Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Hvordan vet du at det er babyens hjerte du finner og ikke ditt eget?

Kjenner jeg er litt skeptisk :P

Hehe, trodde flere ganger i begynnelsen at det var babyen sin men så var det min. Merket stooor forskjell når jeg hørte baby sin:) den slår ca 150 slag i minuttet mens min slår kanskje 80. Så du hører godt forskjell! Det går fort :P

Jeg begynte å prøve rundt uke 12-13 kanskje men da var nok ikke livmoren kommet langt nok opp tror jeg. Første gang jeg hørte den tror jeg var i uke 14-15:) har spillt det inn også, koselig å høre på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg 11 uker og inne i min tolvte uke, tjoho.

Dine: sjefen tok det veldig bra:) Når har du tidlig UL?

I går fant jeg forresten hjerteslag med en dopler. Ei venninne, som nylig har født, tok med seg til meg i går og jeg fant 150 slag i noen sekunder. Er enda litt for tidlig, jeg har bakoverlent livmor og fett på magen, men HURRA, den lille lever <3

Hurra for 11 uker og bare 5 dager igjen til de magiske 12! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter babyscope! Fant lyden første gang i uke 14 eller 15, mens nå finner jeg den hver dag :) litt lettere når man vet hvor man skal lete :)

Jeg har også lastet ned den appen, men får ikke inn noe som helst annet enn "white noise". Har du tips til hvor på magen jeg skal sette den etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den doppleren jeg brukte så ser man antall hjerteslag, og kan høre dem også. Jeg hørte kun mitt eget, men innimellom fanget den opp mellom 139-150 i noen sekunder. Den rakk ikke fange opp selve hjertelyden, men på monitoren kom det altså opp mellom 139-150 hjerteslag. Så, det var garantert lillebebis, da mine egne lå mellom 60-100 (100 når jeg ble gira over å se så høye hjerteslag, hihi). Tipper om noen uker vil jeg kunne høre hjertelyden over lengre tid. Da skal jeg også ta opp lyden :D

Hurra for 11+2 i dag. Det går fremover!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lastet ned den appen, men får ikke inn noe som helst annet enn "white noise". Har du tips til hvor på magen jeg skal sette den etc?

Nå som babyen er større og beveger på seg så må jeg lete litt rundt, men det er som oftest noen cm over skambenet. Litt ute på sidene. Kan også høre at det beveger seg masse inni der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lastet ned den appen, men får ikke inn noe som helst annet enn "white noise". Har du tips til hvor på magen jeg skal sette den etc?

Nå som babyen er større og beveger på seg så må jeg lete litt rundt, men det er som oftest noen cm over skambenet. Litt ute på sidene. Kan også høre at det beveger seg masse inni der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt at vi begge har funnet hjertelig :) Jeg hørte bare lyden, fordi doppleren jeg har viser ikke antall slag. Forrige gang synes jeg det var vanskelig å skjønne om det var pulsen min eller babyene hjerte, men når du først har hørt forskjell er det ikke til å ta feil av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger igjen et lite spor her jeg:) Jeg er nesten like langt på vei som deg, så det er moro å følge med.

Jeg har forresten også en cyste på eggstokken, men gynekologen sa bare at det er normalt og ingenting om at det burde følges med på. Jeg får bare spørre når jeg skal på svangerskapskontroll i neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at vi begge har funnet hjertelig :) Jeg hørte bare lyden, fordi doppleren jeg har viser ikke antall slag. Forrige gang synes jeg det var vanskelig å skjønne om det var pulsen min eller babyene hjerte, men når du først har hørt forskjell er det ikke til å ta feil av :)

Ja, jeg fant ikke selve lyden sist gang, men prøvde på ny i går og da fant jeg den! Med én gang. Hørte den i 5-6 sekunder. Som et lite harehjerte, det gikk mye fortere enn mitt ja. Monitoren viste mellom 120-130 slag, men jeg tror ikke det var helt korrekt, for det hjertet slo fort.

Men, det jeg syns var rart var at jeg fant den på venstre siden, nærmere navelen enn skambeinet. Alle sier jo babyen er ved skambeinet/symfysen før uke 12. Kan det være fordi livmoren min er bakoverlent at jeg bærer den lille litt annerledes enn andre?

Jeg legger igjen et lite spor her jeg:) Jeg er nesten like langt på vei som deg, så det er moro å følge med. Jeg har forresten også en cyste på eggstokken, men gynekologen sa bare at det er normalt og ingenting om at det burde følges med på. Jeg får bare spørre når jeg skal på svangerskapskontroll i neste uke:)

Jeg fikk henvisning jeg av legen, da gynokologen på tidlig UL anbefalte at jeg sjekket opp igjen om noen uker hvorvidt cysten hadde økt, eller blitt mindre. Fikk henvisning fra legen uten et knyst jeg, så det var veldig greit å få sjekket opp, kanskje aller mest for min egen del. Vedvarende cyster, som ikke tømmer seg, kan jo virke ødeleggende på eggløsning senere, har jeg fortsått.

