Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Det er faktisk ikke den jeg tenkte på, men den er også veldig fin:) Den andre er ganske lik, bare litt lenger og der står det måneder i graviditeten. Jeg vet ikke hvordan jeg linker til den med mobilen, men du finner den nok ved å søke på 9 måneder i 1000 bilder.

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg mente ikke å si tynn, som i stygt. Jeg syns det ser ut på dine bilder at du har en kropp du skal være stolt av :) Selv var jeg 6-8 kilo over min trivselvekt når jeg ble gravid, så føler meg alt annet enn slank (jeg legger litt for lett på meg dessverre, når jeg ikke trener nok). Bildene er nok bare hyggelige med meg, rett og slett.

Hihi, jeg kunne godt gått opp et kilo eller 5 før jeg er skikkelig fornøyd. Men jeg har et godt forhold til kroppen min heldigvis!

Nå har jeg jo gått ned 3 kilo dessverre... Men det kommer vel snart på igjen ;)

Den stramme magen kommer nok skal du se ;)

Ja, føles litt som en hard ball inni magen, vist jeg ligger meg litt på skrå så blir den hardere på den ene siden og mykere på den andre siden. Akkurat som om den flytter på seg, hihi.

Bare 6 dager til jeg skal på UL! ÅÅÅÅÅ som jeg gleder meg!!

Har begynt å bli litt nervøs, jeg har alltid ligget i faresonen på stoffskiftet. Og gravide skal vist ha ekstra oppfølging på stoffskrifte pga risiko for spontanabort osv.

Jeg skal til legen imorgen og si ifra at jeg ikke finner meg i å ligge på faresonen, men at de gir meg medisiner så jeg blir bedre og at det ikke er fare for babyen.

Medisinen er viktig og heldivis ufarlig for barnet.

Til og med de med stoffskrifte i familien skal sjekkes oftere. Det er vanligst blandt kvinner, og når 6 i min familie er menn som har det + 4 damer, da er det ganske sterkt i min familie.

Huff.

Håper jeg forklarte greit, ting går litt i ball for meg når jeg er så svimmel, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke den jeg tenkte på, men den er også veldig fin:) Den andre er ganske lik, bare litt lenger og der står det måneder i graviditeten. Jeg vet ikke hvordan jeg linker til den med mobilen, men du finner den nok ved å søke på 9 måneder i 1000 bilder.

Har i hvert fall sett en med ei blondine og en yrkesmilitær, som ligner litt på den jeg la ut her. Skal sjekke om det er samme jeg :)

Hihi, jeg kunne godt gått opp et kilo eller 5 før jeg er skikkelig fornøyd. Men jeg har et godt forhold til kroppen min heldigvis!

Nå har jeg jo gått ned 3 kilo dessverre... Men det kommer vel snart på igjen ;)

Den stramme magen kommer nok skal du se ;)

Ja, føles litt som en hard ball inni magen, vist jeg ligger meg litt på skrå så blir den hardere på den ene siden og mykere på den andre siden. Akkurat som om den flytter på seg, hihi.

Bare 6 dager til jeg skal på UL! ÅÅÅÅÅ som jeg gleder meg!!

Har begynt å bli litt nervøs, jeg har alltid ligget i faresonen på stoffskiftet. Og gravide skal vist ha ekstra oppfølging på stoffskrifte pga risiko for spontanabort osv.

Jeg skal til legen imorgen og si ifra at jeg ikke finner meg i å ligge på faresonen, men at de gir meg medisiner så jeg blir bedre og at det ikke er fare for babyen.

Medisinen er viktig og heldivis ufarlig for barnet.

Til og med de med stoffskrifte i familien skal sjekkes oftere. Det er vanligst blandt kvinner, og når 6 i min familie er menn som har det + 4 damer, da er det ganske sterkt i min familie.

Huff.

Håper jeg forklarte greit, ting går litt i ball for meg når jeg er så svimmel, hihi.

