Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Det føles stort, men jeg kommer nok ikke til å slippe jubelen virkelig løs før etter UL tirsdag neste uke (ikke nå til uka), Skal dog lytte etter hjertelyd i løpet av helga da, men har slitt litt med å finne den (kun én gang), så bør kanskje være litt forsiktig med å legge for mye i det så tidlig.

Er litt mindre sliten, men det går i bølgedaler. Har hatt dager på jobb jeg har trodd jeg skulle sovne, og andre dager har vært helt fine. I dag fikk jeg til og med trent!! Første gang på mange uker. Tjohooo.

Et nytt symptom om dagen: FRYYYSEEER! Som om jeg skulle være syk (noe jeg ikke er). Snakket med min mor, og hun slet med det samme selv som gravid, så noe går visst i arv :)

Håper du får en fin helg! :)

Og til dere andre: Tuuuuuusen takk!!!! Gøy å kunne juble med dere alle.

Skjønner følelsen av å ikke tørre å slippe jubelen skikkelig løs. Vi hadde ul 12+4, og jeg verken jublet eller fortalte familie før etter ultralyden. Jeg måtte liksom ha harde bevis for at det var bra i magen før jeg turte å slippe jubelen løs.

Jeg har også begynt å trene igjen. Jeg var kjempeflink til å trene før jeg ble gravid, men så har lavt blodtrykk og lite energi gjort at det ikke har blitt så mye trening de siste månedene. Men nå er det på'n igjen, har ikke lyst til å legge på meg mer enn strengt talt nødvendig, og med den appetitten jeg har om dagen så MÅ det forbrennes mer kalorier enn hva sofaen kan tilby :fnise: Kunne også tenke meg å vedlikeholde litt muskelmasse sånn at jeg ikke må begynne helt på skratch etter fødselen.

I tillegg så har yogainstruktøren min (går på gravidyoga) sagt at de skrå magemusklene er helt sentrale ifbm fødselen, så nå er jeg i ferd med å sette sammen et treningsopplegg som skal gi meg monster-skrå-magemuskler før fødselen :fnise:

Har forresten endelig fått meg dagbok, så titt gjerne innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy med dagbok! Skal titte innom senere i kveld, når jeg ikke leser til eksamen :)

I dag fant jeg hjertelyden igjen. Rundt 130 slag i minuttet, men dum som kjæresten min var så kom han ikke løpende når jeg ba han om det, så da mistet jeg det når jeg bevegde på meg for å få tak i mobilen (ville ta opptak av lyd) og etterpå fant jeg ikke lyden igjen. Prøvde i 2-3 minutter, men null respons. Utrolig kjedelig :-/ Jeg som skulle ta opp lyd og endelig skulle kjæresten få høre. Menn altså, at de ikke kan forstå at de må komme løpende når vi sier så, hehe.

Tror vi prøver igjen i kveld. Kanskje. Vil så gjerne han skal høre. Så legger jeg den vekk frem til neste helg :)

Ja, jeg trente forøvrig mye før selv, men de siste 2-3 månedene har det blitt pinlig lite. Takk for tips om skrå magemuskler, DET skal jeg sannelig være obs på fremover selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger å roe nervene, så nå skal jeg på UL førstkommende fredag i stedet for tirsdag om halvannen uke. Rett og slett for jeg trenger å vite at det faktisk er liv der nede og at doppleren ikke "lurer" meg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du fant hjerteslag og jeg har stor tro på at det ikke er noe i verdens ting i veien med det lille nurket deres ;) Jeg skjønner godt at du er nervøs og engstelig, for jeg er jo sånn innimellom selv, men nå har jeg nok å tenke på ift kvalmen ;)

Jeg tror ikke det er noe annet sm kan gi utslag på såpass høy hjerterytme, men jeg kjenner ikke til andre doppler enn det jeg selv har.. Så bra du fikk tidligere ul, det hjelper nok. Når du får vite at alt er bra på ulen, så må du ta det med ro og bare kose deg med babyen :)

Du har vært heldig som ikke har blitt dårlig (det var aldri moren min med tre jenter heller), så du kan bare nyte svangerskapet og være glad for at alt står bra til med den lille og at du slipper unna kvalmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine: Ja, alle syns jeg er litt i overkant hysterisk og skjønner ikke hvorfor jeg stresser sånn mtp MA. Får håpe jeg ser en frisk og sunn baby på fredag. Da skal jeg slippe jubelen løs og fortelle resten av venner og familie :)