Uansett, veldig hyggelig at du er innom og er like langt!! :) Har du begynt å fortelle det til folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er ift bakoverlent livmor dessverre... Jeg ville hørt hos jordmor neste gang, for hun har helt sikkert noen gode svar :)

Jeg prøvde igjen i går og da fant jeg den ikke.. Jeg fant den godt på høyre side sist og det er der jeg har kjent bittesmå dult, men nå fant jeg det altså ikke.. Er ikke bekymret, men det hadde jo vært godt å finne den en gang til liksom, slik at mannen min kan høre også ;)

Når har du 12 ukers kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fant ikke selve lyden sist gang, men prøvde på ny i går og da fant jeg den! Med én gang. Hørte den i 5-6 sekunder. Som et lite harehjerte, det gikk mye fortere enn mitt ja. Monitoren viste mellom 120-130 slag, men jeg tror ikke det var helt korrekt, for det hjertet slo fort.

Men, det jeg syns var rart var at jeg fant den på venstre siden, nærmere navelen enn skambeinet. Alle sier jo babyen er ved skambeinet/symfysen før uke 12. Kan det være fordi livmoren min er bakoverlent at jeg bærer den lille litt annerledes enn andre?

Jeg fikk henvisning jeg av legen, da gynokologen på tidlig UL anbefalte at jeg sjekket opp igjen om noen uker hvorvidt cysten hadde økt, eller blitt mindre. Fikk henvisning fra legen uten et knyst jeg, så det var veldig greit å få sjekket opp, kanskje aller mest for min egen del. Vedvarende cyster, som ikke tømmer seg, kan jo virke ødeleggende på eggløsning senere, har jeg fortsått.

Uansett, veldig hyggelig at du er innom og er like langt!! :) Har du begynt å fortelle det til folk?

Ja, da får jeg høre med legen!

Jeg har fortalt det til endel nå, mye pga at jeg har vært så dårlig og er sykmeldt. På jobben gjettet de det. Blir sykmeldt rett etter bryllupsreisen liksom ;-) Men jeg har ikke noe imot det, liker å være åpen om det jeg:) Da har jeg mye støtte om det skulle gå galt.

Familien fikk vite det i uke 5 vel. Jeg klarte ikke holde meg;-) Og veldig vanskelig å holde hemmelig at jeg er sykmeldt syns jeg. Men nå er det jo bare en uke igjen til jeg er 12 uker!

Hva med deg, har du fortalt det til noen enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er ift bakoverlent livmor dessverre... Jeg ville hørt hos jordmor neste gang, for hun har helt sikkert noen gode svar :)

Jeg prøvde igjen i går og da fant jeg den ikke.. Jeg fant den godt på høyre side sist og det er der jeg har kjent bittesmå dult, men nå fant jeg det altså ikke.. Er ikke bekymret, men det hadde jo vært godt å finne den en gang til liksom, slik at mannen min kan høre også ;)

Når har du 12 ukers kontroll?

Ja, har hørt at det er faren med doppler. Det er meget sjeldent noe galt, det er bare vanskelig å finne hjertelyd så tidlig. Litt som en nål i en høystakk (babyen kan også snu seg vekk, og da vil ikke hjertelyden dukke opp), så prøv igjen om noen dager og du finner garantert :)

I min oversikt er det ikke noe som heter 12-ukerskontroll. Er det vanlig?

Ja, da får jeg høre med legen!

Jeg har fortalt det til endel nå, mye pga at jeg har vært så dårlig og er sykmeldt. På jobben gjettet de det. Blir sykmeldt rett etter bryllupsreisen liksom ;-) Men jeg har ikke noe imot det, liker å være åpen om det jeg:) Da har jeg mye støtte om det skulle gå galt.

Familien fikk vite det i uke 5 vel. Jeg klarte ikke holde meg;-) Og veldig vanskelig å holde hemmelig at jeg er sykmeldt syns jeg. Men nå er det jo bare en uke igjen til jeg er 12 uker!

Hva med deg, har du fortalt det til noen enda?

