Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: GRATULERER MED 12 UKER :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig:

:hug: :hug:

(litt på etterskudd)

Åhhh, tusen takk. Om alt er bra på UL på fredag skal jeg sette hæla i taket og skrike av glede :)

Min kropp øver seg tydeligvis ikke på våkennetter :ler: jeg må ikke tisse skikkelig før i 9-10 tiden :)

Heldig! Noen som har det gitt ;) Jeg måtte sikkert 10 ganger på do i går etter jeg kom hjem og våknet 00:30 fordi blæra var helt sprengt, for igjen å våkne litt over seks for nå måtte blæra mi tømmes. Igjen! Men, så lenge det bare betyr at jeg er gravid er det i grunnen ok. Er så bekmørkt nå at jeg begynt å sovne med én gang igjen. Sånn 80 prosent av tiden i hvert fall, hehe :laugh: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var over den verste trøttheten, men den siste halvtimen har jeg kjempet mot en akutt trøtthet og en begynnende hodepine. Har heldigvis muligheten til å legge meg nedpå i dag, så..... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Trodde jeg var over den verste trøttheten, men den siste halvtimen har jeg kjempet mot en akutt trøtthet og en begynnende hodepine. Har heldigvis muligheten til å legge meg nedpå i dag, så..... :natti:

Herlig å legge seg litt nedpå etter en lang dag :jepp::)

Kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Trodde jeg var over den verste trøttheten, men den siste halvtimen har jeg kjempet mot en akutt trøtthet og en begynnende hodepine. Har heldigvis muligheten til å legge meg nedpå i dag, så..... :natti:

Doobelpost :ler:

Endret av roseduft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke sovet, men slappet det minste av. Var for mye lyder rundt meg (naboen pusser opp), så så litt tv i stedet. Spist litt nå og da følte jeg meg bedre igjen :)

Ble litt glad når jeg ble trøtt jeg. Tenkte som så at da er jeg vel fortsatt gravid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du eller studerer du?

Begge deler faktisk. Jobber ca. 80 prosent og studerer fullt. Rimelig ambisiøst til vanlig, kamikaze når en er gravid, haha :fnise: . Må utsette én av eksamene i desember til januar, så håper å få en legeerklæring om dette nå på fredag når jeg er hos legen. Har vært alt for trøtt, sliten og ukonsentrert til å klare alt pensumet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, blir UL i morgen. Fikk en telefon om at gynokologen ikke kunne på fredag, og jeg orker ikke vente over helga. Noe som egentlig er temmelig ubrukelig av meg da jeg skulle ha med min mamma, men hun kan ikke i morgen (og hun ble temmelig skuffa på tlf når jeg fortalte det). Kanskje jeg kan ta med søster i stedet, for kjæresten jobber sent (og kan ikke komme seg unna dessverre).

Men, ja, jeg SKULLE ha sagt at mandag var greit, men det gjorde jeg altså ikke. Jeg takket ja til i morgen. Kl. 15:00. Rett og slett fordi jeg har denne indre angsten om at alt er galt og at jeg bærer noe dødt. Jeg trenger å få vite det og aller helst NÅ! Og da blir jeg egoistisk og fæl av meg :(

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du valgte timen i morgen.. Får i med deg noen? Moren din skjønner helt sikkert hvis du forklarer henne det hvordan du føler det, og så kan du jo ringe henne med en gang du har vært der før du ringer noen andre? Og send henne ul bilde feks?

Masse lykke til i morgen! Min er kl 9, så jeg oppdaterer nok i boken mn etter jeg har vært der, så håper jeg at jeg har gode nyheter til å gjøre deg ekstra spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du valgte timen i morgen.. Får i med deg noen? Moren din skjønner helt sikkert hvis du forklarer henne det hvordan du føler det, og så kan du jo ringe henne med en gang du har vært der før du ringer noen andre? Og send henne ul bilde feks?

Masse lykke til i morgen! Min er kl 9, så jeg oppdaterer nok i boken mn etter jeg har vært der, så håper jeg at jeg har gode nyheter til å gjøre deg ekstra spent :)

Ja, hun skjønner at jeg sliter litt med angst for at noe er galt heldigvis. Har bedt med søstra mi og skal få henne til å filme (om vi får se lilleknøtt på skjermen). Gruer meg veldig, er av en eller annen grunn så overbevist om at noe er galt. Men, det var jeg også når jeg har vært på UL tidligere og da var alt fint, så er nok bare innbilt.

