Gå til innhold

Ned 5 kg til desember


Gelica

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Glemte å veie meg i går, og i dag viste vekta 200g mer enn forrige uke. Æsj!

uke 38: 84.7 kg

uke 39: 83.5 kg

uke 40: 83.7 kg

mål uke 52: 79.9kg

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Kan jeg også være med? :) Så ikke denne tråden før nå.

Har rett og slett kommet i en ond sirkel der jeg spiser for mye og er i for lite aktivitet.Rundt 74-75 er målet,men kanskje jeg skal begynne med 5 kg og se hvordan det går.

Først må jeg begynne å være mer aktiv.Akkurat nå er jeg støttemedlem på treningsenteret,men trening 2-3 ganger i uka først tror jeg er god start.Kanskje begynne å gå litt mer tur også siden jeg har en ganske stillesittende hverdag.

Også bli flinkere i helgene.Uff,da spiser jeg alt for mye.Resten av uka er ok,men helgene da tar det litt av noen ganger.

EDIT: Jeg veier 82 kg nå.Glemte å skrive det :)

Endret av Nenya82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee. Vekta går jo fortsatt nedover :D Hadde aldri trodd at den lille kostholdsendringa jeg har gjort skulle gi så store utslag. Gøy når det faktisk fungerer uten at det føles som noe jeg må jobbe hardt for. Tror det blir lettere at det holder seg sånn da.

Startvekt 20/8: 78,9 kg. I dag: 75,0 kg(-0,8 fra forrige fredag)

Nå begynner jeg å tro at det faktisk er realistisk at jeg ser ei vekt på under 70 en gang. I tillegg har jeg mistet noen cm både her og der. Kanskje håp om ei litt synligere midje etterhvert da det er der de fleste har forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått ned, men opp.. Skjønner ikke hvordan det er mulig? VET jeg ikke har spist for mye iløpet av uka, har til og med trent styrke to ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hadde ei uke for ei stund sida der jeg gikk opp helt uten grunn. Fortsatte bare likedan som jeg hadde gjort tidligere, og uka etterpå var det jeg hadde gått opp borte igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og hadde ei uke for ei stund sida der jeg gikk opp helt uten grunn. Fortsatte bare likedan som jeg hadde gjort tidligere, og uka etterpå var det jeg hadde gått opp borte igjen..

Det er iallfall godt og høre :) Får håpe det samme skjer med meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åsj! har gått opp fra 60.3 til 61 kg.. Jeg har ikke trent denne uken og vært mye utskeielser.. håper jeg greier å ta det inn igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Her er det i ferd med å gå seg til. Har levd på diett no i fem veker, og har gått frå 53,0kg til 51,2kg, og 3cm ned i midjen. Det sto stille lenge, men så slapp det liksom litt. No kan eg også sjå at eg er litt fastare i fisken, og 70A-behåane sit betre (det var litt små i cupen). Dessutan er eg i ferd med å få redusert ned apetitten til om lag det eg skal ha i meg, og det har vore litt fint å sjå at sjølv når eg går over kaloritalet mitt (som er latterlege låge 1227kcal!), har eg aldri vore over vedlikehaldsgrensa på 1727, eg har altså stort sett vore i underskot, berre ikke like mykje som er planen.

Før somme av dykk blir sjokka over kor lite eg et, må eg leggje til at eg brukar ein app der eg legg inn kor mykje eg trener, og så "nullar" han det som er over. Så om eg trener vekk, sei 300kcal, så startar eg då på -300kcal. Det er ganske greitt, då har eg berre eitt tal å hugse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Er med! Starter på ca 69,5 og skal da bli 64,5 til 1 desember. Har gått ned 4,5, men spist så mye i helga at jeg regner med å ha lagt på meg. Skjerpings i morra! Dette greiere vi!

På fredag var jeg 67.8

I dag var jeg 66.7

Må ha vært dehydrert. Uansett nesten to kg ned uten noe trening og m en del kos i helgene.. I desember er jeg nok ferdig m ammi g, så da starter oppstrammingen, gjennom trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

De andre, korleis regulerer de kosthaldet dykkar? Tek de det på gefühlen, berre? Eg klarar ikkje det, og loggar alt eg et, brukar ein app som heiter Shape Up Club eller noko slikt. Det kjennest litt merkeleg å vere på telle kaloriar-køyret, men for meg funkar det veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg prøver å gjøre så lite forandringer som mulig i kostholder, bare akkurat nok til at jeg går litt ned. Men akkurat nå sitter jeg og spiser en cafécookie, og bare en inneholder jo 130kcal. Sjerping akkurat der! Tenkte jeg skulle registrere maten jeg spiser noen dager, for å minne meg på hvor mye jeg faktisk får i meg. Se om jeg kan bytte ut noe av mat med matvarer som inneholder litt mindre kalorier :)

Jeg lurer på hvor mye trener dere? Og trenger dere så mye hele tiden, eller bare nå for å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg trener jamnt heile året, men har brukt dietten som ein ekstra motivasjon for å ta fatt på styrketrening att. Eg synest det er så keisamt å trene styrke aleine, og har ingen å trene med. Men når ein er på underskot er det lurt å trene styrke for å hindre at ein mistar musklar. Så ja, eg trener like mykje (eller eigentleg like lite) heile året, men altså litt annsleis enn resten av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tigress: du spiser 1227 kcal om dagen? Og hvis du forbrenner 300 kcal på trening, så spiser du 1527 kcal den dagen?