Jeg har sagt det til en del nå. Begynte med nær familie og venner med en gang jeg hadde en positiv test, haha. Men, så har det kommet på flere etter hvert som jeg har truffet/snakket på telefon, og jeg klarer jo ikke å holde det skjult. Tenker at det burde ikke være så tabu at en kan oppleve SA. Har ikke proklamert det på facebook eller sagt det til alle og enhver jeg møter, men gode venner og familie ser jeg ingen problem i at vet tidlig. Som du sier, greit med støtten om det går galt :)

Åhhh, bare 4 små dager igjen til jeg runder 12!!!! Weeee....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhhh, la plutselig merke til hvor mye større babyen på tickeren har blitt <3 Jeg bærer jo et foster nå, ikke et embryo. Det er fint å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har hørt at det er faren med doppler. Det er meget sjeldent noe galt, det er bare vanskelig å finne hjertelyd så tidlig. Litt som en nål i en høystakk (babyen kan også snu seg vekk, og da vil ikke hjertelyden dukke opp), så prøv igjen om noen dager og du finner garantert :)

I min oversikt er det ikke noe som heter 12-ukerskontroll. Er det vanlig?

Jeg har sagt det til en del nå. Begynte med nær familie og venner med en gang jeg hadde en positiv test, haha. Men, så har det kommet på flere etter hvert som jeg har truffet/snakket på telefon, og jeg klarer jo ikke å holde det skjult. Tenker at det burde ikke være så tabu at en kan oppleve SA. Har ikke proklamert det på facebook eller sagt det til alle og enhver jeg møter, men gode venner og familie ser jeg ingen problem i at vet tidlig. Som du sier, greit med støtten om det går galt :)

Åhhh, bare 4 små dager igjen til jeg runder 12!!!! Weeee....

Helt enig:) Jeg syns ikke det burde være tabu å være åpen om det. Nå har jo ikke jeg opplevd SA, men jeg kjenner meg selv såpass godt. Mamma sier hun ikke skjønner hvorfor man må holde det hemmelig så lenge, alle vil jo bare støtte om det skjer noe:)

Min kusine fortalte ingen det før hun var i uke 20! Jeg hadde aldri klart å holde på det så lenge :fnise:

Jobber du fullt? Er formen bra om dagen?

Du er heldig som bare har 4 dager til 12 uker! Jeg er 11 uker idag jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken oversikt bruker du? Jeg bruker ingen oversikt, bare vet at man bør gå til lege eller jordmor rundt 12 uker. Da får du helsekort og alt "begynner" liksom :) Jeg har jordmorkontroll neste onsdag og så time hos legen den 29. Jeg hadde egentlig kun tenkt å gå til jordmor i uke 12, men pga kvalmen osv vil legen at jeg skal dit en tur også og det er jo bare greit å få oppfølging :)

D har sikkert rett ift det med hjertelyden.. H*n kan ha snudd seg og blitt litt borte i og med at h*n er såpass liten enda.. Nå fikk jeg lyst å dele det med noen fler også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken oversikt bruker du? Jeg bruker ingen oversikt, bare vet at man bør gå til lege eller jordmor rundt 12 uker. Da får du helsekort og alt "begynner" liksom :) Jeg har jordmorkontroll neste onsdag og så time hos legen den 29. Jeg hadde egentlig kun tenkt å gå til jordmor i uke 12, men pga kvalmen osv vil legen at jeg skal dit en tur også og det er jo bare greit å få oppfølging :)

D har sikkert rett ift det med hjertelyden.. H*n kan ha snudd seg og blitt litt borte i og med at h*n er såpass liten enda.. Nå fikk jeg lyst å dele det med noen fler også :fnise:

Jeg var på første kontroll i uke 8. Tok blodprøver og fikk helsekort :) Tror de sier man bør ha første kontroll mellom uke 8-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig:) Jeg syns ikke det burde være tabu å være åpen om det. Nå har jo ikke jeg opplevd SA, men jeg kjenner meg selv såpass godt. Mamma sier hun ikke skjønner hvorfor man må holde det hemmelig så lenge, alle vil jo bare støtte om det skjer noe:)

Min kusine fortalte ingen det før hun var i uke 20! Jeg hadde aldri klart å holde på det så lenge :fnise:

Jobber du fullt? Er formen bra om dagen?

Du er heldig som bare har 4 dager til 12 uker! Jeg er 11 uker idag jeg:)

Jeg er jo bare 11+3, så tre små dager før deg. Tror den siste uka kommer til å gå fort jeg. Svusj, så er vi begge 12 uker! Tjohooo!

Jeg forstår ikke hvordan folk klarer å holde det hemmelig lenge, ei heller ikke vite kjønn. Jeg respekterer det altså, men jeg er så alt for nysgjerrig selv til å ikke vite. Dessuten føler jeg det blir ekstra virkelig når jeg kan kalle den lille "han" eller "hun" :)

Har du dagbok her inne?