Slå henda i bordet og si hva du trenger og hvorfor. Går som regel bra da :) Har slitt med stoffskiftet tidligere (trolig pga litt for mye trening og diett), og da leste jeg mye om det. Mange opplever det du sier, og at testene hos legen ikke egentlig er helt holdbare (eller nyanserte nok). Ordner seg dette :)

Syns det er ekstra gøy å ligge på magen om dagen, men blir litt sånn teit redd også. Jeg vet det ikke skader barnet, men likevel får det meg til å tenke: "hva om det ikke liker det? Finner det ubehagelig? Etc?". Gaah. Jeg gjør meg selv gal, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå henda i bordet og si hva du trenger og hvorfor. Går som regel bra da :) Har slitt med stoffskiftet tidligere (trolig pga litt for mye trening og diett), og da leste jeg mye om det. Mange opplever det du sier, og at testene hos legen ikke egentlig er helt holdbare (eller nyanserte nok). Ordner seg dette :)

Syns det er ekstra gøy å ligge på magen om dagen, men blir litt sånn teit redd også. Jeg vet det ikke skader barnet, men likevel får det meg til å tenke: "hva om det ikke liker det? Finner det ubehagelig? Etc?". Gaah. Jeg gjør meg selv gal, hehe.

Ja, denne gangen gir seg meg ikke! Har gitt meg for lett før, men da kusinen min sa hun lå i faresonen min fikk medisiner og ble bedre og jeg fikk høre "kom tilbake seinere å ta nye".

Haha, sånn er jeg og! Jeg sover jo ALLTID på magen og har problemer med å sove på siden eller ryggen, lurer på hvordan jeg skal klare å sovne når jeg ikke lenger kan ligge på magen. Tror neppe det er farlig eller ubehagelig. Når magen blir større og det blir ubehagelig for oss er nok en "advarsel" om at det sikkert ikke er like behagelig for babyen lenger heller.

Men nå har den jo god plass der inne :D

Endret av airam90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat sånn som dere beskriver det når jeg ligger på magen. Jeg kjenner at jeg ligger på en liten kul :) Mannen min sa at han kjente at jeg hadde en kul på magen når jeg lå oppå han ;-)

Jeg er en magesover og er veldig spent på hvordan det blir å sove etterhvert. Jeg syns det allerede er ubehagelig, særlig om jeg må på do. Som jeg må hele tiden :fnise:

Jeg tenker også på om den lille syns det er ubehagelig, men jeg tror foreløpig den har god plass inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er moro å kjenne denne kulen :)

I dag fant jeg heller ikke hjertelyden med doppler. Sukk. Plukket opp 150 slag én gang, men sliter veldig med å finne noe stabilt. Skjønner ikke hvorfor det er vanskeligere nå enn for to uker siden:( Jaja. Må bare gå ut i fra at alt er bra. Prøvde jo noen timer etter UL og da fant jeg ingenting heller, så det er jo helt normalt. Men, nå stresser den meg bare, så skal gi den tilbake til venninna mi til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at jordmødre og leger ikke anbefaler doppler fordi det gir bekymret og stresset mødre. Fordi det er vanskelig å finne hjertelyden med den og det er ikke alltid babyen ligger slik at det er lett å finne.

Om du engster deg ville jeg gitt den bort ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er moro å kjenne denne kulen :)

I dag fant jeg heller ikke hjertelyden med doppler. Sukk. Plukket opp 150 slag én gang, men sliter veldig med å finne noe stabilt. Skjønner ikke hvorfor det er vanskeligere nå enn for to uker siden:( Jaja. Må bare gå ut i fra at alt er bra. Prøvde jo noen timer etter UL og da fant jeg ingenting heller, så det er jo helt normalt. Men, nå stresser den meg bare, så skal gi den tilbake til venninna mi til uka.

Ikke stress med det :) da jeg var hos legen her om dagen tok det lang tid før han fant den. Fordi hun lå feil vei antakeligvis. Og jeg er 19 uker :) så det er tydeligvis ikke så lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress med det :) da jeg var hos legen her om dagen tok det lang tid før han fant den. Fordi hun lå feil vei antakeligvis. Og jeg er 19 uker :) så det er tydeligvis ikke så lett!

