Ble nyskerring her :D

Ja. En liten uke igjen og så er jeg 12 fullgåtte uker! Det ervi begge. Utrolig. Nå som hjertet slår i uke 11 har jeg vanskelig for å tro at noe skal gå galt. Har virkelig begynt å kjenne på gleden nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter babyscope! Fant lyden første gang i uke 14 eller 15, mens nå finner jeg den hver dag :) litt lettere når man vet hvor man skal lete :)

Hvordan vet du at det er babyens hjerte du finner og ikke ditt eget?

Kjenner jeg er litt skeptisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...