Gå til innhold

Ned 5 kg til desember


Gelica

Anbefalte innlegg

Hvor mange ekstra kcal legger du på pr dag ?

jeg økte 100 i slengen .. nå ligger jeg på 1600 og i morges var jeg bitte bitte litt ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner allerede å merke på kroppen at jeg gjør noe riktig. Startet med lett omlegging av kostholdet for bare ei ukes tid siden, og satte samtidig i gang med å øke mengden fysisk aktivitet. Spiser mye mer protein, grove kornprodukter og frukt og grønt enn tidligere, og mindre mettet fett og raske karbohydrater. Har vært på noen sykkelturer den siste uka og fått til noen økter med styrketrening.

Utrolig deilig å kjenne hver dag at jeg føler meg god og mett uten noen form for ubehag i kroppen, og at søtsuget er omtrent helt forsvunnet selv om gjerne går noen timer mellom hvert måltid. I tillegg tror jeg jeg begynner å bli "forelsket" i følelsen jeg får etter ei god treningsøkt. Herlig å kjenne at man er varm og svett og virkelig har jobba!

Må bare si at jeg tror forumet her har hjulpet masse. Det å ha en plass å "rapportere" det som skjer hjelper på utrolig mye på motivasjonen. Det blir liksom vanskeligere å sluntre unna om en skriver her hvor mange leser og følger med =)

Endret av kristines1990
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg tror jeg jeg begynner å bli "forelsket" i følelsen jeg får etter ei god treningsøkt. Herlig å kjenne at man er varm og svett og virkelig har jobba!

AMEN!

Må bare si at jeg tror forumet her har hjulpet masse. Det å ha en plass å "rapportere" det som skjer hjelper på utrolig mye på motivasjonen. Det blir liksom vanskeligere å sluntre unna om en skriver her hvor mange leser og følger med =)

Bra du finner støtte og hjelp i forumet. Jeg har også fått mange råd, tips og oppmuntringer her inne. Har også meldt meg inn i forumet til fitnessbloggen nå. Man blir litt hekta på dette også ;)

Kan endelig melde om at det ser ut som kroppen min har forstått at den kommer til å få nok mat hver dag og at vekta har begynt å røre litt på seg igjen. Jeg er ikke tilbake på mitt laveste enda.... 1,6kg igjen til det, men det er bevegelse :) 2,6 til nest siste delmål som er normalvektig BMI! 6 ish til det endelige målet ..

Nu må jeg stikke på vanngym ..tuuudels!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg slenger meg på :) Jeg er 162cm ish høy veier 57 kg, har allerede gått ned to kg,men jeg vil gå ned 5 kg til. Har 55kg som mitt første delmål. Jeg har fast veiedag på mandag, det får meg til å holde igjen litt i helgen. Jeg får desverre ikke trent så veldig mye grunnet belastningsskader og dårlig tid. Men jeg har tre faste økteri uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er så mange som er med i tråden :-) Veldig motiverende og dere er kjempeflinke!

Da ble det en god treningsøkt på meg i går.

Ca 1,5 time styrke og kontdisjonstrening.

Har blitt enda mer bevist på hva jeg spiser, men teller ikke kalorier da jeg ikke har funnet noen gratis sider enda hvor jeg synes det er enkelt å legge inn alt man spiser i løpet av en dag.

Tar så lang tid også kan man ikke velge at man har spist det samme som dagen før som f.eks til frokost.

Noen som vet om en slik side forresten?

Jeg har sluttet å spise brød til lunsj og kvelds da jeg kjenner meg veldig oppblåst etter brødmat og har hørt at det ikke gjør så mye å kutte ut eller kutte ned på karbohydrater.

Jeg spiser fortsatt knekkebrød og tar en brødskive en gang inimellom.

Da blir neste treningsdag på torsdag :-)

Tror forresten jeg skal endre veiedagen min fra mandager til fredager som jeg ser andre gjør her.

Hjelper mye i helgene å vite at man har veiedag på mandag.....

Lykke til alle sammen og ha en kjempefin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Jeg sto opp tidlig for å løpe/jogge/gå en tur før jeg begynte på dagen. Har tenkt på det lenge at jeg kunne jogge tidlig når jeg ikke traff kjente, men i dag kom jeg meg endelig opp og ut i morgensolen :)

Løp nok ikke så mange kilometer, men var ute i 25 minutt og dusjet og klar for frokost og avis kl åtte når jeg vanligvis står opp. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt enda mer bevist på hva jeg spiser, men teller ikke kalorier da jeg ikke har funnet noen gratis sider enda hvor jeg synes det er enkelt å legge inn alt man spiser i løpet av en dag.

Tar så lang tid også kan man ikke velge at man har spist det samme som dagen før som f.eks til frokost.

Noen som vet om en slik side forresten?

MyFitnessPal, der kan du i hvert fall lagre måltider og oppskrifter, for å bruke dem på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg vært vilt slapp. Manglet så mye viljestyrke. Spesielt på kvelden. Når jeg først begynner å småspise så er villdyret løst! Så planen min er å pusse tennene tvert jeg er ferdig med middagen, sånn at jeg får satt en slags avsluttende strek for dagens matinntak(;

Og trening... It didn't happen! Høhø. Vært ganske hverdagsaktiv da, og syklet en del, men ikke kommet meg på treningssenteret.