Nytt symptom: Sliter med fet mat, i alle mulige former. Etter ribbemiddag i går, med påfølgende M's til dessert så trodde jeg at jeg måtte hilse på alt igjen. Kvalm dått kåmm! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelse: 08.09.2012

Hjertet begynner å slå: 30.09.2012 eller 03.10.2012 (får ulike svar her)

Embryoet beveger seg: 27.10.2012

Embryoperioden er over, spiren er nå et foster: 03.11.2012

Indre organer er nå ferdig formet: 03.11.2012

Du er nå i 2.trimester: 17.11.2012

Risikoen for spontanabort avtar: 17.11.2012

Kvalmen avtar for de fleste: 24.11.2012

Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 28.11.2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 01.12.2012

Fosteret svelger og tisser: 15.12.12

Ordinær ultralyd: 22.12.2012

Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 30.12.2012

Du er nå halvveis i svangerskapet: 12.01.2013

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12.01.2013

Fosteret begynner å høre: 02.02.2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 02.03.2013

Du er nå i 3.trimester: 09.03.2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 06.04.2013

Du regnes nå som fødeklar: 13.05.2013

Permisjonen starter: 13.05.2013

Antatt termin: 03.06.2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ikke moro når man blir så kvalm.. Men føler du deg bedre i dag? Da er det helt sikkert bare den maten du spiste..

Da har du ul dagen etter meg denne uken, så det blir spennende :) Gleder meg til å få litt mer informasjon om termin, babyen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke moro når man blir så kvalm.. Men føler du deg bedre i dag? Da er det helt sikkert bare den maten du spiste..

Da har du ul dagen etter meg denne uken, så det blir spennende :) Gleder meg til å få litt mer informasjon om termin, babyen osv.

Ja, når jeg skulle legge meg måtte jeg drikke en flaske vann for å bli bedre, det hjalp, men ble ikke 100 prosent bra. Var oppe og tisset 3-4 ganger i natt pga det, haha. :fnise:

Har faktisk opplevd å må på do hele tiden de siste dagene. Har bare blitt verre og verre. Har bakoverlent livmor. Kanskje den driver og vipper seg fremover nå, og legger ekstra press på blæren? Føles som den er sprengt stadig vekk, men når jeg løper på do er det ikke mye som kommer ut, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker med Nr1 da jeg plutselig måtte på du på natten.. Huff så slitsomt! Hehe

Men nå som jeg har vært masse våken på natten med han etter han ble født så er mitt tips at du ikke skal klage, for nå kan du tross alt legge deg rett etterpå, sånn er det ikke neste år :fnise: Vi har slitt med søvnen til nå egentlig, så sånn sett er jeg vel egentlig gal som begynner på'n igjen når jeg endelig får sove mesteparten av natten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker med Nr1 da jeg plutselig måtte på du på natten.. Huff så slitsomt! Hehe

Men nå som jeg har vært masse våken på natten med han etter han ble født så er mitt tips at du ikke skal klage, for nå kan du tross alt legge deg rett etterpå, sånn er det ikke neste år :fnise: Vi har slitt med søvnen til nå egentlig, så sånn sett er jeg vel egentlig gal som begynner på'n igjen når jeg endelig får sove mesteparten av natten :fnise:

Åkei, jeg skal ikke klage. Jeg har begynt å sovne igjen etter jeg har vært på do. Hadde en periode hvor jeg kunne ligge våken 1-2 timer etter å ha vært oppe på natta. Da fikk jeg kjenne på insomniaen ;) Men, håper likevel jeg snart slutter å måtte på do nattestid. Har hørt mange slipper i noen måneder etter livmoren går forbi skambeinet, for så å bli plagsomt igjen noen måneder før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert veldig forskjellig, men når jeg først hadde begynt å måtte på do på natten gjorde jeg det hver natt til jeg fødte mener jeg å huske.. Men det er så forskjellig og det får du bare ta som det kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert veldig forskjellig, men når jeg først hadde begynt å måtte på do på natten gjorde jeg det hver natt til jeg fødte mener jeg å huske.. Men det er så forskjellig og det får du bare ta som det kommer ;)