Jeg er helt sikker på at du har gode nyheter. Håper det bare er én, men hvis ikke blir det kanskje bare dobbel lykke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun skjønner at jeg sliter litt med angst for at noe er galt heldigvis. Har bedt med søstra mi og skal få henne til å filme (om vi får se lilleknøtt på skjermen). Gruer meg veldig, er av en eller annen grunn så overbevist om at noe er galt. Men, det var jeg også når jeg har vært på UL tidligere og da var alt fint, så er nok bare innbilt.

Jeg er helt sikker på at du har gode nyheter. Håper det bare er én, men hvis ikke blir det kanskje bare dobbel lykke? :)

Siden du har hørt hjerteslag på doppleren flere ganger så tar jeg motsatt posisjon av deg: Jeg er overbevist om at alt er fint med knøttet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du har hørt hjerteslag på doppleren flere ganger så tar jeg motsatt posisjon av deg: Jeg er overbevist om at alt er fint med knøttet :klemmer:

Greia er at jeg begynner å tvile på den doppleren. Jeg har kun funnet hjerteslag ned på 120-130 slag (og hørt dem, de er raske, men ikke akkurat som en galloperende hest, som mange sier). Det er veldig lavt (dog akkurat innenfor normalt). Andre ganger finner jeg glimt av høyere slag, 140-220!! Altså, babyen har ikke 220 i hjerteslag (om den ikke drev og trente noe vilt nede der, hehe). Det må være en feil. Prøvde dopleren på kjæresten og han hadde en puls på 70, men vi fant "hjerteslag" opptil 110.

Sååå... da har jeg begynt å urolige meg for det også. Haha. Håpløs, jeg? Ja, veldig. Frøken Paranoid heter jeg! :fnise:

Men, dommedag i morgen. Om alt er bra lover jeg å ikke klage mer i dagboka, da skal jeg bare nyyyyte å være gravid (noe jeg virkelig ser ut nå, men den oppblåste, runde magen, haha).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også overbevist om at det var noe galt før UL i uke 12, men jordmor fant en sprell levende og frisk baby. I morgen skal jeg på ordinær UL og igjen er jeg redd for at noe er galt, selv om jeg så en frisk baby i uke 12, jeg tror jeg kjenner bevegelse en gang i blant og magen blir større. Jeg tror det er naturlig å bekymre seg, og jeg har et lite håp om at det roer seg når poden er 18 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også overbevist om at det var noe galt før UL i uke 12, men jordmor fant en sprell levende og frisk baby. I morgen skal jeg på ordinær UL og igjen er jeg redd for at noe er galt, selv om jeg så en frisk baby i uke 12, jeg tror jeg kjenner bevegelse en gang i blant og magen blir større. Jeg tror det er naturlig å bekymre seg, og jeg har et lite håp om at det roer seg når poden er 18 ;)

Godt å høre at dette er vanlige bekymringer. Skjønner ikke hvorfor jeg er så negativt innstilt, men en del av meg er nok bare veldig redd for at dette skal gå galt og når folk snakker om alle plagene de har så forverrer det situasjonen for meg. Jeg har nemlig ikke så mange symptomer, og da føler jeg det fort er meg det er noe galt med. Eller, rettere sagt, den lille det er noe galt med.

Lykke til i morgen, Så spennende! Har du en følelse på kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at dette er vanlige bekymringer. Skjønner ikke hvorfor jeg er så negativt innstilt, men en del av meg er nok bare veldig redd for at dette skal gå galt og når folk snakker om alle plagene de har så forverrer det situasjonen for meg. Jeg har nemlig ikke så mange symptomer, og da føler jeg det fort er meg det er noe galt med. Eller, rettere sagt, den lille det er noe galt med.

Lykke til i morgen, Så spennende! Har du en følelse på kjønn?