Jeg veier nå 55 kg, og skal ned til 50 kg, så bare lurte :)

Anonym poster: 5d80bd59f2dc2f58c2ca1932aaf7a33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Hiver meg på med spørsmål til Tigressen: Hva spiser du typisk i løpet av en dag?

Jeg skal nemlig ligge på 1400, og sliter faktisk litt med det. Blir generelt fort sulten igjen etter et måltid, så spiser gjerne fem måltid for dagen, og da blir det fort over om jeg spiser 250 kcal til hvert + normal middag som fort blir over 500...

Vil gjerne høre fra andre som teller også. Jeg spiser sunt nok næringsmessig, men sliter med at det blir mye kcal til sammen.

Har forøvrig glemt veiing de siste ukene, men ser jeg ligger på 57 blank, som er ned litt fra 58.5 i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Anonym bruker: korrekt, eg spis 1527kcal om eg trener vekk 300kcal. Nå skal det jo seiast at det er høgst upresist å gjette seg til kva ein trener, men det er nok høgst upresist kor mykje eg et, også, eg har ikkje innebygd matvekt i hendene, for å seie det slik... :jolie:

Kva eg typisk et, ja. Nei, det trur eg ikkje det går å svare på. Eg kan gjere eit forsøk.

Frukost (6.30): eit kokt egg, vatn, te med mjølk. (Eg likar dårleg å ete frukost, men dette går ned.)

Mellommåltid, ein stad mellom 9 og 10: eit eple, ein handfull nøtter, eit par dadlar, ein banan.

Lunsj: havregraut (40-80g havregryn, vatn, sukrin og kanel på), eller salat med ei eller anna proteinkjelde, middagsrester.

Mellommåltid 2: frukt eller nøtter.

Middag: om lag 100g proteinkjelde, masse grønt og om lag 50-70g karbohydratar.

Så varierer eg, sant. Om eg et masse nøtter til mellommåltid før lunsj, et eg berre ein porsjon havregraut. Et eg to porsjonar havregraut til lunsj kan eg som oftast stå over mellommåltid 2.

Dei snøgge av dykk reknar truleg ut at dette er meir enn 1227kcal, og det er det truleg, eg brukar berre appen. Men så har eg også god tid på meg, og det er gjennomsnittet som er viktig, at eg er i underskot over tid. Interessant nok har eg blitt betre til å ikkje snoke på mat når eg loggar, og har rett og slett mindre lyst på mat anna enn når eg er svolten. I dag har eg sprukke forresten, er på 1298kcal no. Det er greitt, eg er stappa også. Og som eg seier, så er dette litt upresist, altså. Det er mogleg eg faktisk er litt sprø og går meg ein tur i ettermiddag for å få vekk litt kaloriar også, kan hende gå til sjappa og handle Fun Light!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar:)

Jeg prøver å holde meg på maks 1300 kcal, og synes det funker greit. Men jeg spiser hovedsakelig 3 måltider om dagen, av og til 4. Teller egentlig ikke lenger, bare satser på at det er innenfor ;)

Frokost kl 7.30: 80 g havregryn kokt på melk og vann, med bringebærsyltetøy

Lunsj kl 12/13: 3-4 knekkebrød med leverpostei/magerost/skinke og 2 egg eller 2 yoghurt (kan også dele opp dette måltidet litt, f.eks: 2 knekkebrød og 1 yoghurt kl 12 og 2 knekkebrød og 1 yoghurt kl 15)

Middag kl 17/18/19: 200 kjøtt (kyllingfilet eller kjøttdeig som regel) med grønnsaker. Feks tacosalat, kyllingsalat, kylling med ovnsbakte grønnsaker, kjøttkaker med ertestuing og kålrabistappe. Jeg synder ganske ofte med bittelitt posesaus, for da smaker alt godt.

Anonym poster: 5d80bd59f2dc2f58c2ca1932aaf7a33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Jeg blir gjerne med her! Har vært veldig flink i år og gått med ca 10 kg pluss blitt mye strammere i fisken :) men de siste to ukene har jeg vært litt syk og det har blitt dårlig med trening.. og når jeg i tillegg har spist ekstra mye pga kjedsomhet sier det seg selv at vekten øker.. har gått opp fra 63 til ca 66 :( men det skal endres på! Begynner å spise under 1300 kcal daglig igjen, pluss trening når jeg blir frisk :) gleder meg villt! Savner å løpe og å trene styrke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Da var det veiedag her. Ingen kg ned..

uke 38: 84.7 kg

uke 39: 83.5 kg

uke 40: 83.7 kg

uke 41: 83.7 kg

mål uke 52: 79.9kg

Var en cm mindre her og der da, hjelper litt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...