Så jeg hadde lyst til å utsette veiingen til jeg følte at jeg hadde vært flink. Men jeg skal ikke feige ut på den måten! Her må man ta ansvar for sine handlinger;)

Så jeg trådde på vekta i dag. 53, 8 viste den. Så jeg hadde jo faktisk gått ned pittelitt. Fra 54,2 til 53,8. Men det var nok bare tilfeldigheter ute og gikk.

Nå er det ca 13 uker til desember!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Uff, i dag er jeg ordentlig sint på meg selv! Jeg har vært så flink til å spise sunt i hele dag, helt frem til jeg kom hjem og fant en stor marsipankake i kjøleskapet, da klarte ikke å holde meg unna, har spist ett stort stykke. Er kvalm og veldig skuffet over meg selv :kvalm::flau: Har bestemt meg for å stå opp tidlig i morgen og gå en lang tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å bite i det sure eple.... Opp 0,2kg siden forrige uke. Jeg tror det har mye å si at jeg ikke får trene kardio på hofta. Jeg må bare prøve å være flink selv om motivasjonen gnager meg litt nå....

Jeg gikk ned en del midt i uken og var 700g ned ift der jeg er nå på onsdag. Aner ikke hva som har skjedd de siste to dagene i så henseende... men men viktigste er vel å ikke gi seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da endte det opp på totalt 0,2 kg minus fra sist fredag. Tror jeg kanskje hadde mista litt mer tidligere i uka, men middagen i går(som ble altfor bombe) har nok litt skyld i at det ikke ble mer. Men på den annen side kan jeg trøste meg med at fra mandag forrige uke til i dag har jeg mistet 2 cm rundt rompa og 1 cm rundt midja =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LillaGorilla

Har hovedsaklig oppdatert i september-tråden, men er med her og :)

Litt sykdom og litt mye festing og kos har gjort at det ikke går så fort med meg, men det er greit. Har ikke så masse som skal av uansett. Så lenge jeg ikke går så mye opp :P

172 cm, startet på 61.5 kg og vekta idag var 58.1 kg. Har blitt mer fornøgd med kroppen til tross for at det ikke er snakk om så mange kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

Jeg har deltatt i mange tråder her inne, men jeg vil bare si at jeg nå tar meg en pause fra hele kvinneguiden og forumet. Jeg tar meg også en pause fra hele slankinga. Jeg har holdt det gående siden 3.januar i år og merker at det har gått meg helt til hodet. Jeg er ulykkelig, stressa og tenker mat, kalorier og vekt 24/7. Jeg blir nødt til å ta et lite skritt tilbake. Finne igjen min egen lykke og heller prøve å ta de siste kiloene når jeg har funnet meg selv litt igjen.

Vet ikke om dere har lest om ortoreksi,men jeg har nok havnet litt der. Kjørte på så hardt at jeg ikke har hatt mensen på 2-3mnd nå. Det er IKKE bra.

Jeg skal nå prøve å spise sunt og trene når jeg vil. Jeg skal ikke veie mat eller ligge på et gitt kalorinivå. Jeg kommer jo fortsatt til å veie meg for jeg vil jo ha kontroll, men jeg skal se om jeg ikke kan ta de siste kiloene på samme måte som jeg tok de første 40.....

Jeg har fått masse råd og tips her inne og det takker jeg for, men jeg trenger en pause.. alt kan ikke være kosthold og trening.

Lykke til videre .. and I'll be back

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei folkens

Jeg har deltatt i mange tråder her inne, men jeg vil bare si at jeg nå tar meg en pause fra hele kvinneguiden og forumet. Jeg tar meg også en pause fra hele slankinga. Jeg har holdt det gående siden 3.januar i år og merker at det har gått meg helt til hodet. Jeg er ulykkelig, stressa og tenker mat, kalorier og vekt 24/7. Jeg blir nødt til å ta et lite skritt tilbake. Finne igjen min egen lykke og heller prøve å ta de siste kiloene når jeg har funnet meg selv litt igjen.

Vet ikke om dere har lest om ortoreksi,men jeg har nok havnet litt der. Kjørte på så hardt at jeg ikke har hatt mensen på 2-3mnd nå. Det er IKKE bra.

Jeg skal nå prøve å spise sunt og trene når jeg vil. Jeg skal ikke veie mat eller ligge på et gitt kalorinivå. Jeg kommer jo fortsatt til å veie meg for jeg vil jo ha kontroll, men jeg skal se om jeg ikke kan ta de siste kiloene på samme måte som jeg tok de første 40.....

Jeg har fått masse råd og tips her inne og det takker jeg for, men jeg trenger en pause.. alt kan ikke være kosthold og trening.

Lykke til videre .. and I'll be back

Trist å lese at du har det slik.

Men, så utrolig bra at du tar tak i det nå før det går for langt.

Lykke til og håper alt går bra for deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillaGorilla

Bra at du passer på deg selv Cherie! Du har vært kjempeflink, men det høres ut som en pause kan være fornuftig. Det er viktig å ta vare på den mentale helsen også, og det virker som du har tenkt over :) Håper du roer ned og flytter fokuset slik at du blir glad igjen. Hjelper ikke å ha en flott kropp, så lenge du føler deg elendig innvendig.

Lykke til :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Cherie.... tror både hode og kropp har godt av å pause fra slankinga nå.

DU har vært super flink alle disse mnd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

I dag er det veiedag for meg, har ennå ikke turt å veie meg, er redd jeg har lagt på meg for mye, siste uke ble det mye kos og altfor lite trening :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...