Gå til innhold

Ned 5 kg til desember


Gelica

Anbefalte innlegg

Da slenger jeg meg med på noe sånt for første gang. Fikk meg en liten smell når jeg gikk på vekta forrige uke og fant ut at den plutselig var en del mer enn forventet etter en lang slapp sommerferie med masse godt. Så nå ble det på tide å ta tak i ting...

Er 170 høy, og veide i dag 79,8 kg. Kunne gjerne tenkt meg å etterhvert ende ihvertfall under 70, med 65 som et "drømmemål" etterhvert.

Jeg har vært altfor lite flink å spise sunt og jevnt, og ofte har det blitt til at jeg omtrent ikke har spist noe i løpet av dagen før en stor middag på ettermiddagen og gjerne noe godt på kvelden når søtsuget slår inn.

Nå er kjøleskap og kjøkkenskap fylt opp med frukt, grove knekkebrød, mager yogurt og havregryn og frokosten skal innføres på nytt. I tillegg har jeg gitt meg selv forbud mot å kjøpe godt(type potetgull og godterier) annet enn lørdagskveldene. Brus skal i tillegg byttes ut med farris(som egentlig er like godt).

På treningssiden har jeg endelig kommet litt i gang igjen etter ferien. Jeg holder på med hest og er dermed i stallen og rir 2-3 ganger i uka. I tillegg til dette skal jeg prøve å komme meg ut med sykkelen oftere. Noe som egentlig er "svintungt" i og med at sykkelen er gammel og tung og uten gir, men det skal gå!

Dagen i dag følte jeg har vært en grei start på det hele. Startet med to knekkebrød til frokost før det noen timer senere ble en yogurt med havregryn og rosiner. Middagen besto av vegetarlasagne med fullkornspasta og til kveldsmat nå ble det nok en yogurt og en nektarin.

Utpå kveldinga fikk jeg og dratt meg ut en tur på sykkelen. Det ble bare 20 minutter, men en del motbakker som kjentes i lårene og med en god og svett kropp etterpå sier jeg meg fornøyd.

Jeg har ikke tenkt å starte på noen stressa slankekur, men håper at motivasjonen jeg har nå til å legge om litt på kosthold og treningsvaner vil holde seg slik at vekta kanskje sakte men sikkert kryper den rette veien.

Startet forresten på et ugunstig tidspunkt da tante rød er på besøk, men pytt sann. :P

(Og der ble det plutselig et fryktelig langt første innlegg her inne...)

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med! Men får ikke veid meg før fredag og har i grunn begynt på mandag... Tipper allikevel startvekt er rundt 68 kilo.. Skal oppdatere på fredag ;) Jeg vil ned 5-7 kilo.. så innen desember burde vel det være mulig eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har det gått litt opp og ned mtp matinntaket. Har spist for mye nøtter og litt mer småspising enn nødvendig. Nøtter er visst blitt min store last. Klarer ikke begrense meg. Lite lyst til å kutte det helt ut og for jeg spiser ikke så mye annet sunt fett.

Skal begynne å ta tran igjen da. Er det nok? Får i meg noe fett i annen type mat og, spiser ikke så mye fettholdig mat egentlig.

Har hatt en del vann i kroppen denne uken og tror det har med kostholdet å gjøre så jeg må skjerpe meg litt slik at ikke kroppen slår seg helt vrang.

Tenker også at mye innvendig stress gjør at kroppen og hodet ikke gjør som jeg vil :)

Treningsmessig synes jeg det går greit. Lysten er der og stort sett i bra form på trening. Idag blir det litt lengere trening tror jeg. Og en kveldstur med samboer i kveld siden vi har barnefri for første gang på et halvt år :)

Blir nok et glass vin eller to også siden det er noen mnd siden det og.

Lykke til idag alle som har veiedag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det veiedag og den var ikke veldig oppløftende for min del.

Står på eksakt samme punkt som sist fredag.

Kan ha noe å gjøre med at det er de dagene i mnd, så håper på endring neste fredag.

Velkommen alle nye og lykke til alle sammen :-)

Startvekt: 58 kg

17. august 57,5 kg

24. august 57,5 Kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg har brukt "ned 5 kilo til september" gruppa nå i august, men rekker nok ikke de resterende 6 kiloene på en uke :-) Så da håper jeg alt det går bra at jeg flytter hit?

Jeg er 26 år og 172 cm høy. Jeg har spist psmf i august, men i dag er siste dagen. Håper på fremdeles vektnedgang på tross av det :-) Jeg har trent styrke 3 ganger i uka frem til nå. Blir sikkert mer kondisjonstrening fremover også!