Jeg føler også jeg har hatt lite symptomer, men når jeg tenker etter har jeg hatt det meste unntatt kvalme og trøtthet. I uke 12 var de fleste symptomene borte og jeg følte meg nesten som før jeg ble gravid, men den lille hadde det fint likevel :)

Det blir utrolig spennende i morgen. Jeg tror det blir jente, men blir på ingen måte overrasket hvis det er en liten gutt. Så lenge alt ser bra ut blir jeg like glad uansett.

Lykke til til deg også, det går nok kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dette er vanlige bekymringer. Skjønner ikke hvorfor jeg er så negativt innstilt, men en del av meg er nok bare veldig redd for at dette skal gå galt og når folk snakker om alle plagene de har så forverrer det situasjonen for meg. Jeg har nemlig ikke så mange symptomer, og da føler jeg det fort er meg det er noe galt med. Eller, rettere sagt, den lille det er noe galt med.

Lykke til i morgen, Så spennende! Har du en følelse på kjønn?

Jeg var også veldig bekymret i starten. Du kan jo tenke deg hvordan det var med blødninger 4 uker i strekk, det tok definitivt livet av all optimisme.

For meg så roet nervene seg etter ul i uke 12. Når man har sett liv i uke 12 så er jo sannsynligheten for at alt skal gå bra veldig høy. Og i slutten av uke 15 begynte jeg å kjenne spark, og da får man jo bekreftelse hele tiden :hjerte:

Jeg synes forresten ikke det var egoistisk i det hele tatt og velge ul i dag fremfor mandag. Hensikten med ul-en er jo å roe ned deg, ikke at mormor skal få titte på nurket. Skjønner at moren din ble skuffet, men hun skjønner deg jo helt sikkert. Hun har jo vært gjennom dette selv.

Lykke til på ul i dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også jeg har hatt lite symptomer, men når jeg tenker etter har jeg hatt det meste unntatt kvalme og trøtthet. I uke 12 var de fleste symptomene borte og jeg følte meg nesten som før jeg ble gravid, men den lille hadde det fint likevel :)

Det blir utrolig spennende i morgen. Jeg tror det blir jente, men blir på ingen måte overrasket hvis det er en liten gutt. Så lenge alt ser bra ut blir jeg like glad uansett.

Lykke til til deg også, det går nok kjempebra!

Jeg driver og mister symptomer nå. Mindre trøtt og slapp, mindre ømme bryster, mer stabilt humør (selv om jeg gråt en skvett i går av ingenting). Godt å vite at dette faktisk er helt normalt!! :)

Lykke til :duskedame:

Taaaaaakk!!! :kose:

Jeg var også veldig bekymret i starten. Du kan jo tenke deg hvordan det var med blødninger 4 uker i strekk, det tok definitivt livet av all optimisme.

For meg så roet nervene seg etter ul i uke 12. Når man har sett liv i uke 12 så er jo sannsynligheten for at alt skal gå bra veldig høy. Og i slutten av uke 15 begynte jeg å kjenne spark, og da får man jo bekreftelse hele tiden :hjerte:

Jeg synes forresten ikke det var egoistisk i det hele tatt og velge ul i dag fremfor mandag. Hensikten med ul-en er jo å roe ned deg, ikke at mormor skal få titte på nurket. Skjønner at moren din ble skuffet, men hun skjønner deg jo helt sikkert. Hun har jo vært gjennom dette selv.

Lykke til på ul i dag! :klemmer:

Ja, hun forstår altså. Har en utrolig kjekk mamma, som støtter meg i alt. Men, jeg tror likevel hun innerst inne ble skikkelig skuffet for dette har vi jo snakket om i noen uker, samtidig som hun ikke helt forstår hvorfor jeg har så angst for MA. Hun mener jeg bør snakke med jordmor eller legen om at jeg går rundt med slik angst, for hun hadde ikke det selv (før i tiden var det jo ikke like mye snakk om SA/MA, som det er nå etter internetten toget inn i den gravides verden).

Men, er alt bra så skal min lillesøster filme skjermen, samt at jeg får med bilder. Så, da blir det jo nesten som om hun var der. Og som jeg sa i går til henne: hun får plenty med tid når barnet er ute. Det er hennes første barnebarn og jeg kommer til å søke alt av trøst og råd hos henne. Hun er mitt forbilde egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...