Gått på do hver natt siden jeg ble gravid, men våkner tidligere og tidligere og innimellom må jeg flere ganger. Jeg forbereder kroppen godt på nattelige oppvåkninger, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. De sier det er derfor man må opp og tisse om natten, for å forberede seg på nettene fremover ;)

Åhh, men da begynte jeg jo alt for tidlig. 9 måneder med dette + flere år etterpå, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også det presser ekstra på blæra for tiden. Jeg tror det er fordi babyen er på vei opp og fram :) Jeg pleier å la vær å drikke før jeg legger meg, da holder jeg meg til ca kl 6 :) Jeg bruker også flere timer på å sovne igjen, men jeg kan jo sove så lenge jeg vil, så klager absolutt ikke på det :)

Nå blir det spennende om magen din popper fram etterhvert da. Har du prøvd å kjenne etter livmoren? Jeg prøver, men syns det er ubehagelig å presse for hardt på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler også det presser ekstra på blæra for tiden. Jeg tror det er fordi babyen er på vei opp og fram :) Jeg pleier å la vær å drikke før jeg legger meg, da holder jeg meg til ca kl 6 :) Jeg bruker også flere timer på å sovne igjen, men jeg kan jo sove så lenge jeg vil, så klager absolutt ikke på det :)

Nå blir det spennende om magen din popper fram etterhvert da. Har du prøvd å kjenne etter livmoren? Jeg prøver, men syns det er ubehagelig å presse for hardt på magen.

Jeg prøver å drikke ekstra mye vann nå. Skal gå innom apotek og spørre om råd i fht urinveisinfeksjon. På et annet forum jeg er på snakket mange om at de hadde UVI, uten smerter. Det bare slo ut på urintesten når de var hos legen. Men, jeg tror nok egentlig det er det som vi begge opplever - livmoren flytter på seg. Magen min kan bli temmelig hard om jeg strammer magen. Så stram har den ikke vært i mitt liv. så tror neppe jeg har ervervet meg plutselige magemuskler, hehe. Kan det være pga livmoren, mon tro?

Syns også det er ubehagelig å kjenner for mye etter forøvrig, men kjenner for det meste etter på morgenen. Da presser blæra livmoren frem og magen er tidvis helt knallhard opp til navlen. Det blir det plutselig mykt igjen og jeg kan stikke fingeren langt innover. Prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg begynte i uke 4 med opp på natten for å tisse. Sånn jeg fikk mistankene på at jeg muligens var gravid selv om jeg blødde mellom el og ikm.

Har hatt en liten periode hvor det ikke var så veldig ille, men nå er det virkelig påan igjen.

Føler liksom aldri jeg får tømt blæren helt. Tok en urinprøve når jeg var hos legen så får vel høre om det er noe "feil". Hihi.

Imorgen er jeg 12 uker jeg også :D Gleder meg!

Er det ikke fantastisk hvordan kroppen "øver" seg til å stå opp om nettene? Jeg syns det er utrolig kult jeg :)

Ha en fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg begynte i uke 4 med opp på natten for å tisse. Sånn jeg fikk mistankene på at jeg muligens var gravid selv om jeg blødde mellom el og ikm.

Har hatt en liten periode hvor det ikke var så veldig ille, men nå er det virkelig påan igjen.

Føler liksom aldri jeg får tømt blæren helt. Tok en urinprøve når jeg var hos legen så får vel høre om det er noe "feil". Hihi.

Imorgen er jeg 12 uker jeg også :D Gleder meg!

Er det ikke fantastisk hvordan kroppen "øver" seg til å stå opp om nettene? Jeg syns det er utrolig kult jeg :)

Ha en fin dag :blomst:

Samme her. Har hatt nattelige dobesøk siden før jeg visste jeg var gravid, haha. Her begynte kroppen å øve tidlig :) Men, nå har det virkelig toppet seg, så kan virke som livmoren presser godt på blæra. Føles også som den aldri egentlig blir helt tømt når jeg er på do og i stedet for en sterk stråle (sorry detaljene), sildrer det mer lenge og vel.

Ha en suuuper dag du også, og god bedring :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: GRATULERER MED 12 UKER :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig:

:hug: :hug:

(litt på etterskudd)

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...