Formen min har vært rimelig ok så langt. Har noen dager hvor jeg er veldig trøtt, slapp og svimmel, men ikke kvalm. Bare uggen og veldig lite lyst på mat, men er likevel konstant sulten. Herlig kombo. Stikkinger i bryst og mage er også daglig. Hva med deg?

Hvilken oversikt bruker du? Jeg bruker ingen oversikt, bare vet at man bør gå til lege eller jordmor rundt 12 uker. Da får du helsekort og alt "begynner" liksom :) Jeg har jordmorkontroll neste onsdag og så time hos legen den 29. Jeg hadde egentlig kun tenkt å gå til jordmor i uke 12, men pga kvalmen osv vil legen at jeg skal dit en tur også og det er jo bare greit å få oppfølging :)

D har sikkert rett ift det med hjertelyden.. H*n kan ha snudd seg og blitt litt borte i og med at h*n er såpass liten enda.. Nå fikk jeg lyst å dele det med noen fler også :fnise:

Ahh, første svangerskapskontroll var jeg på i uke 8. Det er mellom 8-12 uke den skal gjennomføres nemlig :) Deretter har man ikke før mellom uke 18-20, mener jeg å huske. Det står i en bok jeg fikk av min lege på første svangerskapskontroll :)

Ja, jeg tør ikke bruke min for mye i redsel for å plutselig ikke finne hjertelyd. Jeg er nemlig av den hysteriske typen, hehe. Men, jeg klarer jo ikke helt å la være. Skal prøve på nytt på lørdag. Da er jeg 12 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er den jeg mener Pyntestøv og Stine889 :Nikke: Jeg har gått uke 12 begge gangene nå (når jeg faktisk kommer i uke 12 da, Hehe), så det var derfor jeg kalte det det ;)

Så bra du har fått helsekort, da blir ting litt mer virkelig føler jeg :)

Følger du forresten legens utregning om antall uker? Legen sier at jeg er 11+1 i dag men babyverden oversikten sier 11+2, så jeg velger å følge legen. Selv om jeg godt kunne vært en dag lenger på vei nå, hehe.

Jeg klarer heller ikke vente ift det med kjønn.. Det vil jeg gjerne vite fortest mulig...Har lest at det er noen som får vite det i uke 12 allerede, kanskje spesielt hvis det er gutt og den ligger gunstig til, men jeg tør ikke helt håpe på det.. Så jeg får smøre meg med tålmodighet og håpe jeg får vite det på ordinær ultralyd. Den har jeg i uke 18 denne gangen, men forrige gang var det i uke 20 pga stor pågang tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er den jeg mener Pyntestøv og Stine889 :Nikke: Jeg har gått uke 12 begge gangene nå (når jeg faktisk kommer i uke 12 da, Hehe), så det var derfor jeg kalte det det ;)

Så bra du har fått helsekort, da blir ting litt mer virkelig føler jeg :)

Følger du forresten legens utregning om antall uker? Legen sier at jeg er 11+1 i dag men babyverden oversikten sier 11+2, så jeg velger å følge legen. Selv om jeg godt kunne vært en dag lenger på vei nå, hehe.

Jeg klarer heller ikke vente ift det med kjønn.. Det vil jeg gjerne vite fortest mulig...Har lest at det er noen som får vite det i uke 12 allerede, kanskje spesielt hvis det er gutt og den ligger gunstig til, men jeg tør ikke helt håpe på det.. Så jeg får smøre meg med tålmodighet og håpe jeg får vite det på ordinær ultralyd. Den har jeg i uke 18 denne gangen, men forrige gang var det i uke 20 pga stor pågang tror jeg..

I følge legen er jeg 12+1 i dag, men jeg følger egne beregninger da EL var forsinket denne perioden (noe tidlig UL har bekreftet). Skal på UL når jeg er 13+3, fordi min mor er slik en ivrig mormor (hennes første barnebarn), og kjæresten syns det ville være litt rart å ha henne med på ordinær. Fant ei som er billig og bra etter tips på et annet forum. 700 kr! Det kan en like (mot 1350 på Volvat).

Jeg har UL i uke 18 selv. Den gleder jeg meg mye til! Blir nok en stor dag for kjæresten, å se sin egen baby i utviklet form (han så den i uke 7 og 9, og da ser man som kjent ikke sååå mye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at hun får bli med da :)

Jeg vet ikke når EL var den mnd det klaffet fordi jeg ikke testet og var utenlands med jobben, så vi trodde ikke det kom til å gå den gangen.. Så gleder meg veldig til å se når legen beregner ul til å bli på tidlig og ikke minst ordinær ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...