Mhm :) Så det er nok derfor de ikke anbefaler gravide å ha slik nettopp fordi det skaper uro når man ikke finner hjerterytmen.

Pyntestøv: Alt er nok i sin skjønneste orden med lille gutten vet du :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke kjempeengstelig, for jeg vet jo alt det dere sier. Syns det bare er så rart at det er vanskligere nå enn for to uker siden, hehe. Men, jeg fikk beskjed hos gynokolog at morkaka lå oppå blæra, og etter å googlet litt så ser jeg at det er flere som opplever at den flytter seg i løpet av svangerskapet, så nå begynner jeg å tro det har skjedd. Får høre på UL om nøyaktig 4 uker hvor den ligger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelse: 08.09.2012

Hjertet begynner å slå: 30.09.2012 eller 03.10.2012 (får ulike svar her)

Embryoet beveger seg: 27.10.2012

Embryoperioden er over, spiren er nå et foster: 03.11.2012

Indre organer er nå ferdig formet: 03.11.2012

Du er nå i 2.trimester: 17.11.2012

Risikoen for spontanabort avtar: 17.11.2012

Kvalmen avtar for de fleste: 24.11.2012

Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 28.11.2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 01.12.2012

Fosteret svelger og tisser: 15.12.12 (det gjorde den da allerede på UL i uke 13!)

Ordinær ultralyd: 22.12.2012 (blir 28.12.12)

Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 30.12.2012

Du er nå halvveis i svangerskapet: 12.01.2013

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12.01.2013

Fosteret begynner å høre: 02.02.2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 02.03.2013

Du er nå i 3.trimester: 09.03.2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 06.04.2013

Du regnes nå som fødeklar: 13.05.2013

Permisjonen starter: 13.05.2013

Antatt termin: 03.06.2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å kunne streke ut nok et punkt, weeee. Nå er det desember og i slutten av desember skal jeg på UL igjen. Ordinær! Det er litt sykt å tenke på:)

Mine symptomer om dagen:

- Trøtt, går i bølgedaler

- Sliter med at lite mat frister, men glad i alt søtt :flau: Blir dog kvalm av for mye sukker og fett.

- Øm i brystene, men dette går også opp og ned

- Fått stooooore bryster, passer ingen gamle bh-er lengre.

- Strekk i lysken når jeg nyser, ved brå bevegelser, etc

- Tisser ofte, opp om natten minst 1 gang. Det gir seg jo aaaaaldri jooo.

- Treg fordøyelse, men har oppdaget et vidundermiddel: 1 ss linfrø og 1 stort glass vann. Linfrøene må gjerne bløtlegges i ca. 10 min før.

- Og jo, godt opp en del cm på magen. 5-6 tror jeg vi er oppe i nå. Myyye. Men, har hørt at mange opplever dette fordi livmoren presser opp innvoller, og fett. Så, blir magen slik en god stund, for alt som skjer på innsiden er mer omrokkeringer når livmoren vokser. Den skal faktisk ikke nå ytre mage før i uke 20! Sånn egentlig.

Ohhh, når vi snakker om uke 20. Jeg og kjæresten har kjøpt oss weekendtur til Køben når jeg er 20 uker på vei. Det er vår julegave til hverandre. Vi skal bo på et skikkelig fint hotell, hvor de har spa. Så blir det kultur, shopping, god mat og spaaaa, weee. Jeg skal ikke ta så mye massasje, men kanskje litt ansiktspeeling og lignende? Mmmmmhmmm. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhuu... fant nettopp ut at jeg har lagt på meg 600 gram siden jeg ble gravid. Dvs, jeg veide først mer, gikk ned 1.5 kilo og gikk så disse opp igjen. Deretter har jeg lagt på meg 600 gram.