Her er fremgangen min: (Mage er ca 2-3 cm under navelen, magen min er veldig utstående. Rumpe/hofte fordi jeg ikke aner om det er rumpa eller hofta jeg måler.. Hehe! Rumpa er fremdeles ganske flat, og jeg er like bred over hele hofta.. så da kaller jeg det rumpe/hofte! Måler selvsagt på samme sted - har noen fine føflekker som gjør at båndet kommer på samme sted hver gang)

01. august: 70,0 kilo, Lår: 60 cm, Mage: 98 cm, Rumpe/hofte: 104 cm

07. august: 67,8 kilo, Lår: 59 cm, Mage: 97 cm, Rumpe/hofte: 103 cm

16. august: 67,6 kilo, Lår: 58 cm, Mage: 96 cm, Rumpe/hofte: 101 cm

24. august: 66,7 kilo, Lår: 57 cm, Mage: 94 cm, Rumpe/hofte: 99 cm

Målet er å nå 60,0 kilo innen desember, men jeg merker jeg ikke helt har trua! Nå har skolen starta igjen, jeg sitter her allerede med et tonn med ting som må leses og jeg tenker med gru på mørketida.. Da er det jo så koooooselig å drikke kakao. Haha. Skal prøve å holde meg i skinnet i høst. Det blir helt sikkert nedturer, men forhåpentligvis blir det noen oppturer også :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Forrige fredag: 58

I dag: 56,6

Har jeg vært spesielt flink? Nei. Kan det ha sammenheng med at det er rett før og rett etter mensen? Definitivt. Har jeg likevel tenkt å føle meg flink og se det som en supergod start? Helt klart! :hoppendeglad:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var min første veiedag kommet etter at jeg startet på mandag. Følte selv jeg ikke hadde gjort så mye selv om jeg har spist mye sunnere og trent mye mer enn tidligere i sommer(alså mer enn ingenting). Gikk på vekta og fikk meg et lite sjokk. 77.8 kg, og da startet jeg på 78,9 på mandag. I tillegg hadde jeg mistet 1 cm rundt midja og 2 cm rundt rompa.

Virkelig drivstoff for motivasjonen dette. Så nå ble det en god og sunn frokost før det bærer ut på sykkeltur for å feire =)

Endret av kristines1990
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også med her! :)

Er 1.72 cm høy og veier 98 kg. Skal ned 18 kg totalt, men har mål om og gå ned 7 kg til desember! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startekt 16.august: 56,1 kg

Vekt i dag 24.august: 54,4 kg -1,7 kg oi. det må være mest vann..

Endret av Punch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp en kilo siden sist fredag :( Det tar på å øke kalorimengden man skal spise..

Tar sikkert litt tid for kroppen å stabilisere seg. Er nok ikke fett da. Kroppen holder nok mer vann når den får litt mer mat å jobbe med.

Du er uansett kjempeflink!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Har lagt på meg et par kilo etter å ha gått på krykker og ikke beveget meg noe i snart 6 uker. Kan ikke trene før om et par uker, men starter med å spise bedre idag! :)

Veide meg i dag.

Vekt; 60kg.

Ønsket vekt: 55kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sikkert litt tid for kroppen å stabilisere seg. Er nok ikke fett da. Kroppen holder nok mer vann når den får litt mer mat å jobbe med.

Du er uansett kjempeflink!

Takker!

Jeg må jo opp i kalorier igjen .. så det må vel til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk brev fra legen igår ang noen blodprøver jeg tok fordi jeg har vært så trøtt og sliten i 2-3 mnd. Har selvfølgelig jernmangel og må gå på kur i 4 uker.

Hater alle jerntabletter fordi jeg får så vondt i magen, men skal prøve å gjennomføre det, for jeg vil være den energiske personen som jeg egentlig er!

Men, kan jernmangel gjøre at jeg får så mye vann i kroppen og at det kan være en grunn til at jeg ikke klarer å gå ned i vekt til tross for en del trening og kaloriunderskudd?

Blir vel ikke særlig vektnedgang fremover nå iom at magen vil stå ut som en ballong den kommende mnd.

Endret av What
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger fortdsatt med... velger å ha veiedag på mandag/tirsdag, da kan det være lettere å holde igjen litt i helga også... ;)

Startvekt 20/7: 77,2 kg

1. delmål 8/10: 73 kg

2. delmål 17/12: 69,6 kg (BMI på 24,9)

I dag 27/8: 74,2 kg. Jeg er fornøyd. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenni20

Men, hva er det dere trener?

jeg trente i 3 mnd, uten og gå noe ned i vekt.. hoppet opp og ned 1 kg bare..

løp 20 min og 30 min på elipsemaskin i tillegg til lette vekter..

Kostholdet ble sunnere også. så jeg forstår ikke hvorfor kg'ene ikke gikk ned..

følte jeg ble strammere , men jeg vil ikke ha den vekta jeg har :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opp 1 kg. :sukk:

Jeg visste vel egentlig at det kom til å peke oppover basert på hva jeg spiste forrige uke.

Men det er fortsatt demotiverende. Gørr, det delmålet mitt med BMI 24.99 virker såååå uendelig langt borte.

Endret av Katniss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 1 kg. :sukk:

Jeg visste vel egentlig at det kom til å peke oppover basert på hva jeg spiste forrige uke.

Men det er fortsatt demotiverende. Gørr, det delmålet mitt med BMI 24.99 virker såååå uendelig langt borte.

Vi får motivere hverandre. Jeg har jo også gått gale veien i det siste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp en kilo siden sist fredag :( Det tar på å øke kalorimengden man skal spise..

Hvor mange ekstra kcal legger du på pr dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sikkert litt tid for kroppen å stabilisere seg. Er nok ikke fett da. Kroppen holder nok mer vann når den får litt mer mat å jobbe med.

Du er uansett kjempeflink!

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...