Så, altså, det er jo ikke så ille mtp at jeg er i uke 14, med ulvehunger (selv om det meste av mat egentlig smaker jukk), ikke har trent nok og er generelt bare trøtt og slapp? Jeg er i hvert fall happy. Håper jo å ikke legge på meg mer enn strengt tatt nødvendig, da jeg allerede har fett nok til melka, knegg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh, nå leste jeg akkurat en 5-siders tråd om hva folk skulle ønske de ble fortalt før de ble født og i etterkant av fødselen. Deprimerende lesning. Satt med tårer i øynene mens jeg leste den. Virker som brorparten sliter med sårt, og herpet underliv i flere måneder etter fødsel, i tillegg til barseltårer, manglende morsfølelse, samt store ammeproblemer (såre brystvorter, manglende melk, brystbetennelse)

Huff. Den tråden skulle jeg ALDRI ha lest! Alt det jeg frykter skal skje konsentrert i én tråd, hvor det virket som det var en unison: "ja, slik er det. Forbered dere!".

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Huff ja, leste litt der jeg også. Men det er nok veldig forskjellig fra person til person. Men min mor var veldig plaget med brystbetennelse, så den biten er jeg forberedt på. Tar godt imot råd fra mor og svigerinner for å unngå det når den tid kommer. Det andre må man nesten bare være klar over og ta det som det kommer :)

Man kan jo ikke gå i mange måneder å grue seg og så blir det kanskje mye bedre :)

Vi fikk høre hjertelyden igår hos legevakten, det var sååå spesielt og godt!! Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, leste litt der jeg også. Men det er nok veldig forskjellig fra person til person. Men min mor var veldig plaget med brystbetennelse, så den biten er jeg forberedt på. Tar godt imot råd fra mor og svigerinner for å unngå det når den tid kommer. Det andre må man nesten bare være klar over og ta det som det kommer :)

Man kan jo ikke gå i mange måneder å grue seg og så blir det kanskje mye bedre :)

Vi fikk høre hjertelyden igår hos legevakten, det var sååå spesielt og godt!! Hihi

Så heldig du er :). Kom på nå at jeg var raskt innom og leste, men rakk ikke å svare (er i eksamenmodus). BRA at alt stod så flott til. Selv har jeg begynt med mitt sedvanlige hysteri igjen: hva om han ikke lever lengre??! Snakket med jordmor i dag og skal prøve å få en samtale neste uke da jeg er så redd (må skvise den inn når hun er på fødevakt, hehe). Min mor mener jeg har litt (kanskje mer enn litt?) snev av angst og det var hun som pushet meg til å ta kontakt med jordmor.

Når det er sagt så har livmoren endelig kommet forbi skambeinet, for nå kan jeg kjenne den helt tydelig når jeg ligger. Vanligvis har den nederste delen vært helt myk (untatt når jeg må på do), men i går oppdaget jeg at når jeg lå var jeg hard nederst og det har jeg ikke vært før. Det roet meg i to sekunder, sånn cirka :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg vil også si at du kanskje er litt ekstra engstelig.. :sjenert:

Det kan være greit å prate med jordmor, for det er flere som er veldig engstelige og føler en veldig uro.. Da kan det være greit å ha noen profesjonelle å snakke med som vet bedre enn noen annen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil også si at du kanskje er litt ekstra engstelig.. :sjenert:

Det kan være greit å prate med jordmor, for det er flere som er veldig engstelige og føler en veldig uro.. Da kan det være greit å ha noen profesjonelle å snakke med som vet bedre enn noen annen :klemmer:

Ja, trenger å få snakket ut og bli beroliget av en profesjonell. Hun virket veeeldig hyggelig på telefon og ikke minst imøtekommende. Ble glad og litt rørt (herregud, jeg får tårer i øyenene her jeg sitter, hormonell, jeg?). Skal også spørre om hjelp til å finne livmoren, for jeg tror som sagt den er kommet forbi symfysen, men så blir jeg usikker igjen og tenker at det bare er fulle tarmer, hehe. Takk for :klem:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, trenger litt hjelp.... hvordan ville du ha uttalt Oliver? Oliver med O eller mer som Åliver?

:)

Jeg og kjæresten liker begge navnet, men vi blir ikke enig om hvorledes det skal uttales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...